تمام آن چیزهایی که از آی‌پد مینی انتظار داریم

10

علی ارغوان: با اینکه از مدت‌ها قبل شایعه عرضه آی‌پد مینی توسط اپل وجود داشت با معرفی نکسوس 7 از طرف گوگل و ایسوس این شایعات قوت گرفت و روز به روز شایعات و تصاویری منتشر می‌شد که همگی خبر از یک چیز می‌داد : اپل قصد ندارد بازار تبلت‌های هفت اینچی را به رقبا واگذار کند.

طبق شایعات مختلف احتمالاً اپل در تاریخ 12 سپتامبر یعنی 22 شهریور قصد دارد رقیب نکسوس 7 را با نام احتمالی مینی آی‌پد معرفی کند تا در تعطیلات فصلی میلادی که زمان هدیه گرفتن و هدیه دادن است، بازار تبلت‌های 7 اینچی را نیز از گوگل بگیرد. آی‌پد 2 در مارچ 2011 و نیو آیپد در مارچ 2012 معرفی شد و شاید ماه سپتامبر از این پس ماه معرفی آی‌پد مینی شود. از آنجایی که از نظر اپلیکیشن‌ها آیپد بسیار جلوتر از رقبای اندرویدی خود است، آی‌پد مینی هم می‌تواند به راحتی کاربران زیادی را از تبلت‌های اندرویدی پس بگیرد.

در این مقاله قصد داریم شایعات پیرامون آی‌پد مینی را بررسی کنیم و انتظاراتمان را از تبلت هفت اینچی آینده اپل بیان کنیم.

ipad mini

درست مانند آی‌پد کنونی، تنها کوچک‌تر
از آنجایی که تبلت‌ها را به دو دسته هفت و ده اینچی تقسیم کرده‌ایم برای صفحه نمایش آیپد 9.7 اینچی آن را 10 اینچی خواندیم و آی‌پد مینی را در دسته هفت اینچی‌ها قرار دادیم، حال آنکه بر طبق شایعات آی‌پد مینی صفحه نمایش 7.85 اینچی خواهد داشت.

از نظر ظاهری بعضی شایعات جدید ادعا می کند که این تبلت بسیار شبیه به یک آی‌پاد تاچ اما بزرگتر از آن خواهد بود. همچنین کانکتور آن نیز کوچکتر شده تا با آیفون 5 همخوانی داشته باشد. بر طبق تصاویری که iResQ منتشر کرده است در آیپد مینی همچنین جک هدفون نیز تغییر مکان داده و به کنار کانکتور جدید نقل مکان کرده است.

خبری از وضوح رتینا نیست
یکی از برتری‌های اصلی نیو آیپد نسبت به رقبای قدرتمند اندرویدی همچون گلکسی نوت 10.1 و ترنسفرمر اینفینیتی وضوح بسیار بالای 2048 در 1536 پیکسل است که در صفحه نمایش 9.7 اینچی تراکم پیکسلی 264 پیکسل بر اینچ را ایجاد کرده است. بر طبق شایعات احتمالاً آی‌پد مینی چنین رزولوشن تصویری نخواهد داشت و احتمالاً با وضوح 1024 در 768 پیکسل مانند آیپد 2 عرضه خواهد شد که البته تراکم پیکسلی نسبتاً خوبی را باعث می‌شود، اما به علت اینکه معمولاً از فاصله نزدیک‌تری نسبت به تبلت‌های ده اینچی به آن نگاه می‌کنید اپل نمی‌تواند آن را رتینا بنامد.

به نظر من اگر اپل صفحه نمایش محبوب رتینا را به آی‌پد مینی بیاورد، شانس رقابت بیشتری با نکسوس 7 خواهد داشت، تبلتی که با صفحه نمایش کوچکتر (7 اینچ) و وضوح 1280 در 800 پیکسل تراکم پیکسلی بهتری را دارد. البته رتینا در آی‌پد مینی به معنای یک وضوح جدید در خانواده گجت‌های اپل است و ممکن است برنامه‌نویسان را در تهیه اپلیکیشن برای این تبلت دچار مشکل کند، حال آنکه وضوح شبیه به آیپد 2 نیازی به تغییر را در کد اصلی برنامه نخواهد داشت و همچنین آیپدهای نسل‌های قبلی نیز به خوبی می‌توانند از این اپلیکیشن‌ها بهره ببرند.

