کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

0

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!

جستجوی اینترنتی این مضمون بیش از 4 میلیون نتیجه را به همراه دارد و تعداد زیادی از مردم ویدیوهایی را در این مورد در این اینستاگرام و فیس بوک و تیک تاک  پست می‌کنند که در آنها گفته‌اند از دنیای دیگری سرچشمه گرفته‌اند. در واقع، محتوای با عبارت #starseed بیش از ۱ میلیارد بازدید در TikTok داشته است.

برخلاف باورمندان به تناسخ، این به اصطلاح «دانه های ستارگان» بر این باورند که از سیاره دیگری منشا گرفته‌اند تا در اینجا متولد شوند. دانه‌های ستارگان بر این باورند که آنها مجرای بین قلمروهای فرازمینی و زمین هستند و می توانند از طریق مدیتیشن بین کهکشان‌ها جابجا شوند.

دانه های ستاره‌ای همچنین معتقدند که می توانند با «زبان سبک” ارتباط برقرار کنند یعنی نوعی ارتباط که گفته می شود محدودیت های انسانی را دور می‌زند و زبان روح است.

این ایده به طور گسترده‌ای به نویسنده براد استایگر نسبت داده می شود که درباره ناشناخته‌ها بسیار نوشته و علاقه شدیدی به زندگی بیگانه‌ها و فرازمینی‌ها داشت. استایگر در کتاب خود با عنوان Gods of Aquarius در سال 1976 این تصور را مطرح کرد که برخی افراد از ابعاد دیگری سرچشمه می‌گیرند.

باورمندان به این اندیشه ادعا می‌کنند که راه های مختلفی برای تشخیص اینکه آیا شما یک دانه ستاره‌ای هستید وجود دارد. اینها شامل جستجوی معنا در زندگی و احساس عدم تعلق است. معنوی بودن و داشتن حس قوی شهود (دانستن) نیز از ویژگی‌های یک دانه ستاره‌ای است.

همچنین گفته می‌شود که آنها همدل، حساس و دارای مشکلات جسمی و روانی بیشتری هستند زیرا روح آنها به داشتن بدن انسان عادت ندارد! دانه‌های ستاره‌ای می خواهند به بشریت کمک کنند. اما آنها غرق در زندگی روی زمین می‌شوند و با گذراندن زمان به تنهایی شارژ می‌شوند.

معتقدان به این فکر همچنین می‌گویند که دانه‌های ستاره میل به کشف و تجربه فرهنگ‌ها و حوزه‌های جدید دارند، که به افراد ستاره کمک می‌کند تا بینش جدیدی از هستی ارائه دهند. به عنوان مثال می توان به تئوری های جدید (توطئه) در مورد جامعه، مداخلات بهداشتی متفاوت، همراهی با افکاری در مورد بیگانگان و تمدن های باستانی اشاره کرد .

اما چه چیزی باعث می‌شود برخی از افرادی که چنین احساساتی را تجربه می‌کنند به این نتیجه برسند که باید از سیاره دیگری باشند؟ به ویژه با توجه به این که هیچ حیاتی فراتر از زمین تاکنون یافت نشده و هیچ مدرکی دال بر اینکه حیات بیگانه تاکنون از زمین بازدید کرده است وجود ندارد.

روان‌شناسی به نام برترام فورر اولین بار متوجه شد که به راحتی می‌توان افراد را با توصیف‌های مبهم درباره‌ی خود موافق کرد.

مفهوم دانه های ستاره ای شکلی از باورهای خرافی عصر جدید است و منشا آن را تا دهه ۱۹۷۰ می‌توان ردگیری کرد.

انرژی کریستال‌ها، انرژی درمانی و توانایی‌های روانی، تناسخ، کارما  و امکان رسیدن به سطح بالاتری از آگاهی، همه از این دوران رواج پیدا کردند.

حمایت از باورهای عصر جدید – مانند دانه های ستاره ای – در حال افزایش است. این ناشی از بی اعتمادی به علم و تردید در مورد شناخت متعارف واقعیت است. به ویژه بدبینی نسبت به جامعه مدرن به آن دامن زده است.

برخی از ویژگی های شخصیتی نیز ممکن است برخی از افراد را به اعتقاد به مفهوم دانه‌های ستاره ای متمایل کند. به عنوان مثال، اگر شما مستعد فانتزی هستید و اغلب رویدادهای خیالی و واقعی را با هم ترکیب می‌کنید، ممکن است این نظریه موافق با تمایلات خود ببینید.

در اصطلاح روانشناسی، این به عنوان خطای نظارت منبع شناخته می شود‌، که نوعی خطای حافظه ناخودآگاه است که در آن فرد بین آنچه واقعی و دقیق است و آنچه غیر واقعی است و تصور می‌کند، گیج و گمراه می‌شود.

این توهم معمولاً در اسکیزوفرن‌ها یا روانپریش‌ها دیده می‌شود و تحقیقات پیوندهایی بین اختلال شخصیت اسکیزوتایپی – یک اختلال رایج که شکل خفیف اسکیزوفرنی در نظر گرفته می‌شود – و اعتقاد به تئوری‌های توطئه پیدا کرده است.

اثر دیگری که می تواند چنین باورهایی را تشویق کند، چیزی است که به عنوان سردرگمی هستی شناختی شناخته می شود. که زمانی اتفاق می افتد که مردم نمی توانند بین جملات استعاری و واقعی م تمایز قائل شوند.

این دسته افراد بیشتر نظریه های شبه علمی و ماورایی را تأیید می‌کنند.

در مورد دانه‌های ستاره‌ای، چندین کتاب پرفروش منتشر شده توسط مؤسسات انتشاراتی بزرگ ممکن است حس اصالت این مفهوم را ایجاد کنند.

منبع: The Conversation


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…

۲۰ برنده عکاسی از طبیعت در سال ۲۰۲۲ در مسابقه عکاسی IPA

جوایز بین المللی عکاسی (IPA) در سال 2022 بار دیگر از مجموعه‌ای خیره کننده از عکس های طبیعت پرده‌برداری کرد که قلب و ذهن بینندگان در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این تصاویر برنده استثنایی ما را به قلمروهای مسحورکننده طبیعت منتقل می‌کنند،…

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…

وقتی به رویدادهای تاریخی مهم و مکان‌های مشهور از زاویه دید متفاوتی بنگریم (گالری عکس)

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.