عشق هم محدودیت‌هایش را دارد، قیمت آی‌فون چقدر بالا برود تا هوادارانش به نقطه جدایی برسند؟

0

استیو وزنیاک اصولا به جز نقش‌اش در آغاز اپل به عنوان یکی از مؤسسان آن، الان سالهاست که هیچ مسئولیت اجرایی و حتی مشورتی در اپل ندارد. اما هنوز هم روزنامه‌نگارها به مناسبت‌های مختلف هم در مورد گجت‌های اپل و هم در مورد گجت‌های سایر شرکت‌ها از او نظرخواهی می‌کنند.

او در گفتگویی که به تازگی در دُن ژوان چین داشته، گفته که بر این باور است که قیمت بالای آی‌فون 8، باعث تردید کاربران این شرکت در خرید آن نمی‌‌شود و به زعم این هواداران خرید آی‌فون، یک قمار مطمئن است.

او گفته که اصولا محصولات اپل طوری طراحی می‌شوند که هیجان‌انگیز و انقلابی به نظر برسند. خیلی‌‌ها به منظور خودنمایی آن را می‌خرند نه برای اینکه دقیقا به اندازه همان نیاز خودشان، چیزی خریده باشند.

او گفت که: «وقتی شما عاشق چیزی هستید، بهایش را هم می‌پردازید.» (+)

این جمله قابل تأملی است. هواداران اپل وفاداران این برند هستند. همان طور که عاشقان سامسونگ حتی بعد از انفجار بعضی از مدل‌های نوت 7، باز هم به این شرکت وفادار ماندند، هواداران اپل هم با قیمت حتی بالای هزار دلار آی‌فون، از آن رو برنمی‌گردانند.

از زاویه دید منفی، می‌توان گفت که محصولات و اکوسیستم طوری هستند که کاربران را در هزارتوی خود گرفتار می‌کنند، طوری که رهایی از آن برایشان دشوار می‌شود.

و یک زاویه دید دیگر هم این است که جنگ اپل و سامسونگ، جدال طراحی و احساسی است که محصولات آنها در دل هواداران ایجاد می‌کنند.

در این مورد ما قبلا هم نوشته بودیم:

به صورت خلاصه، روحیات و ذهنیات هر یک از ما طوری است که ذاتا سبک خاصی از طراحی و ظاهر را دوست داریم. حالا وقتی که یک بار محصولی از شرکتی به دلمان نشست و به عبارت ساده، عشق در نگاه اول برای ما رخ داد، دیگر خیلی دشوار است، دل از یک برند بکنیم!

در اینجا سرزنش کردن هوادار یک برند، درست مثل سرزنش کردن یک عاشق می‌ماند. همان طور که با دلایل منطقی نمی‌توان یک عاشق را از راه خود برگرداند، با برشمردن نقاط ضعف یا بهای بالای محصولات اپل هم نمی‌توان یک فن وقاعی اپل را از خرید محصول بعدی، منصرف کرد.

بنابراین به احتمال زیاد گفته وزنیاک درست باشد، آی‌فون 8، با قیمت هزار یا حتی بالای هزار دلار و حتی با وجود برخی مشکلات مثلا اسکنر اثر انگشت، همچنان فروش بالایی پیدا خواهد کر.

اما اشتباه نکنید، عشق هم محدودیت‌های خاص خود را دارد و نقاط شکست خود را دارد. در صورتی که برندی تیزهوش نباشد، ممکن است ناخودآگاه کاربران را به آن نقاط شکست و جدایی رهنمون کند و آن وقت حتما از دریافت اینکه فاصله بین عشق و نفرت، آنقدرها هم زیاد نیست، متعجب می‌شود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…

اگر این سلبریتی‌ها به همان سبک و سیاق و بزرگسالی کوچک می‌شدند

البته سلبریتی‌ها مسلما عکس‌های اصلی دوران کودکی دارند. هر چند در مورد برخی ممکن است این عکس‌های کودکی اندک یا کم‌کیفیت باشند.اما تصور کنید برای بازتاب دادن وجود همان عوالم بزرگسالانه در دنیای کودکی یا همان اجزای مهم چهره، چهره بزرگسالان…

دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می‌کردند و هیچ خبری از عکس واقعی در محیط…

دو عکاس به نام مانوئل بختر و و مانوئل رومز رام تصاویر خیره کننده‌ای خلق کردند که آنها را در حال پیاده‌روی در برف، کمپینگ در کوه‌ها و پرواز با هواپیما به سوی مقصدی دور نشان می‌دهد. اما در واقع آنها از در هنگام ثبت همه این عکس‌ها از اتاق…

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

سلبریتی‌ها اگر کاری عادی داشتند – پاسخ‌های تصویری میدجرنی

چه می‌شد اگر یک هنرپیشه نامدار در سنی طلایی امکان جذب شدن در رشته بازیگری را پیدا نمی‌کرد یا بحرانی خانوادگی او را وادار به سال‌ها کار عادی می‌کرد. چه می‌شد اگر نخستین کسانی که تست بازیگری از او می‌گرفتند، به کلی مایوس و دلسردش می‌کردند.…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.