گوگل 2084

منبع عکس: نیویورک تایمز

در مورد آینده گوگل و آی‌تی، رسانه‌ها مقالات زیادی منتشر می‌کنند. خواندن این مقاله که چند ماه پیش منتشر شده بود و سر و صدای زیادی به راه انداخته بود، خالی از لطف نیست. ترجمه این مقاله در هفته‌نامه عصر ارتباط آمده بود:

سال 2014 است. مطبوعات و رسانه‌ها به صورتی که اکنون می‌شناسیم دیگر وجود ندارند. گزارشگری به شکل سنتی آن از بین رفته است. حالا این googlezone است که اخبار را به سرعت و در حجم وسیع تولید می‌کند (گوگل چندین و چند شرکت دیکر را تصاحب
کرده و با آمازون متحد شده است).

حالا دیگر اخبار عبارت است از بلاگ‌ها، عقاید و احساست شخصی، اکتشافات، ادعاهای افراد و تفکرات تصادفی آنها که با استفاده از کامپیوتر و چند نفر ویراستار، جمع آوری شده و شکل یافته‌اند و بعد دوباره به خورد مردم عادی داده می‌شوند و این روند دوباره و دوباره تکرار می‌شود. نیویورک تایمز را دیگر به صورت آنلاین نمی‌توان پیدا کرد. البته هنوز هم منتشر می‌شود، ولی تبدیل شده است به یک خبرنامه که فقط افراد نخبه یا پا به سن گذاشته آن را مطالعه می‌کنند.

این‌ها یافته‌های یک فیلم مستندنمای (هشت دقیقه‌ای) به نام epic 2014 است که تهیه‌کننده آن مؤسسه‌ای تخیلی به نام موزه تاریخ رسانه‌ها است. (در واقعیت، دو روزنامه‌نگار به نام‌های مت تامسون و رابین اسلون این فیلم را تهیه کرده‌اند). تامسون و اسلون به تازگی یک قسمت جدید به فیلمشان اضافه کرده‌اند که داستان را تا سال 2019 ادامه می‌دهد.

این فیلم مستندنما کم کم بینندگان بسیاری پیدا می‌کند، آن هم در زمانه‌ای که صنعت اخبار دچار اضطراب و نگرانی زیادی شده است. صنعت اخبار به خاطر یک رشته از رسواییها و مسائل مالی دچار مشکلات زیادی شده است. به نظر می‌رسد جدال میان گزارشگران و بلاگرها، آغاز یک جنگ طولانی میان رسانه‌های جدید و قدیمی است. ناشران روزنامه‌ها به خاطر نظرسنجیهایی که نشان می‌دهد جوانان دیگر روزنامه نمی‌خوانند به شدت نگران شده‌اند و یا به تعبیر بعضیها از شدت وحشت فلج شده‌اند. خوانندگان آنها یکی یکی راهی قبرستان می‌شوند.

بسیاری از جوانان می‌گویند که اخبار روز را با نگاهی گذرا به تیترهای اخبار یا از طریق برنامه‌های کمدی آخر شب دنبال می‌کنند.

“روبرت مرداک ” که در گردهمایی اخیر انجمن دبیران روزنامه‌های آمریکا صحبت می‌کردبه اعضای این انجمن پیشنهاد کرد خوانندگانشان را ترغیب کنند که از اینترنت به عنوان مکملی برای رسانه‌های چاپی استفاده کنند. وی به شنوندگانش هشدارداد که اگر از اینترنت استفاده نکنند، شأن خود را تا حد یک آدم بازنده پایین می‌آورند. ریچارد بروکایسر، نویسنده نیویورک آبزرور، در مورد سخنان مرداک می‌گوید: وی خیلی مؤدبانه صحبت کرد. منظور وی این بود که روزنامه‌ها دیگر مرده‌اند. رسانه‌های الکترونیکی قدیمی‌تر نیز نگران هستند. مطابق پژوهش‌های مؤمسه advertisting age درآمد گوگل و یاهو از راه تبلیغات در سال جاری برابر خواهد بود با درآمد تبلیغاتی سه شبکه بزرگ تلویزیونی آمریکا در زمان اوج بیننده‌شان. یک نشانه دیگر: بلاگرها درحال به راه انداختن یک کنسرسیوم هستند تا کارهای تبلیغاتیشان را خودشان انجام دهند.

در فیلم مستندنمای که صحبتش شد، رسانه‌های الکترونیکی جدید با توجه کردن به آنچه مردم می‌خواهند، چیزهایی که امروزه به آنها “خبرهای آبکی”می‌گوییم، رسانه‌های الکترونیکی قدیمی را ازمیدان به در خواهند کرد.

این فیلم مستندنما گزارش می‌دهد که در سال 2006، گوگل تمام سرویس‌هایش را – شامل جی‌میل، بلاگر و اخبار گوگل – ترکیب می‌کند و “شبکه گوگل ” google grid را به وجود می‌آورد که پهنای باند و فضای ذخیره نامحدود برای ذخیره سازی و به اشتراک گذاری رسانه‌ها فراهم می‌کند. در سال 10 20، گوگل در جنک اخبار، مایکروسافت را مغلوب می‌کند (هیح آژانس خبری واقعی در این نزاع درگیر نیست).

