چگونه عاشق و دوست‌دار ورزش شویم؟!

0

مـطالعات نشان داده است که 50 درصد از افرادی که برنامه‌های تناسب اندام را شروع می‌کنند، آن را حتی سه ماه هـم ادامه نمی‌دهند. بسیاری هم برنامه را تا قبل از پایان 12 ماه قطع می‌کنند و شمار زیـادی از افراد، هرگز ورزش نمی‌کنند یـا بـه هیچ برنامه تمرینی نمی‌پردازند، با وجود اینکه تمرین‌های ورزشی و فعالیت‌های بدنی مداوم، برای سلامتی، هم از لحاظ حساسی و هم از لحاظ فیزیکی ضروری است.

چه چیز افراد را همواره در یک برنامه تمرینی نـگاه می‌دارد؟

به منظور درک بهتر آنچه که افراد را تحریک به حفظ یک عادت ورزشی می‌کند، نویسندگان و دانشجویان فوق لیسانس روان‌شناسی ورزش دانشگاه مطالعات انسان‌شناسی در ساحل سولانای کالیفرنیا، مطالعاتی انجام داده‌اند و به متغیرهایی دسـت یـافته‌اند که به نظر می‌رسد با ماندن یک فرد در برنامه ورزشی، مرتبط هستند. این متغیرها عبارتند از:

1-توانایی بر عهده گرفتن مسؤولیت آنچه که در زندگی فرد اتفاق می‌افتد.

2-اعتقاد به حیاتی بـودن ورزش و تـمرینهای ورزشی

3-درک فرد از توانایی ورزشی خود.

4-نیاز به ورزش برای کسب آرامش.

5-الزام شخصی برای داشتن یک روش سالم زندگی.

پاسخ‌دهندگان به پرسشنامه اقرار کردند که آنها در برابر سلامتی بدن و تناسب اندام خـود احـساس مسؤولیت می‌کنند و خودشان را به عنوان اساسی‌ترین محرک می‌دانند.

اگر شما در فکر شروع یک برنامه ورزشی هستید یا در حال حاضر در حال انجام تمرین ورزشی می‌باشید، ما چند پیشنهاد برای شـما داریـم تـا بتوانید خود را ملزم به ادامـه دادن یـک بـرنامه ورزشی و لذت بردن از آن کنید.

الف) اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت خود را تعیین کنید، این کار شما را به ورزش تحریک خواهد کرد.

ب) اهداف و برنامه‌های عملکرد خود را یـادداشت کـنید:

زمـانی را در زندگی خود به یاد آورید که شما قـادر بـه داشتن یک برنامه روزمره بودید و مراحل یکسان آن را دنبال کنید. آنچه که موفقیت شما را تضمین می‌کند، رفتار شماست. زمانی کـه اهـداف خـود را نوشتید، اطمینان داشته باشید که شما مراحلی را اتخاذ کرده‌اید کـه به نتایج دلخواهتان منجر می‌شود. اگر شما در گذشته هرگز تمرین تعیین هدف نداشته‌اید، در کتابخانه یا کتابفروشی دنبال کـتاب‌های مـرتبط بـا آن بگردید. تمرین‌های تعیین هدف معمولاً در کتاب‌های مربوط به تجارت و روان شـناسی یـافت می‌شود.

ج) نداشتن نتیجه منفی برنامه ورزشی را در نظر بگیرید:

از احساسات و نتایج منفی که قرار است تجربه کـنید و آنـچه کـه اگر همراه برنامه ورزشی نباشید ممکن است از دست بدهید، فهرستی تهیه کـنید.

د) نـتایج مـثبت حاصل از ملزم بودن به یک برنامه ورزشی را در نظر بگیرید: در صورتی که شما با یـک بـرنامه ورزشـی همراه ماندید، از نتایجی که به دست خواهید آورد، فهرستی تهیه کنید. وقتی که تمایلی بـه تـمرین ندارید، توجه خود را به نتایج احساسات مثبتی معطوف کنید که در هنگام رسیدن بـه تـناسب انـدام موردنظر خود، به آن دست می‌یابید.

پ) روش زندگی خود را تغییر دهید، برنامه ورزشی خود را یـک اولویـت قرار دهید تا وقتی که به یک عادت تبدیل شود.

