چند باتری قلمی برای راه انداختن یک لپ‌تاپ کافی هستند؟

5

وقتی باتری لپ‌تاپمان تمام می‌شود و ما دسترسی به منبع برق نداریم و باتری لپ تاپ اضافه هم نداریم، چه باید بکنیم؟

این طور مواقع معمولا فکرهایی به سرمان می‌زند، فکرهایی که غالبا بعد از رفع مشکل از یادمان می‌رود، اما گویا بر و بچه‌های سایت FunnyHacks بعد از رفع مشکل، رنج لحظات بی‌شارژ بودن را از یاد نبرده‌اند و ایده روشن کردن لپ‌تاپ را با باتری‌های AA پی گرفته‌اند و در کمال تعجب عملی کرده‌اند!

پیش از هر چیز آنها اخطار داده‌اند که این کار ممکن است به سلامت لپ‌تاپ شما صدمه وارد کند، پس اگر یک لپ تاپ نوی گران‌قیمت دارید، هیچ وقت این آزمایش را روی انجام ندهید. باید در نظر داشته باشید که کار کردن لپ تاپ با باتری‌های AA به این معنی نیست که همه چیز به خوبی و خوشی انجام شده و فشاری به سخت‌افزار لپ تاپ وارد نمی‌آید.

برای انجام این کار شما باید نخست بدانید که لپ تاپتان با چه ولتاژی کار می‌کند و با چه میزان جریانی کار می‌کند، با بعضی از برنامه‌های می‌شود، میزان جریان مورد نیاز را پیدا کرد، در لینوکس هم با رفتن به مسیر /proc/acpi/battery می‌توانید به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید.

باید در نظر داشته باشید که لپ‌تاپ تحت شرایط مختلف مثل بودن در حالت خواب sleep، یا اجرای DVD و برنامه‌های مختلف، به میزان جریان الکتریکی متفاوتی نیاز دارد. بنابراین باید نخست این میزان جریان را محاسبه کنید، چون حتما بر تعداد باتری‌های مورد نیاز و نحوه مناسب سیم‌کشی و اتصال آنها به هم تأثیر می‌گذارد.

مشخص است که با بستن «سری» باتری‌ها به هم ولتاژ بیشتری به دست می‌آورید و با بستن پارالل انها به هم میزان جریان بیشتری حاصل خواهد آمد و در ضمن طول عمر باتری‌ها هم بیشتر خواهد شد.

بچه‌های سایت FunnyHacks در تجربه خود با استفاده از دو ست 10 تایی باطری توانستند یک لپ‌تاپ را روشن کنند.

10 باطری که در هر یک از این ست‌ها به صورت سری بسته شده بودند، 10 ضرب در 1.2 ولت یعنی معادل 12 ولت، ولتاژ ایجاد می‌کردند. این 12 ولت گرچه از ولتاژی که یک آداپتور لپ‌تاپ دارد پایین‌تر است، اما می‌تواند لپ‌تاپ را روشن نگاه دارد.

از سوی دیگر از نظر شدت جریان، هر ست دو هزار میلی آمپر بود، پس دو ست معادل چهار هزار میلی آمپر برق داشتند که برای روشن نگه داشتن لپ تاپ برای 4 ساعت کافی بودند!

نویسندگان این مقاله تأکید می‌کنند که علاوه بر خطر از دست رفتن لپ‌تاپ، اینگونه موازی بستن باطری‌ها به هم و استفاده از آنها باعث گرم شدن فوق‌العاده پک باطری‌ها می‌شود و حتی احتمال آتش‌سوزی دارد.

اما اگر شما هم مثل من کنجکاو بودید که بدانید آیا با باتری قلمی هم می‌شود هم لپ تاپی را روشن کرد، طبق این آزمایش باید بگوییم، بله! با حدود 20 باتری می‌شود لپ تاپی را با ریسک برای مدتی روشن نگاه داشت!

ویدئوی این آزمایش را در اینجا ببینید.


