سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

0

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:

موشک V-2: V-2 اولین موشک بالستیک جهان بود که توسط آلمانی ها در طول جنگ جهانی دوم توسعه یافت. برای حمله به شهرهای متفقین در اروپا مورد استفاده قرار گرفت و خسارات و تلفات قابل توجهی به بار آورد.

Messerschmitt Me 262: Me 262 اولین هواپیمای جنگنده عملیاتی جهان با موتور جت بود. این هواپیما در سال 1944 وارد خدمت شد و توسط آلمانی ها برای حمله به هواپیماهای متفقین استفاده شد.

تانک Tiger II: تانک Tiger II یک تانک زره پوش سنگین با یک تفنگ قدرتمند بود. در طول جنگ توسط آلمانی ها در جبهه های شرق و غرب استفاده شد.

جالوت مین را ردیابی کرد: جالوت یک وسیله انفجاری با کنترل از راه دور بود که می توانست برای حمله به تانک ها یا استحکامات دشمن استفاده شود.

فریتز ایکس: Fritz X بمبی با هدایت دقیق بود که می‌توانست از هواپیما پرتاب شود و آلمانی‌ها از آن برای حمله به کشتی‌های متفقین استفاده کردند.

هواپیمای موشکی ناتر: ناتر یک هواپیمای عمودی برخاست و فرود موشکی بود که برای رهگیری بمب افکن های متفقین طراحی شده بود.

شوئر گوستاو و دورا: این دو تا از بزرگترین تفنگ های توپخانه جهان بودند که هر کدام بیش از 1300 تن وزن داشتند. آنها توسط آلمانی ها در طول محاصره سواستوپل در سال 1942 مورد استفاده قرار گرفتند.

برج‌های فلک: برج‌های بتنی عظیمی بودند که اسلحه‌های ضدهوایی، نورافکن‌ها و پناهگاه‌های حمله هوایی را در خود جای داده بودند. آنها در چندین شهر آلمان برای دفاع در برابر حملات بمباران متفقین ساخته شدند.

موشک واسرفال: واسرفال یک موشک زمین به هوا بود که توسط آلمانی ها برای سرنگونی بمب افکن های متفقین ساخته شد. هرگز در جنگ استفاده نشد.

Horten Ho 229: Horten Ho 229 نمونه اولیه هواپیمای بال پرنده با موتور جت بود که توسط آلمانی ها ساخته شد. این هواپیما شکل پنهانی داشت و برای استفاده به عنوان بمب افکن یا هواپیمای شناسایی در نظر گرفته شده بود.

تانک ماوس: تانک ماوس یک تانک فوق سنگین بود که بیش از 180 تن وزن داشت. این به شدت زره پوش و مجهز به یک تفنگ قدرتمند 128 میلی متری بود.

موشک X-4: X-4 یک موشک هوا به هوا با هدایت سیمی بود که توسط آلمانی ها ساخته شد. قرار بود از آن برای حمله به بمب افکن های متفقین استفاده شود.

عملیات Habakkuk: این طرحی بود برای ساختن یک ناو هواپیمابر از یخ. ایده این بود که از مخلوطی از یخ و خاک اره برای ایجاد یک سکوی شناور عظیم استفاده شود که بتواند هواپیماها را برای حمله به کشتیرانی متفقین پرتاب کند.

Sonderkommando Elbe: این یک ماموریت انتحاری بود که در آن خلبانان آلمانی هواپیماهای خود را به بمب افکن های متفقین در تلاش برای سرنگونی آنها می زدند. این ماموریت در آوریل 1945 انجام شد و منجر به از دست دادن چندین هواپیمای آلمانی شد.

V-3 Cannon: V-3 یک ابر تفنگ بود که برای شلیک گلوله به لندن از سواحل فرانسه طراحی شده بود. از چندین مرحله برای شتاب دادن به پوسته ها تا سرعت بیش از 3500 فوت در ثانیه استفاده کرد.

Mistel: Mistel یک هواپیمای ترکیبی بود که از یک هواپیمای جنگنده و یک بمب افکن تشکیل شده بود. ایده این بود که از هواپیمای جنگنده برای هدایت بمب افکن به سمت هدف استفاده شود و سپس دو هواپیما جدا شوند تا بمب افکن بتواند به حمله خود ادامه دهد.

