عکس‌های این کرگدن شاخ بریده برای شرمنده کردن انسان‌ها کافی است!

0

به تازگی تصاویری دلخراش از یک کرگدن بدون شاخ که اشک از صورتش جاری شده، همه را اندوهگین کرده. این عکس در پناهگاه حیات وحش در افریقای جنوبی ثبت شده است.

در عکس‌ها کرگدن جنوبی دو تنی دیده می‌شود که شکارچیان و قاچاقچی‌ها، شاخش‌ای را بریده‌اند، طوری که استخوان جمجمه‌اش هویدا شده.

در عکس دیگری، این کرگدن دیده می‌شود در حالی که از شدت درد می‌گرید و آثار اشک خشک شده در چشم دیگرش مشخص است.

این تصاویر دلخراش در استان شمال غربی آفریقای جنوبی توسط کارگردان و عکاس بریتانیایی به نام سیمون نیدهام  گرفته شده. او که با چند مؤسسه خیریه حیات وجش در آفریفای جنوبی کار می‌کند با دوربین Canon R5 خود از فاصله هشت متری این عکس‌ها را گرفته.

موسسه Saving the Survivors تیمی از دامپزشکان حیات وحش هستند که ماموریت آن‌ها نجات حیواناتی است که قربانی شکار غیرقانونی یا حوادث آسیب‌زا شده‌اند.

شکارچی‌ها بعد از جدا کردن شاخ این کرگدن او را به مدت دو هفته ر‌ها کردند زیرا به زعم آنها این جیاندار ارزش یک گلوله را هم نداشت تا برای رهانیدن او از رنج، مصرف شود.

او در حالی که به شدت ضعیف شده بود به بنیاد خیریه سپرده شد. هنور مراقبت‌های پزشکی در حال انجام روی این کرگدن است.

آفریقای جنوبی بیشتر کرگدن‌های جهان را در خود جای داده است و بیشترین آسیب را از مجرمان شکار غیرقانونی دیده است، بین سال‌های 2013 تا 2017، سالانه بیش از 1000 کرگدن در این کشور کشته شده‌اند.

394 مورد شکار غیرقانونی در آفریقای جنوبی در سال 2020 ثبت شده است که نشان دهنده کاهش است، اما گروه‌های حقوق حیوانات می‌گویند که تعداد این موارد هنوز زیاد است.

آخرین آمار نشان می‌دهد که جمعیت کرگدن‌ها، به‌ویژه در پناهگاه‌های کلیدی مانند پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی، به‌طور چشمگیری کاهش یافته است.

عکاس این عکس‌ها می‌گوید:

«من فقط می‌خواستم چند عکس واضح، صادقانه و واقعی از فاجعه‌ای که در آفریقا در رابطه با شکار غیرقانونی در جریان است را ثبت کنم. مایه تاسف است که مردم نمی‌توانند باور کنند که ما هنوز در این عصر با حیوانات این کارها را می‌کنیم. تا زمانی که انسان از شاخ کرگدن دست نکشد، این امر ادامه خواهد داشت.»

حتی سازمان‌های خیریه مجبور شده‌اند برای حفاظت کرگدن‌ها با رعایت ایمنی شاخ کرگدن‌ها را جدا کنند تا شکارچی‌ها دست از سرشان بردارند!

«شاخ کرگدن برخلاف شاخ بقیه حیوانات (که هسته استخوانی دارد) فقط از کراتین ساخته شده و دقیقاً مشابه مو و ناخن انسان است. از دیرباز شاخ کرگدن را در طب سنتی اروپا و آسیا و برای ساخت دسته خنجر در عمان و یمن استفاده می‌کردند. در سال ۲۰۰۸ تقاضای شاخ کرگدن در ویتنام به شدت افزایش یافته و قیمت آن از ۲۵۰ تا ۵۰۰ دلار برای هر کیلو تا ۳۰۰ هزار دلار یعنی چندین برابر قیمت طلا رسید. از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۷ هر سال تنها ۱۵ کرگدن در آفریقای جنوبی شکار غیرقانونی می‌شدند اما این رقم در سال ۲۰۱۲ به ۶۸۸ رسید.

اکنون سه‌چهارم مصرف شاخ کرگدن دنیا در ویتنام است و ظاهراً دلیل اصلی آن شایعه درمان سرطان یکی از سیاستمداران ویتنامی با مصرف شاخ کرگدن بوده‌است. این درحالیست که حتی در طب سنتی چین هم شاخ کرگدن ارتباطی با درمان سرطان ندارد. در منابع طب سنتی چین شاخ کرگدن فقط برای تب و تشنج تجویز شده. تأثیر شاخ کرگدن بر تب و تشنج هم در تحقیقات علمی رد شده و مصرف شاخ کرگدن دقیقاً مشابه مصرف ناخن انسان است. در گزارش کنوانسیون تجارت بین‌المللی گونه‌های در خطر دلیل تقاضای شاخ کرگدن با قیمت‌های نجومی را در حالیکه حتی طب سنتی هم آن را اشتباه می‌داند به افزایش سریع شمار میلیاردرها در ویتنام، میزان بالای سرطان و کمبود مراکز درمانی برای سرطان در ویتنام مرتبط دانسته‌است.»

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های بی‌نظیر از آبشارهای رنگارنگ دریاچه‌های پلیتویس در کرواسی و مقایسه آنها با فصل یخ‌زده

نوشته: تاماس دومبورا توثمن چهار سال پیش در فصل زمستان از دریاچه‌های پلیتویس بازدید کردم و از دنیای زیبا و یخ زده آنها با آبشارهای یخی و مناظر سفید عکس گرفتم.اخیراً دوباره به این دریاچه‌ها بازگشته‌ام تا از همان منظره خیره‌کننده عکس…

نه! ژاپن واقعا شبیه هیچ کشور دیگری نیست – عکس‌هایی که این را ثابت می‌کنند

هر کشوری ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و حکمرانی و اقلیمی متفاوتی از کشور دیگری دارد. اما تفاوت برخی از کشورها با دیگران، چشم‌گیرتر است. ژاپن را یک اقیانوس از دنیاهای دیگر جدا نکرده، اما اگر شما هم این عکس‌ها را با من مرور می‌کنید، می‌بینید که…

جستجو برای جیمز باند بعدی – طرفداران جیمز باند یکی از این 11 نفر را جیمز باند بعدی می‌دانند

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5