هوشمند، پوشیدنی، نامرئی، باریک- 4 عنصر اساسی CES 2013 که شگفت‌زده‌مان خواهند کرد!

2

از فردا، CES 2013 شروع می‌شود. انبوهی از فناوری و گجت‌های تازه در این نمایشگاه معتبر معرفی می‌شوند. اما انتظار ما از نمایشگاه امسال چیست و ما باید به دنبال چه چیزهایی باشیم؟

CES 2013-580-75

نمایشگاهی جذاب برای شرکت‌های نوپا: مایکروسافت در دسامبر سال 2011 اعلام کرد که بعد از CES 2012، دیگر در این نمایشگاه شرکت نخواهد کرد. CES سال پیش پر سر و صداترین نمایش فناوری در طول تاریخ لقب گرفته بود. انتظار می‌رود با نبود شرکت‌هایی مثل اپل، مایکروسافت، نوکیا، دل یا اچ پی، این نمایشگاه جای مناسبی برای عرض اندام استارت‌آپ‌ها در زمینه سخت‌افزار باشد.

نبود این شرکت‌های معتبر، چیزی از اعتبار این نمایش باشکوه در لاس وگاس کم نخواهد کرد. این نمایشگاه در مرکز توجه‌ها خواهد بود و روزنامه‌نگاران با همه دردسرها آن را به صورت کامل پوشش خواهند داد.

01-07-2013 01-32-44 AM

پیشبینی می‌شود که بازیگران بزرگ CES، شرکت‌های سامسونگ و لنوو باشند، البته سونی هم در نمایشگاه است، اما پویایی سامسونگ یا لنوو را نمی‌توان از سونی انتظار داشت.

شرکت‌های چینی مدتهاست که به شدت فعال شده‌اند و با بدعتی که «جمع‌آوری جمعی سرمایه» را برای استارت‌آپ‌ها ممکن می‌کند باید انتظار درخشش شرکت‌های نوپا را داشته باشیم.

اما اگر بخواهیم نمایشگاه پیش رو در 4 کلمه خلاصه کنیم، باید از این موارد یاد کنیم: هوشمندی، ناپیدایی، پوشیدنی و باریک‌اندامی!

هوشمندی: چسباندن صفت هوشمند به گجت‌ها، از گوشی‌ها شروع شد.  در کریسمس امسال، کاربران موبایل به دانلود آن همه اپلیکیشن، عملا ثابت کردند که دوره گوشی‌های غیرهوشمند به سر آمده است. اما چرا این هوشمندی وارد بقیه جنبه‌های زندگی ما نشود؟

انتظار ما این است که صفت هوشمندی امسال هر چه بیشتر با تلویزیون‌ها، خودروها و حتی خانه‌های ما عجین شود. در این راستا ما تلویزیون‌های هوشمندتری خواهیم دید را که عرصه را بر دیگر تلویزیون‌ها تنگ خواهند کرد. «فورد» را خواهیم دید که خودروهایی با جایگاه مخصوص آی‌پد بر روی داشبورد، را به نمایش گذاشته و البته خانه‌های هوشمند هم جای خود خواهند داشت.

Ford-iPad-in-car-F150-3-600x399

در این خانه‌های هوشمند، مثلا شرکت Belkin یک گجت برای مراقبت از شیرخوران در اختیار پدرها و مادرها خواهد گذاشت و ربات‌های ال جی هم به صورت هوشمندانه خانه را نظافت خواهند کرد.

01-07-2013 01-14-57 AM

پوشیدنی: عینک گوگل مشهورترین گجت پوشیدنی است که ما در موردش شنیده‌ایم، اما گوگل تنها شرکتی نیست که روی ایده گجت‌های پوشیدنی کار می‌کند.

برای مثال شرکت Vuzix روی عینک M100 کار می‌کند. این عینک با سیستم عامل اندروید کار می‌کند.

Xsens یک سیستم پایش سه‌بعدی بدن را عرضه خواهد کرد که با استفاده از همان حسگرهای گوشی‌های هوشمند، کار خواهد کرد. انتظار می‌رود از این فناوری در گیم و یا پزشکی استفاده شود.

