تاریخچه روژ لب

0

همانند بسیاری دیگر از لوازم آرایشی که امروزه استفاده می‌شود، روژ لب محصول لابراتوار شیمیایی است. هر یک از اجزاء ترکیبی به منظور خاصی در آن به کار رفته و مجموعاً ترکیب پیچیده‌ای دارد.

اجزای اصلی آن، روغن کرچک و مخلوطی از موم‌های مختلفند. علاوه بر این از کره، کاکائو، لانولین، روغن معدنی، پترولاتوم و مواد شیمیایی مختلف در آن استفاده می‌شود. البته ماده رنگی که رنگ واقعی را به وجود می‌آورد یک جزء بسیار مهم محسوب می‌شود.

روغن‌ها و موم‌ها با یکدیگر گداخته شده و رنگ‌ها به وسیله آسیاب مخلوط می‌شوند، سپس توده کامل دوباره گداخته و در قالب‌هایی ریخته شده تا سخت شوند. روژهای لب به گونه‌ای ساخته می‌شوند که در زیر فشار، نرم شده و استفاده از آن‌ها روی لب امکان پذیر باشد.

استفاده از لوازم آرایش به وسیله زنان به زمان‌های قدیم باز می‌گردد و احتمالاً منشاء آن‌ها در غرب بوده است، ولی در ایام باستان این لوازم در مصر به بالاترین حد توسعه خود رسید. تقریباً 6۰۰۰ سال پیش انواعی از لوازم آرایش در مصر مصرف می‌شده است.

کلئوپاترا «ملکه قدیم مصر» استفاده از لوازم آرایش را به اوج خود رساند. در آن زمان بیشترین دقت متوجه چشم‌ها بود. زنان دربار، قسمت زیر چشم را سبز و پلک‌ها، مژه‌ها و ابروها را سیاه می‌کردند. حنا نیز برای رنگ کردن ناخن‌ها، کف پا و دست‌ها استفاده می‌شد.

در کتاب مقدس اشاراتی در مورد استفاده از لوازم آرایش توسط زنان شده است. برای مثال زمانیکه jehu «پادشاه اسرائیل در قرن نهم قبل از میلاد» به اسرائیل آمد «jezebel» که زنی فنیقی بود، صورت خود را آرایش داد.

در روم در زمان «Neron»، لوازم آرایش و عطر رواج زیادی داشت. بعضی از وسائل آرایشی آن‌ها به قرار زیر بود:

گچ برای سفید کردن پوست، رنگ برای پلک‌ها، مژه‌ها، یک روژ برای گونه‌ها و لب‌ها که احتمالاً روژ لب زمان ما از آن‌جا سرچشمه گرفته است، آرد جو و کره به عنوان یک محافظ برای جلوگیری از بروز لک و سنگ خارا برای سفید کردن دندان‌ها. آن‌ها همچنین نوعی صابون برای شستن موها داشتند.

در انگلستان، در حدود 400 سال پیش، زنان از انواع حمام‌ها برای زیبایی پوست‌های‌شان استفاده می‌کردند. گفته می‌شود ماری «ملکه اسکاتلند» حمام شراب و سایر زنان حمام شیر می‌گرفتند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

جورج اسپنسر میلت: مرگ دردناک به خاطر فرار از بوسیده شدن!

جورج اسپنسر میلت یک پسر 15 ساله که در ساختمان متروپولیتن لایف نیویورک در سال 1909 کار دفتری می‌کرد. در پانزدهمین سالگرد تولدش، همکاران زنش او را مسخره کردند و تظاهر کردند که در نظر دارند که برای هر سال زندگییک بار او ببوسند. میلت به شوخی از…

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

تنهاترین درخت جهان در کجاست؟

در جزیره دورأفتاده کمپبل، واقع در بیش از ۶۰۰ کیلومتری جنوب  نیوزلند، صنوبر منفرد سیتکا روییده که به عنوان تنهاترین درخت روی زمین شناخته شده است.نزدیکترین درخت نزدیک به آن آن بیش از ۲۲۰ کیلومتر دورتر، در جزایر اوکلند است، در حالی که…

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.