مموری اسپات ، اختراع جالب شرکت HP

شرکت HP اخیرا یک وسیله قابل حمل داده‌ها ، ساخته که نامش را گذاشته ، Memory Spot. همانطور که از نام این وسیله برمی‌آید و در عکس زیر پیداست ، اندازه این وسیله بسیار کوچک است:

ین چیپ یک آنتن توکار دارد و می‌تواند اطلاعات را با سرعت 10 مگابایت در ثانیه منتقل کند ، یعنی 10 بار سریعتر از سیتم بلوتوث. گنجایش این چیپ 4 مگابایت است که برای ذخیره چند عکس و تعداد زیادی صفحات متنی کافی است.

جالب است که یکی از نخستین کاربردهای پیش‌بینی شده برای آن در امورات پزشکی است و پیشنهاد شده مچ‌بندهایی برای بیماران ساخته شود که با استفاده از این نوع حافظه ، کلیه اطلاعات پزشکی یک بیمار را حمل کنند:

در این تصویر هم بیل گیتس را در حالی شنیدن توضیحات دانشجویان درباره برنامه‌ای که به منظور دسترسی سریع به اطلاعات پرزشکی بیماران نوشته‌اند ، می‌بینید:

همانطور که دیدید ، پزشکی یکی از نخستین رشته‌های علوم است که در دنیای امروز از پیشرفت‌های فن‌آوری استفاده می‌کند.

هر پزشکی در ایران با تجربه دردناک زمان نوشتن تز ، آشناست. پرونده‌هایی کاغذی که در محل‌های بسیار کثیف و فاقد هرگونه تهویه نگهداری می‌شوند ، پرونده‌های پزشکی مفقود شده! ، پرونده‌هایی که اطلاعات به درستی در آنها ثبت نشده. علاوه بر این به طور روزانه شاهد هستیم که چقدر وقت و انرژی صرف گرفتن دوباره شرح حال پزشکی بیماران گرفته می‌شود که در موارد زیادی ، دست آخر ، به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

پزشکان درگیر طرح پزشک خانواده آگاهند که چه میزان از وقت روزانه‌شان صرف پر کردن (توجه کنید فقط پرکردن) بی‌ثمر پرونده‌هایی می‌شود که به هیچ کار نمی‌آیند.

حتی تصور اینکه بیماری به بیمارستان بیاید و در یک لحظه آزمایشات چندساله اخیر ، تصاویر رادیولوژی و اعمال انجام شده رویش را بتوان دید ، یک رؤیاست.

خیلیها گمان می‌کنند ، که استفاده از فن‌آوری‌های نو ، یعنی مستلزم صرف هزینه هنگفت است ، بماند که گمان عده‌ای دیگر از ثبت الکترونیک اطلاعات بیماارن و برنامه‌های بهداشتی یک کار تجملی هزینه‌بر است و بس!

اما باور کنید که یا یک رایانه پنتیوم 3 و چند برنامه ساده و با با پرهیز از شعارگرایی و مهمتر از همه استفاده از متخصصان شایسته ، خیلی کارها می‌شود کرد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

رهبران شرکت‌ها و کشورها در قالب افراد بی‌خانمان- چه کسی می‌داند اگر جبر جغرافیایی و اکوسیستم نبود،…

اگر پدر زیستی استیو جابز او را در یک سناریویی تخیلی به سوریه می‌برد، استیو جابز چه سرنوشتی پیدا می‌کرد؟ یک کارمند؟ یک مدیر رده میانی؟ یکی از انبوه کشته‌های جنگ داخلی این کشور؟بدیهی است که اکوسیستم مناسب و شرایط اقتصادی و یک آبشار…

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…

پرتره‌های بیماران از بیمارستان روان‌پزشکی بدنامی در بریتانیا در قرن نوزدهم

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن - که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…

چگونه از نشخوار فکری یعنی زیاد فکر کردن به چیزی تنش‌زا، رهایی پیدا کنیم؟

بعضی‌ها درگیر یک نوع نشخوار فکری می‌شوند. مثلا خاطرات بد گذشته، از دوران کودکی یا رابطه بد با شریک زندگی سابقشان را مرتب ناخواسته به هر بهانه‌ای مرور می‌کنند یا در مورد یک کار جزئی که می‌دانند انجام دادنش سخت نیست و از عهده‌اش برمی‌آیند،…
آگهی متنی در همه صفحات
1 نظر
  1. فرنگیس 2 می گوید

    سلام من یک کارشناس health Information Technology
    هستم و برای شما email خواهم زد در همین باره .

نظرات بسته شده است.