Pebble با نمایش ساعت هوشمندش، می‌تواند نویدبخش سالی نو پر از ساعت‌های هوشمند باشد.

ابزارهایی که به منظور اندازه‌گیری فعالیت‌های ورزشی به کار می‌روند هم جای خود را دارند. انتظار می‌رود که انوع گجت‌های پوشیدنی ورزشی را هم در CES 2013 ببینیم.

نامرئی‌ها: بحث در مورد نامرئی‌ها را از رابط‌های کاربری نامرئی شروع می‌کنیم، برای مثال سیری اپل برای مثال یکی از همین نامرئی‌هاست. PrimeSense که مغز متفکر کینکت مایکروسافت است، مدتهاست که روی رابط‌های مبتنی بر اشاره کار می‌کند، کاربرد اولیه که برای این رابط متصور است، استفاده از آنها برای کار با تلویزیون‌هاست، اما به زودی حسگرهای سه‌بعدی این فناوری آنقدر کوچک خواهند شد که می‌توان آنها را در یک گوشی هم جای داد.

شرکت Tobii در CES امسال یک سیتم پایش حرکات چشم به نام Rex را به نمایش می‌گذارد که دانگلی است که با آن کاربر می‌تواند با حرکات چشم با ویندوز 8 کار کند.

01-07-2013 01-18-41 AM

جنبه دیگر نامرئی‌‌بازی در CES 2013 را باید در خودروهای آئودی دید، جایی که با استفاده از فناوری پیزوالکترویک، صفحات شیشه‌ای مبدل به پخش‌کننده صوتی برای تلویزیون یا های فای خواهند شد.

سامسونگ هم با معرفی نمایش HD شفاف خود، انقلابی در زمینه تلویزیون و جالب‌تر از آن نمایش آگهی‌ها به وجود خواهد آورد.

لاغراندام‌ها: اما حتی اگر گجت‌های معرفی‌شده نامرئی نباشند، ‌دست‌کم می‌توان انتظار داشت که بسیار کم‌ضخامت باشند. برای مثال می‌توان به تلوزیون 55 اینچی OLED ال جی اشاره کرد که بسیار کم‌ضخامت است، این تلویزیون 10 هزار دلاری 4K است، شاید دیدن ویدئوهای با وضوح 4 برابر تلویزیون‌های HD کنونی، ارزش صرف این همه پول را داشته باشد!

01-07-2013 01-22-06 AM

علاوه بر اینها ما انبوهی از اولترابوک‌ها را خواهیم دید، لپ‌تاپ‌های لاغراندامی که ویندوز را اجرا می‌کنند و می‌خواهند مک‌بوک ایر را به چالش بکشند.

در شرایطی که اپل، آی‌فون 5 را به ضخامت 7.6 میلیمتر رسانده است، چرا شرکت‌های دیگر کار مشابهی نکنند، گوشی نوبیا Z5 شرکت ZTE ، درست همین میزان ضخامت داشت. گوشی دوقلوی Z5 به نام Grand S، به احتمال زیاد در CES به نمایش درخواهد آمد. این گوشی‌ها را خیلی‌ها از همین حالا، پیشرفته‌ترین گوشی‌ای می‌دانند که در CES معرفی خواهد شد. شاید بقیه سازندگان ترجیح بدهند که گوشی‌های پرچم‌دار خود را در 25 فوریه در نمایشگاه جهانی موبایل در بارسلونا معرفی کنند!

01-07-2013 01-25-30 AM

محصولاتی که در CES 2013 شگفت‌زده‌مان خواهند کرد:

– تلویزیون هوشمند تازه سامسونگ: یک تلویزیون هوشمند دیگر از سامسونگ که رابط کاربری تر و تازه و مبتکرانه‌ای خواهد داشت.

samsung-has-a-new-smart-tv

– تلویزیون گوگل: گوگل مدتهاست که با ال جی، Asus، Hisense و Vizio مشارکت داشته است. انتظار می‌رود که تلویزیون گوگل ترکیبی از یک ست‌آپ باکس و یک دستگاه تلویزیون باشد.

