شرکت غذایی «همپتون کریک» با سرمایه‌گذاری بیل گیتس، به دنبال یافتن جاشینی برای تخم‌مرغ!

2

شرکت نوپایی که مورد نظر ما است، در یک محوطه گاراژمانند در سانفرانسیسکو – این قطب فناوری دنیا- قرار دارد، ولی این شرکت مثل همسایگانش نرم‌افزار، اپلیکیشن‌های گوشی موبایل یا وب‌سایت تولید نمی‌کند، بلکه هدفش یافتن گیاهانی است که با آنها بشود، استفاده از تخم‌مرغ را متوقف کرد!

آشپزها در داخل شرکت، مشغول پختن کیک و کلوجه‌ها، مایونزها و املت‌هایی هستند که در هیچ یک از آنها از تخم‌مرغ استفاده نشده است.

این شرکت را تعدادی از سرمایه‌گذاران شاخص سیلیکون ولی و نیز بیل گیتس تأسیس کرده‌اند، نام این شرکت، شرکت غذایی همپتون کریک است.

12-9-2013 9-39-36 AM

حالا سؤال اینجاست که اصلا چرا باید ما باید به دنبال جانشینی برای تخم‌مرغ باشیم؟

ما تا صحبت از اتلاف انرژی و آلودگی محیط زیست می‌شود، به یاد خودروها و کارخانه‌های صنعتی می‌افتیم، غافل از اینکه برای تولید گوشت و تخم‌مرغ در ابعاد کلان جهانی، محیط زیست بسیار صدمه می‌بیند.

آب، انرژی و زمین زیادی برای تولید تخم‌مرغ یا گوشت ماکیان باید مصرف شود و مورد استفاده قرار بگیرد. به علاوه موارد همه‌گیری بیماری‌ها ناشی از انتقال عفونت از طریق تحم‌مرغ و گوشت ماکیان هم زیاد پیش می‌آید.

12-9-2013 9-39-16 AM

همه اینها، شرکت‌هایی را متقاعد کرده است که به دنبال پیدا کردن جانشین‌هایی برای گوشت و تخم‌مرغ بیفتند.

گرچه هیچ نشانه‌ای دال بر این وجود ندارد که در آینده نزدیک استفاده ما از تخم‌مرغ و گوشت متوقف یا دست‌کم محدود شود، اما شرکت‌های سرمایه‌گذاری زیادی که بوی موفقیت این صنعت تازه‌پا را شنیده‌اند، سرمایه‌گذاری‌های سنگینی در  این کار کرده‌اند، همین سال پیش 350 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در شرکت‌های غذایی نوپایی از این دست صورت گرفته است.

12-9-2013 9-39-00 AM

در کشورهایی مثل آمریکا که میزان سرانه مصرف گوشت زیاد است، محصولات جاشنین گوشت می‌توانند به حفظ سلامت مردم و کاهش انتقال بیماری‌هایی مثل آنفلوآنزای پرندگان هم کمک کنند.

البته نمی‌شود تنها با صحبت کردن از اینکه با جانشین‌های گیاهی تخم‌مرغ چه میزان اتلاف آب یا تولید گازهای گلخانه‌ای کاهش می‌یابد، مردم را متقاعد کرد که استفاده از تخم‌مرغ طبیعی را کم کنند، به همین خاطر زیست‌شیمی‌دان‌ها ساخت مشغولند، آنها با بررسی ساختار میکروسکوپی 1500 گیاه از 60 کشور دنیا، 11 گیاه مناسب را یافته‌اند که با آنها بشود، ترکیباتی شبیه تخم‌مرغ ساخت.

12-9-2013 9-33-11 AM

نخستین محصول شرکت همپتون کریک، یک سس مایونز است که قیمت‌اش در حد سس مایونز معمولی است.

12-9-2013 9-38-37 AM

در حالی که همپتون کریک به دنبال یافتن جاشنین تخم‌مرغ است، شرکت دیگری که باز هم بیل گیتس در آن سرمایه‌گذاری است، یعنی شرکتی به نام  Beyond Meat در پی یافتن جاشنین گوشت ماکیان است. در آشپزخانه این شرکت، ترکیبات شبه‌گوشت یا بورکلی، پیاز، فلفل و روغن کنجد پخت می‌شوند.

سرمایه‌گذار دیگر این شرکت، شرکتی به نام Obvious Corp است که خود این شرکت را مؤسسان توییتر پایه نهاده‌اند.

ممکن است شما اصلا تصور نکنید که روزی بشود از به یاری گیاهان و زیست‌شیمی و هنر آشپزها، محصولات غذایی بدون تخم‌مرغ یا گوشت به صورت انبوه عرضه کرد، اما کمبود منابع در زمین، رشد جمعیت و نیز سرمایه‌گذاری‌های آدم‌های دوراندیشی مثل بیل گیتس به ما می‌‌قبولانند که دنیای آینده، از نظر شیوه و رسوم تهیه غذا، با دنیای امروزمان متفاوت خواهد بود!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر سیمپسون‌ها در دنیا وستروس بودند! گالری عکس

وستروس یک سرزمین یا قاره تخیلی و یکی از مکان‌های اصلی مجموعه رمان‌های فانتزی «آواز یخ و آتش» نوشته جورج آر آر مارتین است. انکاتی در مورد وستروسجغرافیا: وستروس در غرب قاره اسوس قرار دارد و با دریای باریکی که به نام دریای باریک شناخته…

سازه‌ها و چیزهایی که حس مگالوفوبیای ما را به شدت تحریک می‌کنند – گالری عکس

مگالوفوبیا اصطلاحی است که برای توصیف ترس شدید و غیرمنطقی از اشیاء یا چیزهای بزرگ استفاده می‌شود. کلمه "مگالوفوبیا" از ترکیب دو کلمه یونانی "مگالو" به معنای بزرگ  و "فوبیا" که به معنی ترس یا بیزاری قوی است، گرفته شده است.افراد مبتلا به…

در مورد این عکس‌ها فقط می‌توانیم بگوییم چیزها به نحو عجیب یا خنده‌داری، سر جای خودشان نیستند!

ما در طول زندگی آدم زیاد دیده‌ایم که سر جای خود نبوده، اما در مورد اشیا، گاهی نبودن آنها در سر جای خودشان یا کاربرد بدیع آنها برای خودش یک طنز و شگفتی می‌شود، در این سری عکس‌های می‌خواهیم تعدادی از این موارد را با هم مرور کنیم:راهی…

دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می‌کردند و هیچ خبری از عکس واقعی در محیط…

دو عکاس به نام مانوئل بختر و و مانوئل رومز رام تصاویر خیره کننده‌ای خلق کردند که آنها را در حال پیاده‌روی در برف، کمپینگ در کوه‌ها و پرواز با هواپیما به سوی مقصدی دور نشان می‌دهد. اما در واقع آنها از در هنگام ثبت همه این عکس‌ها از اتاق…

جورج اسپنسر میلت: مرگ دردناک به خاطر فرار از بوسیده شدن!

جورج اسپنسر میلت یک پسر 15 ساله که در ساختمان متروپولیتن لایف نیویورک در سال 1909 کار دفتری می‌کرد. در پانزدهمین سالگرد تولدش، همکاران زنش او را مسخره کردند و تظاهر کردند که در نظر دارند که برای هر سال زندگییک بار او ببوسند. میلت به شوخی از…

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. Mohammad Saleh می گوید

    خدا خیرش بده!

  2. حسین می گوید

    آمار دقیقی از اینکه چند درصد از گرم شدن زمین مربوط به تولید این محصولات هست وجود داره؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5