هواوی P30 Pro در برابر Mate 20 : کدام‌یک بهتر است؟

0

میت ۲۰ پرو و پی ۳۰ پرو دو پرچم‌دار اخیر هواوی هستند.

میت ۲۰ پرو در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و به سرعت در فهرست بهترین اسمارت‌فون‌های جهان قرار گرفت. فروش این پرچم‌دار بسیار بالا است و به نظر می‌رسد در سال ۲۰۱۹ هم جزو محبوب‌ترین گوشی‌ها از نظر کاربران در سراسر دنیا باشد.

پی ۳۰ پرو به تازگی و در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. تا حدودی شبیه به میت ۲۰ پرو است و برخی از ویژگی‌های آن را به ارث برده است ولی تفاوت‌هایی قابل ذکر باهم دارند.

میت ۲۰ پرو هنوز جذاب و پرفروش است و پی ۳۰ پرو تازه شروع به دلربایی کرده است. اما کدام‌یک بهتری از دیگری است؟ اگر شما بخواهید یک پرچم‌دار از هواوی خریداری کنید؛ ترجیح می‌دهید کدام گوشی را بخرید یا اصلا کدام‌یک مناسب نیازتان است؟

سعی کردیم این دو اسمارت‌فون جذاب بازار در سال ۲۰۱۹ را به طور خلاصه ولی کاربردی با هم مقایسه کنیم:

طراحی

فلسفه طراحی P30 Pro بین P20 Pro و Mate 20 Pro است. شاهد همان منحنی‌ها و رابط طراحی میت ۲۰ پرو هستیم ولی دوربین و ناچ کوچک‌تری، به سبک سری P روی آن سوار شده است.

پی ۳۰ پرو از یک ناچ کوچک قطره اشکی استفاده می‌کند ولی ناچ میت ۲۰ پرو بزرگ و شبیه به آیفون است. قطعا، کاربران ناچ کوچک‌تر را ترجیح می‌دهند.

پنل پشتی هر دو گوشی زیبا و قابل تحسین است. هواوی در پی ۳۰ پرو رنگ‌های جدیدی انتخاب کرده است و هواوی میت ۲۰ پرو هم از بافت رنگی طیف مانند استفاده می‌کند. اگر مکان دوربین‌های این گوشی‌ها نباشد؛ شاید از پشت با هم اشتباه گرفته شوند.

برنده: هواوی پی ۳۰ پرو

صفحه‌نمایش

با خیال راحت می‌توانیم به صفحه‌نمایش میت ۲۰ پرو رای دهیم. نمایشگری ۶.۳۹ اینچی بسیار تمیز و شفاف Quad HD و سوپر امولد که می‌تواند هر لذتی را به شما هدیه کند.

هواوی در گوشی پی ۳۰ پرو این نمایشگر را با یک پنل امولد 1080p تعویض کرده است. اندازه این نمایشگر ۶.۴۷ اینچی است که بزرگتر از میت ۲۰ پرو نشان می‌دهد. متاسفانه رزولوشن این نمایشگر هم پایین‌تر است.

هر دو صفحه‌نمایش از یک سنسور در زیر پنل خود سود می‌برند و تصاویری روشن و شفاف با عمق رنگ خوب به نمایش می‌گذارند ولی به دلایل ذکر شده در بالا، میت ۲۰ پرو بهتر است.

برنده: هواوی میت ۲۰ پرو

دوربین

دوربین میت ۲۰ پرو، همان دوربین سه‌گانه پی ۲۰ پرو به همراه بهبودهایی است ولی هواوی برای پی ۳۰ پرو یک دوربین جدید چهارگانه نصب کرده است.

اگرچه دوربین زمان پرواز و سنسور عمیق نصب شده روی پی ۳۰ پرو بسیار مهم است ولی بزرگ‌ترین ویژگی دوربین جدید هواوی در زوم ۱۰ برابر است. ترکیبی از زوم اپتیکال و دیجیتال که واقعا کار می‌کند و قابل توجه است.

این زوم خیلی فراتر از زوم اپتیکال 3x و زوم ترکیبی 5x دوربین گوشی هواوی میت ۲۰ پرو است.

افزون بر این، پی ۳۰ پرو قابلیت ضبط ویدیو توسط دو دوربین را دارد که ویژگی جالب است. تمام قابلیت‌های نرم‌افزاری و هوش مصنوعی دوربین میت ۲۰ پرو نیز در دوربین جدید دیده می‌شود.

تنها برتری گوشی میت ۲۰ پرو در بخش دوربین به سنسور اسکنر تشخیص چهره سه بعدی نصب شده در پنل جلویی گوشی است که همانند Face ID امنیت بیومتریک بالاتری فراهم می‌کند.

