پوسته تازه وبلاگ «یک پزشک»

61

به احتمال زیاد در این چند روزه پوسته تازه «یک پزشک» را دیده‌اید، البته شاید از آن دسته خوانندگان مشترک فید و بیشتر خاموش «یک پزشک» باشید که هنوز متوجه این تغییر نشده‌اند. راستش نمی‌خواستم در قالب یک پست مشروح، وقت عزیز شما را برای تغییری داخلی در وبلاگم بگیرم، اما سؤالات اخیر خوانندگان باعث شد که تصمیم بگیرم، این پست را بنویسم.

پیش از هر چیز از طولانی بودن این پست، پوزش می‌طلبم.

تلاش برای به‌روز کردن پوسته یک پزشک از خیلی وقت پیش شروع شد، اما به دلایلی نهایی شدن آن زمان‌بر شد.

دلایل اصلی که برای تعویض پوسته داشتم،‌اینها بودند:
– شوق درونی که در همه ما همیشه برای تغییر و پوست‌اندازی وجود دارد.
– بهره‌گیری از فناوری نو در طراحی وب
– بهتر کردن «معماری» و رابط کاربری وبلاگ

طراح پوسته کنونی، مثل پوسته قبلی آقای امیرعباس عبدالعلی هستند، که من به بینش و درک خوب ایشان از طراحی روز ایمان دارم، آقای امین تبریزی هم کلیه کارهای فنی و کد کردن پروژه را به عهده داشتند و توانست‌اند با مهارت مشکلات اجرایی کردن این پوسته نسبتا پیچیده را حل کنند. گرچه پوسته جدید رونمایی شده است، اما هنوز اصلاحات و ریزه‌کاری‌ها و مشکلات کوچکی باقی هستند که به تدریج رفع خواهند شد.

پوسته تازه وبلاگ «یک پزشک»

در اینجا من خیلی خلاصه مطالبی را در مورد پوسته تازه می‌نویسم:

یکی از ویژگی‌های برجسته پوسته تازه، پاسخگو بودن یا ریسپانسیو بودن آن است. به طوری که می‌دانید به خصوص در یک سال اخیر، بیشتر سایت‌های بزرگ و معتبر دنیا به این سمت حرکت کرده‌اند. به صورت ساده ریسپانسیو بودن یعنی اینکه پوسته به تناسب اندازه صفحه نمایش، به صورت خودکار واکنش نشان بدهد و خود را با عرض صفحه موبایل،‌ تبلت یا مانیتورها تطبیق بدهد.
طراحی چنین پوسته‌ای کار ساده‌ای نیست، درست مثل این می‌ماند که شما بخواهید چند پوسته را به جای یک پوسته طراحی کنید و به علاوه باید مواظب باشید در همه مرورگرها هم پوسته بدون مشکل کار کند.

علاوه بر این در طراحی پوسته تازه از CSS3 و HTML5 استفاده شده است.

از بعد رابط کاربری، یکی از شاخص‌ترین تغییرات امکان مشاهده مطالب به دو صورت زمانی و تقسیم‌بندی موضوعی است:
هر کدام از این شیوه‌ها برای خود طرفدارانی دارند، «یک پزشک» خوانندگانی دارد که اصلا پیگیر مطالب فناوری نیستند، ولی مطالب پزشکی یا سینمایی‌ و مطالب متفرقه‌اش را بسیار دوست دارند. در پوسته قبلی برای پاسخ به این نیاز و برای گم نشدن این مطالب در انبوه مطالب فناوری، پوسته طوری طراحی شده بود که همه مطالب به صورت موضوعی در صفحه اول دیده شوند.

اما این شیوه نمایش مخالفانی هم داشت: آنهایی که دوست داشتند «همه» مطالب «یک پزشک» را بخوانند و مطلبی را از دست ندهند. هر چند این دسته هم می‌توانستند با رفتن به آرشیو به صورت زمانی، مطالب را ببینند، اما آنها بارها در ایمیل‌هایی به من گفته بودند که دوست دارند در صفحه اول به صورت سرراست شاهد این امر باشند.

در زمان طراحی پوسته جدید من واقعا درماندم که جانب کدام گروه را بگیرم. تا اینکه تصمیم گرفتم، آمیزه‌ای از هر دو شیوه نمایش را اعمال کنم:
شاید متوجه نشده باشید، اما حالا در همین صفحه اول وبلاگ، اگر بر روی «بر اساس تاریخ» کلیک کنید، بلافاصله مطالب را با ترتیب زمانی خواهید دید! در انتها هم با کلیک بر روی «دیدن مطالب بیشتر» به صفحات دیگر راهنمایی خواهید شد.

پوسته تازه وبلاگ «یک پزشک»

بنابراین زمانی که در «یک پزشک» هستید حتما به این مطلب توجه داشته باشید.

تغییر دیگر از نظر گرافیکی و از نظر شیوه نمایش محتوا، اضافه شدن چند قسمت جدید در صفحه اول هستند:

1- بخش گالری: یکی از مشکلات من برای به اشتراک گذاشتن مطالب این بود که در زمان وب‌گردی بارها به گالری‌های عکسی برمی‌خوردم که نمی‌دانستم چطور با شما به اشتراک بگذارم، این عکس‌ها جالب بودند، اما آنقدر حاشیه و توضیح متنی نداشتند که به صورت یک پست جدا، در یک پزشک منتشر شوند. به علاوه حس می‌کردم این پست‌ها خوانندگانی را که به خواندن مطالب روتین «یک پزشک» عادت دارند، گریزان و ناراضی کنند. پس تصمیم گرفتم بخشی به نام گالری عکس داشته باشم که مطالبش در فید هم وارد نشوند.

البته همچنان پست‌هایی مربوط به عکس و عکاسی که نیاز به توضیح مفصل داشته باشند به صورت جدا منتشر خواهند شد، اما پست‌های عکس که نیازی به توضیح آنچنانی ندارند، در بخش گالری خواهند آمد.

خواندن بیشتر مطالب «یک پزشک» نیازمند تمرکز و گذاشتن وقت هستند و من حس می‌کردم، وبلاگ نیاز به بخشی برای تمدد اعصاب و سرگرمی هم دارد، بخش گالری چنین کارکردی دارد.

پس توجه داشته باشید که مطالب این بخش گالری را در فید سایت نمی‌توانید ببینید.

2- بخش معرفی کتاب: بخش معرفی کتاب قبلا به صورت زیرشاخه بخش ادبیات بود. خوشبختانه در این سال‌ها استقبال بسیار خوبی از این بخش در «یک پزشک» شده است، طوری که این ابراز محبت خوانندگان باعث شد، تصمیم بگیرم این بخش را مستقل کنم و به صورت گرافیکی هم حالت ملموس‌تری به آن بدهم.

طراح پوسته، ایده خیلی خوبی برای این بخش داشتند. حالا شما می‌توانید در قالب یک کتابخانه مجازی این بخش را ببینید.

