چگونه خون توریستی که به اوگاندا مسافرت کرده بود، درمان بیماری کشنده ماربورگ شد

0

میشل بارنز، اصلی تصورش را نمی‌کرد که سفری که برای وقت‌گذرانی و سیاحت انجام داده بود، این همه دردسر برایش ایجاد کند.

او چند سال پیش، در سال 2008 پیش به اوگاندا رفت تا از جاذبه‌های آنجا شامل جنگل‌ها، گوریل‌ها و شامپانزه‌ها و البته یک غاز مملو از خفاش بازدید کند. او با خاطرات بسیار خوبی از این سفر به خانه‌اش در کلرادو  بازگشت.

اما او  به محض برگشت احساس کرد که دچار خستگی مفرطی شده است. اول به سادگی تصور کرد که دچار خستگی سفر یا بر هم خوردن ساعت طبیعی بدنش به خاطر مسافرت طولانی یا اصطلاحا «جت لگ» شده است. اما به دنبال ادامه این کسالت به نزد پزشکان رفت.

طبعا پزشکان با توجه با شرح حال مسافرت او، احتمال دادند مبتلا به بیمار ابولا یا یک بیماری ویروسی مشابه به نام ماربورگ شده باشد. اما آزمایش‌های اولیه منفی بودند. برای احتیاط برای او آنتی‌بیوتیک و سرم تجویز شد.

وخامت وضعیت بدنی خانم بارنز ادامه پیدا کرد و دچار تعریق و تهوع و استفارغ شدید شد. در ادامه پزشکان مجبور شدند که کیسه صفرای او را هم بردارند.

چند هفته گذشت و او خود به خود بهتر شد. مدتی بعد دیگر همه چیز فراموشش شده بود تا اینکه پزشکان دریافتند که توریستی هلندی که تصادفا او هم به همان غار رفته بود، با علایم مشابهی، درگذشته است.

اینجا بود که سازمان بهداشت جهانی مطلع شد و مداخله کرد و تیمی را به آن غاز فرستاد و خفاش‌ها را مورد آزمایش قرار داد. معلوم شد که آن خفاش‌ها عامل ویروس ماربورگ هستند و باعث بیماری می‌شوند که در 80 درصد موارد باعث مرگ بیماران می‌شود.

بارنز از این خبر مطلع شد و تقاضا کرد که دوباره مورد آزمایش قرار بگیرد. سازمان پیشگیری و کنترل بیماری‌ها آمریکا، نمونه‌ها خون او را گرفت و متوجه شد که در خون خانم بارنز، ویروس ماربورگ وجود دارد، اما او نسبت به بیماری ایمن شده است.

از خانم بارنز تقاضا شد که خون خود را اهدا کند تا عامل شفابخش درونی که همان پادتن‌هایی است که زمان بیماری تولید شده بود، جدا شود. حالا از این پادتن‌های مونوکلونال، برای درمان بیماری می‌تواند استفاده شود.

زیکا، چیکونگونیا، ویروس وست نایل، ابولا و ماربورگ، همه ویروس‌های مهلکی هستند که بیشتر در آفریقا شیوع دارند و معلوم نیست که چه زمانی دوباره یک همه‌گیری آنها آغاز شود.

در این میان البته ماجراجویی‌های خانم بارنز ادامه دارد و او در مسافرت‌های اخیر به بوتان و بورنئو سفر کرده است، اما درسی گرفته است: دیگر وارد هیچ غاری نمی‌شود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اولم، یکی از عجیب‌ترین جانداران روی زمین – شبیه جنین نارس یا موجودات سری فیلم‌های بیگانگان

جانداری به نام Proteus anguinus که همچنین به عنوان اولم olm شناخته می‌شود، گونه‌ای سمندر است که بومی آب‌های زیرزمینی آلپ در جنوب شرقی اروپا است. این جاندار از معدود مهره‌داران غارنشین است و به دلیل شکل سر و دست‌ها  رنگ سفید مایل به صورتی و…

اگر این سلبریتی‌ها به همان سبک و سیاق و بزرگسالی کوچک می‌شدند

البته سلبریتی‌ها مسلما عکس‌های اصلی دوران کودکی دارند. هر چند در مورد برخی ممکن است این عکس‌های کودکی اندک یا کم‌کیفیت باشند.اما تصور کنید برای بازتاب دادن وجود همان عوالم بزرگسالانه در دنیای کودکی یا همان اجزای مهم چهره، چهره بزرگسالان…

مجموعه عکس‌های چیزهای عجیب و ترسناکی که مو بر تن راست می‌کنند

چرا گاهی دوست داریم داستان‌ها یا فیلم‌های ترسناک را ببینیم؟ خود آزاری؟!در این پست که تعدادی عکس نستا ترسناک (بیشتر عحیب) خواهید دید، می‌خواهم نخست کمی در این مورد حرف بزنم.دلایل لذت بردن افراد از وحشت می‌تواند از فردی به فرد دیگر…

تصور دهشت نبرد «واترلو» با هوش مصنوعی میدجرنی

نبرد واترلو، که در ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ رخ داد، یک درگیری نظامی مهم در طول جنگ‌های ناپلئون بود. این جنگ بین ارتش فرانسه به رهبری امپراتور ناپلئون بناپارت و اتحادی از نیرو‌های بریتانیایی، هلندی و پروس به فرماندهی دوک ولینگتون و فیلد مارشال گبهارد…

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.