ال‌جی G8 ThinQ با اسکن رگ‌های دست قفل صفحه‌نمایش را باز می‌کند

0

شرکت ال‌جی در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا از سه گوشی رده بالای خود به نام‌های G8 ThinQ و G8s ThinQ  و V50 ThinQ رونمایی کرد که وی ۵۰ یک گوشی 5G است.

اما جی ۸ تین‌کیو به عنوان پرچم‌دار جدید این شرکت کره‌ای از یک ویژگی منحصربه‌فرد برخوردار است. با استفاده از دوربین سلفی جلویی می‌تواند مشخصات و ابعاد رگ‌های دست انسان را تشخیص داده و قفل صفحه‌نمایش را باز کند.

جی ۸ تین‌کیو بسیار مشابه با جی ۷ تین‌کیو است. هم از نظر اندازه و طراحی ظاهری و هم از نظر ویژگی‌ها و امکانات!

بزرگ‌ترین ارتقای رخ داده در G8 ThinQ، دوربین تشخیص چهره جلویی این گوشی موسوم به دوربین Z است که تعدادی امکانات جدید به آن افزوده است تا تغییراتی در تعامل کاربر با گوشی پدید آید.

این دوربین از لنزی ۸ مگاپیکسلی با سنسور IR و فرستند نگاشت‌های سه بعدی و مویشن کپچر سود می‌برد.

این ویژگی موجب می‌شود گوشی جی ۸ بتواند با استفاده از یک نگاشت سه بعدی صورت، کاربر را احرازهویت کرده و قفل گوشی را باز کند؛ مشابه با سیستم Face ID در گوشی‌های آیفون.

در گوشی جی ۷ شاهد تشخیص چهره دو بعدی بودیم ولی اکنون در جی ۸ تشخیص چهره سه بعدی استفاده شده که امنیت بیشتری فراهم می‌کند.

ویژگی Hand ID

افزون بر این، اسمارت‌فون جی ۸ به شما اجازه می‌دهد قفل گوشی را با نگه داشتن کف دست روبروی آن باز کنید.

دوربین Z این گوشی می‌تواند رگ‌های دست را اسکن و از مشخصات آن‌ها برای احرازهویت کاربر استفاده کند.

سنسور اینفرارد دوربین اطلاعاتی از وضعیت هموگلوبین‌های کف دست جمع‌آوری کرده و تصویری منحصربه‌فرد از رگ‌های درون کف دست ترسیم می‌کند. به این ترتیب، دیگر نیازی به لمس گوشی برای باز کردن قفل صفحه‌نمایش نیست.

ویژگی Hand ID گوشی جی ۸ یک ویژگی دیگر برای کاربران به ارمغان می‌آورد و آن Air Motion یا تشخیص حرکات دست است.

چون دوربین جلویی گوشی می‌تواند حرکات دست را شناسایی و پیگیری کند؛ کاربران می‌توانند با برخی ژست‌های حرکتی و بدون لمس گوشی با آن در تعامل باشند.

مثلا، با حرکت دست، چرخاندن مچ دست، به هم نزدیک کردن انگشتان یا فاصله دادن آن‌ها از یکدیگر و نظایر این‌ها کارهایی مانند تنظیم حجم صدا، برقراری تماس، گرفتن اسکرین‌شات، رفتن به قطعه موسیقی بعدی یا باز کردن اپ‌های خاصی را انجام داد.

قابلیت Hand ID جی ۸ به سرعت حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره دوربین پشتی گوشی نیست ولی ایده‌ای تازه و جالب به نظر می‌رسد. قطعا این ویژگی همراه با اشکالات و نواقصی است و در نسخه‌های بعدی تکمیل می‌شود.

سایر مشخصات

اسمارت‌فون G8 ThinQ از پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵، ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی سود می‌برد.

صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی اولد با دقت تصویر ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل با پشتیبانی از فرمت HDR10 روی آن سوار شده است و از باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی انرژی می‌گیرد.

یک دوربین سه‌گانه در پنل پشتی و دوربین دوگانه‌ای در پنل جلویی مشاهده می‌شود. دوربین پشتی شامل حسگر‌های ۱۲ مگاپیکسلی با لنز استاندارد، ۱۲ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو و ۱۶ مگاپیکسلی در پس لنز اولتراواید است.

دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با لنز F/1.7 و نمونه‌ی ToF سه‌بعدی روی جی ۸ تین‌کیو نصب شده است که گفتیم ال‌جی از آن به عنوان دوربین Z یاد می‌کند.

یکی دیگر از نوآوری‌های ال‌جی در پرچم‌دار جدیدش، حذف بلندگوی مکالمه تلفنی و استفاده از فناوری Crystal Sound OLED برای ایجاد بلندگو از طریق لرزش‌های پنل نمایشگر است.

ال‌جی جی ۸ در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و قرمز عرضه می‌شود و اگرچه قیمت رسمی آن اعلام نشده است ولی احتمالا حدود ۸۰۰ دلار به فروش برسد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…

حداقل مجازات کسانی که این چیزها را طراحی کرده‌اند، زندان است!

طراحی خوب در هر عرصه‌ای چه فضای وب، معماری، وسایل خانگی و صنعتی و گجت‌ها مهم است. یک طراح باید بتواند خود را جای کاربران نهایی بگذارد و حدس بزند که در استفاده از وسیله یال محل چه مشکلاتی پیش خواهد آمد یا در شرایط مختلف و با گذشت زمان چه…

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…

داستان قهرمانانه خواهران میرابال، فعالان دومینیکنی که به سرنگونی یک دیکتاتور کمک کردند

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از امتیازبندی جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرح

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از اطلاعات زیر تدوین شده است:۱-جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرحی چون کن، ونیز، برلین، ساندنس و...۲- جوایز انجمن های منتقدانی چون نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دی.سی و...۳-فهرست فیلم…

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5