ویدئوهای یک دقیقه‌ای اینستاگرام، فرصتی برای کاربری‌های نو – شروع پخش اخبار و مطالب ویدئویی یک دقیقه‌ای در اکانت اینستاگرام «یک پزشک»

1

اینستاگرام، تا همین چند وقت پیش، فقط اجازه می‌داد که ویدئوی 15 ثانیه‌ای توسط کاربران آپلود شود. این مدت زمان آنقدر کوتاه بود که جز آپلود ویدئوهای بامزه، کاربرد جدی نمی‌شد برای ویدئوهای اینستاگرام تعریف کرد.

اما همان زمان که خبر افزایش زمان آپلود ویدئوها به یک دقیقه مطرح شد، من هم کاربردهای جدیدی را تصور کردم.

امروز موفق شدم بالاخره، قدم اول برای آزمایش آنچه در ذهنم بود را بردارم.

یکی از کاربردهای که در نظر داشتم، عملی کنم این بود که در قالب ویدئوهای کوتاه، اخبار شاخص روز و مطالب مهم را به دنبال‌کنندگانم تقدیم کنم.

در توییتر شما مجبور هستید که در قالب کاراکترهایی محدود، بنویسید و این بار من می‌خواهم در اینستاگرام، در یک دقیقه مطالب مهم را خلاصه کنم و به آگاهی خواننده‌ها برسانم.

پروسه کار گرچه ساده به نظر می‌رسد، اما وقت‌گیر است: انتخاب مطلب- خلاصه کردن آن- ضبط کردن صدای خودم طوری که در یک دقیقه بتوانم مطلب را بخوانم- انتخاب ویدئوی مناسب – میکس صدا و تصویر- فشرده کردن ویدئو به حجمی حدود 20 – 30 مگابایت – انتقال آن به گوشی و آپلود کردن آن در اینستاگرام.

بر این اساس یک ویدئوی یک دقیقه، در خوشبینانه‌ترین حالت یک ربعی برای تولید زمان نیاز دارد. تازه اگر بخواهید حرفه‌ای عمل کنید، به زمان بسیار بیشتری نیاز دارید.

فعلا بر این اساس دو ویدئو در اکانت اینستاگرام «یک پزشک»، آپلود کرده‌ام.

نظر شما چیست؟

آیا می‌شود کاربردهای جدی‌تری در اینستاگرام، تعریف کرد و آیا اصلا به نظر شما غوغای مطالب سطحی در اینستاگرام اجازه می‌دهند، چنین کارهایی به نتیجه برسند؟

فعلا فقط من برای آزمایش و آزمون و خطا دو ویدئوی یادشده را در اینستاگرام گذاشتم و قطعا تا پیدا کردن فرمت دلخواه، نیاز به تجربه بیشتری دارم.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…

این عکس‌ها راهنما و ایده‌ای برای شما برای تبدیل اشیای کهنه و دورریز به چیزهای جدید هستند

صرفه جویی «واقعا» یک هنر است. خیلی وقت‌ها ما به بهانه تغییر دکوراسیون یا قدیمی شدن چیزی یا نامتناسب شدن چیزی با وسایل تازه به سادگی دورش می‌اندازیم یا باقیمتی بسیاری نازل به سمساری می‌دهیم.البته این سال‌ها به خاطر فشارهای اقتصادی -چنان…

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…

مجموعه‌ای از تصاویر هراس‌آور، عجیب با به اصطلاح نفرین‌شده!

برای قسمتی از شگفتی یا ترس خودمان از پیرامون یا عکس‌ها نمی‌شود توضیح صریح ارائه کرد. احتمالا منشا این ترس‌ها به تدریج در سیناپس‌های مغزی ما از هزاران سال پیش یه یادگار گذاشته شده.آدم فکر می‌کند اگر قرار باشد برنامه هوش مصنوعی ایجاد شود…

با این تصاویر کارت پستال خیلی قدیمی در دهه ۱۹۰۰ آمریکایی‌ها، تصور خود از ۱۰۰ سال بعد را نشان داده…

مجموعه‌ای جذاب از کارت پستال‌های عجیب و غریب و در عین حال جذاب از استیون آر. شوک، دیدگاه‌هایی را ارائه می‌دهد که در دهه ۱۹۰۰ تصور شده است و نشان می‌دهند که چگونه شهر‌ها، شهرک‌ها و دهکده‌ها در سراسر ایالات متحده ممکن است طی ۱۰۰ سال آینده…
آگهی متنی در همه صفحات
1 نظر
  1. سوران می گوید

    سلام
    کار خیلی خوبیه ولی به نظر من که نه، مردم غالب متاسفانه فقط دنبال مطالب سطحی و روزمره هستن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.