روسیه به لهستان هشدار داد که فکر تخریب یادبودهای شوروی در زمان جنگ جهانی دوم را از سر بیرون کند

0

به تازگی دولت روسیه به لهستان اخطار کرده که چنانچه در پی برداشتن یادبودهای زمان جنگ جهانی دوم بربیاید، تحت تحریم روسیه قرار خواهد گرفت.

مقامات وزارت خارجه روسیه تهدید به اقدامات ناقرینه، یعنی محکم‌تر از چیزی که لهستان تصور می‌کند، کرده‌اند.

در این راستا روسیه حق خود می‌داند که روادید مقامات لهستان را رد کند یا سطح مناسبات تجاری بین دو کشور را پایین بیاورد.

با وجود اینکه زمان زیادی از غلبه ارتش سرخ شوروی بر آلمان در سال‌های 1944 و 1945 می‌گذرد، بقایای آن درگیری‌ها که از ارتش سرخ به جا مانده، همچنان معضلی در روابط دو کشور است.

بسیاری از لهستانی‌ها ارتش سرخ را به منزله یک نیروی اشغال‌کننده می‌نگرند و نه یک نیروی آزادی‌بخش.

شاید حق هم حق داشته باشند، چون آنها سابقه ذهنی بدی از توافق سال 1933 آلمان نازی و شوروی برای تقسیم این کشور بین خود دارند.

وزارت خارجه روسیه، همچنین مرتب خشم خود را از کنار گذاشته روسیه در احداث یک موزه در محل اردوگاه مرگ بدنام نازی‌ها، ابراز داشته است. همچنین این وزارتخانه لهستان را به روسیه‌هراسی متهم کرده است.

اوایل ماه میلادی جاری، هم‌زمان با تصویب قانون کمونیسم‌زدایی، باز هم وزارت امور خارجه روسیه، لهستان را تهدید کرده بود. در بیانیه این وزارتخانه آمده بود که شوروی بیشترین بهای آزادسازی لهستان را پرداخته است و در این جریان 600 هزار سرباز و افسر شوروی کشته شده‌اند. به علاوه صدها هزار اسیر شوروی که در زمان جنگ در اردوگاه‌های لهستان کشته شدند، در خاک لهستان به خاک سپرده شده‌اند.

در لهستان در مجموع 500 یادبود جنگ وجود دارد، اینها قسمتی از پنج هزار یادبود کل شوروی‌ها در کل منطقه اروپای مرکزی و شرقی هستند. مجارستان بیشترین میزان یادبودها را در خود جای داده است.

در سال 2007، زمانی که یادبود ارتش سرخ از پایتخت استونی برداشته شد، این مسئله باعث اعتراض شدید روسیه و حتی یک حمله سایبری علیه وب‌سایت‌های دولتی استونی شد.

روابط روسیه و لهستان از وقتی به وخامت گرایید که در سال 2010، یک هواپیمای حامل مقامات لهستانی در مه غلیظ نزدیک اسمولنسک در غرب روسیه سقوط کرد. در میان کشته شدگان، رئیس جمهور پیشین لهستان هم قرار داشت.

تحقیقات انجام‌شده گرچه خطای خلبان را سبب بروز حادثه دانستند، اما مقامات لهستانی بر این باور هستند که ترافیک هوایی روسیه، عمدا این هواپیما را با راهنمایی اشتباه، به سمت سقوط هدایت کرد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

طراحی‌ها و معماری‌های نبوغ‌آمیز و عالی که باید تحسین‌شان کرد

همان طور که در برخی پست‌های قبلی از طراحی‌ها و معماری بد گفتیم (در اینجا و اینجا برای مثال) سوی مخالف آنها هم وحود دارد. یعنی طراح یا معماری صنعتی به کاربرد و جنبه زیباشناختی اماکن و اشیا دقیقا فکر کرده و چیزی دلخواه و هماهنگ با محیط پدید…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…

اگر این سلبریتی‌ها تا به امروز زنده بودند …

عوامل مختلفی روی طول عمر انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. سبک زندگی، تعذیه سالم، ورزش، پیشگیری از بیماری‌ها، پرهیز از مصرف مواد، خواب و آسایش کافی، ژنتیک، هشیاری برای پیشگیری از حوادث.اما به هر حال طول عمر برخی از انسان‌ها کوتاه‌تر از امید به…

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…

شوخی با بناهای معروف و عجائب معماری دنیا یا میدجرنی – گمشده در ترجمه!

کاریکاتور شخصیت‌های مشهور را بسیار کشیده‌اند و دیده‌ایم، اما کشیدن کاریکاتور بناهای معروف زحمت بیشتری دارد. اما میدجرنی می‌تواند این زحمت را بسیار کمتر کند.کاربر شبکه اجتماعی دریت به نام mossymayn به تازگی این کار را کرده است:دروازه…

تصاویر طبقه‌بندی شدن پنتاگون البته «تخیلی» و حاصل میدجرنی از بازیابی یوفوها و برنامه‌ مهندسی معکوس…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.