رپورتاژ: برای جبران شکست عشقی، وارد رابطه برگشتی نشوید!

برای کنار آمدن با یک فقدان و جدایی، خیلی زود وارد یک رابطه عاطفی دیگر نشوید. آدم را با آدم شستن، جز اینکه درد و رنج ناشی از فقدانی را موقتاً از سرتان بیرون کند اثر دیگری ندارد و دیر یا زود رنج اولیه به سراغ تان خواهد آمد. اعتیاد به آدم ها در موقعیت های جدایی و فقدان، همچون اعتیاد به دیازپین هاست که هر چه پیش تر می روید بر دوز نیازتان افزوده خواهد شد. تا جایی که رفته رفته به مرحله ای می رسید که هیچ رابطه ای رنج تان را کمتر نمی کند. انگار که بخواهید تشنگی تان را با خوردن آب شور دریا فرو بنشانید.

روان شناسان معتقدند ،در مواقع بحران و جدایی، با دیگران باشید اما نه آنقدر نزدیک و صمیمی که قبای محبوب از دست رفته تان را تن آدم دیگری کنید و جایگزینش کنید.

رابطه‌ی برگشتی چیست و آیا تا به حال این رابطه را تجربه کرده اید ؟

رابطه‌ای که خیلی زود بعد از تمام شدن یک رابطه دیگر شروع می‌شود. کمتر براساس عشق هست و افراد برای از بین بردن حس تنهایی بعد از تمام شدن رابطه قبلی به سراغ آن می‌روند. ما به این روابط میگوییم؛ روابط برگشتی!

فردی که رابطه برگشتی را تجربه می‌کند، دوست دارد عاشق باشد. آنها به امن بودن در یک رابطه عاشقانه عادت کرده‌اند و دوست دارند دوباره آن امنیت را احساس کنند. خودشان را متقاعد می‌کنند که عاشق هستند درحالیکه در واقعیت امنیت و راحتی رابطه قبلی را از دست داده‌اند.

اگر یک رابطه قدیمی مدام جلو پیشرفت یک رابطه جدید را می‌گیرد می‌تواند به این معنا باشد که آن رابطه درحال برگشتن است. وقتی کسی درگیر برگشت رابطه شده است، به طور کامل رابطه قبلی را تمام نکرده است. هنوز هم سعی در حل مسائل و مشکلات حل‌نشده رابطه قبلی دارد. روابط برگشتی حسی شبیه به عشق دارند اما هنوز تحت‌تاثیر احساسات ناراحت‌کننده رابطه قبلی است.  

پس ما چگونه رابطه مان را حفظ کنیم و یا اینکه با چه فردی ازدواج کنیم ؟

مشاوران مرکز خدمات مشاوره مهر  توصیه میکنند : بهتر است اول با تفاوت های دلبستگی و وابستگی آشنا شوید:

معمولا دیده می شود در بین انسانها و مخصوصا دو جنس مخالف ،مرزهای دلبستگی و وابستگی مشخص نیست . درحالیکه دلبستگی منجر به سازندگی و رشد رابطه می شود اما وابستگی آفتی هست که یک رابطه را تهدید کرده و به شکست می کشاند تفاوتهای دلبستگی و وابستگی بیان می شود .

** کسانی که به اشتباه وابستگی را با عشق دلبستگی اشتباه گرفته اند بیشتر توجه کنند و نسبت به اصلاح آن بکوشند و سعی کنند با دلبستگی پایه های یک خانواده گرم را پی ریزی کرده یا مستحکم نمایند .

✔ تفاوت اول

دلبستگی : رابطه ای خاص و پایدار بین دو نفر است که بواسطه خواستن یکدیگر , آن دو به هم نزدیک می شوند و هردو تمایل دارند.

وابستگی :به رابطه ای اشاره دارد که درآن وجود یک فرد به طرف مقابلش بستگی دارد اگر تو نباشی من مرده ام

✔ تفاوت دوم

دلبستگی :سازگاری طبیعی برای بقاء است .

وابستگی :مکانیسمی مرضی است

✔ تفاوت سوم

دلبستگی :از احساس امنیت و صمیمیت شکل می گیرد .

وابستگی :از احساس ناامنی نشات می گیرد .

✔ تفاوت چهارم

دلبستگی : احساس تعلق وجود دارد.

وابستگی : احساس تملک و جود دارد.

✔ تفاوت پنجم

دلبستگی :به شخص استقلال می دهد .

وابستگی :آزادی را از شخص می گیرد .

✔ تفاوت ششم

دلبستگی :فرد را آنطور که هست می خواهیم .

وابستگی:فردرا آن چنان که می خواهیم , شکل می دهیم .

✔  تفاوت هفتم

دلبستگی :شدت احساسات مثبت و منفی نسبت به معشوق در حد تعادل قرار دارد

وابستگی : احساسا ت شدید و غیرقابل کنترل نسبت به معشوق مشاهده می شود.

✔  تفاوت هشتم

دلبستگی : عشق غیر مشروط است .

وابستگی :عشق مشروط است .

✔  تفاوت نهم

دلبستگی : نوع عشق دگر خواهانه است .

وابستگی : عشق خود خود خواهانه است .

✔  تفاوت دهم

دلبستگی: توان عشق ورزیدن به خود و دیگری

وابستگی :ناتوانی در عشق ورزیدن به خود و دیگری .

✔ تفاوت یازدهم

دلبستگی :مشتاق رشد است

وابستگی مانع رشد است .

✔ تفاوت دوازدهم

دلبستگی :موجب آرامش و نهایت است.

وابستگی :به شکست ختم می شود

چرخ را از ابتدا اختراع نکنید

آنچه شما با گذشتن ماه ها و گاه سالها با تجربه ی روابط مختلف به دست می آورید را یک مشاور در یک جلسه به شما می گوید. وقت و عمر خود را تلف نکنید. اگر میخواهید یک رابطه سالم را تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم از خدمات مرکز روانشناسی مهر استفاده کنید. مرکز خدمات مشاوره مهر دارنده مجوز از سازمان نظام روان شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران و مجوز تراز اول مرکز تخصصی تحکیم خانواده و ازدواج از وزارت ورزش و جوانان است. (این مجموعه طرف قرارداد با کلیه بانکهای دولتی، نفت فلات قاره، مپنا و سازمان فناوری ارتباطات است.) حوزه های تخصصی این مرکز:

  • مشاوره قبل ازدواج و زناشویی
  • تربیت جنسی زناشویی و  فردی
  • مشاوره کودک و نوجوان
  • مشاوره تحصیلی و شغلی
  • مشاوره اختلاف خلقی و آسیب های روانی (استرس افسردگی اضطراب وسواس و خشم )

جهت تماس با مرکز مشاوره مهر، با این شماره ها تماس بگیرید:

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

نظرات بسته شده است.

••4 5