ممکن است باتری‌های AA برای روشن نگاه داشتن لپ‌تاپ ها مناسبت نباشند، اما از آنها واقعا می‌شود برای روشن کردن گجت‌های کوچک‌تر مثل آی‌دیوایس‌ها استفاده کرد، برای این کار وسایل مخصوصی طراحی شده‌اند، مثلا Quickertek Little Black Box که تنها 29 دلار قیمت دارد، می‌تواند به صورت ایمن با توجه به مدارهای خود این کار را برایتان انجام بدهد.

البته همان طور که می‌دانید انبوهی از شارژرهای مناسب برای گجت‌ها در بازار هستند، مثلا در اینجا من به مدل ده هزار میلی آمپری satechi می‌خواهم اشاره کنم که با قیمت حدود 60 دلار هم پرتابل و هم کارا به نظر می‌رسد.


اما حالا فرض کنید که به جای بکری رفتید و همه شارژ خود گجت، شارژهای پرتابل و باطری‌های AA را از دست دادید، آن وقت باید چه کنید؟

برای این مشکل هم راه حلی وجود دارد، مثلا nPower PEG که حدود 170 دلار قیمت دارد، می‌تواند انرژی جنبشی شما را به انرژی الکتریکی تبدیل کند. پس طی کوهنوردی می‌توانید با خیال راحت مطمئن باشید که شارژ برای گجت خواهید داشت! تنها کاری که باید بکنید این است که این وسیله را به کوله‌پشتی‌ یا لباس خود ببندید.

 

 

 


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…

توهم کوتارد: آنهایی که تصور می‌کنند مدتهاست مرده‌اند!

«می‌اندیشم پس هستم»  Cogito, ergo sum با این حال همه کسانی که می‌اندیشند با این باور دکارت موافق نیستند.محتوای تفکر برخی از افراد مبتلا به یک اختلال عصبی روانپزشکی نادر، معروف به سندرم کوتارد، به جای اینکه به حس بودن منجر شود، به احساس…

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…

نمونه‌هایی از بازسازی و دکوراسیون جدید خانه که می‌توانند الگویی برای ما باشند

به سبب نوع معماری، خانه‌های ما معمولا خیلی زود دمده یا به اصطلاح کلنگی می‌شوند. شرکت‌‌های بازسازی خانه مدتی است بسیار زیاد شده‌اند.اما شک و تردید زیادی در مورد میزان کارایی بسیاری از آنها وجود دارد. برخی از آنها اصلا به تقویم کاری متعهد…

عکس‌های بی‌نظیر از آبشارهای رنگارنگ دریاچه‌های پلیتویس در کرواسی و مقایسه آنها با فصل یخ‌زده

نوشته: تاماس دومبورا توثمن چهار سال پیش در فصل زمستان از دریاچه‌های پلیتویس بازدید کردم و از دنیای زیبا و یخ زده آنها با آبشارهای یخی و مناظر سفید عکس گرفتم.اخیراً دوباره به این دریاچه‌ها بازگشته‌ام تا از همان منظره خیره‌کننده عکس…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
5 نظرات
  1. reza می گوید

    یه باتری اضافه لپ تاپ خیلی بهتر از این کارهاست

    1. Hamid می گوید

      من دو تا لپ تاپ دارم vaio
      یکی cw 26
      یکی دیگه هم f215

      فکر میکنی قیمت باتری هاشون چنده ؟
      (دلار 1800 که بود)
      اولی 381
      دومی 450

      بازم فکر میکنی باطری اضافه بهتره؟

  2. علی می گوید

    من خیلی وقته بلاگتون رو میخونم شاید یک سالی میشه و در کل این مدت استفاده بسیاری بردم امیدوارم یک روزی بتونیم همدیگه رو از نزدیک ببینیم میدونم اون روز دیر نیست (فاصله من و شما یک نفره من یکی رو میشناسم که اون شما رو میشناسه) خیلی از وبلاگتون لذت میبرم
    ممنون بخاطر همه چیز

  3. ali می گوید

    salam
    jaleb bood.mamnon

  4. فرشاد می گوید

    فکر میکردم این کار قبلاً انجام شده!!! اتفاقاً چند باری همچین فکری به سرم زده بود که انجامش بدم، ولی تنبلی کردم…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5