پوسته تازه وبلاگ «یک پزشک»

3- بخش «از جراید»: نشریات بسیار فراوانی در دنیا منتشر می‌شوند، گاهی مطالب این نشریات، اصلا وارد سایت‌های اینترنتی‌شان نمی‌شود. ما در ایران دسترسی کمی به نسخه کاغذی نشریات معتبر جهانی داریم. شاید بدانید که یکی از علایق من مرور کردن دائم نشریات داخلی و خارجی است. در هنگام طراحی پوسته، این ایده به نظرم رسید که مقالات برتری که در این نشریات می‌بینم با شما به اشتراک بگذارم.

برخلاف سایت‌های دیگر، من علاقه‌ای به گذاشتن لینک دانلود کل نشریاتی که می‌پسندم ندارم، هم از این جهت که کاربران ایرانی از نظر اینترنت در مضیقه هستند و نمی‌توانند با سرعت یک فایل مثلا 70 – 80 مگابایتی را دانلود کنند و هم از این جهت که در بسیاری موارد این فایل‌های دانلود شده در گوشه‌ای از هارد رها می‌شوند و کسی عملا آنها را نمی‌خواند.

پس من در بخش «از جراید»، تنها یک مقاله منتخب از نشریات را همراه با توضیحی مختصر خواهم گذاشت، تا خوانندگان بتوانند با دانلود تنها چند مگابایت، به مطالب مورد نظر برسند. مطالب این قسمت هم وارد فید نمی‌شوند.

4- بخش شبکه: این بخش البته تازه نیست، اما غیرفعال بود، در این پوسته هم بعد از یک رفع یک مشکل فنی کوچک به زودی فعال می‌شود. این بخش مختص لینک دادن به مطالب برتر سایت‌های داخلی و خارجی است.
البته بخش لینکدونی که در پوسته قبلی در فوتر قابل مشاهده بود با ظاهری نو الان در سایدبار «یک پزشک» قابل مشاهده است.

پوسته تازه وبلاگ «یک پزشک»

به باور من یکی از وظایف یک وبلاگ‌نویس، حمایت از تولیدکنندگان خوب محتوا باید باشد. وبلاگ‌نویس متعهد، نباید تنها به افزایش هیت وبلاگ خودش فکر کند، حتی افزایش کیفیت مطالب شخصی‌اش هم کافی نیست،‌ او باید در جامعه وبلاگی هم متعهد باشد و در این راستا سعی کند که وبلاگ‌های خوب و متفاوت را شناسایی کند و با لینک صاحبان آنها را تشویق کند.

متأسفانه در دو سه سال اخیر تعداد زیادی از وبلاگ‌نویس‌های خوب به خاطر عدم استقابل از مطالبشان و بی‌مهری خوانندگان به آنها به تدریج وبلاگ‌نویسی را کنار گذاشتند.

در یک پزشک، ملاک برای لینک، کیفیت مطالب است، نه سابقه، توقع لینک متقابل یا ظاهر وبلاگ.

5- تغییراتی در شیوه نمایش تبلیغات هم در یک پزشک اعمال شده است که در فرصتی مناسب در صفحه مربوطه در مورد آن خواهم نوشت و در اینجا وقت شما را نمی‌گیرم.

6- مهیا کردن شرایطی برای تعامل بیشتر با خوانندگان و شبکه‌های اجتماعی: برای این کار تغییراتی در پوسته اعمال شد، حالا شما می‌توانید لینک فیس‌بوک، توییتر و پلاس یک پزشک را به هماره لینک فید وبلاگ به وضوح در باکس بالای سایدبار ببینید.

همین جا از همه دوستانی فیس‌بوکی دعوت می‌کنم که از صفحه فیس‌بوک یک پزشک بازدید کنند و در صورت تمایل، در فیس‌بوک خود، تبلیغش را بکنند. در واقع یکی از اشتباهات من در سال‌ها اخیر، دست‌کم گرفتن رسانه فیس‌بوک بود که سعی می‌کنم در دور جدید جبرانش کنم.

پوسته تازه وبلاگ «یک پزشک»

صفحه فیس‌بوک یک پزشک آدرس سرراستی دارد، آدرس فیس‌بوک را بنویسید و یک اسلش و یک پزشک!

تغییر دیگر در بخش کامنت‌ها اتفاق افتاده است، حلا شما می‌توانید به کامنت‌های دیگر خواننده‌ها بر اساس ارزیابی خود، امتیاز مثبت و منفی بدهید.

در طراحی پوسته جدید، یک باکس لغزان لینک به شبکه‌های اجتماعی در سمت راست پست‌های داریم که البته لینک یکی دو سایت لینکدهی اجتماعی باید به آن اضافه شوند. این بخش کار لینک دادن به مطالب «یک پزشک» را ساده‌تر خواهد کرد.

پوسته تازه وبلاگ «یک پزشک»

بعضی از دوستان هم مطرح کرده بودند که برخی از مطالب «یک پزشک» طولانی هستند و دوست دارند پرینت ‌شده آنها را بخوانند، برای راحتی کار آنها نسخه مناسب چاپ مطالب هم به سهولت قابل دسترسی است. در همین اسکرین شات بالا، دکمه مربوط به آن را می‌بینید.

7- آسان کردن مطالعه وبلاگ با وسایل موبایل: من دوست دارم که راه‌های دسترسی به مطالب «یک پزشک» را سهل و در عین حال متعدد کنم.

در این راستا، سیاست کلی من کمک به بیشتر خوانده شدن مطالب بوده است و به همین خاطر از همان آغاز، نسخه فید «یک پزشک» همواره به صورت کامل بوده است و دوست نداشته‌ام فید یک پزشک، یک ابزار زینتی باشد و خواننده مشتاق مجبور باشد، تنها مطالب را برای افزایش هیت (و طبعا بیشتر دیدن آگهی‌ها) در خود سایت بخواند.

اما علاوه بر این، از مدتی پیش اپلیکیشن اندروید یک پزشک هم آماده شده است، البته الان نویسندگان اپ در حال برطرف کردن مشکلی جزئی در آن هستند.

خود پوسته هم، همان طور که گفتم ریسپانسیو است و فرضا شما هنگام مطالعه آن با آی‌پد و یا دیگر تبلت‌ها مشکلی نخواهید داشت.

اما علاوه بر اینها، من متوجه یک تمایل و سوگیری عمده دیگر هم در خوانندگانم شدم، بعضی از این عزیزان در ایمیل‌های ابراز علاقه کرده بودند که بتوانند مطالب یک پزشک را در اپلیکیشن‌های بسیار محبوب فلیپ‌بورد و کارنتس هم مطالعه کنند.

خوشبختانه حالا فید یک پزشک از نظر راست به چپ بودن، مشکلی ندارد و شما می‌توانید به راحتی در کارنتس و فلیپ‌بورد، یک پزشک را مطالعه کنید. البته مسئول فنی یک پزشک، در حال بهینه کردن بیشتر فید برای بهتر دیده شدنش است.

