9 واقعیت جالب در مورد خواب که بعضی‌هاشان باعث تعجب‌تان خواهد شد!

3

1- کم‌خوابی می‌تواند به وضوح روی پوست شما تأثیر بگذارد

مطابق تحقیقی که در انگلستان انجام شد، کمبود خواب روی پوست تأثیر می‌گذارد. در این تحقیق، از پوست تعدادی از خانم‌ها بعد از 8 ساعت خواب و بعد از اینکه چند شب متوالی کمتر از حد معمول خوابیدند، عکس‌هایی برداشته شد. مشخص شد که خطوط و چین و چروک‌های ظریف در هنگامی که کم‌خواب شده بودند، 45 درصد بیشتر شده است. میزان لک‌ها و قرمزی هم به ترتیب 13 و 8 درصد افزایش یافته بود.

2- محرومیت از خواب، میزان اشتها را افزایش می‌دهد و مطابق یک تحقیق کسانی که کمبود خواب دارند به صورت متوسط 559 کالری در روز بیشتر مصرف می‌کنند.

ممکن است تصور کنید که اگر به خاطر سبک خاص زندگی یا نوع کارتان، کم‌خواب می‌شوید، به خاطر بیشتر بیدار ماندن، انرژی بیشتری مصرف می‌کنید و لاغرتر می‌شوید. در صورتی که دقیقا عکس این مطلب درست است، کمبود خواب، اشتها را به صورت کاذب زیاد می‌کند و شما به ازای هر روز، چند صد کالری بیشتر می‌خورید که منجر به اضافه‌ورزن و چاقی قابل توجه بعد از چند ماه می‌شود. همچنین کم‌خواب‌ها هورمون لپتین کمی در خونشان دارند. این هورمون اشتها را کمتر می‌کند. در مقابل، کسانی که بیشتر می‌خوابند، هورمون ghrelin یا هورمون گرسنگی کمتری تولید می‌کنند.

3- خواب بیشتر، تمایل جنسی را دست‌کم در خانم‌ها بیشتر می‌کند

مطابق تحقیقی که در سال 2015 در دانشگاه ایالتی کنت انجام شد، هر ساعت خواب بیشتر در خانم‌ها، میزان تمایل جنسی و فعالیت جنسی را در روز بعد، حدود 14 درصد بیشتر می‌کرد.

2016-04-08_17-36-05

4- حدود  40 درصد آمریکایی‌ها کمتر از میزان توصیه شده، یعنی 7 ساعت در شب می‌خوابند. این آمار توسط بنیاد نظرسنجی گالوپ ارائه شده است.

2016-04-08_17-37-02

5- و به صورت مشابهی، 32 تا 60 درصد آدم‌ها در انگلستان، بیشتر از یک سوم آدم‌ها در آلمان و دو سوم مردم در ژاپن، کمبود خواب هفتگی دارند.

6- بعد از 17 تا 19 ساعت بیدار ماندن، اختلال فعالیت شناختی ایجاد می‌شود. مثل این می‌ماند که شما سطح الکل در خونتان پنج صدم درصد با بیشتر باشد!

7- و اگر بیشتر از این هم بیدار بمانید، میزان اختلال شناختی شما درست شبیه افراد مستی می‌شود که حدود یک دهم درصد در خونشان الکل دارند.

8- تصادف‌های رانندگی که به خاطر کم‌خوابی ایجاد می‌شود، همان میزان مرگ و میر و جراحاتی را سبب می‌شوند که الکل باعث می‌شود.

9- اگر کمتر از 5 ساعت در شب بخوابید، احتمال مرگ ناشی از حوادث گوناگون در مورد شما 15 درصد افزایش می‌یابد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

داستان گنبد بتنی در جزایر مارشال که پر از زباله‌های مرگبار هسته‌ای است

یک گنبد بتنی یا اصطلاحا Runit Dome بین سال‌های 1977 و 1980 به منظور مهار زباله‌های رادیواکتیو حاصل از آزمایش‌های هسته‌ای جنگ سرد آمریکا ساخته شد. اما شروع به ترک خوردن کرده است.جزایر مارشال یک کشور جزیره‌ای زیبا است که در اقیانوس آرام…

تصاویر تخیلی از سلبریتی‌ها در حال خواب – اما چرا اصلا می‌خوابیم؟!

خواب یک فرآیند فیزیولوژیک اساسی است که برای عملکرد صحیح بدن و ذهن ما ضروری است. اگرچه هدف دقیق خواب به طور کامل شناخته نشده است، دانشمندان چندین نظریه برای توضیح اینکه چرا ما می‌خوابیم ارائه کرده‌اند.  برخی از دلایل اصلی مهم بودن خواب:…

تبدیل شخصیت‌های انیمیشن‌های و کارتون‌ها به نمونه‌های انسانی شبیه به آنها

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

عجیب ولی واقعی: چشم‌های این زن در این عکس آبی نیست! + ویدئو

در یک خطای دیداری بسیار جالب که به تازگی دین جکسون در تیک تاک منتشر شده، چهره عادی زنی را می‌بینیم که برخلاف ظاهر امر، چشمان او آبی نیست و در واقع حاکستری است.دین جکسون در زمینه ایجاد خطاهای دیداری، یک حرفه‌ای محسوب می‌شود. ویدئوی او در…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
3 نظرات
  1. وبلاگ فکربکر می گوید

    جالب بود

  2. سیامک میرشاهی می گوید

    با درود و سپاسِ بیکران از زحماتِ بی دریغ شما بابتِ بروز رسانی و مدیریتِ این وبسایتِ وزین.
    سؤالی که دارم اینست که آیا این مقاله ارتباط مستقیمی با کمیتِ خواب دارد و یا کیفیتِ خواب؟؟؟
    اگرچه با مطالعه منبعِ انگلیسی این مقاله هم بیشترِ مطالبِ این مقاله رو بر محوریتِ کمیت و تعداد ساعتِ خواب دیده بودم و چیزی در موردِ کیفیتِ خواب به چشمم نخورده بود!!!
    آیا فقط تعداد ساعتِ خواب مهم است و یا چگونه در خواب بودن هم مهم است؟؟؟!!!
    باز هم ممنونم بابتِ زحماتِ شبانه روزیتان.
    برقرار و مانا بمانین.

  3. باربری می گوید

    مطلب مفیدی بود ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5