10 خانواده مشهور نفرین‌شده

19

شاید شما هم مثل بسیاری دیگر، به نفرین، آن هم از نوع خانوادگی‌اش اعتقادی نداشته باشید و آن را فقط در داستان‌هایی مثل رومئو و و ژولیت شکسپیر بیابید. شاید هم در شهر و دیار خود خانواده‌های بخت‌برگشته بدشانسی را بشناسید و یا یا داستان خانواده کندی‌ها را خوانده باشید.

در این نوشته سرنوشت و داستان 10 خانواده مشهور را با هم مرور می‌کنیم که از حیث بدطالع بودن، کم‌نظیر هستند.

آیا خانواده‌های بدشانس مشهوری در ایران می‌شناسید که بشود آنها را به این لیست اضافه کرد؟

کندی‌ها:

ما نمی‌دانیم از جوزف کندی چه گناهی و خبطی سر زد که خانواده‌اش اینچنین در طی دهه‌ها، باید مجازات می‌شدند. دخترش رزمری کندی، عقب‌مانده ذهنی بود، اما بعضی از پزشکان به خاطر حرکات خشونت‌آمیز او، توصیه کردند که او مورد عمل لوبوتومی قرار بگیرد. بعد از لوبوتومی، رزماری تونایی شناختی‌اش را از دست داد و در یک آسایشگاه بستری شد و دهه‌ها بعد، در سال 2005 درگذشت.
پسر بزرگ‌تر خانواده، جوزف جی آر، در طی جنگ در سال 1944 کشته شد و دخترش -کاتلین- در صانحه هوایی در سال 1948 از دنیا رفت. پسر دوم جوزف کندی، رئیس‌جمهور جان اف کندی، در سال 1963 ترور شد و بعد، برادر جان، یعنی سناتور رابرت کندی در سال 1968، ترور شد. در سال 1984، پسر رابرت کندی -دیوید- به خاطر مصرف زیاد کوکائین درگذشت. و پسر دیگر رابرت کندی -مایکل- در طی اسکی در سال 1997، مرد. در سال 1999، پسر جان اف کندی به همراه پسر و خواهرش، بعد از سقوط هواپیمایشان در اقیانوس درگذشتند.

اوناسیس

داستان خانواده اوناسیس یک تراژدی تمام‌عیار یونانی می‌تواند محسوب شود. اوناسیس یکی از مشهورترین و ثروتمندترین مردان جهان بود. در سال 1973، الکساندورس -پسر آریستوسل اوناسیس- در یک حادثه هوایی کشته شد.  همسر اوناسیس بعد از مرگ پسر، خودکشی کرد، بعد از آن خود آریستوسل اوناسیس، پس از ابتلا به عفونت ریه، از دنیا رفت. دختر خانواده -کریستینا- بعد از این جریانات، سبک زندگی بدی را در پیش گرفت و بیشتر ثروت خانواده را بر باد داد و 4 ازدواج ناموفق انجام داد و در این میان، دچار اختلال وزن هم شد، تا اینکه در سال 1988، در حالی که فقط 37 سال داشت، به خاطر مصرف توأم و اشتباه داروهای کاهنده وزن و قرص‌های خواب‌آور از دنیا رفت.

گریمالدی

ازدواج گریس کلی با شاهزاده رینر سوم ، شاهزاده موناکو، در سال 1956، شبیه افسانه‌های جن و پری تصور می‌شد، اما این ازدواج اصلا با شادی همراه نبود. در سال 1982، گریس به دنبال یه تصادف مشکوک درگذشت. دختر جوان او -استفانی- به دنبال این حادثه، از لحاظ روحی به هم ریخت و ارتباطات ناموفق زیادی را در طول دوران زندگی آزمایش کرد. همسر کارولین -دختر بزرگ‌تر خانواده- در سال 1990، وقتی در حال تفریح با یک قایق  سریع‌السیر تفریح بود، در طی یک تصادف کشته شد. پنج سال بعد پدر خانواده درگذشت. کارولین برای بار سوم ازدواج کرد اما همسر سوم او هم به خاطر ابتلا به پانکراتیت درگذشت.