پوسته تازه وبلاگ «یک پزشک»

تا دقایقی دیگر، راهنمای مفصل مطالعه «یک پزشک» در فلیپ‌بورد منتشر خواهد شد. از آنجا که فلیپ‌بورد و کارنتس هم در آی‌دیوایس‌ها و هم در وسایل اندرویدی قابل نصب است، امیدوارم تعداد بیشتری از خوانندگان از این گزینه استفاده کنند.

8- اما یکی از تغییراتی که حتما در پوسته جدید متوجه‌اش شده‌اید، تغییر لوگوی یک پزشک است. لوگوی قبلی یک پزشک بد نبود، اما دو ضعف عمده داشت:
– لوگوتایپ را گرچه برخی می‌پسندیدند، اما واقعا کلمه «پزشک» در آن خوانا نبود.
– لوگوی شرکت یا یک سایت، باید نمادی باشد که فلسفه کلی حاکم بر ذهن و کارکرد شرکت یا سایت را برساند. لوگوی قبلی فاقد چنین خصوصیتی بود.

به همین خاطر از آقای آرش اصغری که من شخصا خیلی کارهایشان را می‌پسندم درخواست کردم که لوگوی جدید یک پزشک را طراحی کنند. ایشان در توضیح طرح جدید لوگو نوشته‌اند:

لوگوی جدیدِ «یک ‌پزشک»، برمبنای کلید پاور (خاموش/روشن) طراحی شده. لوگو در صفحه اول ،آبی رنگ است که باتوجه به موضوعات مختلف، رنگش تغییر پیدا می‌کند.

لوگوی یک پزشک

علت انتخاب این ایده این بود که، متوع بودن موضوعات مطرح شده در این وبلاگ بود تا از این طریق کلیدِ پاور نشانگرِ ورود به دنیاهای دیگر باشد.

لوگوی یک پزشک لوگوی یک پزشک لوگوی یک پزشک

لوگوتایپِ یک‌پزشک را هم تصمیم گرفتم یک لوگوتایپ خیلی ساده باشد.

خب، اینها توضیحاتی در مورد پوسته جدید بودند. در حال حاضر کار روی پوسته تمام نشده است و ما مشغول برطرف کردن یک سری مشکلات هستیم. شما هم اگر مشکلی دیدید با ما مطرح کنید.


قطعا هر پوسته و هر شکل ارائه محتوایی، نقاظ ضعف و قوتی دارد، به علاوه سلیقه‌ها و عادات ما با هم تفاوت زیادی می‌کند. در پوسته جدید تلاشم این بود که عده بیشتری از شما را راضی کنم، اما چه کنم که مشکلاتی حل‌نشدنی هم در این راه وجود داشتند:

– مثلا برخی از محدودیت‌های اینترنتی باعث می‌شوند برخی از اجزای سایت مثل بخش لینک به شبکه‌های اجتماعی خوب دیده نشوند.
من تمایل داشتم که بخش کامنت‌ها را با استفاده از سیستم Disqus اجتماعی‌تر و مدرن‌تر کنم، اما استفاده از این سیستم به سبب خطر همیشگی «محدود»شدن به صلاح نبود!

– مشکل دیگر در تعداد تبلیغاتی است که سایت‌های ایرانی مجبور هستند، نمایش دهند. من شخصا آدم تاجرمنشی نیستم، انگیزه و رویکرد من در «یک پزشک» اصلا اقتصادی نیست و اصولا کدام آدم عاقلی پیدا می‌شود که این روزها بخواهد با نوشتن، پول دربیاورد!

اما باور دارم که وبلاگ‌ها و سایت‌های ما حتی در شرایط حاضر هم نباید از وجه اقتصادی غافل شوند و یا آن را تابو بدانند و دست‌کم برای تأمین هزینه‌های خود و برنامه‌های توسعه‌ای خود باید بخش اقتصادی قضیه را هم در نظر بگیرند.

همین تحولات جدید در یک پزشک را در نظر بگیرید، یا تعویض چندباره میزبانی‌اش که همراه با دو سه برابر شدن هزینه‌ها بود، یا مبلغ بسیار ناقابلی که گاه به نویسندگان مهمان «یک پزشک» پرداخت می‌شود و اصلا قابل عرض نیست و لطفشان را جبران نمی‌کند. بی‌شک هیچ یک از این کارها بدون درآمدزایی مختصر آگهی‌ها ممکن نبودند.

اما باید اعتراف کنم که مدل فعلی درآمدزایی سایت‌ها و وبلاگ‌ها ما به خصوص برای آنهایی که وجه فرهنگی بیشتری دارند و معتبرتر هستند، دلخواه و دلنشین نیست.

در فرنگ، سایت‌های معتبر با یکی دو پشتیبان مالی خوب، اصلا نیازی به درج آگهی‌های رنگارنگ مختلف ندارند. اما در ایران عملا چنان شرایطی مهیا نیست.

این محدودیت، حتی در طراحی‌های پوسته هم، مشکلات زیادی برای ما ایجاد می‌کند.

بنابراین در همین جا از همه شما به خاطر اینکه در این مورد درکم می‌کنید و تحمل لازم را دارید، ممنونم.

– محدودیت دیگر در ایران، کمبود توسعه‌دهندگان خوب است، توسعه‌دهندگان خوب مثلا برای نوشتن یک اپلیکیشن تمام‌عیار برای iOS یا پیدا نمی‌شوند و یا اگر هم پیدا شوند، برنامه کاری پر دارند و هزینه زیادی طلب می‌کنند. البته خوشبختانه «یک پزشک» در این مورد با چاشنی شانس و لطف دوستان، توانسته است تا حدی مشکل را برطرف کند، اما این مشکل مسلما باعث تأخیر در عملی کردن بسیاری از توقعات شخصی من شده است.


اما در پایان می‌خواستم بگویم که در ورای همه این فناوری‌ها و پوسته‌ها و ظاهرها، چیزی که باقی می‌ماند خود نوشته‌ها و روح حاکم در آنها و البته شماست، شما خواننده این سطور!

واقعا چه فرقی باید بکند که من در بلاگر با پوسته‌ای ساده بنویسم، یا پوسته‌ای پیچیده‌ داشته باشم؟!

ببایید سعی کنیم که در وبلاگستان بر اساس کیفیت محتواها بخوانیم و قضاوت کنیم و مطلب به اشتراک بگذاریم و در این امر تبعیضی قائل نشویم.

شاید خودتان متوجه شده باشید که در طول سالیان زندگی، نگرش‌ها و سلایق و باورها ما هر از چند گاه تغییر اساسی می‌کنند، وبلاگ‌نویسی هم از این امر مستثنی نیست. زمانی که وبلاگ‌نویسی را شروع کردم، خیلی از اوقات عاشق ظواهر فناوری بودم، از نوشتن مطالب جانبی گریزان بودم و از مطرح کردن ایده‌های نو می‌هراسیدم، سال‌ها گذشته است و گرچه هنوز هم گاهی حجم موضوعات مطرح‌نشده در وبلاگ از اندازه مطالب منتشرشده بیشتر می‌شود، اما در همین نوشته‌های حاضر هم شاید بشود، تغییر دیدگاه‌ها وحتی سبک ظاهری نوشتار را دید.

