مجله اپلیکیشنی یک پزشک : اپلیکیشن هایی برای زندگی بهتر

32

صبح ها از خواب بیدار می شدیم، ظهرها کمی به استراحت می پرداختیم و شب هم به خواب می رفتیم؛ این داستان گذشتگانی است که نه قرنها پیش بلکه همین چند سال پیش زندگی می کردند و این روزها برای ما تعریفش می کنند. اما اجازه دهید که کمی هم از داستان این روزهای خودمان بگوییم، داستانی که با صدای اسمارتفونمان شروع می شود و با کلمات صفحه نمایشش به پایان می رسد، داستانی که گویا این روزها به قصه تک تک ما تبدیل شده است و روز به روز هم به صفحاتش افزوده می شود، داستانی که به نظر میرسد آرام آرام دارد سحرگاه ها و شب هنگام های مارا می دزدد و هرروز پس گرفتنش را سخت تر می کند.

1-24-2014 10-49-18 AM

در این قسمت از مجله اپلیکیشینی، به اپ هایی می پردازیم که زندگی گیکی امروزه مارا حتی اگر شده ذره ای، بهتر می کنند و به آن سرعت می بخشند و جدا از آن اپ هایی را بررسی می کنیم که هرچند در دسته های قبلی جای می گرفتند اما آن قدر مفید و کاربردی هستند که بهتر است در این پست بررسی شوند و به هرکدام از آنها به عنوان یک اپ ویژه و یکتا نگاه شود.


 Pocket

pocket

پاکت، اپلیکیشنی که این روزها خیلی اسمش را شنیده ایم و آن گونه به نظر می رسد که بیش از حد این اپلیکیشن بزرگ شده است اما در حقیقت به هیچ وجه این طور نیست و هرچقدر هم که از این اپ گفته شود بازهم کم است. حال چرا، جواب شاید ساده به نظر برسد اما واقعا ساده نیست چرا که اپلیکیشن پاکت بیش از آن که فکر کنیم کارامد است و به اندازه چندین و چند مجله پولی می تواند برای ما باارزش باشد.

به احتمال زیاد با اپلیکیشن پاکت و کاربردش آشنایی دارید و می دانید که برای ذخیره مطالب، تصاویر و ویدئوهای فضای وب به کار می رود اما اجازه دهید کمی هم از ویژگی های کمتر دیده شده پاکت بگویم. در اپلیکیشن آیفونی پاکت، برای ذخیره مطالب کافی است در خود مطلب، از گزینه Share ایمیل را انتخاب کنید و به add@getpocket.com ارسالش کنید. مورد بعدی امکان تگ یا برچسب دار کردن نوشته هاست که بسیار به کار می آید و جدا از آن امکان ارسال مقالات به دوستان است که واقعا جزو ویژگی های دوست داشتنی این اپ به شمار می رود. برای این کار هم کافیست مقاله را به ایمیل دوستتان از داخل خود اپلیکیشن پاکت ارسال کنید.

به طور خلاصه در مورد پاکت بگویم: این اپ امکان ذخیره تصویر، ویدئو و متن کامل یک مقاله را دارد. خود اپ از نمایش دهنده بسیار قدرتمندی بهره می برد و از تغییر اندازه فونت تا نور صفحه و تصویر پس زمینه را در خود جا داده است و از همه مهمتر نحوه نمایش مقالات است که به شکل بهترین مقاله، بیشترین بازدید و موارد امثال این آنهارا داسته بندی می کند.

لینک دانلود اپلیکیشن Pocket برای سیستم عامل های : ios (لینک دانلود) – اندروید (لینک دانلود)

Instapaper

instapaper

اپلیکیشن Instapaper تفاوت آن چنانی با پاکت ندارد اما جزئیات کمی وجود دارد که باید به آنها بپردازیم. اولین مورد طراحی اپلیکیشن Instapaper هست که به نظرم احساس بهتری نسبت به پاکت در خواننده ایجاد می کند و حال و هوای یک روزنامه یا مجله کاغذی را دارد؛ البته این نظر شخصی من است و ممکن است برای شما اینطور نباشد. در ضمن امکانات شخصی سازی بیشتری همچون تغییر فونت را به شما می دهد و بخش اصلی مطالعه مقاله هم بسیار دلچسب تر از پاکت است به خصوص که فارسی را هم بهتر نمایش می دهد.