گتی

جان پل گتی، مؤسس شرکا نفتی گتی، در سال 1957 از سوی مجله فوربس به عنوان ثروتمندترین مرد آمریکا، انتخاب شد. او پنج بار ازدواج کرد، یکی از 5 فرزند او در جوانی درگذشت.
اما نفرین این خانواده بر پسر او یعنی جان پل گتی جی آر، نازل شد. در سال 1971، همسر او به دنبال مصرف زیاد دارو مرد، در سال 1973، پسرش، به وسیله مافیای ایتالیا ربوده شد. مافیا گوش پسرش را قطع کرد و برایش فرستاد و خواهان باجی به مبلغ 3.4 میلیون دلار شد. به دنبال این حادثه این پسر از لحاظ روحی به هم ریخت و بعد از مصرف زیاد دارو، از دو پا، فلج شد. خواهر او در سال 1984، به ایدز مبتلا شد.

فریزر

هونور فریزر، مدل سابق بریتانیایی، عضو یکی از شناخته‌شده‌ترین خانواده‌های فئودال اسکاتلند و خواهر لرد  Lovat است. اما در سال 1995، خانواده او مجبور شد، در سه مراسم تدفین شرکت کند. اولین مراسم تدفین برای اندرو -جوان‌ترین پسر لرد- برگزار شد، او در تانزاینیا به وسیله یک بوفالو کشته شد!
مراسم تدفین دیگر برای سیمون – باردر اندرو- برگزار شد، او در طی شکار دچار حمله قلبی شده بود. سومین مراسم تدفین هم برای خود اقای لرد برگزار شد.

آنیلی

جیووانی آنیلی، در سال 1968، رئیس شرکت اتومبیل‌سازی فیات شد، اما در یافتن جانشینی برای امپراتوری 2 میلیارد دلاری‌اش دچار مشکل شد.
پسر بزرگ او -ادواردو- به تجارت خانوادگی‌اش، علاقه‌ای نداشت. او در سال 1990 در کنیا به جرم داد و ستد مواد مخدر دستگیر شد . در سال 2000، ادواردو خودش را از پلی به پایین پرت کرد و درگذشت. (حرف و حدیث بسیاری در مورد ادواردو وجود دارد، اینجا را ببینید.)
سپس خواهرزاده جیووانی آنیلی به عنوان رئیس آینده، در نظر گرفته شد، اما او هم در 33 سالگی در سال 1997، به دنبال ابتلا به یک سرطان نادر از دنیا رفت. در سال 2003، هم نوه او به دنبال ابتلا به سرطان پروستات درگذشت.

جیووانی آنیلی

ازموند‌

خانواده ازموند هم جزو خانواده‌های بخت‌برگشته رده‌بندی می‌شوند.
ویرل و تام، دو پسر خانواده ازموند، ناشنوا به دنیا آمدند. یکی از پسرها ورشکسته شد، دیگری با تومور مغزی پیکار می‌کند. یکی هم مبتلا به بیماری ام اس است. دانی، مشهورترین عضو خانواده، بعد از مشکلات حرفه‌ای دچار افسردگی شدید شد. خواهر این برادرهای بخت برگشته هم -ماری-، یک بار خودکشی کرد و بعد معلوم شد که یک بار مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته بود. پسر ماری هم در 18 سالگی خودکشی کرد.

لی

بروس لی، هنرپیشه مشهور فیلم های رزمی، در 32 سالگی و در سال 1973، به دنبال یک سردرد معمولی به پزشک رفت. متأسفانه او به داروی مسکن تجویز شده، آلرژی داشت و به کما رفت و بعد از مدتی درگذشت. بیست سال بعد، پسر او -برانسون- در جریان فیلمبرداری یک فیلم به صورت تصادفی کشته شد، اسلحه‌ای که گمان می‌رفت خالی باشد، یک گلوله داشت و برانسون مورد هدف همین گلوله قرار گرفت و مرد.

