نوشته تأثیرگذار مارک زاکربرگ و انتقاد او از ترامپ: آمریکا باید همیشه کشور مهاجران و رؤیاپردازان باقی بماند

5

ساعاتی پیش، مارک زاکربرگ در نوشته تأثیرگذاری در فیس‌بوک، از سیاست‌های اخیر ترامپ انتقاد کرده است.

دستورهای تازه ترامپ شامل موارد زیر هستند:

  • تعلیق برنامه اجازه ورود پناهندگان به آمریکا برای ۱۲۰ روز
  • ممنوعیت ورود پناهندگان سوری تا زمان اعمال “تغییرات جدی” که “با منافع ملی سازگار است.”
  • تعلیق ۹۰ روزه ورود از عراق، سوریه و کشورهایی که “موضوع نگرانی” هستند. در این دستور مستقیما از ایران نام برده نشده اما به قوانینی اشاره می‌کند که احتمالا شامل حال ایرانی‌ها هم خواهد شد.
  • اولویت‌بندی ادعاهای پناهندگی در آینده “براساس سرکوب مذهبی” اگر شخص بخشی از یک اقلیت مذهبی در کشورش باشد.
  • تعلیق فوری برنامه ای که به مهاجران اجازه می داد ویزای خود را بدون حضور در مصاحبه تمدید کنند. (منبع)

1-28-2017 6-51-17 AM

مارک زاکربرگ -رئیس فیس‌بوک- در نوشته خود گفته است که پدربزرگ و مادربزرگ‌های پدری و مادری‌اش از کشورهای آلمان، اتریش و لهستان به آمریکا آمده بودند و والدین همسرش -پرشیلیا- پناهندگانی از چین و ویتنام هستند. «آمریکا کشور مهاجران است و آمریکایی‌ها بابت این موضوع باید به خود افتخار کنند.»

او نوشته که مثل بسیاری دیگر از مردم، او از دستورات جدید ترامپ نگران شده است.

او نوشته که مشکلات امنیتی امریکا را درک می‌کند، اما تباید سختگیری‌ها را به مردمی که به هیچ عنوان تهدید امنیتی نیستند، تعمیم داد. این کار در ضمن باعث می‌شود که منابع آمریکا به خاطر متمرکز نشدن روی منابع تهدید واقعی، تحلیل بروند.

او خواسته است که ترامپ به به میلیون‌ها شهروند آمریکایی فکر کند که در حال حاضر به خاطر ورود غیرقانونی با ترس شدید از اخراج، زندگی می‌کنند.

«ما باید درهای خود را به روی پناهندگان و کسانی که به کمک ما نیاز دارند، باز نگاه داریم. اگر این کار را بکنیم، خودِ واقعی‌مان را عرضه کرده‌ایم. اگر ما چند دهه پیش، پناهندگان را از خود می‌راندیم، خانواده پریشیلیا هیچگاه الان اینجا نبودند.»

1-28-2017 6-48-06 AM

زاکربرگ در عین حال گفته بابت اینکه ترامپ گفته، روی برنامه‌ای موسوم به رؤیاپردازها کار می‌کند، خشنود است. این برنامه شامل حال کسانی می‌شود که در هنگام ورود والدین‌شان به آمریکا، بسیار کم‌سن بوده‌اند. تخمین زده می‌شود این برنامه شامل حال 750 هزار نفر در آمریکا بشود و به آنها اجازه زندگی قانونی در خاک آمریکا بدهد.

او به ترامپ توصیه کرده است که اجازه بدهد آمریکا همچنان بابت ورود مغزها به خاک‌اش، سود ببرد.

او گفته است که چند سال پیش، زمانی که به یک مدرسه متوسطه محلی رفته بود، متوجه شده بود که بهترین دانش‌آموزان آن مدرسه، همگی بدون مدارک قانونی در خاک آمریکا زندگی می‌کنند. اما همین دانش‌آموزان می‌توانند آینده آمریکا را بسازند.

598731434

«ما ملت مهاجران هستیم و همه ما از زندگی، کار و مشارکتِ درخشان‌ترین و بهترین آدم‌های سراسر زمین منتفع می‌شویم. امیدوارم که شهامت و دلسوزی لازم برای گِرد آوردن مردم در کنار هم و تبدیل دنیا به مکانی بهتر برای همه را داشته باشیم.»