زمانی عاشق پوسته‌های فناوری بودم، اما هر چقدر که می‌گذرد، از نوشتن در این مورد رویگردان می‌شوم. بله! درست است، انتظار می‌رود که مطالب و اخبار آنی فناوری هم در یک پزشک منتشر شوند، اما انتظار نداشته باشید که بتوانید در «یک پزشک» در مورد هر گجتی بخوانید.

همان طور که قبلا نوشته‌ام در نهایت آنچه گجت‌ها و فناوری‌ها باید برای ما در بر داشته باشند، مهیا کردن شرایطی برای نزدیک کردن بیشتر قلب‌هایمان، دگراندیشی ومتفاوت دیدن، بهتر تحلیل کردن و کسب دانش بیشتر و در یک کلام تبدیل شدن به یک انسان بهتر است.

خیلی وقت‌ها که دروبلاگستان خودمان اخباری مثلا با عنوان «آیا این عکسی است که با گلسی اس 4 گرفته شده» یا شایعه‌هایی سطحی در مورد آی‌فون بعدی را می‌خوانم با خودم فکر می‌کنم که این اخبار گرچه قطعا برای برخی از کاربران اینترنت بسیار مهم هستند، اما در نهایت چه توشه‌ای از آنها عاید ما می‌شوند.

اشتباه نکنید! مسلما نوشتن در مورد گجت‌هایی که روی زندگی ما تأثیر می‌گذارند و آشنا کردن مردم با فناوری روز، کار بسیار نیکویی است. چون همین ابزارها و فناوری‌ها در نهایت پلی می‌شوند برای عضویت در یک جامعه جهانی و برافتادن دیوارهای تحریم‌ها و تبعیض‌ها و دریچه‌ای به سمت دانش و نور. اما مسلما سطحی ندیدن و سمت دادن خوانندگان در همین اخبار هم می‌توانند، نمود و تجلی پیدا کنند.

در یک پزشک، شاید بدانید که داستان تخیلی هم  منتشر می‌شود. خوانندگان دو دیدگاه در مورد این کار دارند، دسته‌ای می‌گویند که هیچگاه حوصله خواندن این داستان‌های بلند را ندارند و اصلا نمی‌دانند که هدف من از انتشار این داستان‌های کودکانه چیست.
اما دسته‌ای هم هستند که فراتر از این را می‌بینید و می‌دانند که هر داستان، بهانه‌ای است برای پرواز پروانه‌های تخیلمان.

در این داستان‌های صحبت از روبات‌ها و سفینه‌ها و جهش‌ها فضایی و زمانی می‌شود، اما در دیدی دیگر محور اصلی این داستان‌ها «انسان» است. انسان و هوس‌ها و آرزوها و هوشمندی‌های او.

به عبارتی در انتها می‌خواهم روی این مطلب تأکید کنم که در کار وبلاگ‌نویسی، شما می‌توانید در مورد ادبیات، کارهای روزانه، آشپزی، فناوری، جامعه و هر چیز که می‌خواهید بنویسید، اما چیزی که باید فراموش نکنید این عنصر «انسان‌گرایی» است.

یک پزشک

شما می‌توانید در مورد پیکره فلزی یا پلاستیکی گجت‌ها بنویسید، در مورد غذایی که امروز خورده‌اید قلم بفرسایید، یک داستان کوتاه طنز بنویسید، اما در نهایت چیزی که شما را برجسته می‌کند، همین «انسان‌گرایی» است.

درست به همین سبب است که آنچه بعد از سال‌ها برای یک بلاگر باقی می‌ماند، نه هیت و نوشته‌های با تاریخ مصرف محدود اوست، بلکه آن دسته خوانندگان خاصی است که به تدریج با زوایای ذهنی او آشنا شده‌اند، جنس کلمات او را می‌شناسند و ایده‌ها و آمال او را درک می‌کنند. رسیدن به چنین نقطه‌ای اصلا ساده نیست.

برخیز تا یک سو نهیم این دلق ازرق فام را – بر باد قلاشی دهیم این شرک تقوا نام را
هر ساعت از نو قبله‌ای با بت پرستی می‌رود – توحید بر ما عرضه کن تا بشکنیم اصنام را
می با جوانان خوردنم باری تمنا می‌کند – تا کودکان در پی فتند این پیر دردآشام را
غافل مباش ار عاقلی دریاب اگر صاحب دلی – باشد که نتوان یافتن دیگر چنین ایام را
سعدی ملامت نشنود ور جان در این سر می‌رود – صوفی گران جانی ببر ساقی بیاور جام را


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده: یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد!

شاید این گفتار مشهور فرنگی‌ها که می‌گویند که یک عکس به اندازه هزار کلمه سخن می‌گوید، غلو باشد. گاهی در یک عکس فقط زیبایی می‌بینیم. گاهی هم داخل آن چیزی نیست. بدتر از همه، گاهی چون یک عکس برش محدودی از زمان و مکان است، به نوعی حاوی دروغ است…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

وقتی با اشعه ایکس از اشیای عادی عکس بگیرید؛ شگفت‌زده می‌شوید! کاری که آندری دومان کرد

مجموعه عکس‌های اشعه ایکس می‌توانند اشیاء روزمره را به روشی باورنکردنی و منحصر به فرد نشان دهند.آندری دومان، عکاس تجاری، حدود یک سال است که این کار را می‌کند. زمانی که دومان کاری را برای مشتریان انجام نمی‌دهد، دوست دارد پروژه‌های شخصی را…

تصاویر طبقه‌بندی شدن پنتاگون البته «تخیلی» و حاصل میدجرنی از بازیابی یوفوها و برنامه‌ مهندسی معکوس…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
61 نظرات
  1. مهدی می گوید

    سلام؛ قالب خوبی شده
    من جدیداً یک مشکلی تو گوگل ریدر با سایتتون دارم و اینه که عکس های مطلب دوباره و به صورت نا مرتب زیرش نمایش داده میشه اگر درستش کنید عالیه. مرسی

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      این مشکل را قطعا خیلی زود حل می‌کنیم. ممنون

    2. کمال می گوید

      با تبریک پوست اندازی
      ما هم منتظر حل شد مشکل تکارار عکس ها در گودر هستیم

  2. مجید می گوید

    فکر کنم به خاطر همین پوسته جدیدتان است که وقتی فید مطالب را توی گوگل ریدر می‌بینم، تهش همه‌ی عکس‌های داخل مطلب را به صورت برعکس دوباره نشان می‌دهد. بهتر است این را هم درست کنید.