– تلویزیون‌های با وضوح بسیار بالا یا اولترا: سامسونگ و سونی به احتمال زیاد تلویزیون‌های 4K خود را در این نمایشگاه معرفی می‌کنند. 4K یعنی داشتن چهار هزار پیکسل وضوح در محور افقی! سؤال بزرگ این است که چه میزان محتوا برای تماشا در چنین تلویزیون‌هایی خواهیم داشت!

-سامسونگ و صفحات انعطاف‌پذیر مقاوم: مدتهاست که اخبار زیادی در مورد پروژه صفحات انعطاف‌پذیر سامسونگ می‌خوانیم. به احتمال زیاد باید چند ماه دیگر هم منتظر عرضه محصولاتی با این صفحات باشیم، اما در CES 2013 به احتمال زیاد نسخه‌های ابتدایی با پروتوتایپ چنین صفحاتی را خواهیم دید.

این روزها خبر نمایش نسل سوم صفحات نمایش مقاوم گوریلا گلس هم در CES به گوش می‌رسد.

01-07-2013 01-34-29 AM

– گوشی‌هایی که با پردازشگرهای اینتل کار می‌کنند: اینتل بیشتر به خاطر ساختن پردازشگرهای دسکتاپ‌ها و لپ تاپ‌های مشهور است، اما این شرکت تلاش دارد عقب‌ماندگی خود را در دنیای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها مثلا با به‌کارگیری پردازشگرهای ARM در آنها جبران کند. این شرکت ادعا می‌کند که ARM به اندازه پردازشگرهای دیگر توانمند است، اما باتری کمتری مصرف می‌کند.

– انبوهی از تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و محصولات ترکیبی (هیبرید) که با ویندوز 8 کار می‌کنند: ویندوز 8، امکان کاربری لمسی را فراهم می‌کند و به همین خاطر تولیدکنندگان در پی آن هستند که گجت‌های متنوعی با صفحات لمسی بسازند که با ویندوز 8 کار می‌کند. علاوه بر لپ‌تاپ‌های روتین، در CES 2013 ما انبوهی از تبلت‌هایی را خواهیم دید که با اتصال به کیبورد می‌توان از آنها به مانند یک لپ‌تاپ استفاده کرد. نوع دیگر گجت‌های ترکیبی، لپ‌تاپ‌هایی خواهند بود که اجازه تا زدن صفحه نمایش را روی کیبورد خواهند دارد، به گونه‌ای که بشود از آنها به سهولت شبیه تبلت استفاده کرد.

01-07-2013 01-29-27 AM

احتمالا در CES‌ امسال محصولات مبتکرانه‌ای بر این اساس را ببینیم.

– گوشی‌هایی با صفحات نمایش بسیار بزرگ: نه! علاقه به فبلت‌های هنوز وجود دارد. سامسونگ با گلکسی نوت عملا ثابت کرد که فبلت‌ها خواهان فراوان دارند، به نظر می‌رسد که این شرکت به زودی رقبای جدی‌ای مثل سونی یا Huawei پیدا کند.

– گوشی‌های هوشمندی که ویدئوهایی با کیفیت 1080P پخش می‌کنند: سال میلادی پیش، شرکت HTC با معرفی گوشی درویید DNA خود، عملا بازی را شروع کرد.

01-07-2013 01-29-14 AM

به نظر می‌رسد که شرکت‌های دیگر هم برای عقب نماندن از قافله، گوشی‌های با صفحات نمایش پروضوح بسازند که امکان پخش ویدئوهایی با این کیفیت بدهد. سونی و ال جی بی‌شک وارد این بازی‌ خواهند شد.

– گجت‌هایی که به صورت وایرلس شارژ خواهند شد: گوشی لومیا 920 را می‌توان روی پد مخصوص قرار داد تا به صورت وایرلس شارژ شود، اما به نظر می‌رسد که شارژ وایرلس، به زودی تبدیل به یک چیز معمول در گجت‌ها شود و CES امسال سرآغاز چنین حرکتی خواهد بود.