برنده: هواوی پی ۳۰ پرو

کارایی

هر دو اسمارت‌فون از آخرین پردازنده مرکزی ساخت هواوی، کرین ۹۸۰ سود می‌برند که تراشه‌ای فوق‌العاده و بسیار قدرتمند است.

میت ۲۰ پرو با ۶ گیگابایت رم در مدل پایه و ۸ گیگابایت در مدل گران‌قیمت عرضه می‌شود. در آن سو، پی ۳۰ پرو به ۸ گیگابایت رم در تمام مدل‌ها مجهز شده است.

کرین ۹۸۰ کارایی و سرعت بالایی برای اجرای بازی‌ها، اپلیکیشن‌ها، تصویربرداری و ضبط فیلم دارد. محک‌زنی‌ها نشان می‌دهند میان این پردازنده با تراشه‌های رده بالای بازار موبایل مانند اسنپدراگون ۸۵۵ و اگزینوس ۹۸۲۰ تفاوت چندانی نیست و همه در یک سطح و عملکرد هستند.

برنده: هر دو گوشی

باتری

هر دو اسمارت‌فون به یک باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شدند که می‌تواند شارژ مورد نیاز کاربران را تامین کند. این باتری روی میت ۲۰ پرو عمر کافی به دست می‌دهد و احتمالا روی پی ۳۰ پرو عملکرد بهتری خواهد داشت چون رزولوشن صفحه‌نمایش پایین‌تر است.

هر دو گوشی از شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم انعکاسی سود می‌برند که امکان می‌دهد گوشی و لوازم جانبی دیگر را هم شارژ کنند.

گوشی میت ۲۰ پرو در ظرفیت‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت وارد بازار می‌شود و پی ۳۰ پرو علاوه بر این ظرفیت‌ها، گزینه ۵۱۲ گیگابایتی هم دارد. هر دو گوشی از کارت حافظه نانو هواوی سود می‌برند تا کاربران بتوانند ظرفیت گوشی خود را افزایش دهند.

برنده: هواوی پی ۳۰ پرو

برنده نهایی: هواوی پی ۳۰ پرو

چند تفاوت کلیدی میان پرچم‌دارهای هواوی میت ۲۰ پرو و پی ۳۰ پرو وجود دارد.

صفحه‌نمایش میت ۲۰ پرو دقت تصویر بالاتری دارد و از دوربین جلویی تشخیص چهره سود می‌برد. در عوض، اسمارت‌فون هواوی پی ۳۰ پرو دوربین چهارگانه‌ای جدیدی با زوم 10x دارد. قیمت هر دو گوشی برابر و حدود ۸۹۹ پوند است.

شاید صفحه‌نمایش بهتر و با رزولوشن بیشتر میت ۲۰ پرو، دلیلی مهم و بزرگ برای برتری به پی ۳۰ پرو باشد ولی پرچم‌دار جدید هواوی از بهبودها و ارتقاهای کلیدی سود می‌برد که در راس آن‌ها دوربین است.

بنابراین؛ شاید بهتر باشد سراغ خرید یک گوشی پی ۳۰ پرو بروید؛ اگرچه اگر دل در گروی میت ۲۰ پرو دارید؛ چندان چیز مهمی از دست نداید!

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خارج از کادرهای عکس‌های مشهور چه گذشته؟ حالا کاربران می‌خواهد با هوش مصنوعی Generative Fill فتوشاپ…

هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه است و هر روز می بینیم که چقدر توسعه پیدا می‌کند. یکی از پیشرفت‌های تازهاخیراً ابزار جدید AI Generative Fill فتوشاپ بوده است.با کمک آن می‌توان بسیار ساده چیز ناخواسته‌ای را حذف کرد یا اشیایی را اضافه کرد…

پرتره‌های بیماران از بیمارستان روان‌پزشکی بدنامی در بریتانیا در قرن نوزدهم

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن - که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…

این عکس‌های تاریخی را یا ندیده‌اید یا احتمالش کم است که دیده باشید!

پسرک «بانجو» نوا» با سگش -  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…

عکس‌هایی از حوادث ناگوار که با کمی «احتیاط» و عقل قابل پیشگیری‌اند

گاهی ما در کارهایمان به اصطلاح از خلاقیت استفاده می‌کنیم یا سعی می‌کنیم کاری را بدون اینکه وسایل لازمش را داشته باشیم با چیزهای بی‌ربط، در زمان کم، تمام کنیم. خب راستش گاهی شانس می‌آوریم و پز می‌دهیم که خلاقیت داشته‌ایم، اما خیلی وقت‌ها…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.