غیبت مجدد استیو جابز از اپل به خاطر مشکلات پزشکی

7

استیو جابز روز دوشنبه در یادداشتی که برای کارمندان اپل ارسال کرد، از ترک مجدد اپل از سوی خود برای «تمرکز بر مشکلات پزشکی و سلامت» خبر داد.

متعاقب انتشار این خبر ارزش سهام اپل در بازار سهام فرانکفورت 8 درصد افت کرد. این در شرایطی است که در آمریکا به خاطر روز مارتین لوترکینگ بازارهای مالی بسته بودند.

جابز در یادداشت خود گفته است که اپل را دوست دارد و به محض این که بتواند، برخواهد گشت. او خاطرنشان کرده است که در این دوره، همچنان در تصمیم‌گیری‌های راهبردی، دخالت خواهد کرد.

این برای بار سوم است که جابز 55 ساله به خاطر مشکلات پزشکی متعاقب سرطان پانکراس، شرکت را ترک می‌کند. در دفعه پیش، در سال 2009، او برای پیوند کبد، چند ماهی شرکت را ترک کرد.

این خبر، خبر بدی برای دوست‌داران و عاشقان اپل است، چرا که جابز در مرکز توجه اپل است و هیچ کس جایگاه مدیریتی و نقش تعیین‌کننده را فراموش نمی‌کند.

در همایش‌های اپل، جایی که جابز با شور و حرارت گجت‌های اپل را به مانند یک شومن خبره معرفی می‌کند، دوست‌داران فناوری، چند مدتی است که یک جابز خسته و تکیده را می‌بینند.

جابز در حال اپل را ترک می‌کند که در سال 2010، اپل توانست بر غول دیگر فناوری یعنی مایکروسافت غلبه کند و بنا به گزارش وال استریت ژورنال، مبدل به بزرگ‌ترین شرکت فناوری دنیا شود.

در غیاب جابز، «تیم کوک» 50 ساله، وظایف او را به عهده می‌گیرد. کوک در یک دوره دیگر هم این مسئولیت را برعهده گرفت، زمانی که در سال 2009، جابز برای پیوند کبد، اپل را ترک کرده بود. خیلی‌های عقیده دارند که کوک شایسته‌ترین جانشین جابز خواهد شد.


جابز و کوک

گمان می‌رود که گزارش مالی اپل در 3 ماهه انتهایی سال 2010 به زودی اعلام شود و درآمد اپل عمدتا به خاطر فروش شگفت‌آور آی‌پد 50 درصد افزایش داشته باشد.

جابز در زمانی اپل را ترک می‌کند که پیش از این قرار بود ظرف چند روز آینده یک روزنامه دیجیتال با همکاری «روپرت مورداک» منتشر کند، اما انتشار این روزنامه دیجیتال ویژه آی‌پد هم به تأخیر افتاده است.

گرچه گمان نمی‌رود که نبود جابز اثر عمده‌ای روی شرکت داشته باشد، اما این امر ممکن است سرمایه‌گذاران را مردد کند.

جابز در یادداشت خود، خواسته است که حریم خصوصی او و خانواده‌اش در دوره غیابش حفظ بشود. البته همیشه جابز و اپل، در مورد مشکلات پزشکی جابز، سیاست پنهان‌کارانه داشته‌اند.  در سال 2004 زمانی که تشخیص داده شود، او مبتلا به نوع نادری از سرطان پانکراس به نام تومور سلول‌ها جزیره‌ای یا islet cell neuroendocrine tumor هم این سیاست اعمال شد و تنها بعد از بهبودی و جراحی او، رسانه‌ها مطلع شدند. در سال 2009، هم در دوره غیاب شش ماه او برای پیوند کبد، هیچ اطلاعی در مورد چرایی پیوند او و وضعیت سلامتی‌اش منتشر نشد و دو ماه بعد از انجام پیوند، موضوع به اطلاع مردم رسانیده شد.

کمتر رئیس شرکتی را می‌توان سراغ داشت که به اندازه جابز برای شرکتش مفید و سودمند بوده باشد. جابز بعد از تأسیسس شرکت اپل، در سال 1976 در سال 1985 از شرکت بیرون رانده شده، اما در سال 1997 به شرکت برگشت و در این مدت شرکت او از سازنده مک‌های بزرگ و عظیم‌الجثه به شرکتی مبدل شد که کاربرپسندترین وسایل پرتابل پخش موسیقی و به اعتقاد بسیاری بهترین گوشی دنیا را ساخت و شرکتی شد که برای اولین بار تبلت را به عنوان یک گجت ضروری مطرح کرد.

مسئول جدی اپل در سال 1998 به شرکت اپل پیوسته است، او از سال 2006، یکی از مسئولین اجرایی برجسته این شرکت بوده است و لیاقت خود را ثابت کرده است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر مجموعه ارباب حلقه‌ها را پیکسار بازسازی کند …

مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون و بر اساس رمان فانتزی حماسی نوشته جی. آر. آر. تالکین، دارای شخصیت‌های متنوعی بود. برخی از آنها اینها هستند:فرودو بگینز (با بازی الیجا وود): قهرمان داستان، فرودو، هابیتی است که تبدیل به…

خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی- قسمت دوم

در قسمت دوم خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف ما باز غذاهای لذیذ و گاه عجیبی از کشورهای مختلف می‌بینیم. این تصاویر توسط میدجرنی با اطلاعاتی که به آن داده‌اند، بازسازی شده‌اند.قسمت اول این پست را در اینجا ببینید.شیلیبلژیک:…

۲۰ برنده عکاسی از طبیعت در سال ۲۰۲۲ در مسابقه عکاسی IPA

جوایز بین المللی عکاسی (IPA) در سال 2022 بار دیگر از مجموعه‌ای خیره کننده از عکس های طبیعت پرده‌برداری کرد که قلب و ذهن بینندگان در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این تصاویر برنده استثنایی ما را به قلمروهای مسحورکننده طبیعت منتقل می‌کنند،…

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…

عکس‌های تاریخی که با دیدن آنها درمی‌مانیم که آنها واقعا در گذشته گرفته شده‌اند یا در یک آینده بهتر و…

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
7 نظرات
  1. مسعود می گوید

    خدا حفظش کنه… واقعاً و از ته دل براش آرزوی سلامتی میکنم

  2. senaps می گوید

    راستش،ویدیویی که شاید اولین براه که کامپیوتر حرف میزنه!(از چیزی به غیر از انسان ها صدای حرف زدن شنیده میشه! در واقعیت) رو به یادم اورد این پست…
    لحظه ای که صدها نفر از کارشناسان ان زمان رو به کف و سوت زدن واداشت و لحظه ایست که ادم احساس غرور میکند…
    وقتی مک به دنیا و پدرش سلام میکند!
    حالا یکی بگه که چرا این صحنه باید یادم بیاد؟!!

  3. jimmyheller می گوید

    نمی دونم چقدر مریضیش خطرناکه صاحب مطلب بهتر می دونه (دکتر اوضاع چطوریاست به نظرت!؟) اما هر جور که هست امیدوارم اونقدر شانس داشته باشم که باز هم ببینمش که محصولات جدید رو برامون معرفی کنه و از دیدنش لذت ببریم! امیدوارم زود خوب شه. مرسی بابت پست قشنگت . ولی یه سوال هست که اگر روزی برای همیشه بره سر اپلی که این همه به اون وابسته است چی میاد!؟

  4. (شاغلام بازیافت شده سابق) می گوید

    خدا سایه این برادر استیو جابز رو از سر ما ملت اهل آی تی کم نکنه ایشالا!

  5. ali می گوید

    اخی حیف شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.