  3. كيان رضايى می گوید

    تبریک براى قالب جدید
    تشکر بابت داشتن دغدغه هاى فرهنگى خوبت
    منم از دسته خوانندگان شما هستم که مطالب متفاوت شما را به موضوعات فناورى صرف ترجیح میدم و همچنین از مشترى هاى دو آتشه داستان هاى علمى و تخیلى شما هستم.
    در کل بگم بلاگ شما براى من نقش مجله دانشمند سالهاى دور را دارد با این تفاوت که مى تونم از تحلیل هاى شخصى شما هم استفاده ببرم.
    موفق باشید

  4. moh@mad می گوید

    پوسته ی جدیدتون عالیه دکتر
    هم زیباست هم مدرن،
    واقعا خوندن مطالب از فید کجا و خوندن داخل این پوسته ی زیبا کجا!
    بهتون تبریک میگم

  5. آرش اصغری می گوید

    ممنونم ازتون دکتر 🙂

  6. شیما می گوید

    سلام

    من از لوگوی جدید خوشم میاد، ساده است
    سادگی اون کارت ویزیت ها(تو یکی از پست هاتون) هم توجه مو جلب کرد. (کلا معتقدم هر لوگویی رو که یه کودک بتونه روی کاغذ بکشه و بقیه بشناسنش، لوگوی خوبیه!)

    همه چیز عالیه؛
    به جز فید (که گفتین درستش می کنید)
    و به جز بخش نظرات که بدون autofill خود مرورگر، اسم و ایمیل و سایت، سیو نمی شن (که چیزی نگفتین درباره ش!)

  7. شفیره می گوید

    چند روز پیش که پوسته رو عوض کرده بودید اصلا راضی نبودم.
    علتش هم این بود که به پوسته قبلی عادت کرده بودم و مثل کسی که میدونه هر کتابش رو کجای کتابخونش گداشته،وقتی به سایت سر میزدم میدونستم هر چیزی کجاست و سریع پیداش میکردم.

    به نظرم این پست طولانی لازم بود برای توضیح زوایای سایت و پوسته جدید،من که الان بیشتر دوستش دارم.

    من به شخصه دوست دارم هر وقت به هر قسمت یک پزشک سر میزنم یه شگفتانه جدید برام داشته باشه.پوسته قدیم تقریبا اینجوری بود ولی قسمت پایین صفحه “شبکه وبلاگی” هیچوقت بروز نمیشد.البته الان سه تا لینک جدید داره.یا به روزش کنید یا حذفش کنید!!! یک پزشک یه سایت پویاست.من روزی چندین بار سر میزنم و گاها تعجب میکنم و خوش حال میشم که هر بار مطالب جدید و البته مطالب با ارزش برای خوندن وجود داره. این قسمت “شبکه وبلاگی” که به روز نمیشه با بقیه روح پویا یک پزشک همخوان نیست.

    در نهایت ممنونم که به مخاطب احترام میگذارید و با کرایتریای خاصی هر مطلبی منتشر میشه.از زحمات فراوانی که این سالها برای نشر این مطالب،برای ارتقا سطح فرهنگ و نگاه ما مردم کشیدید خیلی متشکرم ازتون.معتقدم یک پزشک در حال حاضر یه اسم یه برند یه سایت معتبره حتی شاید یه فرهنگه! یه چیزی شبیه تد.

  8. شهاب الدین می گوید

    تغییرات در کل خوب بوده اما من هنوز به این قالب عادت نکردم. از نطر طراحی، قالب قبلی یک دست تر می‌نمود ولی در اینجا کمی به هم ریختگی می‌بینم.
    کادری که زیر هم منو باز می‌شود در برخی موارد به علت زیاد بودن موضوعات مرتبط آنقدر بزرگ می‌شود که تیتر متن زیر این کادر قرار می‌گیرد.
    و ای کاش رنگ لوگو آبی نبود. (صرفاً بر اساس تعصب!)
    کامنتینگ هم بهبود پیدا کرده و امکان درج لایک یک کامنت ایده خوبی بود.
    یکی دو مورد جزئی دیگر هم بود که الان حضور ذهن ندارم.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      مهم اینه صاحب وبلاگ قرمز هست شدیدا 🙂

      1. سینا می گوید

        مهمتر از اون اینه که یک پزشک خواننده های قرمز داره شدیدا

      2. نيما می گوید

        دکتر جان از شما که انسان منطقی ایی هستی انتظار نمی رفت قرمز باشی !!
        یه سئوال فنی و البته از روی کنجکاوی
        هزینه این قالب شکیل برای شما چند در اومده
        این رو به این عنوان می پرسم که به نظرم قالب کاملی میاد می خوام ببینم از نظر قیمتی چه تناسبی با قیمت قالبهایی که گه گاه سایتها براتی فروش میزارن داره
        در ضمن چند بار از شما تقاضایی کردم ولی خب دلیلی انجام نشدنش رو متوجه نشدم
        اینکه افزونه ایی رو مربوط به قسمت نظرات میشه رو فعال کنید تا کاربرانی که برای شما نظر میزارن و نظراتشون جواب و پاسخی چه از طرف شما یا دیگر کاربران داره از طریق ایمیل مطلع بشن که نظراتشون در خود وبلاگ پاسخی داشته

  9. نیما می گوید

    هر چند با آرش هم در این زمینه صحبت کردم. اما ترجیح دادم اینجا هم این موضوع رو مطرح کنم.
    اول این که تبریک می‌گم به خاطر طراحی تازه این وبلاگ خوب و خواندنی.
    اما بعد راستش کمی شوکه شدم وقتی دیدم لوگوی یک پزشک هم مثل لوگوی عصیان ایده پاور رو داره. به ویژه که از آرش یکی دو سال پیش خواسته بودم که لوگوی عصیان رو بهینه‌سازی کنه و خب مشمول مرور زمان شد. اما حالا می‌بینم که از لوگوی پاور به عنوان بخشی از کلمه یک پزشک استفاده شده همون‌طور که از پاور به عنوان بخشی از کلمه عصیان استفاده شده.
    آرش می‌گه موقع طراحی لوگوی یک پزشک اصلا لوگوی عصیان خاطرش نبوده اما در نهایت نتیجه کار کمی برای من غیرقابل‌هضمه هر چند «این نیز بگذرد» جمله محبوب منه.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      ممنونه اون مورد رو هم اطلاع نداشتم.

  10. وحید قادری می گوید

    تبریک برای شروع قدمی دیگر. همیشه ظاهر خوب و محتوای عالی مطالب‌تان را دوست داشته‌ام و کم و بیش همیشه دنبال و بدون شک خیلی زیاد استفاده می‌کنم. مطالب خوب شما، ظاهری در خور و خواستنی می‌خواست که خدا را شکر محقق شده. امیدوارم همیشه موفق و به روز باشید.

  11. پدرام می گوید

    از وسواست تو طراحی پوسته جدید سپاسگذارم. موفق تر از پیش باشی.

