شکاف عظیم بین فهرست‌های گجت‌های پیشنهادی سایت‌های معتبر فناوری فرنگی و بودجه و دسترسی شهروندان ایرانی

1

به خاطر توفیق اجباری بیماری کرونا، استقبال از نشست‌ها و کلاس‌های آنلاین به طرز خارق العاده‌ای فزونی گرفته است. بنیشتر رم‌افزارهای برقراری تماس اینترنتی صوتی و تصویری، کاربران صدهای میلیونی پیدا کرده‌اند.

می‌شود این نشست‌ها و کلاس‌ها را با وسایل ارزان قیمت و کم‌کیفیت هم انجام داد. اما اگر کار شما جدی باشد، مثلا بخواهید یک دوره آنلاین به صورت لایو برگزار کنید یا با یک شرکت فرنگی جلسه هماهنگی داشته باشید، یا اصلا پادکستر و یوتوبری باشید که بخواهد کار دقیق و با کیفیت قابل رقابت با محتواسازهای فرنگی انجام بدهد، باید بگویم که مدتی است کاربران ایران بدجور اذیت می‌شوند.

متاسفانه در ایران خیلی وقت‌ها، حتی اگر بودجه لازم را هم کنار بگذارید، تهیه گجت‌های ارتباطی دلخواه، دشوار و مستلزم روزها تلاش برای پیدا کردن در بازار آنلاین و آفلاین عجیب ایران است.

در سایت‌های فناوری فرنگی، ما مدام لیست‌های پیشنهادی آنها را به مناسبت‌های مختلف مانند سال نوی میلادی یا بلک فرایدی و یا برای همین داستان دورکاری ایام کرونا را می‌بینیم. اما اغلب هیچ یک از پیشنهادهای آنها برای ما کاربردی نیستند و انتخاب‌های ما، معمولا انتخاب‌های دست چندم و از سر اجبار و صرفا کار راه انداز هستند و نه آرمانی و دلخواه!

هر چقدر هم آدم بی‌خیالی باشیم، سرانجام به نقطه‌ای می‌رسیم که از این همه فاصله بین امکانات روتین جامعه جهانی و خودمان، دلتنگ و افسرده می‌شویم.

برای فقط یک نمونه به لیست پیشنهادی سایت سی نت در مورد وسایل ارتباطی خوب برای کلاس‌ها و نشست‌های آنلاین توجه کنید.

واقعا چند درصد از محتواسازها یا کارمندان ارشد شرکت‌های ما قادر به تهیه آنها هستند؟


در قسمت وب‌‌کم، وب‌کم Logitech Brio Pro 4K را پیشنهاد کرده.

در قسمت نورپردازی، حتی در حد آماتوری معمولا هم معلومات و تجربه اکثر ما پایین است و هم اینکه وسایل ارزان برای این کار نمی‌شناسیم. سی نت آمده و یک منبع نور ارزان و کارا برای آماتورها پیشنهاد کرده، یعنی Lume Cube را و به عنوان جانشین آن هم Joby Beamo Mini هم به نظر کارشناسان سی نت انتخاب خوبی است. قیمت پیشنهاد اول هم بیش از 70 دلار نیست.

و اما در قسمت میکروفن که من شخصا این روزها زخم‌خورده یک انتخاب بد هستم، سی نت یک میکروفن مشهور را پیشنهاد کرده، یعنی Blue Yeti USB mic را که باید بگویم در ایران فقط در بازه‌های زمانی محدود موجود می‌شود. این میکروفن یک ظاهر کلاسیک را با امکانات و کیفیت مدرن درهم‌آمیخته است.

به عنوان انتقال تجربه باید خدمت شما عرض کنم که در قسمت انتخاب میکروفن بهتر است حتما انتخاب حضوری داشته باشید و تا میکروفن را تست نکرده‌اید به صورت آنلاین سفارش ندهید. این موضوع با توجه به وضعیت فعلی بازار که متاسفانه به کسی نمی‌شود اطمینان کرد و جناس با ظاهر خوب و قیمت اقتصادی، اما کیفیت در حد فاجعه همه جا را پر کرده‌اند، بیشتر اهمیت پیدا می‌کند.

در قسمت سه‌پایه شاید نگرانی‌ها کمتر باشد و بشود از اجناس کار راه‌انداز ارزان قیمت هم استفاده کرد، تازه خیلی از ماها گوشی موبایل خود را با شیوه‌های ابتکاری و بدون هزینه، فیکس می‌کنیم. اما انتخاب سی نت Phone tripod mount بوده است.

لپ تاپ، شاید داغ خیلی‌ها را تازه کند. انتخاب سی نت Lenovo ThinkPad X1 Yoga بوده است که باید بگویم که لپ تاپ ارزانی نیست!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…

عکس‌هایی از زیباترین کتابخانه‌های دنیا

کتابخانه‌ها باید مظهر فرهنگ و هنر هر کشوری باشند. ساختمان ایمن و بزرگ، منظره تالار کتابخوانی، نوع چینش کتاب‌ها و تحویل آنها به کتابخوان‌ها، داشتن اینترنت آزاد و پرسرعت، حفاظت از نسخه‌های خطی و اسناد باارزش، آزاد بودن کتابخانه در حد امکان…

چه می‌شد اگر انیمیشن‌های استودیو جیبلی را کسی با آبرنگ می‌کشید – کاری که لوئیز تریر کرده!

در این نقاشی‌های زیبای لوئیز تریر، طرفداران استودیو جیبلی فورا انیمیشن‌های یه یاد ماندنی را که از آنها الهام گرفته شده، تشخیص خواهند داد.لوئیز تریر، نقاش و مجسمه‌ساز فرانسوی با الهام از شخصیت‌های انیمیشن‌های شناخته شده از استودیو جیبلی،…

تصور دهشت نبرد «واترلو» با هوش مصنوعی میدجرنی

نبرد واترلو، که در ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ رخ داد، یک درگیری نظامی مهم در طول جنگ‌های ناپلئون بود. این جنگ بین ارتش فرانسه به رهبری امپراتور ناپلئون بناپارت و اتحادی از نیرو‌های بریتانیایی، هلندی و پروس به فرماندهی دوک ولینگتون و فیلد مارشال گبهارد…

نمونه‌های جالبی از اختراعاتی که فراموش شدند، یا تکامل یافتند یا به کلی به صورت دیگری تغییر پیدا…

در طی دهه‌ها و قرن‌های انسان‌های اختراعات گوناگونی کرده‌اند. از برخی از آنها در ابتدای امر تصور می‌شد که استقبال خوبی شود، اما در نهایت فراموش شدند، برخی با تغییرات نه چندان بنیادین همچنان به همان صورت تولید می‌شوند، برخی با تغییرات جدی و…
آگهی متنی در همه صفحات
1 نظر
  1. فرزین می گوید

    زندگی تو ایران و کشورهای هم سطح فقط وقت تلف کردنه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.