براندو

مارلون براندو که دو بار برنده جایزه اسکار شد، هم خانواده نفرین‌شده‌ای داشت. مادر او الکلی بود، همسر او -آنا کاشفی- هم بعد از به دنیا آوردن پسرش -کریستین- معتاد و الکلیک شد. کریستین هم معتاد از آب درآمد و در سال 1990، دوست پسر خواهر ناتنی‌اش -چیینه Cheyenne-  را کشت و به آدمکشی عمدی محکوم شد و چندین سال را در زندان گذراند. چیینه در سال 1995، خودکشی کرد و کریستین در سال 2008، بعد از ابتلا به عفونت ریه درگذشت.

همینگوی

همینگوی از لحاظ پزشکی، افسردگی شدید داشت. در 28 سالگی بعد از اینکه پدرش با اسلحه به خود شلیک کرد و مرد، حرفه نویسندگی او مختل شد. اما ارنست همینگوی به مشکلات فائق آمد و برنده نوبل و پولیتزر شد، ثروتمند شد و شهرت بین‌المللی پیدا کرد. اما او در سال 1961، زمانی که 62 ساله بود، با شات گان، خودش را از پای درآورد. پنج سال بعد، خواهرش -اورسولا- که با افسردگی و سرطان پیکار می‌کرد، با مصرف زیاد دارو خودکشی کرد. 16 سال بعد هم، تنها برادر ارنست -لیستر- بعد از اینکه باخبر شد پزشکان به خاطر دیابتی که پایش را درگیر کرده، مجبور هستند پایش را قطع کنند، خودش را با اسلحه کشت. در سال 1996 هم نوه دختری او -مارگوکس- با مصرف زیادی داروی باربیتورات، خودکشی کرد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…

عکس‌های جالبی که مردم را در «گوگل مپ» به راستی شگفت‌زده کرده است!

گوگل مپ راه خوبی است برای آشنایی با شهرهای نام‌آشنا و یا دورافتاده‌ترین نقاط جهان. اما هر از چند گاهی در گوگل مپ، عکس‌هایی پیدا می‌شود که توجیه‌شان دشوار است یا بسیار خنده‌دار و جالب هستند.این پست مجموعه‌ای است از این عکس‌ها:دورهمی…

داستان پسر دو سر بنگال، آن هم به صورتی تقریبا دیده نشده!

در ماه مه 1783، در روستای کوچکی به نام Mundul Gaut، در بنگال هند، یک کودک عجیب به دنیا آمد. او دو سر داشت.مامایی که به زایمان کمک می کرد از ظاهر کودک چنان وحشت زده شد که سعی کرد با انداختن او به داخل آتش این هیولا را بکشد. خوشبختانه…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

سلبریتی‌ها از کودکی تا پیری در این ویدئوهای جالب – از ویل اسمیت تا کیانو ریوز

چطور می‌شود که ما پیر می‌شویم. این تغییر بسیار تدریجی رخ می‌دهد، اما قطعی است. با کارهایی می‌شود کندش کرد اما مسلما نمی‌توان به کی جلوی آن را گرفت.پیری یک فرآیند زیستی پیچیده است که در موجودات زنده از جمله انسان اتفاق می‌افتد. در حالی…

تبدیل شخصیت‌های انیمیشن‌های و کارتون‌ها به نمونه‌های انسانی شبیه به آنها

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
19 نظرات
  1. ساما می گوید

    توی شهر ما هم یکی هست همین جوری. از پولدارترین مردم شهر. دو دخترش خودکشی کردند و یک پسرش کشته شد و یک پسرش که دوست ما بود یکی را کشته. و الی آخر

  2. علی می گوید

    ممنون از مطلب پربار
    نام پسر بروس لی، براندون لی و فیلم مذکور کلاغ بوده است. اینجا را ببینید:
    http://www.imdb.com/name/nm0000488/