01-07-2013 01-28-57 AM

– خانه‌ای که در آن همه چیز به اینترنت متصل است: خانه‌ای را در نظر آورید که در آن همه چیز از چراغ‌های روشنایی گرفته تا سیستم‌های اعلام خطر و از یخچال‌ها تا درها به اینترنت متصل باشند. گوگل و Electric Imp در این مسیر حرکت می‌کنند.

– گوگل تنها شرکتی نخواهد بود که روی خودروهای بدون راننده کار می‌کند: بله! تویوتا و آئودی هم علاوه بر گوگل، ایده‌های خودشان را در زمینه خودروهای بدون راننده دارند. در CES امسال ما خودروهای هوشمند هم خواهیم دید.

– غایب حاضری به نام اپل: اپل در نمایشگاه نیست، اما توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های متنی بر iOS در لاس وگاس حاضر خواهند بود و اپلیکیشن‌هایشان را معرفی خواهند کرد. اپلیکیشن‌هایی که امکان کنترل از راه دور وسایل دیگر و خانه‌ها را از طریق آی‌فون، آی‌پد و آی‌پادها بدهند، در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

اپلیکیشن‌های سرگرمی‌ساز مانند آنها اپلیکیشن‌ها گیم و آنها که امکان پخش جاری برنامه‌های تلویزیون را بر روی آی‌دیوایس‌ها می‌دهند هم جاذبه خود را دارند.

منابع: + و + و + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

۲۵ صدای نوستالژیک فناورانه قدیمی که کودکان امروزی به صورت معمول هرگز نمی‌شنوند!

یک ستاره سینمای کلاسیک را در نظر بگیرید مثلا همفری بوگارت را. تلفن را با یک دست در دست می‌گیرد، سیگاری به لب دارد و بعد با افه خاصی شماره‌گیر را می‌چرخاند و با صدای بم مردانه‌اش می‌گوید که نلفنچی فلانجا را برایم بگیر!چنین منظره‌ای دیگر…

سلبریتی‌ها از کودکی تا پیری در این ویدئوهای جالب – از ویل اسمیت تا کیانو ریوز

چطور می‌شود که ما پیر می‌شویم. این تغییر بسیار تدریجی رخ می‌دهد، اما قطعی است. با کارهایی می‌شود کندش کرد اما مسلما نمی‌توان به کی جلوی آن را گرفت.پیری یک فرآیند زیستی پیچیده است که در موجودات زنده از جمله انسان اتفاق می‌افتد. در حالی…

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی جمعی از ثروتمندترین آدم‌های جهان را در قالب آدم‌های فقیر تصور…

هنرمند هندی از هوش مصنوعی برای تولید تصاویری از ثروتمندترین و شناخته شده‌ترین افراد جهان - از بیل گیتس گرفته تا دونالد ترامپ - استفاده می‌کند تا تصور کند که اگر فقیر بودند چه شکلی می‌شدند.اگر آنها لباس‌های ژنده پوش پوشیده و در یک محله…

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. Millad می گوید

    امیدوارم به خاطر این نمایشگاه هم که شده از این به بعد علیرضا مجیدیِ عزیز بعد از سالها، بعد از نوشتن پست هاش و قبل از پابلیش کردنشون برا یکبار هم که شده بخونتشون تا خواننده ها به خاطر غلط املایی یا دستوری یهویی یخ نزنن وسط خوندن یه پست داغ ، مثل اونی که در 3 پاراگراف به انتها رخ داده!

  2. ناشناس می گوید

    استارت‌آپ‌ها = شرکتهای نوپا
    گیم! = بازی
    وسیله =دستگاه ، وسیله
    دانگلی! = رابط ، میانجی،
    پیکسل = نقطه، پرداز (مینیاتوریستهای کشور سالهاست این اصطلاح را بکار می‌برند)
    لپ‌تاپ‌های روتین = (روتین) معمول ، روال، عادی
    کیبورد = صفحه کلید
    شارژ وایرلس = بیسیم
    آی دیوایس = آی وسایل
    اپلیکیشن‌ها گیم!!! = برنامه‌های بازی، بازیها

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.