شایعات دیگر حاکی از این است که شارپ تولید کننده صفحه نمایش آیپد مینی خواهد بود و از پنل‌های “ایندیوم گالیوم روی اکسید” IGZO استفاده خواهد کرد. این پنل‌ها عبور نور از صفحه LCD را آسان‌تر می‌کنند و باعث می‌شوند مصرف شارژ این آی‌پد پایین‌تر بیاید.

ipad mini

قیمت پایین‌تر برای رقابت با سایرین
با اینکه همیشه گجت‌های اپل نسبت به رقبا گران‌تر بوده و فروش خوبی هم داشته است، اما برای رقابت با تبلت نکسوس 7 که قیمت بسیار مناسب 199 دلاری دارد، این اختلاف قیمت نباید زیاد باشد. بر طبق شایعات احتمالاً آی‌پد مینی قیمت پایه 249 دلاری دارد و مدل‌های با حافظه بیشتر ممکن است هر کدام 50 یا 100 دلار گران‌تر باشند. به این ترتیب قیمت پایه برای آیپد های موجود 249، 399 و 499 دلار برای آیپد مینی، آیپد2 و نیو آی‌پد خواهد بود.

اپل مدت‌ها روی آی‌پد مینی کار کرده است
برطبق گزارش‌ها اپل از حدود سال های 2002 تا 2004 به صورت جدی روی طرح آی‌پد کار می‌کرده است و اولین نسخه آزمایشی پروتوتایپ بسیار شبیه به iBook اپل از جنس پلاستیکی با لبه‌های گرد و با صفحه نمایش 12 اینچی بوده است.

بر اساس گزارش‌ها کار کردن روی تبلت 7 تا 8 اینچی نیز توسط اپل در اواسط دهه 2000 میلادی شروع شده است. بر طبق همین گزارشات استیو جابز تمایل زیادی به عرضه آی‌پد در این اندازه نداشته و به اعتقاد او «این دستگاه بسیار کوچک بوده و به جز مرور وب در دستشویی استفاده دیگری نداشته!». هرچند که برخی گزارشات دیگر از تمایل استیو جابز برای عرضه آی‌پد کوچکتر در آخرین سال‌های زندگی‌اش خبر می‌دهند. «ادی کیو» یکی از مدیران اپل در بخش نرم افزار اینترنتی و سرویس‌ها چنین نامه‌ای به رئیسش نوشته است:

«با استفاده از تبلت سامسونگ گلکسی تب با بسیاری از نظرات در این مورد موافقم … به نظر من بازاری برای تبلت‌های 7 اینچی وجود دارد و ما نیز باید در این زمینه فعالیت کنیم. من نظر خود را بارها از زمان جشن شکرگذاری به استیو منتقل کردم و او نیز بار آخر بسیار از این ایده استقبال کرد.»

آیپد جدید باریک‌تر و با داک کانکتور کوچک‌تر خواهد بود
همانطور که می‌دانید اپل در آی‌پد جدید برای جای دادن باتری بزرگ‌تر مجبور به افزایش قطر و وزن تبلت خود شد که ممکن است برای برخی کاربرانی که بیشتر به قابلیت حمل و کتابخوانی تبلت اهمیت می‌دهند کمی آزار دهنده باشد. بر طبق شایعات آی‌پد مینی قطری برابر با آی‌پاد تاچ نسل چهارم یعنی تنها 7.2 میلی متر خواهد داشت که آن را باریک‌تر از رقبایی مانند کیندل فایر یا نکسوس 7 می‌کند.

همچنین همانطور که گفتیم کانکتور آیپد مینی احتمالاً مانند آیفون 5 کوچکتر خواهد بود تا امکان ساخت تبلت باریک‌تر را فراهم کند. همچنین با توجه به سابقه اپل احتمالاً یک تبدیل برای سازگاری لوازم جانبی قدیمی ساخته و عرضه خواهد شد.