مورد بعدی امکان ارسال مقالات به Instapaper است که در سیستم عاملی همچون iOS که ذخیره کردن مقالات کمی سخت است، بهتر عمل می کند و در بیشتر اپ ها گزینه Instapaper وجود دارد. اگر بخواهم جمع بندی ای داشته باشم، باید بگویم که هر دو اپ پاکت و Instapaper اپ های فوق العاده ای هستند و بسته به علایق شما می توانند به اپ هایی تبدیل شوند که لحظه های تنهایی شمارا پر می کنند.

لینک دانلود اپلیکیشن instapaper برای سیستم عامل های : ios (لینک دانلود) – اندروید (لینک دانلود)

Yahoo Weather

yw

اپلیکیشن آب و هوا نه تنها کم نداریم بلکه کمی زیادی هم داریم به طوریکه با یک جستجوی ساده، دریایی از اپ را می بینیم (ای کاش در بخش هایی همچون مطالعه هم اینطور بود!)؛ به هرحال من اعتقادی به اپ های پیچیده برای دانستن امر ساده ای مثل آب و هوا ندارم و فکر هم نمی کنم برای خیلی از ماها دانستن این حجم از اطلاعات کاربردی داشته باشد. پس با تمام این تفاسیر، اپلیکیشنی را معرفی می کنم که در هردو سیستم عامل اندروید و iOS جزو زیباترین اپ ها در زمینه طراحی شناخته شده است و کار با آن به اندازه کافی دلچسب هست که نیازی به اپ دیگری نباشد.

اپلیکیشن آب و هوای یاهو جدا از نمایش دما و پیش بینی آن برای چند روز آینده، اطلاعاتی همچون باد، رطوبت و تصاویر ماهواره ای را هم به شما نمایش می دهد و به گمانم همین مقدار از اطلاعات کافی باشد.

اما در مورد ویندوزفون هم اگر بخواهم اپلیکیشنی ساده و با طراحی زیبا را معرفی کنم، به اپلیکیشن Bing Weather اشاره می کنم که برای دانستن دما و پیش بینی اش برای چند روز آینده کافی است اما اگر اپلیکیشن قدرتمندتری می خواهید، چه چیزی بهتر از AccuWeather معروف!

لینک دانلود اپلیکیشن yahoo weather برای سیستم عامل های : ios (لینک دانلود) – اندروید (لینک دانلود)

لینک دانلود اپلیکیشن AccuWeather برای سیستم عامل های : ios (لینک دانلود) – اندروید (لینک دانلود) – ویندوزفون (لینک دانلود)

لینک دانلود اپلیکیشن bing weather برای سیستم عامل : ویندوزفون (لینک دانلود)

Google Translate

gt

هرچند در مقالات بعدی، به طور مفصل به اپ های مربوط به ترجمه و آموزش زبان خواهیم پرداخت اما اپلیکیشن ترجمه گوگل چیزی فراتر از یک دیکشنری ساده است و می تواند چندین کلمه با زبان های متفاوت را به چندین کلمه با زبان های متفاوت دیگری ترجمه کرده و حتی تلفظ صوتی هم داشته باشد. به هرحال داشتن اپلیکیشنی مجانی که امکاناتی همچون ترجمه صوتی و تصویری داشته باشد، چیزی نیست که کسی بخواهد از دستش بدهد به خصوص که اگر امکان ترجمه متن را هم داشته باشد.

برای ویندوزفون هم اپلیکیشن ترجمه بینگ واقعا کاربردی و مفید است و اگر کاشی اش را به صفحه اصلی اضافی کنید، هرروز یک واژه جدید را به شما می آموزد.

لینک دانلود اپلیکیشن google translate برای سیستم عامل های : ios (لینک دانلود) – اندروید (لینک دانلود)

لینک دانلود اپلیکیشن bing translate برای سیستم عامل : ویندوزفون (لینک دانلود)

Shopit

shopit

اپلیکیشن مربوط به لیست خرید هم کم نیست و حتی خود اپ های تودو هم می توانند به راحتی چنین کاری را انجام دهند اما اپلیکیشن Shopit کمی متفاوت با سایر اپ هاست؛ این اپلیکیشن کاری به متن ندارد! به عبارتی شما تصویر محصول مورد نیازتان را به سمت راست سویپ می کنید و لیست خریدتان را بر اساس تصاویر ساماندهی می کنید. از نظر من، این اپلیکیشن واقعا کاربردی است چرا که طراحی آن هیچ نقصی ندارد و بسیار سریع است.

