کتابفروشی‌ای در چین که با الهام گرفتن از نوشته ماکسیم گورکی به صورت مارپیچی زیبا ما را به سفر در زمان و مکان می‌برد

0

یک کتابفروشی جدید باشکوه و سوررئال در‌های خود را در چین باز کرده است و بازدیدکنندگان را به راهپیمایی بی‌همتایی در فضا و زمان دعوت می‌کند.

کتابفروشی شنژن ژونگ‌شوگه Shenzhen Zhongshuge که توسط شرکت محلی X+Living طراحی شده است، دارای یک راه پله مارپیچی عظیم است که هم به عنوان یک قفسه کتاب کاربردی و هم به عنوان یک چیدمان هنری طراحی شده که مسیر پرپیچ و خم تاریخ و ادبیات را نشان می‌دهد.

این کتابفروشی جدید و خیره‌کننده در چین اولین کتابفروشی‌ای متفاوت طراحی شده توسط X+Living نیست، آن‌ها سال گذشته فروشگاهی را در شهر ساحلی نینگبو افتتاح کردند که از ترکیبی هوشمندانه از شیشه و نور برای ایجاد قفسه‌های به ظاهر بی‌نهایت پر از کتاب استفاده می‌کرد. این کتابفروشی از سطوح بازتاباننده نور و روشنایی در کف و سقف برای ایجاد یک تجربه غوطه ور کاملا منحصر به فرد استفاده می‌کرد.

کتابفروشی Zhongshuge شهر شنژن چشم نواز است و چیدمانش تا حدی از نوشتار ماکسیم گورکی -نویسنده روسی- الهام گرفته : «کتاب‌ها نردبان پیشرفت بشر هستند».

مارپیچ کتاب‌های از ورودی فروشگاه کتاب تا خروجی آن امتداد دارد و طوری طراحی شده که به عنوان یک قفسه کتاب کاربردی عمل کند، اگرچه ممکن است حدس بزنیم که حداقل برخی از کتاب‌ها فقط برای نمایش و به صورت نمادین در آن نهاده شده‌اند.

با مشاهده از یک زاویه خاص، چیدمان مانند یک صفحه ساعت به نظر می‌رسد، با نرده‌هایی در طول راه پله که ظاهر عقربه‌های ساعت را به خود می‌گیرند.

به گفته X+Living، این مطلب اشاره به این واقعیت دارد که «این نردبانی از تاریخ است که در طول ساعت‌های بی‌شماری ساخته شده است و این حس را منتقل می‌کند که تاریخ با سرعتی سریع در زمان پیش می‌رود.»

همچنین در کتابفروشی شنژن ژونگ‌شوگه به ​​مساحت 1300 متر مربع یک منطقه کتابخوانی با رنگ‌های شاد و متنوع برای کودکان ساخته شده.

نمای شیشه‌ای بزرگ به رهگذران اجازه می‌دهد تا از فضای داخلی را ببینند و از آن لذت ببرند.

فضا‌های اختصاصی برای انجمن‌ها و کنفرانس‌ها نیز در داخل وجود دارد.

این کتابفروشی که در همین ماه تکمیل شد، در منطقه اقتصادی Qianhai شهر شنژن قرار دارد.

منبع: newatlas


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

صخره‌های عجیب فنلاندی موسوم به کوماکیوی – هزاران سال تعادل و مبارزه با جاذبه

کوماکیوی Kummakivi یک کلمه فنلاندی است که در انگلیسی به معنی "سنگ عجیب" است. این کلمه اغلب برای توصیف نوعی تشکیل سنگ که شکلی عجیب یا غیرعادی دارد استفاده می‌شود. این نوع سنگ‌ها در سرتاسر فنلاند یافت می‌شوند و به دلیل ظاهر منحصر به فردشان…

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…

جستجو برای جیمز باند بعدی – طرفداران جیمز باند یکی از این 11 نفر را جیمز باند بعدی می‌دانند

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…

یادآوری داستان تصویر تولیدشده زنی که در اینترنت وحشت آفرید و تفسیر کنونی آن ماجرا در عصر انفجار…

او در جایی بیرون است و در جهان موازی احتمالا به کمین شما نشسته. تنها کاری که باید انجام دهید تا او را به وجود بیاورید این است که دستور درست را در یک تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی تایپ کنید!مانند یک طلسم دیجیتالی، کلمات شما مانند یک «ورد…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی جمعی از ثروتمندترین آدم‌های جهان را در قالب آدم‌های فقیر تصور…

هنرمند هندی از هوش مصنوعی برای تولید تصاویری از ثروتمندترین و شناخته شده‌ترین افراد جهان - از بیل گیتس گرفته تا دونالد ترامپ - استفاده می‌کند تا تصور کند که اگر فقیر بودند چه شکلی می‌شدند.اگر آنها لباس‌های ژنده پوش پوشیده و در یک محله…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.