  12. رادیو باران می گوید

    قالب بسیار زیبا و مدرنی طراحی شده

    واقعا تکنیک های خوبی طراح بکار برده ولی همچنان با الگوی پوسته ی قبلی هست ….

  13. Parham می گوید

    با سلام
    من نرم افزار اندروید سایت رو دانلود کردم، اما انصافا اون چیزی که از شما انتظار داشتم نبود. اینکه تو پست های مختلفتون رابط کابری رو مهم تلقی می کردید یا اینکه گرافیک براتون ارزشمند بود این فرض رو در من زنده کرد که از یک اپلیکیشن زیبا بهره مند هواهم شد و از این به بعد سایت شما رو از رو تبلتم دنبال می کنم که البته بسیار ناامید شدم!!!

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      پیاده کردن رابط کاربری دلخواه و بعد اصلاحش کار چندان ساده‌ای نیست. یعنی من ممکنه ایده داشته باشم، اما همون طور که نوشتم توسعه‌دهنده و بازوی اجراییش را نداشته باشم. در اپلیکیشن اندروید البته مهم برای من لود سریع بود و دوست داشتم یک اپ ساده داشته باشم. با فلیپ بورد و کارنتس می‌شه این مشکل رو فعلا پوشش داد.

  14. reza می گوید

    دکی جون لوگوی قبلی بهتر بود الان چند ساله همه جا با لوگوی قبلی میشناسنت

  15. پیمان می گوید

    منوی فناوری دو سطره که سطر دومش میاد روی تیتر استاد. در فایرفاکس 18 میبینمش.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      ممنون، اصلاح می‌شه این مورد.

  16. ادیب می گوید

    با سلام
    پوسته زیبایی است حتماً همکاران شما اطلاع دارند که رنگ پس زمینه سفید خیره کننده است و سایت های خوب از رنگ های خاکستری استفاده می کنند.
    لطفاٌ فکری به حال این موضوع مهم بکنید.

    با تشکر
    پی اس : من هر روز تعداد کل فیدر های شما را نگاه می کنم به نظر می آید با یک حرکت ساده می توان به عدد 30000 رسید و از آن عبور کرد.
    وب سایت اجباری در کامنت ؟؟؟

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      متوجه بخش انتهایی کامنت شما نشدم.
      بله، تعداد مشترکان فید در حال افزایش خوبی هست.

      1. ادیب می گوید

        منظور یک تبلیغ یا کمپین برای رسیدن به عدد مورد نظر بود.
        برای ارسال کامن باید به صورت اجباری اسم وب سایت درج شود که هم اکنون بنده سایت گوگل را به صورت زیر زدم تا قبول کرد
        https://www.google.com/

        1. علیرضا مجیدی می گوید

          الان من آزمایش کردم، نیازی به آدرس سایت یا وبلاگ نیست ظاهرا و کامنت ارسال می‌شه. اون ستاره کنار آدرس سایت باید برداشته باشه یا کنارش نوشته بشه، اختیاری. ممنون.

  17. shirin می گوید

    تبریک تبریک
    یه مدتی طول میکشه تا به پوسته ی جدید عادت کنم .

  18. فرزانه می گوید

    سلام و تبریک فراوان بابت تغییرات بسیار مفید سایتتون. غیر از لوگوی جدید که من خیلی نپسندیدم، ظاهر سایت بسیار آراسته و جذابتر شده در ضمن اینکه مرور مطالب راحتتر از قبل شده. امیدوارم موفق باشین همچنانکه تا الان بودین.

  19. amir می گوید

    سلام و خسته نباشید من یکی از طرفداران آقای امیرعباس عبدالعلی هستم ایشون چند ماه پیش به ایمیل من پاسخ دادند و منو در طراحی راهنمایی کردند ایشون همیشه برای من عزیز هستند و خواهند بود
    می خواستم یه مشکل کوچیک در مورد قالب بگم فکر کنم آقای مجیدی وقتی می خواستند قسمت تبلیغات رو ادیت کند تو قسمت div کلاس یا آیدی سی اس اس که داده میشه شما به چند تا لینک یک div گذاشتید که اثرش رو می بینید چند تا با هم زوم میشه البته من به سورس نگاه نکردم فقط از دیده ام این نظر رو دادم که بدونید. شاد و موفق باشید.

  20. علیرضا می گوید

    خیلی قشنگه . تبریک .

  21. تهمورس می گوید

    سلام
    در مورد پوسته وبلاگ این چند مورد به ذهن من می رسه:

    1ـ برای هر بخش وبلاگ، یک آدرس جداگانه ی اشتراک فید گذاشته بشه تا مثلا بشه فقط عضو مطالب پزشکی شد. این طوری میزان محبوبیت قسمتهای مختلف هم به خوبی سنجیده می شود. اخبار مربوط به فناوری واقعا من رو آزار می ده.

    2ـ قسمتهای مهم سایت مثل بخش گذاشتن نظر، بدون فعال سازی جاوا اسکریپت هم به درستی کار بکنند.

    3ـ تایپ آدرس ایمیل برای ارسال نظر اختیاری باشه.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      آدرس ایمیل مسلما با کسی به اشتراک گذاشته نمی‌شه ولی شما در ککتر سیستم کامنتی می‌بینین که نیاز به گذاشتن ایمیل نباشه، چون برای پاسخ به ایمیل‌ها همیشه لازم هست.

      1. تهمورس می گوید

        هم در ورد پرس و هم در بلاگ اسپات می شه بدون نوشتن نام و آدرس ایمیل، نظر ارسال کرد و اون نظر به اسم ناشناس نمایش داده می شه.

        یک مورد دیگر رو هم فراموش کرده بودم بگم:

        4ـ امکان اشتراک در نظرات مربوط به یک پست یا کل پستهای سایت فراهم باشه. این مورد برای کسانی که می خواهند از واکنشهای سایر خوانندگان نسبت به یک پست یا یک نظر مطلع بشوند خیلی اهمیت داره و از اتلاف وقتشون جلوگیری می کنه.

  22. سعید شعبانی می گوید

    دکتر خیلی ممنون که با صبر و حوصله از همه جوانب در مورد قالب جدید یک پزشک نوشتید.
    امیدوارم که یک پزشک روزهای طلاییی را تجربه کنه و هر روز از دیروز بیشتر بدرخشه

  23. سعید می گوید

    از نظر امکانات خیلی خوبه. مخصوصا ای که تو اپ هایی مثل فلیپبورد درست نشون داده میشه. ولی از نظر زیبایی قبلی رو بیشتر میپسندیدم.

