بهترین روش‌ها برای جوانسازی پوست صورت را بشناسید

0
رپورتاژ

حتماً شما هم ستاره‌های سینما و موسیقی را دیده‌اید که با گذشت سال‌های زیادی از عمرشان هنوز جوان و سرزنده به نظر می‌رسند. به نظرتان راز آن‌ها چیست؟

اگر فکر می‌کنید به آبی که می‌نوشند یا غذاهایی که می‌خوردند مربوط است سخت در اشتباهید. آن‌ها به طور مدوام از روش‌های جوان‌سازی استفاده می‌کنند.

جوانسازی پوست صورت روش‌هایی پزشکی و درمانی است که هرکس با انجام آن‌ها می‌تواند زیباتر به‌نظر برسد. اگر شما هم می‌خواهید با روش‌های جوانسازی پوست صورت آشنا شوید این مقاله برای شماست. در ادامه 5 روش جوانسازی صورت برای آقایان و خانم‌ها را خواهید خواند.

جوانسازی پوست صورت چیست؟

جوانسازی پوست صورت مجموعه‌ای از روش‌ها و تکنیک‌های زیبایی است که با هدف ترمیم و بهبود ظاهر پوست صورت انجام می‌شود. این کار چند وجه دارد که شامل بهبود بافت، رنگ، قابلیت ارتجاعی پوست و رفع علائم رایج پیری مثل چین‌وچروک، خطوط ریز و آسیب‌های ناشی از نور خورشید است.

هدف نهایی از جوان سازی پوست صورت دستیابی به ظاهری جوان‌تر، شاداب‌تر و باطراوت است. این کار مزایای مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

چرا باید جوانسازی پوست صورت را انجام داد؟

زیبایی مهم است اما همه‌چیز نیست؛ برای جوانسازی صورت دلایل قانع‌کننده دیگری هم وجود دارد که در ادامه آن‌ها را خواهید خواند:

  • افزایش اعتماد‌به‌نفس: جوانسازی صورت با افزایش زیبایی به افراد کمک می‌کند احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند.
  • از بین بردن علائم پیری: پیرشدن فرصت‌های زیادی را از آدم می‌گیرد. این روش‌ها با از بین بردن خطوط ریز، تورفتگی، چین‌وچروک و لکه‌های پوستی جوانی را دوباره به فرد بازمی‌گردانند.
  • افزایش سلامتی: برخی از این روش‌ها برای سلامت کلی پوست مفید هستند و به بهبود بافت، آب‌رسانی و افزایش انعطاف‌پذیری آن کمک می‌کنند و مشکلاتی مثل جوش را از بین می‌برند.
  • جایگزین روش‌های سخت و خطرناک: بسیاری از روش‌های جوان سازی صورت غیرتهاجمی یا کم‌تهاجمی هستند و جایگزین‌های خوبی به‌جای روش‌های جراحی (تهاجمی) هستند. در ادامه با انواع این روش‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

 

انواع روش‌های جوان سازی پوست صورت چیست؟

جوانسازی صورت طیف وسیعی از درمان‌های پوستی را در برمی‌گیرد که هرکدام برای رفع نگرانی‌ها و رسیدن به خواسته‌های خاصی طراحی شده‌اند. این روش‌ها به‌طورکلی به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

روش‌های جوانسازی جراحی

این روش‌ها تهاجمی هستند و توسط جراح آموزش‌دیده انجام می‌شوند و اغلب نیاز به دوره نقاهت دارند. روش‌های جراحی معمولاً برای تغییرات بیشتر استفاده می‌شوند؛ روش‌هایی مثل لیفت صورت یا بلفاروپلاستی (Blepharoplasty).

روش‌های جوانسازی غیرجراحی

این روش‌ها غیرتهاجمی یا کم‌تهاجمی هستند و معمولاً توسط متخصصین پوست انجام می‌شوند. این روش‌ها ایمن‌تر هستند، دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارند و تأثیراتشان موقتی است. از این روش‌ها می‌توان به تزریق فیلر و میکرونیدلینگ (Microneedling) اشاره کرد.

 

معرفی بهترین روش‌های جوانسازی پوست صورت

واقعیت مطلب این است که روش‌های پیشنهادی برای جوانسازی پوست صورت بسیار متنوع هستند. تکنولوژی‌های درمانی و زیبایی روزبه‌روز در حال پیشرفت هستند و هرروز متدهای جدید پیشنهاد می‌شوند. با توجه به این، ما در ادامه 5 روش تأییدشده جراحی و غیرجراحی برای از بین بردن چین‌وچروک پوست را پیشنهاد می‌دهیم.

لیفت صورت با نخ

جوانسازی پوست صورت با نخ یا لیفت صورت با نخ یک روش کم تهاجمی است که جایگزین روش سنتی و جراحی لیفت صورت شده است. در این روش درمانی، نخ‌های قابل جذب از طریق برش‌های کوچک وارد پوست می‌شوند. این نخ‌ها حجم پوست را زیاد می‌کنند، افتادگی را کاهش می‌دهند و چین‌و‌چروک‌ها را صاف می‌کنند.

