مرض «لایک»، گوگل ریدر را هم مبتلا کرد!

11

ظهر امروز، وقتی گوگل ریدر را باز کردم تا مروری بر فیدها داشته باشم، متوجه چیز جدیدی در گوگل ریدر شدم: لایک!

کاربرانی که عضو فرندفید هستند می‌دانند که «لایک» Like چیست، هر بار که فیدی منتشر می‌شود، هر کس با کلیک بر روی لایک، در زیر هر فید می‌تواند اعلام کند که از پست خوشش آمده است، به این ترتیب مسلما هر فیدی که بیشتر لایک داشته باشد، محبوب‌تر است.

از امروز، وقتی وارد گوگل ریدر می‌شوید، در زیر عنوان بسیاری از فیدها، چنین منظره‌ای را می‌بینید:

اگر بر روی لایک‌ها کلیک کنید، می‌توانید، نام کسانی را ببینید که فید را لایک زده‌اند:

خودتان هم می‌توانید، هر وقت از پستی خوشتان آمد، در نوار زیر هر فید، اقدام به لایک زدن کنید:

توجه داشته باشید که لایک‌های شما برای دیگر کاربرانی گوگل ریدر، در حین مرور همان فید، قابل مشاهده خواهند بود.

اضافه شدن لایک به گوگل ریدر به باور من، ویژگی مهمی است و از این به بعد می‌تواند معیاری برای تشخیص محبوبیت پست‌ها باشد. شاید در آینده، گوگلی‌ها به فکر افتادند و در سایتی، پرلایک‌ترین فیدها را به صورت تفکیکی منتشر کردند، چنین سایتی اگر پا بگیرید، می‌تواند حتی رقیبی باشد، برای سایت‌های لینک‌دهی اجتماعی، مثل سایت دیگ.

یک احتمال دیگر هم این است که بتوان فیدها را بر اساس تعداد لایک‌هایشان به صورت گزینشی خواند.

به علاوه، از انجا که پروفایل کسانی که یک پست را لایک زده‌اند، می‌توان دید، گاهی از سر کنجکاوی می‌توان به پروفایل این افراد سر زد، با آنها آشنا شد و حتی برایشان پیام فرستاد.

لایک را جدی بگیرید، اگر در گوگل ریدر مشغول خواندن این پست هستید، و این پست را پسندیده‌اید، لایکی برایش مرحمت کنید!

———–

جستجوی پروفایل‌ها: اما لایک تنها ویژگی جدید گوگل ریدر نیست: از این به بعد می‌توانید پروفایل کسانی را که به صورت عمومی، مطلب در گوگل ریدر به اشتراک می‌گذارند جستجو کنید، شما می‌توانید علاوه بر اسم شخص، از کلیدواژه‌های دیگری مثل محل اقامت شخص، حرفه یا علایق‌اش استفاده کنید.

مثلا من کلمه physician را جستجو کردم تا پروفایل کاربرانی را پیدا کنم که به پزشک‌ بودنشان اشاره کرده‌اند:

بعد از جستجوی دلخواه می‌توانید، پیش‌نمایشی از پروفایل اشخاص را ببنید و در صورتی که دوست داشتید، شخص مورد نظر را دنبال Follow کنید، تا از این به بعد بتوانید مطالب به اشتراک‌گذاشته‌اش را ببینید.

——–

اشتراک با چه کسی؟!: حتما می‌دانید که با کلیک بر روی share ‌در زیر هر فید می‌توانید آن را به اشتراک بگذارید. گوگل ریدر از این بعد به شما امکان می‌دهد که مشخص کنید دقیقا مایل هستید، چه کسانی قادر به دیدن مطالب به اشتراک گذاشته شما باشند.

برای این کار به اینجا بروید، همان طور که می‌بینید، به اشتراک‌گذاشته‌هایتان را می‌توانید عمومی کنید و با فقط برای یک گروه خاص به نمایش درآورید:

حالا ممکن است برایتان این سؤال پیش بیایید که چگونه می‌توانید یک گروه دلخواه از افراد به وجود بیاورید، برای ایجاد یک گروه از افراد باید به اینجا بروید. شما می‌توانید گروه‌های دلخواه مثل اعضای خانواده، دوستان نزدیک، دوستان آنلاین و غیره ایجاد کنید.

—–

پروفایل خودتان را قابل جستجو کنید: برای اینکه دیگر کاربران گوگل ریدر، بتوانند، پروفایل شما را جستجو کنند و شما را پیدا کنند، باید، فیدهای به اشتراک گذاشته شما، عمومی باشد و همچنین این آیتم را هم تیک زده باشید:

یک آدرس اینترنتی سرراست برای مطالب به اشتراک گذاشته شده: پیش از این مطالب به اشتراک گذاشته در گوگل ریدر آدرس اینترنتی سرراستی نداشتند، اما حالا اگر پروفایل گوگل خودتان را ویرایش کنید، مطالب به اشتراک‌گذاشته شده شما، آدرس سرراستی خواهند داشت. مثلا الان آدرس مطالب اشتراکی من این است:
http://www.google.com/reader/shared/alirezamajidi


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

عکس‌های نوستالژیک: آدم‌های و تلویزیون‌هایشان در دوره اوج تلویزیون

دوره اوج شکوه تلویزیون کی بود؟ دست‌کم دوره اوج مونواوگ چه زمانی بود؟یک زمانی تلویزیون پیشرفته‌ترین وسیله ارتباطی ما با دنیای خارج بود. الان تلویزیون‌های هوشمند، گوشی و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها جای آن به اصطلاخ متکلم وحده را گرفته‌اند.…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