  24. امیر محمد جهرمی زاده می گوید

    با سلام خدمت شما جناب آقای مجیدی! اول از همه یک تبریک بزرگ بابت پوست اندازی، بخصوص که پوست جدیدتون رسپانسیو هم هست ( این رسپانسیو شدن پوسته من رو خیلی خیلی خوشحال کرد!) و دوم یک خاطره، نکته یا همچین چیزی!
    از اولین بار که بنده با سایت شما اشنا شدم، مدت بیش از نه ماه نمیگذره و کاملا بیادم هست که اولین باری که بنده گذرم به این سایت افتاده بود به طرز عجیبی ذوق کرده بودم! دلیلش هم این بود که تمام موضوعات این سایت مطابق با موضوعات مورد علاقه بنده بودند و عجیبتر از اون هم نوع نوشتار مطالب، زاویه دید نویسنده و حتی جزییات ویرایشی دقیقا با سلیقه من هماهنگ بودند! و حتی یکی از علاقه مندی های من این بوده و همچنان هست که مطلبی برای بلاگ شما تهیه و از روی علاقه صرف در اینجا انتشار بدم که متاسفانه تابحال همچین موقعیتی فراهم نشده! از اونجا که من خودم علاقه بسیاری به نوشتن (و تجربه های کوچکی که هیچوقت مجال خوانده شدن پیدا نکردند!) دارم، ارزش نوشته های شما رو درک کرده، و از تلاشی که برای این وبلاگ و در کل گسترش وبلاگ های فارسی میکنید سپاس گذارم!

  25. neda می گوید

    به خاطر تکرار عکس ها در فید متوجه تغییرات در سایت شده بودم، اما تا امروز فرصت نکرده بودم، خود سایت را ببینم. خیلی خوبه که یک پست را به این موضوع اختصاص دادید و ما را در دلمشغولی خود شریک کردید.
    با وجودیکه آگاهی های بازرگانی را نمی پسندم، اما آگهی های کنار سایت شما را می پسندم. چرا که نشان از موفقیت سایت شما به عنوان یک وبلاگ فارسی دارد. با توجه به شناختی که از شما دارم، به خدمات شرکت هایی که تبلیغ آنها را می کنید، بیشتر از سایر آگهی ها اطمینان دارم.
    قبلا با پیشنهاد شما، از عکس پرینت خرید کردم و بسیار راضی بودم. آنها را بیشتر از آنکه دلال ببینم، افرادی علاقه مند به کار خودشون دیدم. حتی از آگهی هایی بیشتر از چنین شرکت های که قصدشون خدمات رسانی با کیفیت در کنار کسب درآمد است، و نه دلالی، استقبال می کنم.

  26. محمد می گوید

    سلام دکتر
    دست همه طراحان و پیاده‌سازان قالب جدید درد نکنه.
    فقط چند تا مشکل هست به نظرم که میگم :
    ۱ – لوگوی گوگل در بخش site-social-accounts متحرک نیست.
    ۲ – قدرت اصلی وبلاگ از وردپرسه. کاش این رو هم در footer عنوان میکردید.
    ۳ – در منوی خاکستری رنگ بالای صفحه وقتی ماوس میره روی یه tab از نظر گرافیکی زیرمجموعه‌هاش متعلق به اون tab نیستن.
    ۴ – در بخش «مطالب بیشتر» (صفحه اصلی) وقتی لیست expand میشه اولین لینک (اگه طولانی باشه) میفته زیر لینک آرشیو، که قشنگ نیست.
    ۵ – دکمه «مطالب بیشتر» toggle‌ می‌کنه اما عنوان دکمه ثابته و به نظرم این جالب نیست. محل دکمه هم فاصله کمی با category بعدی داره.
    ۶ – کاش بشکل شایسته‌ای از font-iconها استفاده میشد. این رو به این دلیل میگم که دکمه‌ها و لینک‌ها زیاد هستن و خوندن عنوان همه‌شون سخته.

    موفق باشید…

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      ممنون که این نکات رو تذکر دادین.

      1. محمد می گوید

        زنده باشید
        در مورد منوی خاکستری رنگ بالای صفحه توی categoryـهایی که tagـهای زیادی دارن (مثل «فناوری») در حالت ثابت منو میفته روی عنوان مطلب. پیشنهاد می‌کنم یه تجدید نظری در طراحی این منو داشته باشید کلا…

      2. محمد می گوید

        یه پیشنهاد : کاش «بر اساس دسته بندی» و «بر اساس تاریخ» صفحه اول رو cache کنید تا کاربر مجبور نباشه هربار روش کلیک کنه (من خودم همیشه سوئیچ می‌کنم به «بر اساس تاریخ»!)
        در ضمن فکر می‌کنم خیلی ظالمانه‌س (: که این امکان فقط توی صفحه اول وجود داره. قبلا توی footer بود و براحتی میشد پست‌های اخیر رو دید! اما الان کار سخت تر شده…

      3. محمد می گوید

        همین الان چک کردم آدرس وب‌سایت کامنت دهنگان به اسمشون لینک نمیشه…

  27. حسین می گوید

    براتون آرزوی موفقیت دارم، ما هر روز که به این وبلاگ سر میزنیم چیزهای زیادی یاد میگیرم، نه صرفا مطالبی که بصورت پست در وبلاگ قرار میگیره، ما از شما خلاقیت و ابتکار رو یاد میگیریم که خیلی ارزش داره…
    تنها ایرادی هم که در تغییرات جدید از نظرم وجود داره لوگوئه…
    تا حالا شده یه شرکت بزرگ لوگوش رو عوض کنه؟ مثلا گوگل، فیس بوک، پپسی و…
    لوگوتون رو عوض نکنید!!! چشمها بهش عادت کرده بود… به رنگ قرمزش و تیپ خاصش…
    خود دانید!!

  28. محمدرضا می گوید

    قالب جدید مبارک!
    در کار خوب آقای عبدالعلی شکی نیست ولی به نظر من یک پزشک خیلی شلوغ و شلخته شده! هیچ پیوستگی و نظمی از بالا تا پایین سایت نیست! مجزا بررسی بشه هر قسمت واقعا عالیه ولی کنار هم نا متناسب! مثل اینه که ابرو از یه جا برداشته بشه چشم از یه جا دیگه دماغ و دهان هم از یه جا دیگه! هر چند هر کدوم زیباترین هستند ولی کنار هم روی یه صورت چون پیوستگی ندارند زیبا نیست!
    تغییر مداوم تعداد ستون ها
    تعییر مداوم طول ستون ها
    تغییر مداوم عرض سایت از بالا تا پایین!
    فضا های خالی در بعضی قسمتا
    از طرفی شلوغی بعضی دیگه از قسمتا

    البته این موارد نظارت شخصی بندست و هیچ تاکیدی روی درست بودنشون ندارم

  29. سمیه می گوید

    مبارکه. اما رنگ و شکل لوگوی جدید شبیه به آرم سیگار طعم دار کنت شده. درسته تفاوت وجود داره اما در مقیاس کوچک که لوگو در نوار نمایش داده میشه در کنار بقیه صفحا های اینترنتی، شباهت وجود داره. http://www.bat.com/ar/2011/media/175093/packets.jpg

  30. شیما می گوید

    معمولا عادت دارم موقع خوندن مطالب یه سایت، بعضی جاهاشو select کنم.
    چه جالب!
    برای شما رنگ زمینه ی متن select شده آبی نیست:دی

  31. رضا حریری می گوید

    سلام دکتر عزیز! تبریک می‌گم بابت قالب بسیار زیبا و حرفه ایی تون. فکر کنم حدود شش سالی میشه که مشترک فید بلاگتون هستم و هیچ وقت هم از خوندن نوشته هاتون خسته نشدم.
    براتون آرزوی موفقیت های روز افزون می‌کنم.

