مجموعه‌‌ی عکس‌های برتر در مسابقه‌ی مجله‌ی اکولوژی BMC در سال 2015

6

فرانک مجیدی: بیشتر ما، نه جسارت این را داریم که به دل طبیعت بزنیم تا از نزدیک ببینم که چه هدایایی برای ما دارد و نه ایده‌ای برای آن‌که باید دقیقاً برای دیدن این پدیده‌ها چه وقت و کجا سفر کنیم. خوشبختانه کسانی هستند که برای ما که به میز و صندلی خودمان قفل و زنجیر شده‌ایم، این مواهب طبیعی را در قالب عکس نمایش دهند. همه ساله مجله اکولوژی BMC رقابت عکاسی‌ای میان دانشمندان برگزار می‌کند تا بهترین عکس‌های دنیای طبیعت را انتخاب نماید. امسال نیز عکس‌هایی جالب‌توجه، برنده‌ی جایزه‌ی این مجله شده‌اند که در این پست، آن‌ها را با هم می‌بینیم.

در آغاز، از عکس هایی شروع می‌کنیم که بیش از بقیه‌ی تصاویر شرکت‌کننده در مسابقه، مورد تحسین قرار گرفته اند. این عکس، لمور، گونه‌ای از میمون‌های در حال انقراض، را نشان می‌دهد. این موجودات می‌توانند در برابر ده‌ها برابر میزان مجاز سیانید (نسبت به پستانداران هم‌اندازه‌ی خود) مصرف کنند و هنوز زنده بمانند. چگونگی این توانایی آن‌ها، هنوز برای دانشمندان روشن نشده‌است.

این Amblypygi، از اقوام دور عنکبوت‌ها به شمار می‌آید و در حال بلعیدن یک عنکبوت طلایی ابریشم‌باف است. این گونه در بخش آمازونی اکوادور زندگی می‌کنند که از متنوع‌ترین مناطق زیستی در تمام جهان است.

8-1-2015 9-39-27 AM

ماهی تیلاپیای موزامبیکی، نوزادان خود را در اطراف دهان خود نگاه می‌دارد. در این عکس یک نوزاد تیلاپیا را می‌بینیم که به لب مادر خود آویزان شده‌است.

8-1-2015 9-39-52 AM

این هم یکی از زیبتیی‌های دنیای زیر آب در شبه‌جزیره‌ی یورک استرالیاست. این ستاره‌ی دریایی سبد شکل، با اسفنج ها و جلبک‌ها احاطه شده‌است.

8-1-2015 9-41-49 AM

بیش از یک‌سوم گونه‌های دوزیست در جعان، به دلیل فعالیت‌های انسانی و بیماری در خطر نابودی قرار دارند. این‌ تصویر، متعلق به یک قورباغه‌ی درختی نیکاراگوئه‌ای است که روی دست کسی نشسته‌است.

8-1-2015 9-42-18 AM

مگس زبان‌بلند آفریقای جنوبی می‌تواند بینی نی‌شکل خود را تا 5 سانتیمتر بلند نماید. آن‌ها می‌توانند به گرده افشانی بیش از بیست نوع گل کمک نمایند.

8-1-2015 9-42-47 AM

گونه‌ای از پرنده و جوجه‌اش در حال محافظت از لانه‌شان در یک جزیره‌ی مرجانی در استرالیا. این نوع پرنده، در هر فصل زاد و ولد تنها می تواند یک جوجه داشته‌باشد.

8-1-2015 9-43-16 AM

یک زنبور عسل بدون نیش، در حال آماده‌شدن برای گرده‌افشانی گلی در مالزی. زنبورعسل، جزو گونه‌های در خطر نابودی در جهان است.

8-1-2015 9-43-46 AM

این مار موش‌خوار، در حال جستجوی غذا میان برنج‌های جاوه‌ای است. این نوع مار، به‌خاطر پوست‌ش بسیار شکار می شود.

