اسباب‌بازی‌های تکنولوژیک در نمایشگاه اسباب‌بازی توکیو

3

14236054397_ba03b5ef20_z

نمایشگاه اسباب‌بازی توکیو مهم‌ترین نمایشگاه اسباب‌بازی ژاپن است که از سال ۱۹۶۲ هرساله در توکیو برگزار می‌گردد. این نمایشگاه که چند روز پیش به پایان رسید اسباب‌بازی‌های جالبی را برای دوستداران تکنولوژی به نمایش گذاشت.

فیلم نمایشگاه اسباب‌بازی توکیو:

برخی از این اسباب‌بازی‌ها مثل قطار Maglev دارای تکنولوژی بسیار بالایی هستند که برای بازدیدکنندگان شگفت‌انگیز است. برخی از شرکت‌ها تلاش می‌کنند والدین را متقاعد کنند تا برای نوجوان‌هایشان گجت‌های ارتباطی شبیه تلفن همراه بخرند. LINE نام یک نرم‌افزار بسیار مشهور چت است که در نمایشگاه به‌صورت یک گجت عرضه‌شده بود. کودکان می‌توانند با این گجت باهم چت کنند و برای هم شکلک بفرستند.

MiP

MiP یک روبات اسباب‌بازی است که مانند Segway تنها بر روی دوچرخ حرکت می‌کند و می‌تواند بدون اینکه به موانع اطراف برخورد کند و بیفتد حرکات مختلفی انجام دهد. اگر آن را از روی زمین بلند کرده و یک چرخش را بچرخانید، بر روی حالات مختلف تنظیم می‌شود. برای مثال در حالت فرار از غار سعی می‌کند از میان موانع عبور کند و شما با گذاشتن مانع جلوی حرکتش نباید بگذارید از محوطه خارج شود. در حالت رقص، ربات با موسیقی می‌رقصد. در حالت تعادل می‌تواند شیئی را حمل کند. MiP قدرت حمل اشیائی به سنگینی خودش را دارد؛ یعنی اگر یک MiP دیگر بر روی سینی‌اش بگذارید کمی به عقب خم شده، مرکز جرمش را تنظیم می‌کند و طبق دستورات شما آن را حمل با خود می‌برد.

bot

MiP دارای سنسورهای حرکت سنج است که حرکات دست شمارا تشخیص می‌دهد؛ یعنی می‌توانید با حرکت دست آن را راهنمایی کنید که به چه سمت حرکت کند. MiP می‌تواند به‌وسیلهٔ نرم‌افزار موبایل کنترل شود. نه‌تنها کنترل حالات و حرکات مختلف او توسط موبایل امکان‌پذیر است، حتی می‌توانید مسیر حرکتش را روی صفحهٔ موبایل رسم کنید تا طبق آن مسیر حرکت کند.

دیدن فیلم MiP:

MiP قرار است به قیمت ۱۴۷ دلار به فروش برسد.

ربات را نوازش کنید!

این گربه (که مدل سگ و جوجهٔ آن نیز موجود است) بر روی سر، سینه، کمر و دمش حسگر دارد که وقتی آن را نوازش می‌کنید واکنش نشان می‌دهد. حالاتی که با سرش نشان می‌دهد جالب است و مانند گربهٔ واقعی دوست ندارد به دمش دست بزنید. اجزاء مکانیکی درون آن کمی صدا می‌کند که حالت طبیعی آن را خراب می‌کند. موهایش نیز می‌بایست نرم‌تر از این باشد و اکنون با لمس آن کمی حس پلاستیکی و غیرطبیعی بودن به ما دست می‌دهد. این اسباب‌بازی که قرار است ماه آینده در ژاپن عرضه شود، ۱۱۷ دلار قیمت‌گذاری شده است.

cat

جوجهٔ ۲۶ دلاری از گربه ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر است. جوجه تنها یک حسگر بر روی سرش دارد که وقتی آن را نوازش می‌کنید بال می‌زند! علاوه بر رنگ زرد طبیعی، در رنگ‌های آبی، سبز و صورتی نیز موجود می‌باشد.

chick

این سگ که Shiba-Chan نام دارد، به دستورات صوتی گوش‌داده و ۸۵ عکس‌العمل مختلف نشان می‌دهد. مدل آزمایشی این سگ که در نمایشگاه به نمایش گذاشته‌شده بود می‌توانست با تشخیص دستورات به زبان ژاپنی روی پاهایش بایستد، دست بدهد و التماس بکند. وقتی آن را نوازش می‌کنیم دمش را تکان می‌دهد و صدایی به این معنا که خوشش آمده از خود درمی‌آورد. Shiba-Chan یک استخوان هم دارد که وقتی آن را دردهانش بگذارید آن را می‌گیرد و نگه می‌دارد. Shiba-Chan قرار است در ماه نوامبر به قیمت ۳۹۲ دلار عرضه شود.

dog

قطار سریع‌السیر Maglev

Maglev یکی از جالب‌ترین اسباب‌بازی‌هایی است که تاکنون دیده‌ایم. این قطار بدون چرخ می‌تواند با سرعت حداکثر ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند! هم درون ریل و هم درون خود قطار آهنرباهایی کار گذاشته‌شده که قطار را در هوا معلق نگه می‌دارد و مانع از اصطکاک قطار با ریل می‌شود. نیروی مغناطیسی هم به سمت بالا و هم به سمت جلو وارد می‌شود به‌گونه‌ای که قطار را بدون چرخ و موتور روی ریل حرکت می‌دهد. البته سرعت آن در نمایشگاه مشخص نبود و فقط می‌توانستیم با چشم تشخیص بدهیم که فوق‌العاده سریع حرکت می‌کند.

