عشق هم محدودیت‌هایش را دارد، قیمت آی‌فون چقدر بالا برود تا هوادارانش به نقطه جدایی برسند؟

0

استیو وزنیاک اصولا به جز نقش‌اش در آغاز اپل به عنوان یکی از مؤسسان آن، الان سالهاست که هیچ مسئولیت اجرایی و حتی مشورتی در اپل ندارد. اما هنوز هم روزنامه‌نگارها به مناسبت‌های مختلف هم در مورد گجت‌های اپل و هم در مورد گجت‌های سایر شرکت‌ها از او نظرخواهی می‌کنند.

او در گفتگویی که به تازگی در دُن ژوان چین داشته، گفته که بر این باور است که قیمت بالای آی‌فون 8، باعث تردید کاربران این شرکت در خرید آن نمی‌‌شود و به زعم این هواداران خرید آی‌فون، یک قمار مطمئن است.

او گفته که اصولا محصولات اپل طوری طراحی می‌شوند که هیجان‌انگیز و انقلابی به نظر برسند. خیلی‌‌ها به منظور خودنمایی آن را می‌خرند نه برای اینکه دقیقا به اندازه همان نیاز خودشان، چیزی خریده باشند.

او گفت که: «وقتی شما عاشق چیزی هستید، بهایش را هم می‌پردازید.» (+)

این جمله قابل تأملی است. هواداران اپل وفاداران این برند هستند. همان طور که عاشقان سامسونگ حتی بعد از انفجار بعضی از مدل‌های نوت 7، باز هم به این شرکت وفادار ماندند، هواداران اپل هم با قیمت حتی بالای هزار دلار آی‌فون، از آن رو برنمی‌گردانند.

از زاویه دید منفی، می‌توان گفت که محصولات و اکوسیستم طوری هستند که کاربران را در هزارتوی خود گرفتار می‌کنند، طوری که رهایی از آن برایشان دشوار می‌شود.

و یک زاویه دید دیگر هم این است که جنگ اپل و سامسونگ، جدال طراحی و احساسی است که محصولات آنها در دل هواداران ایجاد می‌کنند.

در این مورد ما قبلا هم نوشته بودیم:

به صورت خلاصه، روحیات و ذهنیات هر یک از ما طوری است که ذاتا سبک خاصی از طراحی و ظاهر را دوست داریم. حالا وقتی که یک بار محصولی از شرکتی به دلمان نشست و به عبارت ساده، عشق در نگاه اول برای ما رخ داد، دیگر خیلی دشوار است، دل از یک برند بکنیم!

در اینجا سرزنش کردن هوادار یک برند، درست مثل سرزنش کردن یک عاشق می‌ماند. همان طور که با دلایل منطقی نمی‌توان یک عاشق را از راه خود برگرداند، با برشمردن نقاط ضعف یا بهای بالای محصولات اپل هم نمی‌توان یک فن وقاعی اپل را از خرید محصول بعدی، منصرف کرد.

بنابراین به احتمال زیاد گفته وزنیاک درست باشد، آی‌فون 8، با قیمت هزار یا حتی بالای هزار دلار و حتی با وجود برخی مشکلات مثلا اسکنر اثر انگشت، همچنان فروش بالایی پیدا خواهد کر.

اما اشتباه نکنید، عشق هم محدودیت‌های خاص خود را دارد و نقاط شکست خود را دارد. در صورتی که برندی تیزهوش نباشد، ممکن است ناخودآگاه کاربران را به آن نقاط شکست و جدایی رهنمون کند و آن وقت حتما از دریافت اینکه فاصله بین عشق و نفرت، آنقدرها هم زیاد نیست، متعجب می‌شود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…

آیا چهره‌های مشهور، فرازمینی و بیگانه هستند؟! چرا چنین چیزهایی در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌یابد +…

امروز صبح دوست گرانقدری ویدئویی از آنجلینا جولی را از یک صفحه اینستاگرام برای من فرستاد. در این ویدیو که ظاهرا از یک مصاحبه او انتخاب شده بود، روی چشم‌های او زوم می‌شد و این نکته القا می‌شد که چشمان او غیرطبیعی هستند و قرنیه و عنبیه او…

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5