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تنهاترین درخت جهان در کجاست؟

در جزیره دورأفتاده کمپبل، واقع در بیش از ۶۰۰ کیلومتری جنوب  نیوزلند، صنوبر منفرد سیتکا روییده که به عنوان تنهاترین درخت روی زمین شناخته شده است.نزدیکترین درخت نزدیک به آن آن بیش از ۲۲۰ کیلومتر دورتر، در جزایر اوکلند است، در حالی که…

مجموعه دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده را با هم مرور کنیم

هر چقدر عکس‌های تاریخی را با هم مرور کنیم، کم است. همان طور که قبلا هم نوشته بودم احتمالا بیشتر این عکس‌ها اگر در دوره خود در نشریه‌ای منتشر می‌شدند، خیلی عادی به نظر می‌رسیدند، اما حالا بعد از گذشت دهه‌ها یا حدود یک قرن، برای ما عجیب و…

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…

عکس‌های نوستالژیک: آدم‌های و تلویزیون‌هایشان در دوره اوج تلویزیون

دوره اوج شکوه تلویزیون کی بود؟ دست‌کم دوره اوج مونواوگ چه زمانی بود؟یک زمانی تلویزیون پیشرفته‌ترین وسیله ارتباطی ما با دنیای خارج بود. الان تلویزیون‌های هوشمند، گوشی و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها جای آن به اصطلاخ متکلم وحده را گرفته‌اند.…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
5 نظرات
  1. محمد می گوید

    سلام
    اگه خودمونو جای ترامپ بذاریم شاید ما هم همین تصمیمها رو میگرفتیم حالا کمی شل تر یا سفت تر. اینکه ترامپ تلاش میکنه تا از کشوری که دوستش داره مراقبت کنه رو باید درک کنیم همونجوری که ما هم دوست داریم میهن پرست باشیم. اما اینکه این میهن پرستی ترامپ چه چیزهایی رو عوض میکنه و چه تاثیرات خوب یا بدی میذاره و چقدر میتونه نژاد پرستانه باشه یه بحث دیگه ست.
    بهرحال اطلاعات و سواد ترامپ و مشاورهاش خیلی بیشتر از خیلی از ماهاست و هر تصمیمی رو با بی فکری مطلقی که ما ممکنه فکر کنیم دچارش هست رو نمیگیره.
    ضمنا موافق عکس ترامپ که مهاجرها پشت سرش هستن، نیستم چون خیلی راحت داره ذهن رو جهت دهی میکنه تا نظر خواننده رو با نظر نویسنده اصلی یا حتی خود شما یکی بکنه البته شاید به رسم انتقال خبر و امانت داری خبری باشه که درک میکنم.
    توی این مدت که مطالب یک پزشکی! یا تلگرامی شوخی و جدی ازش خوندم و دیدم، فهمیدم که ترامپ هم یه سری خوبی داره و هم یه سری عیب و ایراد.
    توی این سالهایی که خواننده یک پزشک هستم تلاش کردم متفاوت دیدن و اندیشیدن رو در خودم تقویت کنم و بابت همین هم اعلام مخالفت کردم تا همش نخوایم توی یک پزشک مطلب آنتی ترامپی بخونیم و بنویسیم، و گرنه مدافع ترامپ نیستم و ازش هم خوشم نمیاد اما انصاف باید رعایت بشه.
    پ.ن : یک مطلب بی ربط میخام بگم. با استفاده از قسمت تماس با ما یه ایمیل واسه شما فرستادم که هنوز جوابی بهش داده نشده. ایمل شما عوض شده؟

    1. موسی می گوید

      اگر ترامپ عوض نشه یا عوضش نکنن بعید نیست با این دیوارکشی ها، آمریکا بزودی به کشوری شبیه کره شمالی تبدیل بشه

  2. مهدی می گوید

    ترانه علیدوستی خوب گفته که برای مراسم نمیره امریکا،چون جایی که به کشور و مردمش احترام نذاره نمیره!

  3. ماشین با راننده می گوید

    امثال زاکربرگ و بقیه آدمای با نفوذ باید جلوی این دیوونه رو بگیرن…تفکراتش خیلی عجیبه..چرا مثل هیچکدوم از قبلیا نیست

  4. rent car iran می گوید

    درسته که سرو صداها خوابیده…ولی بزرا ی دونن چجوری رفتار کنن با این دیوونه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5