  3. محمد می گوید

    نمیدونم چرا یاد مجله های دهه ۵۰ و ۶۰ افتادم : دانستنیها و دانشمند و … با تشکر 🙂

  4. نیما می گوید

    عجب مطلب جالبی بود . دکتر لذت بردم از خوندن این همه اطلاعات ارزنده .
    ممنون

  5. enigma2 می گوید

    بسیار زیبا و متفاوت بود

  6. سعید می گوید

    سلام خسته نباشید، خیلی جالب بود

  7. 1111111111111111111111111111111 می گوید

    تا کی قرار است از این انسانهای مفلوک، برایمان اسطوره بسازید لعنت بر این نظام سرمایه داری که اینها پیامبرانش هستند

  8. شایان می گوید

    من هم از همچین خانواده ای هستم

  9. پری ناز می گوید

    مطلب خوبی بود
    در بین ایرانیان مشهور به نظرم خانواده فرخزاد میتونه جزو این دسته قرار بگیره

  10. دکتر می گوید

    جه بکش بکشیه!

  11. پرشین می گوید

    دکتر جان البته شما خودت استادی، ولی از اونجایی که اون Jr آخر اسم این افراد مخفف کلمه Junior هست به نظرم بهتره تو فارسی هم جونیور نوشته بشه نه جی آر. یا میشه گفت مثلا جوزف کندی پسر (به سبک الکساندر دوما!)

  12. سهند می گوید

    ممنون، جالب بود…

  13. angel می گوید

    کندی بسیار جالب بود.

  14. لعیا بهره مندی می گوید

    سلام. مطلب بسیار جالبی بود، تا آنجا که می دانم خاندان خواجه نوری که از اعقاب اقاخان نوری هستند، بدفرجام ترین خانواده مشهور ایرانی بودند تا آنجا که در این خانواده کمتر کسی به سن پیری رسیده و به مرگ طبیعی یا در اثر بیماری از دنیا رفته. باقر عاقلی در کتاب خاندان‌های حکومتگر ایران فهرست بلندبالایی از مرگ و میرهای سه نسل این خانواده در اثر سانحه، قتل و خودکشی ردیف کرده. کتاب در دسترسم نبود تا برایتان جزئیات را بنویسم.

  15. شهروز می گوید

    ممنون از مطالب جالبی‌ که مینویسید ولی‌ در متن بالا در مورد شوهر سوم کارولین موناکو اشتباه داشتین. ایشون اسمشون ارنست آگوست پرنس هانور هست و تا جایی که همه می‌دونن در سلامت کامل ولی‌ جدا از زنشون زندگی‌ می‌کنن، باز هم ممنون از بلاگ جالبتون.

  16. me می گوید

    اگه به کارهاشون نگاه کنید و صد البته به وارث نهایی اون همه ثروت، خودتون میبینید که دست صهیونیست ها در کار هست. حداقل در مورد خانواده آنیلی که من اینو از نزدیک خبر دارم و شکی درش نیست… در نهایت همه چی رسید به خواهر زاده ی ادواردو از شوهر دومش که یک یهودی بود…

  17. سرور می گوید

    بله من میشناسم..خانواده میرزایی ها البته بسیار پولدار هم بودن .. پدر خانواده به نوعی جنون مبتلا بود و وقتی عصبانی میشد نمیتونست خودش رو کنترل کنه بلاخره ی تو یک دعوای خیابانی به سرش ضربه میزنن و جا در جا میمیره مادر خانواده بعد از مرگ شوهرش ازدواج میکنه اما چند سال بعد با همسرش دچار مسمومیت غذایی میشن و میمیرن. دختر بزرگ خانواده که دانشجو هم بوده تو جاده تصادف وحشتناکی میکنه و میمیره. فقط دختر کوچیکشون مونده که متاسفانه خودش و شوهرش معتادن و از ثروت پدریش هیچی براشون نمونده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5