مینی لپ‌تاپ جدید دل، جلوه‌ای از Cloud computing

6

این روزها اگر سایت‌ها و وبلاگ‌های معتبر فناوری را مطالعه کنید، امکان ندارد که به اصطلاح Cloud computing برنخورده باشید.

در مورد Cloud computing حرف و حدیث بسیار است، اما سعی می‌کنم خیلی مختصر در این مورد توضیح بدهم:

سابقا کار با کامپیوتر به این صورت بود که داده‌هایی به خورد کامپیوتر می دادیم، کامپیوتر با استفاده از یک سری نرم‌افزار، داده‌ها را پردازش می‌کرد و نتیجه را به صور مختلف در اختیار ما قرار می‌داد. اما با گسترش اینترنت، رفته‌رفته به سمت و سوی دیگری می‌رویم، طوری که همین اعمال و وظایف را آمیزه‌ای از نر‌م‌افزارها و سرویس‌هایی که از طریق یک شبکه قابل دسترسی هستند، انجام می‌دهند. در واقع در این ترم، Cloud، استعاره‌ای است از ارتباطات و سرویس‌های اینترنتی.

بیایید مثال ملموسی برای شما بزنم، وقتی با نر‌افزار word، مطلبی را می‌نویسیم، نرم‌افزار روی دسکتاپ ما کار واژه پردازی را انجام می‌دهد، اطلاعات هم در هارد ما ذخیره می‌شوند، اما وقتی از Google Docs استفاده می‌کنیم از یک اپلکیشن اینترنتی و فضای روی سرور بهره می‌بریم. در واقع همه اپلیکیشن‌های گوگل مثل جی‌میل، تقویم گوگل یا همین Google Docs، مثالی از Cloud computing هستند.

قابل پیشبینی است که در آینده کامپیوت کردن، با امروز تفاوت زیادی پیدا خواهد کرد. کسی چه می‌داند، شاید در آن زمان کامپیوتر یا موبایل صرفا نقش وسیله‌ای برای ارسال و دریافت اطلاعات را بازی کنند، به عبارت دیگر به جای داشتن این همه نرم‌افزار روی دسکتاپمان، همه اطلاعات از طریق مرورگرهای اینترنتی به اپلکیشن‌های اینترنتی فرستاده می‌شوند، در آنجا ذخیره می‌شوند، تحلیل می‌شوند و نتیجه این تحلیل‌ها برای ما فرستاده می‌شود. یعنی در آینده ممکن است پردازش و نرم‌افزارها و ذخیره‌سازی اطلاعات کاملا متحول شود.

سرویس‌های اینترنتی مختلف که این روزها به صورت اینترنتی کار تبدیل فرمت‌های مختلف را به هم انجام می‌دهند، واژه‌پردازها و ویرایشگرهای آنلاین عکس و ویدئو و سرویس‌های ذخیره اطلاعات که می کوشند، به هارد دوم کاربران تبدیل شوند، همگی حکایت از وجود چنین تفکری در وب دارند.

اما برگردیم به عنوان اصلی این پست و چیزی که باعث شد من در مورد Cloud computing بنویسم، به تازگی شرکت دل Dell، یک مینی لپ‌تاپ روانه بازار کرده است به نام Inspiron Mini 9.

سیستم عامل پیش‌فرض این لپ‌تاپ، اوبونتو است. نمایشگر این لپ‌تاپ 350 دلاری، 8.9 اینچی است. پردازشگر 1.6 گیگاهرتزی اینتل دارد و 512 مگابایت رم و 4 گیگ حافظه دارد.

مینی لپ‌تاپ‌ها، به خاطر قابل حمل بودن، مورد علاقه دسته‌ای از کاربران هستند که بیشتر این ویژگی را طالب هستند. Eee PC 900 شرکت ایسوس، HP 2133 Mini-Note PC، MSI Wind، Acer Aspire One مثال‌هایی از مینی‌لپ‌های خوب دیگر هستند.

