این پست می‌تواند تسلایی باشد برای کسانی که از چاق افتادن در عکس‌ها شکایت دارند!

4

یک سری از عکس‌هایتان در یک مراسم مهم، مثلا مراسم ازدواجتان، با اندام واقعی‌تان تناسب ندارد؟!

گرچه نوع پوشش شما می‌تواند در چاق یا لاغر به نظر رسیدن شما مؤثر باشد، اما باید بگوییم که واقعا تکنیک عکاسی هم می‌تواند در این امر مقصر باشد!

بله، این ادعا که از نظر بیشتر ما به شوخی می‌ماند و طبق آن ما در عکس‌ها سه چهار کیلوگرم، چاق‌تر هستیم، می‌تواند تا حدی درست باشد.

در همین راستا عکاسی به نام «دن وجتک» در یک عکس گیف جدید، نشان داده است که چطور فاصله کانونی دوربین، روی شکل پرتره مؤثر است.

او پرتره‌های با فواصل کانونی 20 – 24- 28 – 35 – 50 – 70 – 105 – 150 و 200 میلیمتر از یک مرد گرفت و با ترکیب عکس‌ها و تولید یک فایل متحرک تصویری نشان داد که واقعا تکنیک عکاسی در نحیف یا فربه به نظر رسیدن ما می تواند مؤثر باشد.

Camera Adds 10 Pounds

پاسخ خیلی دقیقی به بهترین فاصله کانونی که برای مطابقت عکس با واقعیت باید استفاده بشود، نمی‌توان داد. اما معمولا فاصله کانونی بین 85 تا 135 میلیمتر برای عکس پرتره توصیه می‌شود.

7-29-2016 9-23-59 AM

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

صخره‌های عجیب فنلاندی موسوم به کوماکیوی – هزاران سال تعادل و مبارزه با جاذبه

کوماکیوی Kummakivi یک کلمه فنلاندی است که در انگلیسی به معنی "سنگ عجیب" است. این کلمه اغلب برای توصیف نوعی تشکیل سنگ که شکلی عجیب یا غیرعادی دارد استفاده می‌شود. این نوع سنگ‌ها در سرتاسر فنلاند یافت می‌شوند و به دلیل ظاهر منحصر به فردشان…

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…
آگهی متنی در همه صفحات
4 نظرات
  1. فرشاد می گوید

    من تیتر رو خوندم فکر کردم نوشتید تِسلا!

  2. مینا می گوید

    واقعا جالب بود اینهمه تفاوت

  3. امیرعلی می گوید

    داستان از این قرار است که معمولاً توصیه می‌شود با فاصله‌های کانونی بالا (همان رنج توصیه شده در مقاله) پرتره بگیریم. حالا علت چیست؟

    به این علت که در فاصله‌های کانونی پایین، فاصله بین دماغ و باقی اجزای صورت به نسبت فاصله دوربین با سوژه ، اختلاف پرسپکتیوی زیادی را در مورد دماغ نسبت به باقی اجزا ایجاد می‌کند.

    حال این عکاس کار غریبی کرده، یعنی اندازه دماغ را در ادیت‌ها ثابت نگاه داشته و طبعاً با کراپ یکسان، سایز صورت‌ها متفاوت شده! یعنی به جای این که در مورد فاصله‌های کانونی بالاتر، دماغی کوچکتر در صورتی یکسان جلوه‌ای بهتر داشته باشد دماغی یکسان در صورتی چاق‌تر نمود کرده است!

    در عمل و بدون این مقایسه GIF ای، داستان کاملن وارونه است و اگر کمی سرچ کنید مقایسه‌های جالبی خواهید یافت که تاثیر شگرف فاصله‌های کانونی بالاتر را در کوچک به نمایش گذاشتن دماغ نسبت به اجزای صورت نشان می‌دهند.

    در عمل نیز شما باید عکسها را ریسایز کنید تا دماغ یکسان و صورت‌های متفاوت داشته باشید! یعنی عکاس احتمالاً تک تک عکسها را ریسایز کرده تا بتواند چنین چیزی را القا کند.

  4. محمدجواد می گوید

    سلام
    آیا امکان تغییر این فاصله کانونی با استفاده از نرم افزار در دوربین موبایل آیفون امکان پذیر است یا اینکه این جز خصوصیات دوربین است و با دوربین ها موبایل اصلا نمی شود تغییر داد؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.