درخت اپل و شاخ و برگش

4

در تصویر جالب زیر که اصل آن را می‌توانید در اینجا ببینید، اپل به درختی مانند شده است. در این تصویر برای اپل، شاخه‌های آی‌فون، مک، آی‌پاد و آی‌پد در نظر گرفته شده است و بر اساس آمار فروش، قطرهای مختلفی برای شاخه‌های مختلف اپل تصور شده است.

آی‌فون در حال حاضر 43 درصد فروش شرکت اپل را شامل می‌شود. شرکت‌های بزرگ ارتباطی AT&T و همچنین Verizon باید ممنون اپل باشند، چرا که بدون آی‌فون درصد زیادی از سوددهی کنونی را نمی‌داشتند، سهم اپل در تجارت شرکت AT&T رو به فزونی است و برآورد می‌شود که امسال از 15 درصد به 55 درصد برسد. شرکت Verizon هم که از فوریه سرویس‌دهی به دارندگان آی‌فون را شروع کرده است، تا به حال 4.5 میلیون مشتری برای خود دست وپا کرده است.
از زمانی که آی‌فون در دسترس مردم قرار گرفت، کار و کسی طراحان اپلیکیشن‌ها هم سکه شده است، از سال 2008 تا به حالا، آنها 2.5 میلیارد دلار اپلیکیشن از طریق آی‌تونز فروخته‌اند.
بدون اپل و سیستم برتر فروش اپ این شرکت، شاید شرکت Rovio که بازی محبوب «پرندگان عصبانی‌»‌اش را دیگر کمتر کسی است که نشناسد به موفقیت کنونی دست نمی‌یافت، ارزش این شرکت در حال حاضر 1.2 میلیارد دلار است!

شاخه دیگر یعنی شاخه مک، 20 درصد فروش اپل را تأمین می‌کند. شاخه آی‌پاد قطر کمتری، نسبت به به بقیه شاخه‌ها، دارد و فقط هفت درصد فروش اپل را شامل می‌شود. اما توجه به دو نکته زیر ضروری است:
معلوم شده که در کشورهایی که دارندگان آی‌پاد بیشتر است، میزان فروش موسیقی هم بالاتر است. نکته دوم هم این است که فروش موسیقی از طریق آی‌تونز معادل یک سوم کل فروش شرکت‌های بزرگ تهیه و پخش موسیقی شده است.

شاخه نورس و قطور دیگر اپل، شاخه آی‌پد است. از منظر اقتصادی شاید توجه به نکات زیر برایتان جالب باشد:
20 درصد کل اجازه فیلم و 25 درصد موارد دانلود شوهای تلویزیونی از طریق آی‌تونز، توسط دارندگان آی‌پد صورت می‌گیرد.
نشریات بزرگ از طریق فروش اپ‌هایشان درآمد نسبتا خوبی دارند، مثلا اپ نشریه نیویورکر، 1.2 میلیون دلار نصیب این نشریه کرده است.

به طور کلی این نمودار گرافیکی و توضیحات پیرامونش، نشان می‌دهد که اپل با محصولاتش، نه‌تنها نوع کاربری خریدارانش را متحول کرده است و دنیایی جدید با امکان دسترسی سهل و آسان به اطلاعات به همراه سرگرمی نشاط‌آور را به آنها معرفی کرده است، بلکه در دنیای اقتصاد و کسب و کار، توانسته است به میزان قابل توجهی درآمد و فرصت کاری نصیب برنامه‌نویسان، هنرمندان و شرکت‌های تولید و پخش موسیقی، شبکه‌های تلویزیونی، نشریات و شرکت‌های ارتباطی کند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

ابر تورم آلمان در سال 1923 چه بر سر مردم آورد؟

به زمانی می‌رویم که یک آلمانی طبقه متوسط، ​​میلیاردها مارک در جیب خود حمل می‌کرد اما هنوز نمی‌توانست چیزی بخرد. یک قرص نان 200 میلیارد مارک قیمت داشت.با حقوق بازنشستگی یک هفته‌ای حتی یک فنجان قهوه را نمی‌شد خرید. سقوط آزاد ادامه داشت و…

با این تصاویر کارت پستال خیلی قدیمی در دهه ۱۹۰۰ آمریکایی‌ها، تصور خود از ۱۰۰ سال بعد را نشان داده…

مجموعه‌ای جذاب از کارت پستال‌های عجیب و غریب و در عین حال جذاب از استیون آر. شوک، دیدگاه‌هایی را ارائه می‌دهد که در دهه ۱۹۰۰ تصور شده است و نشان می‌دهند که چگونه شهر‌ها، شهرک‌ها و دهکده‌ها در سراسر ایالات متحده ممکن است طی ۱۰۰ سال آینده…

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

۲۰ برنده عکاسی از طبیعت در سال ۲۰۲۲ در مسابقه عکاسی IPA

جوایز بین المللی عکاسی (IPA) در سال 2022 بار دیگر از مجموعه‌ای خیره کننده از عکس های طبیعت پرده‌برداری کرد که قلب و ذهن بینندگان در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این تصاویر برنده استثنایی ما را به قلمروهای مسحورکننده طبیعت منتقل می‌کنند،…

حومه‌نشینی چرا شکل می‌گیرد و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟ + گالری عکس‌هایی از زشتی‌های این پدیده

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
4 نظرات
  1. نرم افزار حسابداری می گوید

    آمار خیلی جالبی بود،فکر می کردم ipod فروش بیشتری داشته باشه.

  2. چه اهمیتی داره می گوید

    اپل اثرات مثبت زیادی در دنیای ما داشته، ولی این شرکت سیاست هاش به شدت انحصارگرایانه است. طوری که مایکروسافت پیشش فرشته است. ازین نظر رشد اپل در زندگی روزمره ی ما مثل یه اسب تروآست.
    مدل فناوریهای نرم افزاری باید به سمت باز شدن و انحصار کمتر بره و متاسفانه سیاست اپل برعکس اینه، ازین جهت میشه گفت نقش اپل در دنیای ما، تا حدی منفی هست….

  3. رضام می گوید

    من که جز گوشی آیفن گوشیه دیگه ی نمی تونم دستم بگیرم

  4. محمد امین می گوید

    سایت خیلی خوبی دارید!
    حسته نباشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5