tomymag2014-06-13-12-28-28mat800-1

خودروی Maglev یکی دیگر از اسباب‌بازی‌های مغناطیسی است که آزادانه حرکت می‌کند و برخلاف قطار Maglev تنها یک مسیر دایره‌ای شکل را نمی‌پیماید. البته این خودرو احتیاج به میدان مسابقهٔ مغناطیسی مخصوص خودش دارد که بر روی آن حرکت کند. خودروی Maglev که در نمایشگاه نشان داده شد دارای قاب زیبا نبود و قطعات آن فقط بر روی اسکلت خودرو سوار شده بودند. در این اسباب‌بازی به‌جای چرخ‌ها، چهار الکترومگنت بزرگ قرار داده‌شده که نیروی لازم برای معلق نگه‌داشتن خودرو و حرکت آن فراهم می‌کنند.

tomymag2014-06-13-12-33-47mat800-1

قرار است اسباب‌بازی‌های Maglev در سال ۲۰۱۵ به قیمت حدوداً ۹۸ دلار عرضه شوند.

Earth Rider RC

این اسباب‌بازی در ظاهر پهپاد است ولی هم پرواز می‌کند، هم روی زمین حرکت می‌کند و هم روی آب!

چرخ‌های بزرگ می‌توانند این پهپاد را بر روی آب نگه‌دارند درحالی‌که پروانه‌ها می‌چرخند و آن را به هر جهت هدایت می‌کنند. خود بدنه هم خم می‌شود و باعث می‌شود پروانه‌ها فقط بالابر نباشند و در حالتی که پهپاد روی زمین و یا روی آب حرکت می‌کند آن را به جلو و عقب حرکت بدهند. حین حرکت بر روی زمین چرخ‌ها فقط هرز می‌چرخند و چرخش پروانه‌ها است که پهپاد را جابجا می‌کند.

water

Earth Rider RC تنها ۵۰ گرم وزن دارد و با ۳۰ دقیقه شارژ می‌تواند حدوداً ۵ دقیقه پرواز کند. کنترل آن نیز با ۶ باتری AA کار می‌کند.

این پهپاد قرار است در ماه اکتبر به قیمت ۹۱ دلار عرضه شود. البته این عرضه در ژاپن خواهد بود و معلوم نیست که به کشورهای دیگر هم صادر بشود یا نه.

موبایل‌هایی برای کودکان

در نمایشگاه اسباب‌بازی توکیو موبایل‌هایی حضور داشتند که مخصوص کودکان ساخته‌شده‌اند. البته این موبایل‌ها بیشتر اسباب‌بازی بودند تا وسیلهٔ ارتباطی که بزرگ‌سالان استفاده می‌کنند. موبایل‌های کودکان امکانات ارتباطی زیاد مثل موبایل‌های معمولی ندارند و نسبتاً ارزان‌قیمت هستند. برخی از آن‌ها دارای سیستم‌عامل اندروید، و برخی دیگر دارای سیستم‌عامل مخصوص خودشان هستند که در ظاهر شبیه اندروید است. گوشی LINE My Touch Smart که در ابتدای مقاله معرفی شد یک نسخهٔ ساده شبیه نرم‌افزار ارتباطی LINE اجرا می‌کند و درون آن ۳۰۰ شکلک دارد که بچه‌ها می‌توانند در حین چت برای هم ارسال کنند. این گجت دارای دوربین و جایگاه کارت حافظه micro-SD است و موسیقی هم پخش می‌کند. بعضی از این موبایل‌ها بسیار تزیین‌شده‌اند و در رنگ‌های کودکانه مثل صورتی و آبی کمرنگ عرضه می‌شوند. قیمت این دستگاه‌ها در حدود ۱۰۰ دلار می‌باشد.

2014-06-13-12.55

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…

Fotomat: یادآوری غرفه‌های پردازش عکس دهه 1980 آمریکا که با خودرو از کنار آنها می‌گذشتند و فیلم‌…

در دوران قبل از عکاسی دیجیتال و آپلود آسان عکس‌ها (در این دومی شک دارم که فعلا در ایران ساده باشد!)، یک راه حل جذاب و نوآورانه برای ظاهر کردن فیلم‌های آنالوگ وجود داشت:  Fotomat.در طول دهه 1980، این غرفه‌های پردازش عکس در سراسر آمریکا،…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

بال‌های پرنده نورثروپ: کاوشی در هواپیمای XB-۳۵ افسانه‌ای با عکس‌های کمتر دیده شده

نورتروپ XB-۳۵ گواهی‌ای بر روح پرشهامت نوآوری در صنعت هوانوردی در اوایل دهه ۱۹۴۰ بود.XB-۳۵ که توسط شرکت نورتروپ Northrop با همکاری نیروی هوایی ارتش ایالات متحده توسعه یافت، یک هواپیمای آزمایشی بود که مرز‌های مهندسی هوانوردی را جابجا کرد.…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
3 نظرات
  1. هومن می گوید

    اون قطاره خطرناک نیست؟ با اون سرعت که اگه دست بره جلوی مسیرش مثل گلوله سوراخ میکنه!

  2. علی آقا می گوید

    این ژاپنیها بدجور خوره تکنولوژی هستن. همه چی رو از زاویه تکنولوژی نگاه میکنن حتی فیلمهای کارتونی و اسباب بازی!

  3. فرشاد می گوید

    یاد اسباب‌بازی‌های دوران خودمون افتادم. سگی که واق‌واق میکرد و راه میرفت و ملق میزد! و اتفاقاً ژاپنی هم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5