لینک دانلود اپلیکیشن shop it برای سیستم عامل : ios (لینک دانلود)

Pinterest

pin

سوالی که بسیاری اوقات مجبور به پاسخ دادنش هستم این است که اپ پینترست و حتی اپ های مشابه آن واقعا به چه کاری می آیند و به زبان خودمان بگویم ” به چه درد می خورند؟” اصلا با وجود اپ هایی مثل اینستاگرام، اپلیکیشنی مثل پینترست به چه کاری می آید؟ راستش را بخواهید جواب دادن کمی دشوار است چرا که ما در ایران زیاد به واژه الهام گرفتن “inspiration” اهمیت نمی دهیم و ایده گرفتن برایمان به معنای کپی کردن است!

اگر هرازگاهی مصاحبه های خارجی ها را ببینید، همیشه سوال اصلی منبع الهام فرد موفق است و کم پیش می آید که در جواب بشنویم “خودم”؛ خلاصه که خارجی ها ترسی از این که بگویند “فلانی منبع الهامم بود و از فلان سایت الهام گرفتم” ندارند و همیشه منبع یا منابعی را به عنوان منبع الهامشان معرفی میکنند. پس در جواب کسانی که می پرسند پینترست و موارد مشابه به چه کاری می آیند باید بگویم که تک تک این ها می توانند منابع الهام شما باشند و حتی مشاهده تصاویرشان، شما را به سمت شروع کاری سوق دهند.

لینک دانلود اپلیکیشن pinterest برای سیستم عامل های : ios (لینک دانلود) – اندروید (لینک دانلود)

DownloadEx

de

انتقال فایل و به طور کلی دانلود کردن فایل در سیستم عامل های اندروید و ویندوزفون بسیار راحت تر از iOS است (هرچند این محدودیت های انتقال فایل در iOS در آخر به نفع تولید کننده تمام می شود!) و کاربران این دو سیستم عامل می توانند به راحتی دانلود کنند. پس آیا کاربران iOS نباید حق دانلود فایلی داشته باشند؟ به خصوص که اگر این فایل رایگان باشد و دانلودش هم قانونی. به همین خاطر اپ هایی بسیاری در اپ استور عرضه شده اند که امکان دانلود را به شما می دهند و تا جایی که من این اپ هارا تست کردم، این گزینه بهترین محسوب می شود. در ضمن، در سیستم عامل اندروید هم به نظر من، اپ ADM واقعا بهترین در نوع خودش است.

لینک دانلود اپلیکیشن downloadex برای سیستم عامل : ios (لینک دانلود)

لینک دانلود اپلیکیشن ADM برای سیستم عامل : اندروید (لینک دانلود)

Instalover

il

من به شخص علاقه زیادی به شبکه های اجتماعی ای همچون فیسبوک ندارم چرا که به نظرم محیطی ندارند که برای گیک هایی مثل من و شما مفید باشند اما در جهت مخالف آن، به شدت به اینستاگرام علاقه دارم چرا که قشر ایرانی این شبکه، هرچند نه زیاد اما بازهم دانش زیادی از تکنولوژی دارند، عکس های زیبایی می گیرند و درصد ادب، بسیار بالاتر از سایر شبکه هاست. علاوه بر آن، دیدن این همه تصویر فوقوالعاده زیبا که کاربران خارجی و حتی ایرانی می گیرند، لحظات بسیار زیبایی را برای من می سازد.