8-1-2015 9-44-24 AM

هرچه که این مورچه‌ی نگون بخت برای نجات خود بیشتر دست و پا می‌زند، بیشتر در دام شاخک‌های گیاه گوشتخوار می‌افتد. گیاه Drosera rotundifolia بطور گسترده در تالاب‌های ژاپن وجود دارد.

 8-1-2015 9-44-55 AM

بوفالوها و اسب‌های آبی موجوداتی بداخلاق و تهاجمی هستند، اما این‌جا در ماسایی‌مارای کنیا، با هم در گودالی از گِل حضور دارند.

8-1-2015 9-45-25 AM

خرس‌های سیاه آسیایی در پاکستان و بخش‌هایی از منطقه‌ی هیمالیا یافت می‌شوند. همان‌طور که از تصویر هم مشخص است، آن‌ها بازی کردن را دوست دارند.

8-1-2015 9-45-54 AM

این گونه از مورچه‌ها در هند، ماده‌ای شیرین از بدن این نوع خون‌آشام Lycaenidae  می‌گیرند و او را در برابر شکارچیان‌ش محافظت می‌نمایند.

8-1-2015 9-46-23 AM

درختان بائوباب ماداگاسکار، میوه‌های خود را در آب‌های کم‌عمق که روی‌شان با گل های نیلوفر ابی پوشانده شده، می‌اندازند. مردم محلی به بائوباب Renala می‌گویند که به معنای «مادر جنگل» است.

8-1-2015 9-46-57 AM

این خفاش باردار در حال پرواز از مکزیک به بیابان سونوران است تا به هزاران خفاش ماده‌ی دیگر بپیوندد که در غاری خاص واقع در این بیابان، نوزادان خود را به دنیا می‌آورند.

8-1-2015 9-47-27 AM

این تصویر، برنده‌ی جایزه‌ی رشته‌ی اکولوژی تئوریک و مدل‌سازی شده‌است و گستردگی condorهای کالیفرنیایی را نشان می‌دهد. مناطق قرمز رنگ، مناطقی هستند که این پرنده در آن ها یافت می‌شوند و مناطق سفید تقریباً خالی از این گونه است.

8-1-2015 9-47-58 AM

عکس برنده‌ی رشته‌ی محافظت از محیط زیست و تنوع زیستی. این تصویر، تنوع گسترده‌ای را که در گونه‌ی برنج وجود دارد، نشان می‌دهد.

8-1-2015 9-48-30 AM

این تصویر نشان می‌دهد که بیابان سونورانِ آریزونا، گاه چه منطقه‌ی زنده و شادابی می‌شود  و توانست برنده‌ی زشته‌ی چشم‌انداز اکولوژی و اکوسیستم‌ها شود. این بیابان، اغلب کاملاً بی‌حاصل شناخته می‌شود ولی چه بسیار موجوداتی که حیات‌شان را به چنین مکان‌هایی مدیون‌ هستند.

8-1-2015 9-49-00 AM

این گورخر که در منطقه‌ی Good Hope آفریقای جنوبی، به علف‌ها خیره شده‌است، جایزه‌ی جمعیت و ماکرواکولوژی را در این مسابقه، از آن خود نموده‌است.

8-1-2015 9-49-32 AM

این نوع سوسک Lampyridae از شاخک‌های خود، برای جذب جفت استفاده می‌کند. تصویر این گونه با شاخک‌های آنتن‌مانند، برنده‌ی رشته‌ی رفتار و فیزیولوژی زیست‌شناختی شد.

8-1-2015 9-50-25 AM

تصویر منتخب سردبیر مجله، این بابون‌های نوجوان هستند که پیوندهای اجتماعی این حیوان را که در بیشتر جنبه‌های زیستی بابون‌ها مشخص است، نشان می دهد.

8-1-2015 9-53-45 AM

یک مورچه در حال گشت‌زنی روی یک درخت جوان Coccoloba cereifera است که در 26 کیلومتری شمال شرق برزیل زندگی می‌کند. شهدی که این گیاه از گل‌های خود خارج می‌سازد، مورچه‌ها را در برابر شکارچیان‌شان محافظت می‌نماید.