در مارس سال 2014،  googlezone چیزی به نام EPIC را تولید می‌کند. EPIC کوته‌نوشت “ساختار اطلاعات مشخص شده در حال تکامل ” است. فیلم در این‌باره می‌گوید: “حالا همه در تولید اخبار سهیم هستند؟ از مطالب بلاگ‌ها و تصویرهای گرفته شده با تلفن همراه گرفته تا گزارشهای تصویری و تحقیقات دامنه دار.” تمام مردم، هم تولید کننده اخبار هستند و هم مصرف کنندگان آن. کامپیوترها مقوله‌های مختلف را استخراج یا ترکیب می‌کنند تا منطبق بر نیازها و سلایق هر کاربر باشد. اخبار بر اساس تعداد کاربرانی که آن خبر را می‌خوانند اولویت دهی می‌شوند. دیگر هیچ عقل کلی که تصمیم بگیرد ما چه چیزهایی را باید ببینیم و چه چیزهایی از بقیه مهمتر هستند وجود ندارد.

این فیلم بیشتر به یک کمدی سیاه شباهت دارد، اما بیشتر ادعاهای آن معقول و ترسناک است.بدون وجود کسی که بر جریان اخبار نظارت کند، هیچ کس حاضر به تأیید صحت و دقت گزارش‌ها نیست، بنابراین دیگر هیچ تفاوتی میان اخبار واقعی، شایعات رایج و یا مهملات بی‌ارزش وجود نخواهد داشت. مسایلی که امروز راجع به آن بحث و جدل زیادی وجود دارد – یعنی آیا بلاگرها، روزنامه نگاران واقعی هستند؟ یا آیا مرز مشخصی میان اخبار و مطالب سرگرم کننده وجود دارد؟ – دیگر بی‌ربط به نظر می‌رسند. هر کسی یک روزنامه نگار خواهد بود. البته بعضی از این روزنامه نگاران حقوق دریافت خواهند کرد. ولی معلوم نیست جریان پول آنقدر باشد تا بودجه لازم برای گزارش و تحقیقات پیچیده را تأمین کند. حقوق دریافتی گزارشگران مطابق با میزان محبوبیت داستان‌های آن‌ها خواهد بود. اگر شغل شما تهیه گزارش در مورد رواندا یا گرم شدن کره زمین است، برای شما آرزوی موفقیت می‌کنیم!

این فیلم مستندنما، با لحن صریح و جدی‌اش، از آن دست تحلیل‌های جامع به ما ارائه می‌کند که همیشه دوست داشته‌ایم از آنها متنفر باشیم. در این فیلم به ما گفته می‌شود که EPIC ژرف‌تر، گسترده‌تر و ریزبین‌تر از هر چیزی است که قبلاً دیده‌ایم. از طرف دیگر، مقدار زیادی از محتویات EPIC سطحی پیش پا افتاده و نادرست است. اما EPIC چیزی است که ما خواسته‌ایم. چیزی است که ما انتخاب کرده‌ایم و موفقیت تجاری آن هرگونه بحثی در مورد اصول روزنامه نگاری یا دموکراسی را بی‌فایده می‌کند.EPIC 2014 را می‌توان جزو تحلیل‌های تیزبینانه رسانه‌ای به حساب آورد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…

شوخی با بناهای معروف و عجائب معماری دنیا یا میدجرنی – گمشده در ترجمه!

کاریکاتور شخصیت‌های مشهور را بسیار کشیده‌اند و دیده‌ایم، اما کشیدن کاریکاتور بناهای معروف زحمت بیشتری دارد. اما میدجرنی می‌تواند این زحمت را بسیار کمتر کند.کاربر شبکه اجتماعی دریت به نام mossymayn به تازگی این کار را کرده است:دروازه…

اگر این سلبریتی‌ها به همان سبک و سیاق و بزرگسالی کوچک می‌شدند

البته سلبریتی‌ها مسلما عکس‌های اصلی دوران کودکی دارند. هر چند در مورد برخی ممکن است این عکس‌های کودکی اندک یا کم‌کیفیت باشند.اما تصور کنید برای بازتاب دادن وجود همان عوالم بزرگسالانه در دنیای کودکی یا همان اجزای مهم چهره، چهره بزرگسالان…

واکسن گارداسیل چیست؟ چه وقت و چه کسانی باید آن را تزریق کنند؟

گارداسیل واکسنی است که به محافظت در برابر انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کمک می‌کند، که یک عفونت شایع مقاربتی است که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلف از جمله زگیل تناسلی و برخی از انواع سرطان شود. این واکسن برای جلوگیری از…

رهبران شرکت‌ها و کشورها در قالب افراد بی‌خانمان- چه کسی می‌داند اگر جبر جغرافیایی و اکوسیستم نبود،…

اگر پدر زیستی استیو جابز او را در یک سناریویی تخیلی به سوریه می‌برد، استیو جابز چه سرنوشتی پیدا می‌کرد؟ یک کارمند؟ یک مدیر رده میانی؟ یکی از انبوه کشته‌های جنگ داخلی این کشور؟بدیهی است که اکوسیستم مناسب و شرایط اقتصادی و یک آبشار…

عکس‌های این عکاس فرانسوی مانند تابلوهای نقاشی زیبای سبک امپرسیونیسم هستند

امپرسیونیسم یک جنبش هنری است که در اواخر قرن نوزدهم، عمدتاً در فرانسه ظهور کرد. مشخصه آن تاکید بر ثبت اثرات زودگذر نور و رنگ در دنیای طبیعی است. نقاشان امپرسیونیست به دنبال این بودند که برداشت‌های دیداری فوری خود را از یک صحنه به تصویر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

نظرات بسته شده است.

••4 5