همه اینهارا گفتم تا به اینجا برسم که لایک کردن تصاویر زیبای اینستاگرامی واقعا کار نیکی است چرا که با این کار به هنر و هنرمند شوق بیشتری برای کار می دهیم و با هرلایکمان، موجب پدید آمدن تصویر زیبایی می شویم اما شاید هرازگاهی فرصت لایک کردن نداشته باشیم و مجبور شویم که مدت زیادی را به این کار اختصاص دهیم و این مورد برای کسانی که نگرانی لایک نکردن دارند، گاه واقعا می تواند مشکل ساز شود. با همه این تفاسیر، اپلیکیشن Instalover را دانلود کنید و با چرخاندن دستتان، هرچقدر که می خواهید عکس لایک کنید و حتی با خریدن نسخه پولی اش کامنت هم بگذارید. (این اپلیکیشن جدا از تمام کاربران، نقش بزرگی را می تواند برای فروشگاه ها ایفا کند)

لینک دانلود اپلیکیشن instalover برای سیستم عامل : ios (لینک دانلود)

Shazam

shazam

گاهی اوقات موزیکی در حال پخش است و باعث می شود که ما با خود کلنجار برویم که این موزیک را یک جایی شنیده بودیم و حتی بعضی وقت ها دوست داریم موزیک موردعلاقه مان را با زیرنویس هماهنگ شده گوش دهیم. خلاصه که اگر می خواهید نام آهنگی را پیدا کنید، بخرید و دانلودش کنید و از خواندن زیرنویسش لذت ببرید، این اپلیکیشن فوق العاده حرفه ای را به هیچ وجه از دست ندهید.

لینک دانلود اپلیکیشن shazam برای سیستم عامل های : ios (لینک دانلود) – اندروید (لینک دانلود) – ویندوزفون (لینک دانلود)

iCoff.ee

ic

اپلیکیشن های ایرانی که طراحی دل چسبی داشته باشند زیاد نیستند، البته با طراحی زیبا کم نیستند اما آن طور که مثل این اپ به دل می نشینند انگشت شمارند. این روزها کافی شاپ ها نقش بزرگی را برای گیک ها ایفا می کنند، حال می خواهد این گیک ها گیک تکنولوژی باشند یا گیک کتاب و موسیقی و چه چیزی بهتر از اینکه هرازگاهی، کافی شاپ تازه ای را پیدا کنیم و با دوستانمان به پاتوقمان تبدیلش کنیم؟

در مورد اپلیکیشن آی کافی باید بگویم که طراحی بسیار زیبایی دارد، دیتابیش آن بسیار کامل است و با قابلیت جستجو براساس نقشه، می تواند به اپلیکیشن دلخواه شما تبدیل شود.

لینک دانلود اپلیکیشن icoff.ee برای سیستم عامل : ios (لینک دانلود)

Cost

cost

اپلیکیشن های مربوط به امور مالی با تمام تفاوت ها، چه در طراحی چه در نوع کارکرد همگی یک هدف مشترک دارند و آن سروسامان دادن به خرج و مخارج شماست. پس انتخاب اپ را به خودتان واگذار می کنیم و با ذکر این اپ به عنوان مثال، هدف اصلی این اپ هارا که جلوگیری از خالی شدن جیب های شماست، بیان می کنیم.

اپلیکیشن Cost از طراحی تخت بهره منده است و امکانات بسیار زیادی از جمله وارد کردن درامد و خرج ها، تفکیک درامد و مخارج و هم چنین نمایش نمودار خرج و مخارج را در خود جا داده است و به خاطر سادگی اش، می تواند تبدیل به اپلیکیشن شماره یک شما برای آگاهی از مصرف پولهایتان شود.

لینک دانلود اپلیکیشن Cost برای سیستم عامل : ios (لینک دانلود)

Scanner pro

sp

اپلیکیشن های اسکن کردن اصلا کم نیستند اما بیایید صادق باشیم، چندتای آنها واقعا مثل Scanner pro هستند؟ به عبارتی چندتای آنها بعد از کارتان به شما احساس یک اسکنر واقعی را القا می کنند؟ هرچند من خودم پس از رایگان شدن این اپ آن را دانلود کردم و زیاد با آن کار نکرده ام، اما از وقتی که این اپ را برای پدرم نصب کردم روزی نیست که تشکرش را نشنوم! در تست هایی که با این اپ داشتم، به هیچ وجه کمبودی را احساس نکردم، به خصوص که خود اپ لبه های برگه را شناسایی می کند و یک اسکن صاف و بدون کج و کولگی را به شما تحویل می دهد و حتی امکان رنگی یا سیاه و سفید کردن عکس را هم در خود جا داده است و مهم ترین قابلیتش هم، امکان آپلود یک جای تمام تصاویر در سرویس هایی همچون دراپ باکس است که در یک کلمه می توان آن را وصف کرد: فوقوالعاده! در ضمن اگر نتوانستید هنگام رایگان شدن این آپ آن را دانلود کنید بدانید که پولی که برایش می پردازید واقعا ارزشش را دارد.

