توصیه دونالد ترامپ به تیم کوک: دکمه هوم را به آی‌فون برگردان، از سوایپ خوشم نمی‌آید!

0

امروز ترامپ که از توییتر به شیوه عجیبی استفاده می‌کند؛ توییتی کرد که بازتاب گسترده‌ای داشته و از آن می‌توان تفسیرهای مختلفی کرد.

او توییت کرد که:

بله! ترامپ به تیم کوک توصیه کرده که دکمه هوم را به آی‌فون برگرداند، چرا که آن را بسیار بیشتر از سوایپ‌های جانشین عملکرد هوم دوست دارد.

ترامپ عادت دارد که توییت‌های بی‌تامل کند. چیزی که معمولا سیاستمداران دیگر از آن بسیار پرهیز می‌کنند.

اینکه یک چیز سلیقه‌ای را شخصی با مقام رسمی ترامپ باید توییت کند یا نه، مورد سوال بسیاری از کاربران قرار گرفته و الان انبوهی شوخی و نقد و کنایه را می‌توانید در پای توییت ترامپ بخوانید.

این خبر بامزه را از چند زاویه می‌شود بررسی کرد:

1- آیا واقعا رفتن دکمه هوم از آی‌فون و دیگر گوشی‌ها و تبلت‌ها ما را آزرده است؟

باید بگویم که بیشتر کاربران چنین چیزی را احساس نکردند و من خودم شخصا بعد از چند ساعت به داستان عادت کردم، انگار از اول دکمه هومی وجود نداشت! اما این مطلب می‌تواند به شدت سلیقه‌ای باشد.

2-سابقه تاریخی دخالت ترامپ در کارهای اپل

رؤسای شرکت‌های فناوری اکثرا از روی کار آمدم ترامپ استقبال نکردند و ترامپ هم از اول بنای کار را در ارائه توصیه‌های عجیب به آنها گذاشت. یکی از بزرگ‌ترین خصوصیات مدیریتی و شخصیتی ترامپ، ساده دیدن همه چیز است. مثلا در مورد اپل او تصور می‌کرد که می‌تواند به راحتی اپل را مجبور کند که دل از نیروی کار ارزان مونتاژ در چین بکند و کارخانه‌های مونتاژ و سرهم کردن را به آمریکا بیاورد و از تعداد بیکاران امریکایی باز هم بکاهد.

گرچه برآیند سیاست‌های ساده و عجیب ترامپ، واقعا باعث کاهش بی‌نظیر نرخ بیکاری در آمریکا شده، اما اپل تلاش کرد که به تدریج ترامپ را سر عقل بیاورد و بفهماند چنین توصیه‌ای -دست‌کم به صورت کامل- قابل انجام نیست.

روابط ترامپ و اپل، کم کم تلطیف شد تا جایی که ترامپ به تیم کوک، به شوخی یا سهوا تیم اپل گفت، چیزی که مدتی مورد پسند تیم کوک هم قرار گرفت و مدتی نام کاربری خود را به همین تیم اپل تغییر داد.

حالا ترامپ آنقدر احساس خودمانی بودن با اپل می‌کند که توصیه‌های طراحی هم می‌کند! انتظار ندارید که ترامپ متوجه مد کنونی دنیای گوشی‌های هوشمند -یعنی همان صفحات نمایش لبه تا لبه- بشود و درک کند که بازگشت به گذشته دیگر ممکن نیست.

3- اما مهمتر از همه، باید ببینیم که چه تغییری در مغز رؤسای کشورها و دیکتاتورها باعث می‌شود که اعتماد به نفس کاذب پیدا کنند و حس کنند که در همه چیز صاحب نظرند و می‌توانند با یک نظر، پیچیدگی‌ها را درک کنند که خبرگان فن نمی‌دانند و از درک آن ناتوان هستند.

از ابردیکتاتورهای فاشیست تا رهبران کشورهای بلوک شرق اروپای سابق تا کودتاچی‌های آفریقایی و همین ترامپ، آنقدر سر کار خود را پر از معجزه می‌بینند و خود را نابغه و معجزه عصر و برگزیده می‌بینند که از یک زمانی به بعد، حس صاحب نظر بودن در همه دقایق فنی و ادبی می‌کنند.

توییت ترامپ البته به یک بامزگی تکانه‌ای بیشتر شبیه است، اما در پس پرده، پرتوی از همین حس و حال را می‌توان مشاهده کرد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آیا ماری آنتوانت واقعاً گفته بود مردمی که در قطحی نان هستند، کیک بخورند؟! حقیقت درباره یکی از…

این یکی از بدنام‌کننده‌ترین داستان‌های تاریخ است: روایت این است که ملکه ماری آنتوانت وقتی شنید که دهقانان فرانسوی آنقدر فقیر شده‌اند که توانایی خرید نان ندارند، پاسخ داد: "بگذارید کیک بخورند." این افسانه برای قرن‌ها نقل شده است و به این…

مجموعه دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده را با هم مرور کنیم

هر چقدر عکس‌های تاریخی را با هم مرور کنیم، کم است. همان طور که قبلا هم نوشته بودم احتمالا بیشتر این عکس‌ها اگر در دوره خود در نشریه‌ای منتشر می‌شدند، خیلی عادی به نظر می‌رسیدند، اما حالا بعد از گذشت دهه‌ها یا حدود یک قرن، برای ما عجیب و…

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…

باز هم نمونه‌هایی از معماری بد که آنقدر جلب توجه کرده‌اند که شهره اینترنت شده‌اند!

طراحی بد داریم تا طراحی بد. شاید پشت برخی از اینها اصلا طراحی‌ای هم در کار نبوده و همه چیز بداهه پیش رفته است یا حاصل اخنتلاف مهندس طراح داخلی و خارجی و کارفرمایی بوده که فکر می‌کرده همه چیز را می‌داند یا شاید هم دستور کارفرمایی بوده که…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.