آغاز به کار کانال تلگرام «یک پزشک پلاس»

8

شاید خودخواهی باشد، شاید هم نه! اما اعتراف می‌کنم که چند ماهی بود که تصمیم گرفته بودم به جای نوشتن در اینجا، بیشتر بخوانم و ببینم و فکر کنم. گاهی در زندگی درنگ‌هایی لازم برای رشد و پختگی بیشتر لازم است. نوشتن را من همیشه برای حس خوبی که در من ایجاد می‌کند، دوست داشتم‌ام و اصولا آدمی نیستم که کاری که با من سازگار نیست و خلاقیت و شوقم را تحریک نمی‌کند، ادامه بدهد. برای همین وقتی دیدم که در بازه‌ای خواندن و کشف شخصی فکت‌ها و ظرایف، برای من شورانگیزتر و محرک‌تر از نوشتن شده‌اند، صلاح ندانستم به زور وبلاگ را مدیریت کنم.

این دوران رو به پایان بود که متأسفانه به دنبال حادثه‌ای، از ناحیه دست چپ مصدوم شدم و سه انگشتم دچار شکستگی شد. پین‌گذاری روی من انجام شد و الان مجبور به استراحت هستم و پست‌های اخیر در یک پزشک را با یک دست و گاهی با درد قابل ملاحظه تایپ کردم و تقدیم کردم.

اما خوشبختانه از همین دوران خانه‌نشینی دارم نهایت استفاده را می‌کنم و کلی مستند و پادکست گوش می‌کنم. در همین دوران تصمیم گرفتم که اهدافی برای خودم مشخص کنم و چیزهایی را که قبلا در رسیدن به آنها ناکام مانده بودم، مشخص کنم.

یکی از چیزهایی که در فهرستم بود شیوه برخورد من با شبکه‌های اجتماعی بود.

راست‌اش من هیچ وقت از شیوه کاربری جامعه ایران در شبکه‌های اجتماعی راضی نبودم. از همان عهد ارکات تا الان که تلگرام و بعد از آن اینستاگرام، رونق زیادی پیدا کرده‌اند. به همین خاطر از شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک ابزار برای توجه مخاطبان به وبلاگ استفاده می‌کردم تا ابزار اولیه نشر افکار.

علیرغم تلاش‌های چندباره برای شکستن این طلسم، من یک بار دیگر به خودم جرأت دادم و یک کانال تلگرام تازه ایجاد کردم، کانالی به نام «یک پزشک پلاس»

در این کانال سعی می‌کنم که مطالب نوشتاری، لینک‌ها، اندیشه‌های لحظه‌ای، عکس‌ها، صوت‌ها و ویدئوهایی را درج کنم، که در خود سایت یا کانال تلگرام «یک پزشک‌»، مجال طرح آنها نبود.

مانند هر رسانه و نویسنده‌ای گرچه برای من حلقه مخاطبان خاصم، که از یک دهه پیش، با محبت ویژه دنبالم می‌کردند، اهمیت فوق‌العاده‌ای دارند، اما می‌خواستم برای دلگرمی من، اگر صلاح می‌دانید این کانال را در سایت/وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی خود، توصیه بفرمایید.

کانال تلگرام «یک پزشک پلاس»


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کشف خانه‌ای متروکه در فرانسه که پر از عروسک‌های به ظاهر شیطانی است!

برایان سانسیرو می‌نویسد که خانه‌ای متروک در فرانسه کشف کرده که به‌طور کامل توسط درختان انگور پوشانده شده  بود و گویی از دنیا پنهان بود. خود خانه عادی است، اما برخی آن را می‌توانند بدترین کابوس خود بدانند. اتاق‌ها مملو از چیزهای غیرعادی…

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…

تنهاترین درخت جهان در کجاست؟

در جزیره دورأفتاده کمپبل، واقع در بیش از ۶۰۰ کیلومتری جنوب  نیوزلند، صنوبر منفرد سیتکا روییده که به عنوان تنهاترین درخت روی زمین شناخته شده است.نزدیکترین درخت نزدیک به آن آن بیش از ۲۲۰ کیلومتر دورتر، در جزایر اوکلند است، در حالی که…

کهن‌ترین درختان جهان

" بث مون " عکاسی است که در سانفرانسیسکو زندگی می کند و بیش از 14 سال از عمرش را صرف شناسایی و عکاسی از قدیمی ترین درختان جهان کرده است. او به کشورها و سرزمین های دورافتاده سفر می کند تا از درختان قطور قدیمی تصاویر زیبایی را ثبت کند. او می…

نمونه‌هایی از بازسازی و دکوراسیون جدید خانه که می‌توانند الگویی برای ما باشند

به سبب نوع معماری، خانه‌های ما معمولا خیلی زود دمده یا به اصطلاح کلنگی می‌شوند. شرکت‌‌های بازسازی خانه مدتی است بسیار زیاد شده‌اند.اما شک و تردید زیادی در مورد میزان کارایی بسیاری از آنها وجود دارد. برخی از آنها اصلا به تقویم کاری متعهد…

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
8 نظرات
  1. سید روح اله عمادی می گوید

    سلام. سالهاست وبلاگ شما را از طریق فید دنبال میکنم و به جرات میتوانم بگویم بیش از 90 درصد مطالب شما را تا اخر خوانده ام. این خبر خوانی از طریق فید در حالی است که تعداد بازدیدم از سایت شما به تعداد انگشتان دو دست هم نمیرسد!!
    همیشه مطالب شما با واقع بینی همراه بوده اند که حتما به پشتوانه مطالعه زیاد بوده است. در وانفسای سایتهای بی محتوای امروزی امثال این وبلاگ واقعا ارزشمند است. امیدوارم مانند گذشته هم کانال شما حاوی مطالب پربار باشد.
    موفق باشید

  2. سیما می گوید

    به مبارکی!
    مطالبش خیلی “یک پزشک”ـیه، امیدوارم خیلیاش بعدا به تفصیل نوشته بشه.