  32. سعید آقائی می گوید

    سلام تبریک میگم پوسته قشنگی هست. من از طریق گودر پستهای شما را دنبال میکنم. چرا تصاویر دو بار تکرار شده. یکی در متن مقاله و دیگری در انتهای مقاله. البته در فیدها منظورم هست.

  33. ابراهیم می گوید

    سلام
    پوسته زیبایی دارید.
    امکان داره تصور کنید که درخواست زیادی دارم.
    اگه امکان داره برای بعضی از قسمتهایی که در فید سایت ظاهر نمی شوند، یک فید جداگانه در نظر بگیرید

  34. شهین می گوید

    ممنون که اینقدر به مخاطب هاتون بها می دید. پوست اندازی تون عالیه. به امید روزهای خوب و مطالب خوب تر از شما و البته خانم فرانک.
    سبز باشید و پایدار

  35. پویا می گوید

    رنگ فونتتون خاکستری شده.

  36. سینا می گوید

    با سلام
    “تا دقایقی دیگر، راهنمای مفصل مطالعه «یک پزشک» در فلیپ‌بورد منتشر خواهد شد”
    پس چی شد منتظرم

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      اون راهتنما را نوشته‌ام، منتها مصادف شد با مشکل فید. مشکل فید یک پزشک الان حل شده. اما چون الان تعطیلات آخر هفته است، صلاح دیدم راهنما را وقتی منتشر کنم که خواننده بیشتری داشته باشه.
      ممنون از یادآوری.

  37. reza می گوید

    دکتر افتخار میکنم به خودم که از تاسیس! این وبلاگ تا الان با شما بوده ام.موفقیت روز افزون برای شما و خانواده ی گرامی آرزومندم.

  38. حامد می گوید

    با سلام به جناب مجیدی عزیز،
    راه اندازی قالب جدید رو بهتون تبریک میگم و خوشحالم که با فیسبوک هم آشتی کردین. چون قبلا مجبور بودم برای اشتراک گذاری مطالبتون در فیسبوک از روش کپی لینک مطلبتون استفاده کنم که خیلی قشنگ نمیشد.
    ولی یه نکته دکتر جان,
    صفحه “یک پزشک”در فیسبوک کارایی لازم رو نداره؛
    چون مطالب, تو این صفحه فقط لینک هست و با کلیک کردنش میایم دوباره به وبلاگتون و دوباره از همینجا باید لایکشون کنیم. اینطوری گزینه کامنت و لایک صفحه فیسبوکتون هم کاربردی نداره.
    با آرزوی موفقیت!

  39. نوژن می گوید

    با سلام. پوسته جدید مبارک.
    یکی دو مورد به ذهنم می رسید که خدمتتون عرض میکنم.
    قالب از نظر ظاهری خیلی قشنگ درومده. (قطعا از نظر کدینگ هم خوب کار شده) فقط به نظرم باید از نظر performance هم قسمتهای مختلف تست بشه. به طور مثال توی قسمت های تبلیغات متنی و معرفی کتاب, انیمیشن ها (برای سیستم و مرورگر بنده) سنگین هستن. و نظر شخصیم اینه که توی این قسمت ها از قابلیت های CSS3.0 استفاده ی بیش از حد شده.
    مورد بعدی هم اینکه بهتون پیشنهاد می کنم بعد از نهایی شدن تغییرات قالب از یک متخصص که به مسایل backend و وب سرور آشنایی داره بخواین تا افزونه ی W3 Total Cache رو براتون نصب و کانفیگ کنه. با نصب این افزونه تا 50% در ترافیک و منابع سرور صرفه جویی و سرعت لود صفحات گاها تا 300% افزایش پیدا می کنه. واقعا قیمت نمی شه روی این افزونه گذاشت. خصوصا برای سایت پربازدیدی مثل 1پزشک
    آرزوی موفقیت روز افزون برای شما.

  40. احمد می گوید

    سلام
    خسته نباشید!
    پوسته جالبی شده،ولی یه گله دارم از آقای عبدالهی،امید وارم که کامنتم نمایش داده بشه!
    یه مقدار تو کارای آقای عبدالهی تکراری بودن،حس میشه،پوسته طراحی کردن نباید یه سبک باشه
    بلکه باید انقدر طراحش متفاوت فکر کنه که کارای قبلیش تو کارای جدییش حس نشه!
    وقتی به سایت پی سی دانلود و چند سایت دیگه دقت کنین که آقای عبدالهی طراحی کردن،تو همشون
    اون منوی بالای صفحه هستش حالا به رنگ های مختلف الان
    سعی کردین ساده زیبا کار کنین ولی بعضی از رنگاتون تو چش میزنه که اصلان متچ نیس با خوده پوسته
    مثه رنگ قرمز!
    و میرسیم نکته قابل توجه در مورد لوگو-اولین باری که یک پزشکو با پوسته جدید باز کردم همچین که لوگو رو دیدم
    یاده وبلاگ عصیان افتادم که آرش طراحی کرده…ایده پاور!
    بگزریم،چند وقتی هستش که یه وبلاگ خارجی رو دنبال میکنم و جدیداً هم پوسته خودش رو عوض کرده
    امیید وارم بتونین از رنگاش یه ایده بگیرین!
    http://www.File-24.com
    با تشکر!

  41. shahab می گوید

    از تایپوگرافی یک پزشک خوشم اومد، اما به نظرم توضیحی که به پاور بسط شده از دیدگاه شخصی من یه جور توجیه بوده تا ایده.

  42. ترولر می گوید

    تنها بخشی که هیچوقت رغبتی به خواندنش نداشتم و فکر می کردم تا آخر هم نخونمش همین بخش «داستان های تخیلی» بود که واقعا تخیلی !! به نظر می رسید. اما با این موضوعی که گفتین ینی همین ذهن پشت این داستان و روح پرواز در خلاقیت ذهنی منو وادار می کنه که اولین داستانی که در مرورهای بعدی م می بینم رو بخونم.

    سایت بسیار سریع لود میشه و سفید بودنش معرکه ست.

  43. مکس تم می گوید

    واقعا خسته نباشید قالب بسیار زیبا و متناسب شده
    می تونم بگم تو ایران جزو معدود مجله های آنلاین هستید که از یک قالب حرفه ای و مرتبط استفاده می کنید .
    فقط یکم css حجمش زیاده که اونم طبیعیه ولی می تونین اون رو هم تا حدی بهینه کنین مثلا با استفاده از این ابزار:
    http://csstidyonline.com
    موفق باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5