P-1000 Ratte: این یک تانک فوق سنگین پیشنهادی بود که هرگز ساخته نشد. قرار بود بیش از 1000 تن وزن داشته باشد و به چندین تفنگ و توپ مسلح شود.

Schallkanone: Schallkanone یک توپ صوتی بود که توسط آلمانی ها ساخته شد. از امواج صوتی متمرکز برای ناتوان کردن یا سرگردانی سربازان دشمن استفاده می کرد.

StG 44: StG 44 اولین تفنگ تهاجمی در جهان بود. این توسط آلمانی ها توسعه یافت و به طور گسترده در جبهه شرقی مورد استفاده قرار گرفت.

Hs 293: Hs 293 یک بمب رادیویی بود که توسط آلمانی ها برای حمله به کشتی های متفقین استفاده می شد. توسط خلبانی هدایت می شد که با هواپیما نزدیک به هدف پرواز می کرد و سپس با استفاده از جوی استیک بمب را به مقصد هدایت می کرد.

پروژه Riese: پروژه Riese یک برنامه مخفی برای ساخت پناهگاه ها و تونل های زیرزمینی در کوه های لهستان بود. هرگز تکمیل نشد، اما مجموعه‌های زیرزمینی هنوز پابرجا هستند.

Nibelungenwerk: Nibelungenwerk یک مجموعه کارخانه زیرزمینی عظیم بود که توسط آلمانی ها در طول جنگ جهانی دوم ساخته شد. برای تولید تانک و سایر سلاح ها در نظر گرفته شده بود، اما در حملات بمباران متفقین به شدت آسیب دید.

Zitterrochen: Zitterrochen یک قایق انفجاری کنترل از راه دور بود که برای حمله به کشتی های متفقین طراحی شده بود. هرگز در جنگ استفاده نشد.

Flettner Fl 282: Flettner Fl 282 هلیکوپتری بود که توسط آلمانی ها در طول جنگ جهانی دوم ساخته شد. برای اهداف شناسایی و رصد استفاده می شد.

Panzer VIII Maus: تانک Panzer VIII Maus یک تانک فوق سنگین بود که توسط آلمانی ها طراحی شد. وزن آن حدود 188 تن بود و به شدت زره پوش بود، اما تنها دو نمونه اولیه ساخته شد.

دستگاه انیگما: دستگاه انیگما وسیله ای بود که آلمانی ها در طول جنگ جهانی دوم برای رمزگذاری پیام ها از آن استفاده می کردند. در نهایت توسط رمز شکنان متفقین شکسته شد، که به تغییر جزر و مد جنگ کمک کرد.

اردوگاه کار اجباری Ohrdruf: اردوگاه کار اجباری Ohrdruf یک اردوگاه فرعی مخفی اردوگاه کار اجباری بوخنوالد بود که توسط آلمانی ها برای اسکان و کشتن زندانیان استفاده می شد. در آوریل 1945 توسط نیروهای متفقین آزاد شد.

موشک X-7: X-7 یک موشک هوا به سطح هدایت سیمی بود که توسط آلمانی ها ساخته شد. قرار بود از آن برای حمله به کشتی های متفقین استفاده شود.

سیلبروگل: سیلبروگل یک هواپیمای فضایی زیر مداری بود که توسط آلمانی ها طراحی شد. قرار بود از آن برای ماموریت های بمباران دوربرد استفاده شود، اما هرگز ساخته نشد.

Dornier Do 335: Dornier Do 335 یک جنگنده بمب افکن بود که توسط آلمانی ها ساخته شد. این هواپیما دارای پیکربندی منحصر به فرد موتور فشار کش بود و یکی از سریع ترین هواپیماهای موتور پیستونی جنگ جهانی دوم بود.

Heinkel He 162: Heinkel He 162 یک جنگنده با موتور جت بود که توسط آلمانی ها ساخته شد. این یکی از سریع ترین هواپیماهای جنگ جهانی دوم بود، اما به دلیل محدودیت منابع در تعداد زیادی تولید نشد.

