ابزارهای جدید برای حرکت در امواج داغ و خروشان گوگل پلاس

6

امروز گوگل در وبلاگ رسمی خود، خبر از سه ویژگی جدید در گوگل پلاس داد. امشب فرصتی پیش آمد تا هر سه این ویژگی‌ها را تست کنم.

داغ‌ترین‌های گوگل پلاس را ببینید: ویژگی اول خیلی کاربردی است، همان طور که می‌دانید در گودر قسمت Explore با کلیک بر روی Recommended items می‌توانید، فیدهای داغی را که تعداد زیادی لایک گرفته‌اند، ببیند. مرور این فیدها بسیار جالب است و معمولا دستچین خودکاری که گودر در این قسمت در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، هم سرگرم‌کننده و هم حاوی فیدهای ارزشمند است.

حالا گوگل همین تجربه را در گوگل پلاس پیاده کرده است و شما از این به بعد با کلیک بر روی What’s hot در ستون سمت چپ می‌توانید، مطالب عمومی که تعداد زیادی «پلاس وان» گرفته‌اند، مشاهده کنید.

با مرور مطالب داغ گوگل پلاس می‌توانید در جریان خبرهای مهم روز قرار بگیرید، مطالب و عکس‌های سرگرم‌کننده‌ ببینید و به علاوه به تدریج با کاربران محتواسازی آشنا شوید که ارزش اضافه شدن به حلقه‌های شما را دارند.

با Ripple با نحوه اشتراک و واگیر شدن یک مطلب داغ آشنا شوید: ویژگی دوم Ripple نام دارد، با استفاده از Ripple شما می‌توانید نمودار جالبی از شیوه پخش شدن یک مطلب داغ را در گوگل پلاس ببینید. شما می‌توانید ببینید چگونه یک مطلب به تدریج به مشاهده دنبال‌کنندگان یک کاربر می‌رسد و سپس از طریق آنها و با به اشتراک‌گذاری مجدد دست به دست می‌شود.

البته با آی‌پی ایران شما نمی‌توانید از این ویژگی استفاده کنید.

این نمودارها به صورت پویا هستند و شما با حرکت دادن دکمه لغزات به سمت چپ و راست می‌توانید، نحوه اشاعه یک پست و سرعت پخش شدن آن را ببینید.

Ripple را کجا ببینیم؟

Ripple‌ها تنها برای پست‌های محبوب فعال هستند. هر وقت پستی دیدید که زیاد پلاس وان شده، روی دایره-مثلث بالای آن پست کلیک کنید و سپس روی View Ripples کلیک کنید.

در تصویر زیر پستی از آقای اریک اشمیت را می‌بینید که خیلی محبوب شده، در اسکرین‌شات کاملا مشخص است که کجا باید کلیک کنید:

بررسی این نمودارها شاید برای برخی از کاربران تنها برای رفع کنجکاوی لحظه‌ای جالب باشد، برخی‌ها هم شاید از زیبایی نمودارهای Ripple خوششان بیاید و بس.

اما اگر نگاه ژرف‌تری بیندازیم، می‌توانیم طرح‌های مختلف پخش شدن یک خبر یا مطلب جالب را از هم تمیز بدهیم.

طرح کلی یک Ripple به عوامل مختلفی بستگی دارد، مثلا: میزان جالب بودن یک مطلب برای عموم، تعداد کسانی که یک فرد را در حلقه خود دارند، دنبال شدن یک فرد از سوی افرادی با محبوبیت زیاد در گوگل پلاس.

حالا بیایید با مثال‌های این مطلب را بررسی کنیم:

نمودار زیر متعلق است به دالایی لاما. در پست مربوطه، عکس‌ها تازه‌ای از ایشان منتشر شده است. همان طور که در نمودار مشخص است، مطلب توسط تعداد زیادی از دنبال‌کنندگان دالایی لاما، به اشتراک گذاشته شده، تا اینکه رسیده به افرادی پرطرفداری مثل سرگئی برین تا دوایر اشتراک ثانویه ایجاد کند.

