انتشار رایگان شماره چهارم نشریه سلام دنیا و شماره دسامبر مجله کسب و کار هاروارد

4

ماهنامه سلام دنیا

شماره چهارم ماهنامه سلام دنیا منتشر شد. ماهنامه سلام‌دنیا نشریه‌ای برای نرم‌افزارهای آزاد و متن‌باز است که وضعیت این اکوسیستم را در ایران و جهان بررسی می‌کند.

گزارش ویژه این شماره موضوع پر حاشیه‌ای است که سال‌ها پیش به سرتیتر خبرها آمد و اندکی بعد محو شد. سیستم‌عامل زمین که هرگز معلوم نشد پسوند ملی را خودش به خودش چسباند یا دیگران به آن، در میان سوالات بی‌پاسخی از میدان برون رفت و در شماره چهارم سلام دنیا دوباره بازگشته تا به آن‌ها پاسخ دهد. در گزارش ابتدایی پیش از هرچیز به این پرداخته شده که زمین از کجا سربیرون آورد و به کجا رسید. در این گزارش با ۶ نفر از کلیدی‌ترین افرادی که درگیر این پروژه بوده‌اند صحبت شده تا ابهام‌ها یک بار برای همیشه رفع شود. در بخش بعد گفتگوی مفصلی با خوانساری رئیس مرکز تحقیقات مخابرات انجام شده،‌ یکی از مهمترین افرادی که بحث سیستم‌عامل ملی را مطرح و پیگری کردند.

در بخش بعدی که کسب و کار نام دارد و در این شماره برای اولین بار به سلام دنیا اضافه شده ابتدا درباره ماهیت استارتآپ‌ها می‌خوانیم و بعد به نقش شتاب‌دهنده‌ها و به یکی از نمونه‌های ایرانی آن یعنی آواتک می‌پردازیم.

در بخش جامعه کاربری ابتدا مقاله‌ای از محمد پارتین می‌خوانیم او درباره ابزارهای طراحی در لینوکس می‌گوید. نمونه طراحی‌های دیجیتال وی را در صفحات ابتدایی این شماره و شماره قبل دیدیم. مقاله بعدی به گنو هرد پرداخته است. هسته‌ای که قرار بود سیستم‌عامل‌های آزاد پروژه گنو از آن استفاده کنند اما به خاطر پیچیدگی‌های پیاده‌سازی هرگز نیازهای کاربر نهایی را برطرف نکرد.
لینوکس اف ام یکی از پروژه‌های خوب پادکست ایران بود که پرقدرت ظاهر شد و اما مدتی بعد دوام نیاورد و ناپدید شد. در گزارش این می‌خوانید که چه بر این پادکست گذشت.
دوست دارید در پروژه‌های متن‌باز فعالیت کنید اما دانش فنی برنامه‌نویسی را ندارید یا از ابعاد پروژه‌هایی که سالیان سال در حال توسعه سر در نمی‌آورید؟ در مقاله این بخش درباره این می‌خوانید که چطور بدون دانش برنامه نویسی در توسعه پروژه‌های آزاد سهیم شوید.

بخش پرونده این شماره به موضوع توزیع‌های بی‌شمار گنو/لینوکس و فایده و مشکلات این تعدد می‌پردازد و در ادامه راهنمایی برای نجات از این سردرگمی برایتان تدوین شده است و در یک پرونده ۵ صفحه‌ای به برترین‌های سال ۲۰۱۴ پرداخته.

این شماره در بخش تخصصی به برنامه نویس تحت کیوتی و فناوری رادار و به تحول‌هایی که در برنامه نویسی اتفاق افتاده می‌پردازد. در گزارش بعدی هم درباره این می‌خوانید که چطور نرم‌افزار آزاد تولید کنید و کسب و درآمد کنید.

در بخش معرفی این شماره تعدادی از نرم‌افزارهای گمنام اندروید معرفی شده و برترین افزونه‌های سال ۲۰۱۴ که از طرف فایرفاکس اعلام شد. همین طور توضیحات مفصلی را درباره پخش‌کننده VLC می‌خوانید و نگاه‌های کوتاهی به ابزارهای هوش کسب‌وکار، یادگیری زبان خارجی، جزوه نویسی و مدیریت کلاس درس می‌شود.