هرکاری را که تـا امـروز انـجام می‌دهید قبلاً مجبور بودید آن را یاد بگیرید، اما اکنون مجبور نیستید درباره‌اش فکر کنید، چـرا کـه عادت موردنظر شکل گرفته است. برنامه تمرینی خود را یک اولویت قرار دهـید تـا زمـانی که تبدیل به یک عادت شده و در روش زندگی شما ادغام شود. برای چند هفته اول، به هـیچ بـهانه‌ای تـغییری در برنامه خود ندهید تا بتوانید روند انطباق اولیه را سپری کرده و با بـرنامه جـدید روزمره‌تان احساس راحتی کنید.

ش) برای یکی از دوستان یا یکی از اعضای خانواده که شما را تشویق و حمایت خـواهند کـرد، یک الزام به وجود آورید و از او بخواهید پیوسته برنامه تمرینی‌اتان را به شما یـادآوری کـنند.

وقتی افرادی را که دوستدار و خواهان موفقیت شـما هـستند، مـلزم کنید، در انجام کار برای خودتان تمایل بـیشتری خـواهید داشت. سعی کنید تا دریابید چه چیز شما را در گذشته ازیک برنامه ورزشی جـدا کـرده بود. با یکی ازاعضای خـانواده یـا یک دوسـت، دربـاره ایـنکه چگونه می‌تواند به شما کمک کـند، مـشورت کنید. آن‌ها می‌توانند شما را به روش‌های مختلف حمایت کنند. حتی شاید آنـها نـیز همراه شما به یک برنامه ورزشـی و یا یک باشگاه بـپیوندند. اگـر بدانید که کسی در باشگاه مـنتظر شـماست، تمایل بیشتری برای رفتن به باشگاه خواهید داشت، حتی زمانی که برای رفـتن بـه باشگاه تردید داشته باشید یـا مـسأله‌ای پیـش بیاید که شـما مـایل به رفتن به آنـجا نـباشید.

این‌ها ایده‌ها و رهنمودهایی درباره رفتار و افکاری هستند که شما می‌توانید با در نظر داشتن آنـها تـمرین کنیدتا به هدفتان-که همان هـمگام مـاندن با یـک بـرنامه ورزشـی و دوست داشتن آن است-بـرسید.

نتایج این مطالعه همچنین نشان داد که بیشتر مردم به خاطر سلامتی، ظاهر و بیشتر از همه بـه خـاطر اینکه احساس خوبی داشته باشند، ورزش می‌کنند. زمـانی کـه شـما احساس خوبی دربـاره سـلامتی و ظاهر فیزیکی‌تان داشته باشید، بیشتر مایل خواهید بود تا با برنامه ورزشی خود بمانید و آنقدر ادامـه بـدهید تـا به نتایج دلخواهتان برسید. بعد از مدت کـوتاهی، ایـن بـرنامه ورزشـی نـیز جـزئی از روش زندگی‌تان خواهد شد، مانند هرکار دیگری که انجام می‌دهید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های تاریخی که با دیدن آنها درمی‌مانیم که آنها واقعا در گذشته گرفته شده‌اند یا در یک آینده بهتر و…

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…

این عکس‌ها راهنما و ایده‌ای برای شما برای تبدیل اشیای کهنه و دورریز به چیزهای جدید هستند

صرفه جویی «واقعا» یک هنر است. خیلی وقت‌ها ما به بهانه تغییر دکوراسیون یا قدیمی شدن چیزی یا نامتناسب شدن چیزی با وسایل تازه به سادگی دورش می‌اندازیم یا باقیمتی بسیاری نازل به سمساری می‌دهیم.البته این سال‌ها به خاطر فشارهای اقتصادی -چنان…

با این تصاویر کارت پستال خیلی قدیمی در دهه ۱۹۰۰ آمریکایی‌ها، تصور خود از ۱۰۰ سال بعد را نشان داده…

مجموعه‌ای جذاب از کارت پستال‌های عجیب و غریب و در عین حال جذاب از استیون آر. شوک، دیدگاه‌هایی را ارائه می‌دهد که در دهه ۱۹۰۰ تصور شده است و نشان می‌دهند که چگونه شهر‌ها، شهرک‌ها و دهکده‌ها در سراسر ایالات متحده ممکن است طی ۱۰۰ سال آینده…

25 آزمایش روانشناسی تاثیرگذار و به‌یادماندنی در تاریخ کدام‌ها هستند؟

تأثیرگذارترین آزمایش‌های روانشناختی در تاریخ رشته روانشناسی، یک رشته آزمایش گسترده هستند که هر یک در حیطه حوزه‌های تخصصی کوچکتر شکل گرفته‌اند. هر یک از این حوزه‌های تخصصی در طول سال‌ها با مطالعات و تحقیقات و آزمایش‌های به دقت طراحی شده،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.