نمودار بعدی، Ripple یکی از پست‌های سرگئی برین است، در این نوع نمودار خبر به صورت متوازن و دست به دست شدن توسط دنبال‌کنندگان ایشان منتشر شده است.

نمودار سوم، مربوط به کاربری است که تعداد دنبال‌کنندگان محدودتری دارد، در این نمودار، مطلب توسط دنبال‌کنندگان دست به دست می‌شود تا به شخصی برسد که محبوبیت زیاد دارد.

توجه داشته باشید که در زیر هر Ripple می‌توانید، افراد تأثیرگذاری را که باعث پخش شدن یک مطلب و محبوب شدنش شده‌اند، به همراه طول متوسط زنجیرهای انتقال خبر، طول بلندترین زنجیر بخش خبر و تعداد اشتراک مطلب در هر ساعت را ببیند.

اما ویژگی سومی که گوگل فعال کرده، مربوط به ویرایش عکس‌ها است. پیش از این پلاس، امکان ویرایش مختصر عکس‌ها را می‌داد، اما از امروز می‌شود با ابزار ویرایش عکس گوگل که Creative Kit نام گرفته، تعداد بسیار بیشتری از اعمال ویرایشی را انجام داد.

برای استفاده از این ابزار ویرایشی، بعد از کلیک روی عکس به اشتراک گذاشته، به شیوه زیر عمل کنید:

البته با اینترنت ایران باید قدری شکیبا باشید:

و باز هم بیشتر!

تا سرانجام ابزار ویرایش عکس گوگل پلاس را ببینید.

مطلب جالب این است که به مناسبت هالووین، قسمت ویرایشی مجزایی برای خون‌آشام کردن چهره‌ها هم دارید.

در اینجا می‌بینید که لری پیج چطور با این ابزار خودش را خون‌آشام کرده است!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…

هلند کشور لاله‌ها – توضیحات + گالری عکس زیبا

هلند به خاطر مزارع خیره‌کننده لاله‌ که گردشگران را از سرتاسر جهان جذب می‌کند، مشهور است. این مزارع به ویژه در فصل بهار، معمولاً از اواخر مارس تا اوایل اردیبهشت، سرزنده و زیبا هستند.مزارع لاله عمدتاً در منطقه‌ای به نام "Bollenstreek"…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

اگر قرار بود در طراحی بدنه و اجزای داخلی خودروها، فرهنگ و هنر هر کشور در نظر گرفته می‌شد

طراحی خودرو فرآیند پیچیده ای است که شامل عوامل مختلفی است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی& ایمن، کارآمد , زیباست و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند. فاکتورهای زیر برای مثال موثرند:ایمنی: ایمنی در طراحی خودرو از…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
6 نظرات
  1. hamid reza می گوید

    احساس میکنم دارم به گودر خیانت میکنم

  2. بهادر می گوید

    ادیتور عکسی که استفاده کرده در واقع Picnik هست که یکپارچه شده با پلاس.

  3. نیما می گوید

    درکل گوگل پلاس جا نیفتاده
    سعی کردن ، مسیری رو مه فیس بوک سالهاست طی کرده رو برن ، اوایل برای کنجکاوی هم که شده یه خورده در اون فعالیت انجام میشد ولی در کل ، انقدر نتوست موفق باشه و کاربران رو مجاب کنه

  4. پرویز می گوید

    خوبه بریم ببینیم چیکار کردن

  5. aliehsan33 می گوید

    تا به امروز حتی یک بار هم صفحه گوگل + رو باز نکردم فکر نکنم هم به این زودیها اینکار رو بکنم اصلا از زیاد شدن تعداد شبکهای اجتمای که کاربران را مجاب به ثبت نام میکنند خوشم نمیاد انگار که کاربران مجبور به ثبت نام در این گونه از سایتها هستند….تنها سایتی از ایت دست که تن به چشیدن مزه اون کردم توئیتر بود که تا به امروز به اون وفا دار موندم…..

  6. امير می گوید

    سلام چطور میشه تعداد افراد را در add as a friend به بیش از 5000 افزایش داد چون محدودیت ایجاد کرده نمی پذیره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5