– دانلود رایگان از سایت رسمی ماهنامه سلام دنیا


مجله کسب و کار هاروارد

در این شماره می‌خوانید:

– یادداشت سردبیر: نـوآوری در پـرواز

– استعداد: چرا مدیران منابع انسانی، مدیرعاملان موفقی می‌شوند؟!

–  فرصت‌های شغلی می‌توانند عامل ناراحتی باشند!

– چگونه با استفاده ازنمودارها، دروغ می‌گویند!

–  چگونه انجامش دادم: مدیرعامل دلتا و استفاده از تفکر خلاق برای احیای یک ایرلاین ورشکسته

–  ایده شگفت؛ چگونه «قدرت جدید» را تسخیر کنیم؟

–  روشنگری؛ نـوآوری در پـرواز

– طی 90 روز موتور نوآوری سازمان‌تان را بسازید

– آزمون‌ها در کسب‌وکار؛ مطمئن شوید که تصمیمات شما، مبتنی بر داده‌های ناشی شده از آزمون‌های معتبر می‌باشد!

– رهبری؛ مدیران خوب، نوآوری را بیشتر با عمل کردن هدایت می‌کنند تا با گفته‌ها

– تصمیم‌گیری؛هوشمندتر کردن تیم‌ها

–  مدیریت سازمان‌ها؛ چرا واحدهای سازمان‌ها به مشکل می‌خورند؟

– داشتن تیم‌های مجازی کارآمد

–  مطالعه موردی: افکار فرعی در زمینه تغییر استراتژی

– رهبری یک سیستم؛ باید در محیطی که کار می‌کنید، خود، افراد و زمینه‌ی آن‌را بشناسید

لینک دانلود رایگان این شماره


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های دلپذیر این سلبریتی‌ها با میدجرنی نسخه پنج و این دستور ایجاد شده که شما هم می‌توانید از آن…

تصور کنید که بخواهید عکس‌هایی از شمار قابل توجهی از سلبریتی‌ها داشته باشید که همه در حال انجام یک کار واحد هستند، آن هم در یک شرایط نوری یکسان.در شرایط عادی که نمی‌شود به همه‌شان دیکته کرد که ژست مورد نظر ما را بگیرند. اما هوش مصنوعی…

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…

مهندسان بامزه با اختراعات و ابداعات عجیب و غریب و کارا ! گالری عکس

بسیار پیش می‌آید که برای انجام کاری تنها دو راه داریم، یا خرید یک محصول گران و استفاده از آدم‌های کاربلد برای راه‌اندازییا اینکه خودمان با یک سری ابتکار و به صورت به اصطلاح زمخت ولی کارراه‌انداز، تقریبا بدون هزینه کار را انجام بدهیم.…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…
آگهی متنی در همه صفحات
4 نظرات
  1. . می گوید

    مجله ی کسب و کار هاروارد، بسیار بد ترجمه شده است!. در حد متجم گوگل!. دکتر، معرفی این ترجمه ی ضعیف رو از سایت شما انتظار نداشتم…

    1. نشر نوین می گوید

      ممنون بابت نظرتون
      لطفا بفرمایید کدوم مقاله بد ترجمه شده است؟ قطعا منظورتون کل مجله که نیست؟!
      برای انتشار این مجله وقت و انرژی زیادی گذاشته میشه و بنظرم انصاف نیست بخاطر یک ضعف توی یک بخش از مجله، اینجوری کل کارو زیر سوال ببریم!

      با تشکر از جناب مجیدی عزیز بابت اطلاع رسانی

      1. ali می گوید

        با تشکر از مجله هاروارد ، مترجمین عزیز و نشر وزین و ارزشمند نوین
        متاسفانه من سعی کردم ورق به ورق همه مجله های ترجمه شده رو بخونم اما نامفهوم هستن و به نظر میاد با مترجم گوگل ترجمه شدن

        1. محبوب می گوید

          من هم همین مشکل رو دارم.متن مجله کسب و کار نامفهومه.
          منو بگو شک کردم نکنه مشکل از گیرنده س!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.