لینک دانلود اپلیکیشن scanner pro برای سیستم عامل : ios (لینک دانلود)

Box

box

اپلیکیشن ها و به عبارتی سرویس هایی همچون دراپ باکس، گوگل درایو و امثال این ها کاملا شناخته شده هستند و احتمالا همه شما این اپ هارا تا به حال نصب کرده اید اما من خودم به شخص بسیاری اوقات با گوگل درایو مشکل دارم و دراپ باکس هم برایم آن چنان پرسرعت نیست اما اپلیکیشن Box هردوی این مشکلات را که بیشتر داخلی هم هستند را کنار می گذارد و نقش هارد مجازی شمارا به خوبی ایفا می کند. به هر حال جدا از طراحی زیبا و ساده اپ و همچنین افزودن آسان فایل ها، 50 گیگابایت فضای رایگان چیزی نیست که هرکسی بخواهد از دستش بدهد.

لینک دانلود اپلیکیشن box برای سیستم عامل های : ios (لینک دانلود) – اندروید (لینک دانلود)

iBenzin

ib

همچون اپلیکیشن آی کافی، این اپ هم از آن دسته هاست که باید به سازندگان ایرانی اش افتخار کرد. چرا که طراحی اش مطابق جدیدترین طراحی های روز دنیاست، بسیار کاربردی است و با قابلیت نمایش نزدیک ترین پمپ بنزین ها برروی نقشه، می تواند به بزرگترین دستیار شما در لحظات دلهره آور بی بنزینی و بی پمپ بنزینی تبدیل شود.

لینک دانلود اپلیکیشن ibenzin برای سیستم عامل های : ios (لینک دانلود) – اندروید (لینک دانلود)

Songza

songza

هرچند می خواستم این اپ را در قسمت قبلی معرفی کنم اما ترسیدم که نکند در آن همه اپ گم شود چرا که واقعا این اپ را دوست دارم و به نظرم چیزی بیشتر از یک اپلیکیشن است چرا که ما انسان ها گاهی اوقات دوست داریم بر اساس شرایط روحیمان، به تعدادی آهنگ گوشی فرا دهیم و دلمان می خواهد که این آهنگ ها هرازگاهی دسته بندی شده و تازه باشند. در ضمن توجه داشته باشید که Songza واقعا با سرعت های بسیار پایین اینترنت هم به خوبی کار می کند. به هرحال، چه چیزی بهتر از یک جمعه و چند آهنگ؟

لینک دانلود اپلیکیشن songza برای سیستم عامل های : ios (لینک دانلود) – اندروید (لینک دانلود) – ویندوزفون (لینک دانلود)

iFixit

ifixit

این مورد این روزها واقعا به کار ما ایرانی ها می آید چرا که دیگر مثل گذشته، تعمیرکاران حرفه ای آن چنان زیاد نیستند و دسترسی به افراد ماهر هم آسان نیست و جدا از این ها، خیلی وقت ها ما برای تعمیر گجت و وسیله ای نیازی به فرد ماهر و هم چنین هزینه کردن اضافی نداریم و خودمان هم می توانیم آستین هارا بالازده و دست به کار شویم.

اپلیکیشن iFixit هرچند طراحی چشم نوازی ندارد و همانطور که میدانید برای من واقعا نقطه ضعف محسوب می شود اما نمی توان به راحتی از این همه آموزش رایگان و کامل گذشت به خصوص که این آموزش ها بسیار به روز هم هستند.

لینک دانلود اپلیکیشن ifixit برای سیستم عامل های : ios (لینک دانلود) – اندروید (لینک دانلود)

Mailbox

mb

من به شخص از ایمیل خود iOS استفاده می کنم و اگر هم واقعا کار واجبی داشته باشم، اپ Gmail راه گشای من است اما این ها به هیچ وجه نمی توانند اپلیکیشن Mailbox را کم اهمیت جلوه دهند چرا که این روزها به اپلیکیشن شماره یک مدیریت ایمیل تبدیل شده است و با تست هایی که داشتم واقعا لیاقت شماره یک بودن را دارد.