سیستم عامل iOS 6
همانطور که می‌دانید اپل در کنفرانس WWDC طبق معمول هر ساله نسخه جدید سیستم عامل موبایلی خود iOS 6 را معرفی کرد و آن را مانند همیشه «پیشرفته‌ترین سیستم عامل موبایلی دنیا» نامید. چه با این ادعای اپل موافق باشید و چه مخالف، حتماً قبول دارید که iOS 6 حداقل پیشرفته‌ترین iOS بوده و از نظر اپلیکیشن‌ها نیز بهترین مورد برای تبلت‌ها به شمار می‌رود. iOS 6 بیش از 200 بهینه‌سازی و امکان جدید را به iDevice ها می‌آورد که از جمله آنها می‌توان به اپلیکیشن مسیریابی اپل، امکانات جدید Siri و پشتیبانی بهتر از فیس‌بوک اشاره کرد.

iOS6

آیپد مینی شاید دوربین داشته باشد، شاید هم خیر
شاید کمی عجیب به نظر برسد که هیچ شایعه‌ای درباره دوربین آیپد مینی منتشر نشده است و شاید این موضوع حاکی از حذف دوربین پشتی از آیپد مینی باشد. بسیاری اعتقاد دارند که استفاده از دوربین تبلت زیاد مناسب و راحت نیست و حتی برخی عکسبرداری و فیلمبرداری با یک تبلت را مضحک می‌دانند. با این وجود به نظر من به جز مسائل مربوط به هزینه‌ها و پایین نگاه داشتن قیمت آیپد مینی، اگر اپل به دارا بودن دوربین آیپد اعتقاد دارد استفاده از دوربین در یک تبلت کوچک‌تر راحت‌تر بوده و منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

آی‌پد مینی شاید آی‌پد مینی نامیده نشود!
حتماً می‌دانید که اپل در زمینه نامیدن گجت‌هایش هیچگاه قابل پیشبینی عمل نکرده است و با نامیدن آی‌پد جدید به عنوان “New iPad” بسیاری را متعجب کرد. حالا این محصول جدید از اپل را شایسته چه نامی می‌بینید؟ آی‌پد مینی؟ آی‌پد نانو؟ آی‌پد ایر؟ یا شاید حتی خبری از اسم آی‌پد نباشد و اپل آن را چیزی شبیه به iBook بنامد. به هر حال بهتر است تا 22 شهریور منتظر بمانیم، چون در این زمینه نمی‌توان زیاد به شایعات اعتماد کرد.

منبع: Cult of Mac


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

گالری عکس: طراحی‌های داخلی و خارجی افتضاح و عجیب که با کمی قدرت شبیه‌سازی مغزی رخ نمی‌دادند!

چیزی که من اسمش را می‌گذارم شبیه‌سازی مغزی واقعا چیز لازمی در زندگی و کار است. یعنی اینکه بتوانید قبل از جابجایی و ساختن اجسام در ذهن تجسمش کنید و بعد حین کاربری‌های مختلف تصورش کنید و پیش‌بینی کنید که کجای کار می‌لنگد.فکر کنم از زمان…

کهن‌ترین درختان جهان

" بث مون " عکاسی است که در سانفرانسیسکو زندگی می کند و بیش از 14 سال از عمرش را صرف شناسایی و عکاسی از قدیمی ترین درختان جهان کرده است. او به کشورها و سرزمین های دورافتاده سفر می کند تا از درختان قطور قدیمی تصاویر زیبایی را ثبت کند. او می…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

بازیگران سریال به‌یادماندنی «آفیس» را در قالب تصویری گیم GTA یا سریال گیم آو ترونز ببینید!