8-1-2015 9-54-10 AM

تصویر برنده‌ی دیگر، گونه‌ای از لک‌لک‌های در خطر انقراض را در منطقه‌ی آلوده‌ای از هند نشان می‌دهد. با تخریب زیستگاه بومی آن‌ها، متأسفانه لک‌‌لک‌ها به یافتن غذا میان زباله‌های شهری روی آورده‌اند.

8-1-2015 9-54-51 AM

این پرنده‌ی آفتاب فلسطینی در حال تغذیه از گیاه خارشتر است. گونه‌های نر و ماده‌ی این پرنده به هیچ‌وجه شباهتی به هم ندارند. گونه‌های نر به رنگ آبی درخشان هستند و گونه‌های ماده، مانند این یکی، رنگ سبز دارند. این تصویر، برنده‌ی اصلی در این مسابقه بود.

8-1-2015 9-55-51 AM

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…

این عکس‌ها راهنما و ایده‌ای برای شما برای تبدیل اشیای کهنه و دورریز به چیزهای جدید هستند

صرفه جویی «واقعا» یک هنر است. خیلی وقت‌ها ما به بهانه تغییر دکوراسیون یا قدیمی شدن چیزی یا نامتناسب شدن چیزی با وسایل تازه به سادگی دورش می‌اندازیم یا باقیمتی بسیاری نازل به سمساری می‌دهیم.البته این سال‌ها به خاطر فشارهای اقتصادی -چنان…

تصور کنید که این شخصیت‌های مشهور سینمایی توسط بازیگر مشهور دیگری بازی می‌شدند – پاسخ میدجرنی

در حاشیه فیلم‌های بزرگ همیشه می‌خوانیم که قرار بوده که نقص اصلی یا یک نقش فرعی مهم را کس دیگری بازی کند و آن بازیگر به سبب اینکه فیلم را کم‌اهمیت تلقی کرده یا درگیر پروژه دیگری بوده یا مثلا دست‌آخر ترجیح کارگردان، هرگز به نقش رسیده است.…

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…

اگر قرار بود در طراحی بدنه و اجزای داخلی خودروها، فرهنگ و هنر هر کشور در نظر گرفته می‌شد

طراحی خودرو فرآیند پیچیده ای است که شامل عوامل مختلفی است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی& ایمن، کارآمد , زیباست و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند. فاکتورهای زیر برای مثال موثرند:ایمنی: ایمنی در طراحی خودرو از…

عکس‌هایی از طراحی‌های داخلی و خارجی بسیار زیبا و بی‌نظیر

طراحی‌های داخلی و خارجی هم این روزها بسیار تکراری شده‌اند و فاکتورهایی مانند هزینه مواد، هزینه طراح و تخیل او و انتظارات سطح پایین کارفرماها از نظر کاربرد یا زیبایی‌شناسی آنها باعث می‌شوند که شاهد طراحی‌های تقریبا همسان در مجموع باشیم.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
6 نظرات
  1. علی می گوید

    …مگس زبان‌بلند آفریقای جنوبی می‌تواند بینی کاه‌شکل خود….
    در جمله بالا کلمه “کاه” اشتباه است و احتمالا درستش “نی نوشیدنی” است که ترجمه کلمه “straw” است که هر دو معنی کاه و نی را دارد اما اینجا کاه بی معنی است.

  2. mehdi می گوید

    عکس ها گویای همه چیز بود و چیزی برای توضیح باقی نگذاشت جز تشکر از انتخاب مقاله ی خوب تون!

  3. سجاد می گوید

    عالی بود

  4. امیر می گوید

    مطلب زیبایی بود اما غلط تایپی زیاد داشت.از یک پزشک بعیده!

  5. فرشید می گوید

    این پرنده‌ی آفتاب فلسطینی در حال تغذیه از گیاه خارشتر است.
    گیاهش خارشتر نیست ارباب

  6. فایبر کانکس می گوید

    اعتراف می‌کنم اون قورباقه درختی رو فکر کردم روی تخت خواب کسی نشسته و اون طرف خودشو خیس کرده، واقعا چه ذهن تخیلی من دارم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5