چیزی که در مینی لپ‌تاپ دل، جلب نظر می‌کند، حافظه 4 گیگی دیسک سخت آن است که در کلاس مینی‌لپ‌تاپ چیز بدی نیست، اما دل برای اینکه حافظه بیشتری در اختیار کاربران این لپ‌تاپ قرار بدهد، تصمیم‌گرفته است از سایت ذخیره آنلاین اطلاعات Box.net کمک بگیرد. کاربران در دسکتاپ این مینی لپ‌تاپ، آیکون آن را خواهند دید و می‌توانند 2 گیگ اطلاعات هم به صورت آنلاین ذخیره کنند.

همه این چیزها، حتما با توجه به وضعیت دسترسی به اینترنت در ایران، دور از دسترس یا غیرضروی به نظر برسند، اما به طور قطع برتری‌های خاص اپلیکشین‌های اینترنتی و امکاناتی که به کاربران خود خواهند داد و همچنین تمرکز برنامه‌نویسان بر آنها، وضعیت را به گونه‌ای می‌کنند، که صرف‌نظر کردن از آنها در آینده به سادگی امکانپذیر نخواهد بود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

شوخی با درونگراها (نرنجید! خودم یک درونگرا هستم)

در مورد درونگراها بسیار مطلب نوشته‌ام. یک زمانی درونگرایی در جامعه خیلی تابو بود و هنوز هم مقداری است.خود من به عنوان یک درونگرا زمانی از درونگرایی خود شرمنده بودم. اما بعدا متوجه شدم که درونگرایی یک ویژگی شخصی است. درونگراهایی یک طیف…

بهترین کتاب های علمی تخیلی برای پرورش تخیل شما |۶۴ اثر خواندنی

تهیه فهرستی از آثار علمی تخیلی که در ایران ترجمه و منتشر شده باشند و محبوب باشند، دشوار است. کلا وقتی فهرست می‌کنیم هدف ما ترغیب خواننده به بیشتر خواندن است و نه اینکه ادعا کنیم چیز کاملی درست کرده‌ایم.پس این شما و شماری از محبوب‌ترین…

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

یک عکاس از هوش مصنوعی برای تصور اینکه شخصیت‌ها و سلبریتی‌های تاریخی امروز چه شکلی می‌شدند، استفاده…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
6 نظرات
  1. آی سهیل می گوید

    دکتر .. چرا ما ایرانی ها نباید از اینترنت پر سرعت استفاده کنیم؟
    مگه ما آدم نیستیم، یا این که چی از شهروندان آمریکایی و اروپایی کم داریم؟؟؟

  2. emin می گوید

    دکتر این مورد بر میگرده به نظریه ای که در آینده حتی سیستم عامل ها و پردازش ها هم تحت وب خواهند بود و سیستم عاملی روی کامپیوتر نصب نخواهد شد؟؟؟

  3. حسین می گوید

    طبقه اول مجتمع پایتخت این لپ تاپ ها رو آورده . قیمت 380 تومن با لینوکس و 440 تومن با ویندوز home edition …. هارد چهار گیگی اینا هم هارد فلشی هست … که در برابر ضربه هیچ چیش نمیشه . . .

  4. حسین می گوید

    آخ . البته مارکی که اونجا من دیدم ASUS بود . نه dell … اما مشخصات همین بود . صفحه 7 اینچی و 4 گیگ فضای فلشی و 3 تا usb و پورت شبکه . اما وایرلس و مودم و سی دی رام نداره .وزنشم 900 گرم

  5. وستا می گوید

    وقتی وزیرارتباطات می گه ما توی ایران مشکل سرعت نداریم ولی کاربران ایرانی نیاز به سرعت ندارند ؛ حتما یک چیزی می دونه

  6. محمد می گوید

    چیزی که بیشتر از دیسک سخت آنلاین (اصلاح من در آوردی!) این محصول برام جالبه، استفاده از اوبونتو به عنوان سیستم عامل پیشفرضه! دسکتاپ یا لپ تاپ دیگه ای رو سراغ دارین که از اوبونتو استفاده کرده باشه؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5