گوگل به کمک فناوری یادگیری ماشینی، عکس‌ها را بدون افت کیفیت بزرگ می‌کند- فناوری RAISR

1

به دلایل مختلفی ما ممکن است نیاز پیدا کنیم که ابعاد عکسی را بزرگ‌تر کنیم. مثلا تصور کنید که برای مقاله خود یک عکس مناسب یافته‌اید، منتها عکس خیلی کوچک است و برای درج مناسب نیست. یا تصور کنید که عکس‌های خیلی قدیمی دارید و می‌خواهید، آنها را بزرگ کنید.

گرچه برنامه‌هایی برای بزرگ کردن عکس‌ها با افت کم کیفیت و پیکسلی نشدن، وجود دارند، اما هیچ یک از آنها معجزه نمی‌کنند.

خب، همین جا مناسب است گریزی بزنیم به سریال‌ها و فیلم‌های پلیسی. حتما دیده‌اید که در سکانس‌های متعددی، مواردی پیش می‌آید که پلیس‌ها و کارآگاهان، عکس کم‌کیفیت یا تصویر یک وب‌کم را خیلی بزرگ می‌کنند و به یک عکس خیلی واضح می‌رسند.

تا حالا چنین کاری، در حد همان غلوهای داستانی، تصور می‌شد، اما شاید کار جدید گوگل، تا حدی ما را به این آرزو نزدیک کند.

گوگل یک فناوری یادگیری ماشینی جدید به نام RAISR خلق کرده است که مخفف افزایش وضوح سریع و صحیح تصاویر است.

الگوریتم‌های فعلی افزایش اندازه عکس‌ها، خیلی ساده هستند که در آن جزئیات عکس بزرگ شده با توجه به پیکسل‌های اطراف، درست می‌شوند. تقریبا همه این الگوریتم‌ها، منجر به ایجاد یک عکس محو یا اصطلاحا blurry می‌شوند.

اما RAISR مکانیسم جداگانه‌ای دارد. در گام اول ده هزار عکس به این الگرویتم ارائه شد. نیمی از این عکس‌ها کم‌کیفیت و نیمی هم وضوح بالا داشتند.

الگوریتم‌ها این عکس‌ها را با هم مقایسه کرد و توانست فیلترهایی ایجاد کند که با تقریب خوبی، بتوانند عکس‌ها را بزرگ کنند.

گوگل امیدوار است که RAISR بتواند عکس‌های گرفته شده با دوربین‌های گوشی‌های موبایل ارزان‌قیمت با RAISR بتوانند به سادگی بزرگ بشوند، طوری که وقتی کاربران برای زوم کردن روی آنها پینچ می‌کنند، دلزده نشوند. حتی از این کار می‌توان برای کاهش مصرف پنهای باند استفاده کرد و در مواردی از عکس‌های کوچک‌تر استفاده کرد تا در سوی کاربر با استفاده از RAISR در صورت نیاز، اندازه‌شان بزرگ شود.

در سه عکسی که در این پست درج شده‌اند، تفاوت عکس‌های بزرگ‌شده با RAISR و عکس‌های بزرگ‌شده به صورت روتین را مشاهده می‌کنید.

11-17-2016-2-23-07-pm

11-17-2016-2-22-52-pm

امیدواریم به زودی اپلیکیشن‌های بر این اساس برای استفاده عموم، رونمایی شود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عجیب ولی واقعی: چشم‌های این زن در این عکس آبی نیست! + ویدئو

در یک خطای دیداری بسیار جالب که به تازگی دین جکسون در تیک تاک منتشر شده، چهره عادی زنی را می‌بینیم که برخلاف ظاهر امر، چشمان او آبی نیست و در واقع حاکستری است.دین جکسون در زمینه ایجاد خطاهای دیداری، یک حرفه‌ای محسوب می‌شود. ویدئوی او در…

این عکس‌های تاریخی را پیش از این در کمتر جایی دیده‌اید

یک سرباز صربستانی در کنار پدرش که برای ملاقات او به خط مقدم نزدیک بلگراد آمده، خوابیده است. سال گرفتن شدن عکس، حدود 1914/1915یک نگهبان مرزی آلمان شرقی در صبحی که دیوار برلین سقوط کرد، گلی را از طریق شکافی در دیوار برلین هدیه می‌دهد،…

سازه‌ها و چیزهایی که حس مگالوفوبیای ما را به شدت تحریک می‌کنند – گالری عکس

مگالوفوبیا اصطلاحی است که برای توصیف ترس شدید و غیرمنطقی از اشیاء یا چیزهای بزرگ استفاده می‌شود. کلمه "مگالوفوبیا" از ترکیب دو کلمه یونانی "مگالو" به معنای بزرگ  و "فوبیا" که به معنی ترس یا بیزاری قوی است، گرفته شده است.افراد مبتلا به…

محصولات رادیواکتیوی که در قرن بیستم در قالب کالاهای مصرفی عادی به مردم فروخته می‌شدند

پیش از درک خطراتی که قرار گرفتن در معرض تابش‌های رادیواکتیو برای انسان به همراه دارد، مردم و حتی دانشمندان می‌پنداشتند که مواد رادیواکتیو ترکیبات جالبی برای درخشان و نورانی کردن اشیا هستند. در ادامه چند مورد از عجیب‌ترین کاربردهای مواد…

داستان واقعی اسکینر: روانشناس مشهور دهه ۱۹۴۰- آیا او واقعا دخترش را در داخل یک جعبه برای آزمایشاتش…

بوروس فردریک اسکینر معروف به بی‌اف اسکینر یک روانشناس، رفتارشناس، نویسنده، مخترع و فیلسوف اجتماعی آمریکایی بود. او در ۲۰ مارس ۱۹۰۴ در Susquehanna در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در ۱۸ اوت ۱۹۹۰ در کمبریج، ماساچوست درگذشت.اسکینر بیشتر به خاطر…
آگهی متنی در همه صفحات
1 نظر
  1. zhilevan می گوید

    الگوریتم های یادگیری ماشین و پردازش تصویر زیادی در چند سال اخیر معرفی شده. مقالات زیادی تو این زمینه خودم ولی واقعیتش اینه اکثر الگوریتم های که هست در نهایت کیفیت اعجاب انگیزی رو بهمراه نداشتن. به عنوان مثلا میان ۹ پیکسل اطراف (یا تو الگوریتم های جدید تر پترن اطراف) رو میگیرن و با توجه به اونها اون پیکسل رو حدس میزنن. البته الگوریتم های خیلی خوبی هستن ولی نیاز به پردازش بالا دارن و رو ماشین های با ریسورهای بالا خوب عمل میکنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.