سریال دفتر یا "The Office" یک سریال کمدی تلویزیونی محبوب آمریکایی بود که از سال 2005 تا 2013 پخش شد. این سریال توسط گرگ دانیلز ساخته شد و توسط ریکی جرویز و استفان مرچنت که در اصل نسخه بریتانیایی سریال را ایجاد کرده بودند، توسعه یافت. سریال…

انگار این شخصیت‌های تاریخی و اسطوره‌ای همین الان عکس گرفته‌اند! استفاده از هوش مصنوعی برای بازسازی…

ما بسیاری از شخصیت‌های تاریخی را تنها به صورت طراحی‌های محو و مجسمه‌ها و سردیس‌ها را دیده‌ایم. حالا تصور کنید که این شخصیت‌ها دوباره زنده می‌شدند و با آرایش صورت و مو و ریش امروزی و لباس‌های مدرن به عکاسخانه می‌رفتند.این کاری است که یک…

سری جدیدی از عکس‌های جذاب مقایسه‌ای زمان قدیم و جدید مکان‌ها و شهرها

عکس‌های «قبل و بعد» یا عکس‌های یک مکان بعد از گذشت زمان مدید، به چند دلیل جالب از آب درمی‌آیند:دگرگونی دیداری: انسان‌ها به طور طبیعی به سمت تغییرات و دگرگونی‌های بصری گرایش دارند. عکس‌های قبل و بعد تصویری واضح و قابل توجه از پیشرفت،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
10 نظرات
  1. اکوگیک می گوید

    جالبه…
    ولی این رقابت های دنیا تکنولوژی هم خیلی جالبه… از رقابت تیم های فوتبال هم برای برخی مثل من جالب تر هست.

  2. توحید می گوید

    به شخصه گلکسی نوت رو ترجیح می دم

  3. پریسا می گوید

    سلام دکتر مجیدی عزیز. روز پزشک رو بهتون تبریک می گم. شاد و موفق باشید (:

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      سپاسگزارم.

  4. big boy می گوید

    سلام ممنون جالب بود
    من هنوز بین تبلت هفت اینچی و ده اینچی شک دارم
    نمی دونم کدوم مناسب تره؟

  5. mohammad می گوید

    عالی بود مرس

  6. علی وب می گوید

    طرح این بحث که اپل با ارائه آیپد مینی بتونه بازار نکسوس 7 رو بگیره به عنوان مثال ، به نظرم از اساس نادرسته . اپل قرار نیست با ارائه این محصول بازار 7 اینچی های گوگل یا هر شرکت دیگری را تصاحب کند . مطمئنا تعداد زیادی از مردم (میشه گفت اکثریت) به دنبال سیستم های عامل کدباز و فراگیرتری مثل اندروید هستند. به خصوص که مثلا در مورد نکسوس7 نام بزرگی مثل گوگل در پشت آن است. اپل این کار را میکند (و باید هم بکند) تا بازار یک محصول به صورت انحصاری در اختیار یک شرکت دیگر ( اون هم یک رقیب بزرگ مثل گوگل ) نباشد. چون از دست دادن کامل بازار یک محصول به معنای شکست این شرکت است.

  7. Tox می گوید

    بله بازم یه اپلی توی آجر عکس رخ یار میبینه!
    شما طبق کدام بررسی متوجه شدید که اپ‌های اپل بسیار جلوتر از اپ‌های اندرویدی هستند؟
    بعد هم دامن زدن به شایعات برای سایت‌هائی هست که از شرکت‌ها پول میگیرن (مقاله‌ی مربوط به رشوه گرفتن و نحوه‌ی تبلیغ شرکتها در فضای نت رو هم فکر کنم همین ۱پزشک پوشش داد) . دلیلش اینه که این همه مطلب برای چیزی که مثلا ۲ ماه دیگه خواهد آمد یه کمی Buzz هست. همینطور کمی تا قسمتی ابتلاء به Dittoism مشاهده میشه.
    دکتر جان روزت مبارک

    1. علی ارغوان می گوید

      دوست عزیز فکر نمی کنم من یه اپلی باشم. چون اگه اینطور بود الان گلکسی اس 3 رو به آیفون ترجیح نداده بودم.
      اما ابن دلیل نمیشه که جلو بودن اپلیکیشن های تبلت iOS رو نسبت به اندروید نادیده بگیریم.
      توی اسمارت فون ها شاید حق با شما باشه اما تنوع اپلیکیشن های مخصوص آیپد خیلی بیشتر از تبلت های اندرویدی هست.

  8. مهدی می گوید

    با سلام
    فید به صورت کامل در گوگل ریدر دیده نمی شود
    لطفا اون رو به حالت قبل بازگردانید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.