  3. M می گوید

    جنس و حس این نوشته خیلی نزدیک به آن یک پزشکی بود که همه انتظار دارند گویا این درنگ دارد اثرات مثبت خودش را نشان میدهد

  4. هومن می گوید

    محتوای کانال عالی است ، ممنون دکتر مجیدی …

  5. آرش... می گوید

    -حرفهایی مشابه این را قبلا از شما شنیدیم. حق بدهید که به حرفهای شما فعلا اعتمادی نکنیم. گزینه های مختلفی را از شما با وعده های متفاوت دیدیم و شنیدیم و دنبال کردیم که ادامه همواری پیدا نکرد.
    -در لا‌به‌لای حرفهای شما در رابطه با انتخاب موضوع پستها تناقضات کمی نمیبینم. تقریبا بخش قابل توجهی از جوابهای شما که در پاسخ به کامنتهای کاربران وبلاگ در سالهای گذشته نوشته اید را به خاطر دارم.
    گله ها کم نیست
    -استفاده شما به شکلی سرد و بیروح از شبکه اجتماعی. بخش عمده از افرادی که شبکه های اجتماعی شما را دنبال میکردند ، خوانندگانی بودند که روزانه از طریق وبلاگ پستهای جدید را مطالعه میکردند. اما مجددا تکرار لینکها را دیدند. نمیدانم درست میگویم یا نه اما به شکلی مبهم به خاطر می آورم که حتی در فیس بوک از iftt استفاده میکردید. استفاده متفاوت شما از شبکه های اجتماعی افرادی نظیر بنده را کمی دلسرد کرد.
    -سرگردانی در انتخاب یک قالب مناسب واقعا آزار دهنده بود. بحث در این مورد طولانیست و ادامه نمی دهم. چون هم شما و هم من کاربر دلائل خودمان را داریم که به درازا میکشد.
    -نکته آخر اینکه چرا کاربرانی همچون بنده کمی محافظه کار شده اند و کمتر نظر میگذارند. راستش حدود دو سال پیش، اکانت توئیتر شما و همینطور خواهر شما را دنبال کردم. میدانید که بعضی کاربران یک پزشک نظرات متفاوت و عجیبی دارند. بعضی ها عقاید و نظراتی را بیان میکنند که قلب انسان را جریحه دار میکند. از سمتی دیگر خواهر شما را میدیدم که در توئیتر با نفرت و عصبانیت گاها از این دسته افراد یاد میکردند. حق هم دارند. اما من کاربر ساده را هم ببینید که از بس نویسندگان این وبلاگ را دوست دارد ترجیح میدهد که انتقادی نکند و نظری ندهد که مورد خشم و عتاب نویسندگان محبوبش قرار بگیرد.
    -راستی آقای دکتر مجیدی، چرا ناگهان سنتان بالا رفت. چرا بعضی از ما کاربران پس از سالها همراهی، با دیدن پستهای سال گذشته شما ناگهان احساس کردیم که با شما اختلاف سنی زیادی داریم؟ شما که جوان هستید!
    -علیرضای عزیز! اگر میخوانیم و حرفی نمیزنیم به آن معنی نیست که حرف دل نویسنده را نمیفهمیم. جایی در جواب فردی نوشتید: ”سالها از دل نوشتم و کسی نفهمید.”. از خواندن این جواب کمی دل شکسته شدم هرچند تا حدودی درکتان کردم.
    امیدم به این است که مجددا وبلاگ یک پزشک را در اوج ببینم و با شما راه بروم.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      – در زمینه شبکه‌های اجتماعی هنوز هم فکر می‌کنم که به خصوص نوع کاربردش در ایران، بسیار سطحی و مبتدل شده، و مجال چندانی برای طرح افکار و تفاسیر و تحلیل‌های گوناگون نیست. من یک نفرم و واقعا وقتی همین یکی دو پست روزانه را می‌گذارم، نفس و رمقی برای مذیریت شبکه‌ها برای من نمی‌مونه. ضمن اینکه به تجربه همه شما به نویسنده‌های مهمان الرژی داشتین.
      – در زمینه قالب علیرغم بارها تلاش و صرف میلیون‌ها تومان هزینه و صرف وقت زیاد، توسعه‌دهنده و طراحی که از آغاز تا انجام قادر به کار باشه، یافت نشد. همین قالب انتخاب نهایی منه و دیگر برای یک قالب نو وقتم رو هدر نمی‌دهم.
      – مخاطبان خوب معمولا کاملا ساکت هستند، بزرگ‌ترین منتقد من خودم هستم.
      درد دل بسیاره، و نمی‌خوام شما رو دلچرکین کنم. شکوه و شکایت در مورد انواع آزاری که از مخاطبان دیدم خیلی زیاده .

  6. همون سعید می گوید

    حیف شد دکتر، از وقتی رفتی تو نخ قالب و هی قالب عوض کرد و این شد قالب فعلی . فکر کنم هدف از بازدید کننده رفت سمت مادیات و امکانات …

  7. simand cable می گوید

    سلام
    خسته نباشید
    ممنون با افتخار عضو شدیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5