دیگر برای بازی در یک فیلم، نیازی به زنده بودن یک هنرپیشه نیست!

4

سال 2000، در جریان ساخته شدن فیلم مشهور گلادیاتور، یکی از هنرپیشه‌های فیلم به نام اولیور رید که در نقش پروکسیمو بازی می‌کرد، در شرایطی که فیلمبرداری سکانس‌هایش تمام نشده بود، درگذشت. برای گریز از این مشکل غیرمترقبه، کارگردان فیلم از بدل‌ها و بازسازی دیجیتال صحنه‌هایی که قبل فیلمبرداری شده بود، استفاده کرد.

سال 2013، وقتی پل واکر در تصادف رانندگی درگذشت و ساخته شدن فیلم Furious 7 با تهدید جدی مواجه شد، فناوری پیشرفت کرده بود و باز از بدل و بازسازی دیجیتال چهره استفاده شد و فیلم دو سال بعد از درگذشت پل واکر، اکران شد.

سال 2011 لازم بود که در صحنه‌های کریس ایوانس به صورت لاغر و قبل از دگردیسی‌اش نمایش داده شود، خوشبختانه فناوری اجازه داد که او از کاهش وزن افراطی خلاص شود!

در فیلم مورد عجیب بنجامین باتن هم لازم بود که چهره برد پیت از کودکی تا سالخوردگی نمایش داده شود و هیچ گریمی نمی‌توانست نتیجه مطلوب بدهد، به همین خاطر باز از فناوری دیجیتال استفاده شد.

مسلما مایکل داگلاس زمانی که فیلم مرد مورچه‌ای فیلمبرداری می‌شد، ناگهان جوان نشده بود و به سال‌های نمایش فیلم وال استریت برنگشته بود! این فناوری دیجیتال بود که چهره‌اش را جوان کرده بود.

اما در تازه‌ترین دور استفاده از فناوری دیجیتال، در فیلم Rogue One که اسپین‌آف مجموعه فیلم‌های جنگ‌های ستاره‌‌ای است، یک بازیگر محبوب درگذشته، زنده شده است.

این بازیگر کسی نیست جز پیتر کاشینگ که در این فیلم‌ها از سال 1977، نقش یکی از افسرهای دارث ویدر را بازی می‌کرد. او در سال 1994 درگذشت و حالا به صورت شفافی روی پرده سینما دیده می‌شود.

peter-cushing-as-grand-moff-tarkin-in-star-wars

قدم بعدی در استفاده از این فناوری چیست؟ آیا ممکن است روزی یک اونجرز را با نقش‌آفرینی مریلان مونرو، کلارک گیبل، ادری هپبورن، جان وین و جیمز دین ببینیم؟


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…

بیماری‌ها و مشکلات روانی می‌توانند به مانند همین غول‌های تصور شده توسط میدجرنی باشند، اما می‌توان…

تا وقتی کسی مبتلا به یک مشکل روانپزشکی نشده باشد یا آشنا و فامیلی نداشته باشد که مبتلا به شکل جدی آنها باشد، نمی‌داند که چقدر روی کیفیت زندگی تاثیرگذار هستند. کسی که افسردگی ندارد، تعجب می‌کند که مثلا چطور کسی از قدم زدن یا غذای خوب یا…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…

۲۰ برنده عکاسی از طبیعت در سال ۲۰۲۲ در مسابقه عکاسی IPA

جوایز بین المللی عکاسی (IPA) در سال 2022 بار دیگر از مجموعه‌ای خیره کننده از عکس های طبیعت پرده‌برداری کرد که قلب و ذهن بینندگان در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این تصاویر برنده استثنایی ما را به قلمروهای مسحورکننده طبیعت منتقل می‌کنند،…

چگونه از نشخوار فکری یعنی زیاد فکر کردن به چیزی تنش‌زا، رهایی پیدا کنیم؟

بعضی‌ها درگیر یک نوع نشخوار فکری می‌شوند. مثلا خاطرات بد گذشته، از دوران کودکی یا رابطه بد با شریک زندگی سابقشان را مرتب ناخواسته به هر بهانه‌ای مرور می‌کنند یا در مورد یک کار جزئی که می‌دانند انجام دادنش سخت نیست و از عهده‌اش برمی‌آیند،…
آگهی متنی در همه صفحات
4 نظرات
  1. محمد می گوید

    و باز هم میریم که داشته باشیم آیا این کار اخلاقیه یا نه؟
    آدم باید خیلی سواد و آگاهی داشته باشه که بتونه به این پرسش پاسخ بده.
    هنوز پاسخی براش ندارم ولی از نظر نوستالژیک هم که باشه ترجیح میدم زنده نشن! و بازیگرهای دوست داشتنیمو همونجوری به یاد بیارم و بیارن.
    یه پیشنهاد:
    چه خوب میشه به محمد رضا شعبانعلی بگی نظرشو تو یک پزشک بنویسه، این یکی از اون دلخوشیهای منه که چن روز پیش ازش نوشته بودی.

    1. حمیدرضا می گوید

      دقیقا…

    2. ایلا می گوید

      جالبه ولی منم ترجیح میدم زنده نشن. البته جای کار زیاد داره مثلا اگه نقش های جدیدی رو با توجه به شخصیت و سابقه بازیگری فرد درگذشته در نظر بگیریم این کار خلاقیت و قوه تخیل رو بکار میندازه و از از این منظر خیلی خوبه.

  2. rezaorg می گوید

    هیچ مشکلی از لحاظ اخلاقی نداره.خیلی خوبه کسایی که دیگه نیستند را بتونیم به این صورت ببینیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.