اثرات لیفت صورت با نخ آنی است و طی چند ماه تولید کلاژن پوست را افزایش می‌دهد. این روش برای کسانی که به دنبال نتایج بسیار طبیعی و دوره نقاهت کوتاه هستند ایده آل است.

بلفاروپلاستی (Blepharoplasty)

بعضی از روش‌های درمانی برای جوانسازی پوست قسمت خاصی از صورت کاربرد دارند، درست مثل بلفاروپلاستی. این روش معمولاً به‌عنوان جراحی پلک شناخته می‌شود و روی جوانسازی پوست پلک تمرکز دارد.

بلفاروپلاستی روی پلک‌های بالا یا پایین انجام می‌شود تا چربی اضافی را از بین ببرد؛ این کار باعث می‌شود پف‌کردگی پلک‌ها کاهش پیدا کنند و چشم‌ها جوان‌تر شوند. چشم‌ها اهمیت زیادی در زیبایی دارند و این روش تهاجمی ظاهر شما را جوان و شاداب می‌کند.

تزریق فیلر

جوانسازی صورت با تزریق فیلر یک روش غیرجراحی و محبوب برای از بین بردن خطوط ریز صورت مثل خط اخم، لبخند و اندوه، صاف کردن چین‌وچروک، حجم‌دادن به‌صورت و زاویه‌سازی فک و صورت است. نتایج این روش آن‌قدر طبیعی است که بسیاری از بازیگران سینما آن را برای جوانسازی صورت خود انتخاب می‌کنند.

در روش تزریق فیلر موادی که معمولاً حاوی اسید هیالورونیک هستند به نواحی موردنظر تزریق می‌شوند. این روش به معنای واقعی کلمه همه‌کاره است، زیرا علاوه بر از بین بردن چین‌وچروک پوست، از آن برای حجیم‌کردن لب‌ها، گونه‌ها و زاویه‌سازی فک و چانه استفاده می‌شود. تزریق فیلر نتایجش فوری و طبیعی است و دوره از کارافتادگی ندارد.

فیلر اینووسنس یکی از بهترین برندها است که برای این روش جوانسازی پوست صورت پیشنهاد می‌شود. این فیلر در انواع متخلف تولید می‌شود تا هر محصول برای رسیدن به هدف خاصی مناسب باشد. برای خرید فیلر inovosense کلیک کنید.

 

تزریق چربی

تزریق چربی که به‌عنوان پیوند چربی یا انتقال اتولوگ چربی (Autologous fat transfer) هم شناخته می‌شود یک راه دیگر برای از بین بردن چین‌وچروک پوست و علائم پیری است. این روش شامل برداشتن چربی از یک ناحیه بدن (به‌طورمعمول باسن و شکم) و تزریق آن به‌صورت است. این کار باعث افزایش حجم صورت و جوانسازی آن می‌شود.

تزریق چربی به زنده‌ماندن مولکول‌های منتقل‌شده بستگی دارد و گاهی به چندبار تکرار نیاز پیدا می‌کند. در صورت موفقیت‌آمیزبودن، این روش برای پر کردن نواحی توخالی، تقویت استخوان گونه و جوانسازی بسیار مؤثر است. باتوجه به استفاده‌کردن از چربی خود بیمار، این کار یک راه‌حل طبیعی و با ماندگاری بالا است.

پلاسمای غنی از پلاکت (PRP)

در روش پلاسمای غنی از پلاک یا پی آر پی از خون خود بیمار برای جوانسازی استفاده می‌شود. برای این کار مقداری از خون کشیده می‌شود و پلاسمای غنی از پلاکت خون با استفاده از دستگاه سانتریفیوژ خارج می‌گردد. تزریق PRP به نواحی مختلف صورت باعث افزایش تولید کلاژن می‌گردد.

این روش غیرجراحی برای ترمیم بافت پوست، افزایش خاصیت ارتجاعی آن، کاهش خطوط ریز، از بین بردن جای جوش و آسیب‌های نور خورشید مفید است.

کلام پایانی؛ راز جوانسازی پوست صورت برای همیشه

در این مطلب علاوه بر اهمیت و مزایای جوانسازی، با بهترین روش‌های جوانسازی پوست صورت آشنا شدید. این روش‌‍‌ها به دو دسته‌ی کلی جراحی (تهاجمی) و غیرجراحی (غیرتهاجمی) تقسیم می‌شوند. انتخاب مناسب‌ترین روش به ترجیحات فردی، نتیجه موردنظر، محدودیت‌ها و ارزیابی پزشک واجد شرایط بستگی دارد.

همیشه به این نکته توجه داشته باشید که مهم‌ترین راز جوانسازی پوست صورت یک سبک زندگی سالم است. اینکه چه غذایی می‌خورید، چقدر آب می‌نوشید یا چه عاداتی دارید تأثیر آشکاری روی طولانی شدن جوانی شما دارد.

آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.