اپلیکیشن Mailbox جدا از طراحی زیبا که کمتر در این نوع اپ ها دیده شده است، قابلیت های جالبی مثل مدیریت ایمیل ها و همچنین زمان بندی کردن ارسال یک ایمیل را دارد که به نظرم واقعا کاربرد مهم و مفیدی به شمار می رود.

لینک دانلود اپلیکیشن mailbox برای سیستم عامل : ios (لینک دانلود)

 Feedly

feedly

هرچند هرازگاهی در سوگ گوگل ریدر می نشینیم و به یاد می آوریم که چه مقالات به یادماندنی ای که با آن نخواندیم اما دیگر گذشته ها گذشته است و باید به این بیندیشیم که به جای گوگل ریدر این حجم عظیم اپلیکیشن اضافه شده است که شاید گاهی بهتر از گوگل ریدر هم عمل می کنند و یکی از این اپ ها هم Feedly محسوب می شود. همه ما با کاربرد Feedly آشنایی داریم و می دانیم که وظیفه نمایش دادن فیدهای مارا برعهده دارد، اما جالب دیدم این اپ را از آن جهت معرفی کنم که طراحی اش واقعا جزو طراحی های برتر محسوب می شود و مطالعه فیدها در این محیط زیبا واقعا به دل می نشیند.

لینک دانلود اپلیکیشن feedly برای سیستم عامل های : ios (لینک دانلود) – اندروید (لینک دانلود)


 اسمارتفون، ابزاری برای جنگیدن یا گجتی ارزشمند؟

این روزها گویی دعوا برسر برندهای تکنولوژی داغ شده است، اما این دعوا در کشور ما تا چه حد با دعواهای برندی سایر کشورها تشابه دارد؟ جالب است که این روزها افراد بسیاری را مشاهده می کنم که وقتی از آنها مشاوره برای خرید گوشی میخواهیم با قاطعیت تمام می گویند فقط اپل، فقط سامسونگ، فقط نوکیا، فقط سونی و فقط های بسیار و وقتی دلیلش را جویا می شوی جواب هایی می دهند که با خود می گویی ای کاش هیچ وقت چنین سوالی را نمی پرسیدم.

دلیل این دعواهای بیهوده هرچه که باشد، ما به عنوان افرادی که حداقل کمی از تکنولوژی می فهمیم نه تنها باید خود را از این بحث ها دور کنیم بلکه باید افراد دوروبرمان را هم نسبت به تکنولوژی و فواید آن اگاه سازیم به خصوص تکنولوژی هایی مثل اسمارتفون ها و اپلیکیشن های آنها، چرا که از نظر من شاید آیفون طراحی زیبایی داشته باشد، سامسونگ صفحه نمایش های چشم نواز و لومیاها کیفیت ساخت بسیار بالا، اما پشت همه این ها، این ماییم که می توانیم انتخاب کنیم که بدون هیچ اطلاعاتی با بقیه به جدال بپردازیم یا به دور از همه جنجال ها، فقط و فقط از تکنولوژی و فواید بیشمار آن لذت ببریم به خصوص لذتی که اپلیکیشن ها، حال چه iosای چه اندرویدی چه ویندزوفونی چه هر سیستم عامل دیگری به ما میدهند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های دلپذیر این سلبریتی‌ها با میدجرنی نسخه پنج و این دستور ایجاد شده که شما هم می‌توانید از آن…

تصور کنید که بخواهید عکس‌هایی از شمار قابل توجهی از سلبریتی‌ها داشته باشید که همه در حال انجام یک کار واحد هستند، آن هم در یک شرایط نوری یکسان.در شرایط عادی که نمی‌شود به همه‌شان دیکته کرد که ژست مورد نظر ما را بگیرند. اما هوش مصنوعی…

داستان قهرمانانه خواهران میرابال، فعالان دومینیکنی که به سرنگونی یک دیکتاتور کمک کردند

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…

شوخی با درونگراها (نرنجید! خودم یک درونگرا هستم)

در مورد درونگراها بسیار مطلب نوشته‌ام. یک زمانی درونگرایی در جامعه خیلی تابو بود و هنوز هم مقداری است.خود من به عنوان یک درونگرا زمانی از درونگرایی خود شرمنده بودم. اما بعدا متوجه شدم که درونگرایی یک ویژگی شخصی است. درونگراهایی یک طیف…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
32 نظرات
  1. مهدی می گوید