پل نیبلونگن: پل نیبلونگن یک پل پیشنهادی بود که بر روی رودخانه دانوب در لینز اتریش قرار داشت. این بنا به عنوان نمادی از مهندسی آلمان طراحی شده بود و هرگز ساخته نشد.

در حالی که برخی از این سلاح ها و پروژه ها از نظر فناوری پیشرفته بودند، اما برای تغییر نتیجه جنگ به نفع آلمان نازی کافی نبودند. در پایان، قدرت نظامی و ظرفیت صنعتی قدرت‌های متفقین برای آلمانی‌ها بسیار زیاد بود.

Me 163 Komet: Me 163 Komet یک هواپیمای جنگنده موشکی بود که توسط آلمانی ها ساخته شد. این هواپیما یکی از سریع ترین هواپیماهای جنگ جهانی دوم بود، اما زمان پرواز کوتاه و برد محدودی داشت.

V-1 Flying Bomb: V-1 Flying Bomb که با نام «بمب وزوز» نیز شناخته می شود، یک هواپیمای بدون سرنشین بود که توسط آلمانی ها برای حمله به شهرهای متفقین استفاده می شد. این موشک یکی از اولین موشک های کروز بود و مسئول ایجاد خسارات و تلفات قابل توجه بود.

اسلحه ضد تانک PAK 40: PAK 40 یک اسلحه ضد تانک قدرتمند بود که توسط آلمانی ها ساخته شد. در طول جنگ در جبهه های شرق و غرب بسیار مورد استفاده قرار گرفت.

Focke-Achgelis Fa 223: Fa 223 هلیکوپتری بود که توسط آلمانی ها ساخته شد. برای اهداف شناسایی، حمل و نقل و تخلیه پزشکی استفاده می شد.

زیردریایی نوع XXI: زیردریایی نوع XXI نوع جدیدی از زیردریایی بود که توسط آلمانی ها ساخته شد. این زیردریایی سریعتر و قابل مانورتر از طرحهای قبلی زیردریایی بود و برد بیشتری داشت.

در حالی که برخی از این تسلیحات و پروژه ها موفقیت آمیز بودند، بسیاری از آنها برای تغییر روند جنگ به نفع آلمان نازی کافی نبودند. در نهایت، ظرفیت صنعتی برتر و قدرت نظامی قدرت‌های متفقین بیش از آن بود که آلمانی‌ها بر آن غلبه کنند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…

21 مهارتی که ای کاش در مدرسه یا جای دیگر مقدمات آنها را به ما می‌آموختند!

درس و دانشگاه بسیارند، اما وقتی وارد کار واقعی و زندگی می‌شوید می‌بینید که مهارت‌های زیادی لازم دارید تا تبدیل به یک آدم موفق شوید یا به آرامش و خوشبختی بیشتری در زندگی برسید. گاهی دوره‌های آموزشی خوبی برای آنها وجود دارد و گاهی هم باید…

محصولات رادیواکتیوی که در قرن بیستم در قالب کالاهای مصرفی عادی به مردم فروخته می‌شدند

پیش از درک خطراتی که قرار گرفتن در معرض تابش‌های رادیواکتیو برای انسان به همراه دارد، مردم و حتی دانشمندان می‌پنداشتند که مواد رادیواکتیو ترکیبات جالبی برای درخشان و نورانی کردن اشیا هستند. در ادامه چند مورد از عجیب‌ترین کاربردهای مواد…

مهم نیست این تابستان چقدر گرم است، برهنه نخوابید! مشکلات سلامتی بی‌لباس خوابیدن

بر اساس تحقیقات یک شرکت فروش تشک آنلاین به نام Casper حدود ۲۸.۵ درصد از آمریکایی‌های گفته‌اند که هر شب، هفتگی، ماهانه یا هر چند وقت یکبار برهنه می‌خوابند. اما ۷۱.۵ درصد دیگر گفتند که همیشه با لباس می‌خوابند.واضح است که برهنه خوابیدن…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران /کاشت مو /قیمت روکش دندان / درمان طب / تجهیزات پزشکی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.