سلبریتی‌ها اگر کاری عادی داشتند – پاسخ‌های تصویری میدجرنی

چه می‌شد اگر یک هنرپیشه نامدار در سنی طلایی امکان جذب شدن در رشته بازیگری را پیدا نمی‌کرد یا بحرانی خانوادگی او را وادار به سال‌ها کار عادی می‌کرد. چه می‌شد اگر نخستین کسانی که تست بازیگری از او می‌گرفتند، به کلی مایوس و دلسردش می‌کردند.…

عکس‌هایی از حوادث ناگوار که با کمی «احتیاط» و عقل قابل پیشگیری‌اند

گاهی ما در کارهایمان به اصطلاح از خلاقیت استفاده می‌کنیم یا سعی می‌کنیم کاری را بدون اینکه وسایل لازمش را داشته باشیم با چیزهای بی‌ربط، در زمان کم، تمام کنیم. خب راستش گاهی شانس می‌آوریم و پز می‌دهیم که خلاقیت داشته‌ایم، اما خیلی وقت‌ها…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
11 نظرات
  1. جوک می گوید

    سلام
    میشه کد سایتتون رو بذارید برای عموم که استفاده کنن؟
    خیلی امکانات و تنظیمات خوبی داره

  2. محبوبه می گوید

    کاش وبلاگ شما هم لایک میداشت. اونوقت برای هر پستتون لایک میزدیم:)
    اینجا لایک بزنیم بیشتر حال میده تا گودر

  3. samaee می گوید

    این فوق العاده است!

    برای من که معمولا نمیام نظر بدهم و از طریق ریدر مطالب را دنبال میکنم این لایک به معنی تشکر از مطلب شماست!

    ضمن اینکه الان کسی در مورد این مطلب نظر نداده ولی :

    شما تا حالا 38 تا لایک شدید!!

  4. محسن می گوید

    سلام دکتر
    من از خواننده های معمولی شما هستم
    قبلا ها خیلی چیزا ازت یاد گرفتم
    اما مدتی بود به نظرم کم حوصله می اومدی
    امروز دیدم بازم اولی و هنوز همون دکتر سابقی

  5. محسن می گوید

    وقتی dislike نداره فایده نداره!

  6. ژوکر می گوید

    سلام
    ممنون، مطلب خوبی بود آقای دکتر و توضیحاتی که دادید جامع. پست‌هایی از این دست برای دوستانی که در مقوله it (خودم رو مثال می‌زنم) آشنایی زیادی ندارند بخوبی راهنمایی می‌کنه.
    یک پیشنهاد هم داشتم آقای دکتر یک بازنگری رو کلیه پست‌هایی که مربوط به جیمیل و امکاناتش و از جمله گوگل ریدر نوشته‌اید با توجه به امکانات جدیدی که در اختیار کاربران قرار داده شده هست اگر انجام بدهید و در قالب یک پست ویژه بگذارید فکر می‌کنم خیلی خوب هست. البته این فقط یک پیشنهاد بود.
    با تشکر بخاطر تمام پست‌هایی خوب و پرمحتوایی که در طول این چند سال برای‌شان زحمت کشیده‌اید و موجب بالاتر رفتن عیار وبلاگستان فارسی شده‌اید.

    1. انی کاظمی می گوید

      آیا واقعا به نظر شما فعالیت های دکتر باعث بالا رفتن اعتبار وبلاگستان فارسی شده است؟
      یک دید سخن شما را تایید می کد
      یک دید سخن شما را رد می کند.
      “دکتر معمولا آثار تمدن غرب رو برای ما ترجمه می کنند.”

      1. ژوکر می گوید

        به نظرم بله مطمئناً تأثیر داشته، و این کم‌لطفی در حق ایشون هست. مسلماً در هزاره سوم یکم باید وسیع‌تر نگاه کنیم و همه چی را در چهارچوب مثلاً وبلاگستان فارسی و مخاطبانش نگاه نکنیم، به هر حال ما هم جزئی از این جامعه جهانی هستیم و اینکه همه چیز را دسته بندی شرق و غرب کنیم، راهی‌ست به بیراهه… زمانی تمدن شرق پیشتاز علوم بود و حالا تمدن غرب… بنظرم تلاش‌های دوستانی همچون آقای دکتر قابل تقدیر هست چون فاصله بین دانش ما و دیگران را با بازنشر در وبلاگشون کمتر می‌کنند و فرصت یادگیری و یا حداقل آشنا شدن با خیلی از مسائل را که در جامعه جهانی می‌گذره رو به همه ما بعنوان مخاطب وبلاگ ایشون، می‌دهند.

  7. sormeh می گوید

    سلام آقای دکتر. من یک سوال دارم که ممنون می شوم جواب شما را بدانم. من در قسمت sharing setting گوگل ریدر protected را انتخاب کرده ام. در بالای سمت راست صفحه گودر یک setting دیگر هم هست. در آن و در قسمت folders & tags یکبار دیگر نوشته شده your shared items و مقابلش تنها دو گزینه پابلیک و پرایوت هست. می خواهم بدانم این پابلیک به کدام معناست. پابلیک به معنای عمومی یا فقط به معنای دسترسی دوستان. ممنونم.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      همه می‌تونن صفحه فولدر فیدی شما را در این صورت ببینن.

  8. احمد ک می گوید

    اقای کاظمی
    گر تو بهتر میزنی بستان بزن . ببینم یه کاری کنید این چند نفر را هم دلسرد کنید .من هروقت اومدم اینجا یه چیزی یاد گرفتم .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5