    دمت گرم 😉
    رابط اپ های Shazam و Cost خیلی مجذوبم کرد
    یه سوال از داش سینا: حوزه فعالیتت تنها “معرفی اپ” ــه؟

    1. سینا سلماسی می گوید

      راستش مهدی جان من فقط دو روز آخر هفته رو وقت دارم و به همین خاطر نمیتونم زیاد بنویسم : )

  2. AlirezA می گوید

    اینا رو هم من پیشنهاد میکنم :
    1. spotify که نیاز به معرفی نداره یه اپ عالی برای شنیدن آنلاین موسیقی که همین چندوفت پیش برای موبایل رایگان شد و با سرعت کم اینترنت هم به خوبی کار میکنه.

    2. series guide یه اپ خیلی عالی برای دوستداران سریاله. با اطلاعات کامل همه ی سریال ها و امکان دنبال کردن سریال هایی که میبینید.

    3. musiXmactch اینم یه اپ باحال با 6 میلیون متن آهنگ! زمانی که دارید به موسیقی (فرقی نمیکنه روی گوشیتون باشه یا آنلاین ) خودش میگرده دنبال متن آهنگ و نشونش میده. ولی باید توجه داشته باشین که برای آهنگ های فارسی متن وجود نداره(یا من ندیدم)

  3. Javad-ht می گوید

    به نظرم بهتره تعداد اپلیکیشن هایی که هر هفته معرفی میشه کمتر بشه!

    1. سینا سلماسی می گوید

      بله درستشم هم همینه و هدف من این که اول در چندتا پست اپ هایی که چه در گذشته چه به تازگی عرضه شدنو معرفی کنم و بعد از اینکه در هز زمینه اپ هایی رو معرفی کردم شروع به معرفی هفتگی چند اپ تازه می کنم.

  4. سینا می گوید

    پست خوبی بود به خصوص پاراگراف آخرش
    اگه بتونی اون پست های «یک روز با من و گوشیم»رو تو یک پزشک هم منتشر کنی فک کنم با توجه بازدید بالای این سایت ازش استقبال بشه

  5. pedram می گوید

    به جای cost میتونین از حسابدار استفاده کنید که فارسی هم هست

    Scanner pro هم مشابه اندرویدیش Cam Scanner هست که عالیه

    من از Pocket زیاد راضی نبودم بعضی از سایتها به هم ریخته نمایش داده میشه و وبلاگهایی که چند صفحه با هم تو مرورگر باز بود رو فقط یک صفحشو نشون میداد، من از firefox استفاده میکنم که قابلیت ذخیره به صورت pdf داره که خیلی بهتر از Pocket کار میکنه

  6. هابیل می گوید

    وقتی Instapaper پولی باشه و Pocket مجانی
    خب معلومه کدومش بهتره

  7. سالار می گوید

    فقط می تونم بگم بی نظیر بود ! 😀
    واقعا خسته نباشید و بابت مطلب خوبتون از شما تشکر می کنم !

  8. saeid می گوید

    فیدلی فوق العاده است . اتفاقا داشتم این مطلب رو از فیدلی میخوندم

  9. omid می گوید

    آقا سینا وبلاگ خودت آن اور دیگه چرا آپدیت نمیشه؟؟؟
    این پستتون هم عالی بود

    1. سینا سلماسی می گوید

      نه متاسفانه به هیچ وجه وقت اداره یه سایت رو ندارم

  10. احمد می گوید

    ./

    یه پست قشنگ دیگه. نمی دونم چرا، ولی همیشه از کلنجار رفتن با اپلیکیشن ها و برنامه ها خوشم اومده!
    تو آپدیت جدید google translate مثل اینکه OCR هم اضافه شده به برنامه و می تونی با اسکن متن با دوربین ترجمه اش رو ببینی. خیلی عالیه این قابلیت، و هنووووز میشه خیلی روش کار کرد.

    1. سینا سلماسی می گوید

      بله درسته، تا جایی که اطلاع دارم نسخه اندرویدیش این قابلیتو داره : )

  11. هاشى می گوید

    من خیلى نیاز به اسکنر دارم قبلا از genuis scan استفاده مى کردم ولى مشکل بریدن لبه داشت حالا که تونستم sccaner pro رو نصب کنم یه مشکل اساسیش پوشه نکردنه

    1. سینا سلماسی می گوید

      البته خود اپ بعد از هر سری اسکن، اونارو دسته بندی میکنه و میتونین روش اسم بذارین، هرچند که داشتن امکان پوشه واقعا اپ رو بهتر میکنه.

  12. هادی می گوید

    ممنون دکتر یه یادی هم از اندروید کردین

  13. مسعود می گوید

    خبر مهم،
    سلام دکتر جان،
    در جریان مصاحبه رادیویی تیم کوک و شیلر و فدرینی با برنامه صبح بخیر امریکا هستید ؟ شرح خبر در وبلاگ غیر رسمی اپل یا همون the unofficial apple weblog هست. کلی درباره ایده های اینده اپل صحبت کردند.
    عالیه اگر گزارشی بنویسید.

  14. M.Royal می گوید

    من هم از اکثر اپلیکیشنهایی که معرفی کرده اید استفاده میکنم و با نظر شما موافقم که این اپلیکیشنها بسیار عالی هستند مثل Mailbox ,yahoo weather ,shazam و ….

  15. danesh می گوید

    بعد از مدتها به سایتتون سر زدم واقعا باید بگم واسه 1پزشک متاسفم اصلا اون سایت خوب و جذاب گذشته نیست کیفیت و تنوع مطالب افت کرده.تبلیغاتی که که گذاستین چهره سایت رو خراب کرده اصلا نمیشه با موس کار کردهمش پیج تبلیغ میاد نصف بالایی صفحه رو میگیره .حیف 1 پزشک بود

  16. نیکی می گوید

    توروخدا انقد از pinterest حرف نزنید. امروز فرداست که فیلترش کنند.

    من عااااااشقه این اپلیکیشنم. خواهشا تو پستهاتون تبلیغش نکنید. فیلتر شه من دق می کنم.

    این کامنت رو هم منتظر نکنید. خصوصی برای خودتون فرستادم

    ممنون

    1. سینا سلماسی می گوید

      سایت اصلی پینترست بستست و اپهاش ارتباطی با اون ندارن : )

  17. علی می گوید

    خیلی خیلی خوب
    عالی

  18. دکتر شهرام می گوید

    با سلام
    ممنون از این پست خیلی خوب .
    لطفا یک اپ مدیریت پسوورد خوب و رایگان معرف کنید . چندتایی رو امتحان کردم ولی هر کدوم مشکلاتی داشتن . یکی فقط آنلاین میشد ادیت کرد ، یکی خیلی سخت بود !! خلاصه ممنون میشم .

    1. سینا سلماسی می گوید

      اپلیکیشن Password only هست که 10 دلار بود و چند روزیه که رایگان شده : )

  19. ادریس می گوید

    شمیم خوش onever در یک پزشک 🙂 مرسی از پستهای زیبا

  20. saeed می گوید

    امدوارم پست سری بعد که گفتین مربوط به آپ های آموزش زبان هست زودتر منتشر شود

    و در نهایت ممنون بابت اپلیکشن های مفیدتون.

  21. ADIOS می گوید

    سلام داش سینا…..
    این بود رسمش؟؟!!! بی خبر اونو میبندی بازم بی خبر تر تر میای اینجا یواشکی پست میزاری؟ ایمیل مارو نداشتی یه خبر بدی واقعا؟!! 🙁

  22. amir می گوید

    با تشکر از پست ارزشمندتون

  23. آرمین می گوید

    اپلیکیشن فیدلی به نوعی پولی شده .فقط مطالب 30 روز قبل رو نشون میده .اگر بخواید مطالب قبلی رو ببینید باید نسخه pro رو بخرید .جایگزین مناسبی براش پیدا نکردم .oldreader بسته شد .greader هم همه مطالب رو نشون نمیده .فقط digg خوبه که اون هم متاسفانه اپلیکیشن برای آندروید نداره و وبی هست .اگر کسی اپلیکیشن جایگزین میشناسه ممنون میشم معرفی کنه .

  24. امید می گوید

    50 گیگ فضای رایگان باکس رو چجوری باید بدست بیاریم؟ من ثبت نام کردم، فقط ده گیگ رایگان هست.

  25. خرید کاغذ دیواری می گوید

    از تمامیه اپ هایی ک معرفی میکنید استفاده میکنم پزشک
    ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5