چگونه آدم باشخصیت و دارای عزت نفس بالا بشویم؟ نکات و ترفندها

0

لغت نامه وبستر، واژه نزاکت را این طور معنی می کند: ۱) ادب، مخصوصا به حالت کاملا رسمی؛ ۲) رفتار یا گفتار مؤدبانه یا متمدنانه.

شما بیشتر به طور ظاهری ادب و نزاکت را به اطرافیانتان، منتقل می کنید تا به طور درونی. در واقع وقتی در هر شرایطی مؤدب هستید انگار برای کمک به انسانهاء بهبود شرایط و داشتن زندگی ای مسالمت آمیز در کنار هم فداکاری های کوچکی انجام می دهید. با این وجود مؤدب و محترم بودن علاوه بر فواید جمعی، فواید شخصی هم دارد؛ مانند داشتن شخصیتی ارجمند و عزت نفسی بالا.

شخصیت

شخصیت ممکن است در مدت زمان طولانی به ظهور و انسجام برسد، اما در کمترین دقایق خودش را نشان می دهد.» این نقل قول چه معنایی دارد؟ کوچکترین رفتارهای محبت آمیز تمام آن چیزی است که واقعا ارزش و اهمیت دارد؛ کارهایی مانند این، نهایت تلاش خود را برای کمک به یک دوست بکنید، به یاد داشتن گفتن کلماتی مانند «لطفا»، «متشکرم» و «معذرت میخواهم»، شنونده خوبی بودن، بیشتر اوقات لبخند زدن، در جواب گستاخی دیگران با خویشتن داری و متانت پاسخ دادن.

با دیگران طوری رفتار کنید که انگار به آنها همان گونه اهمیت می دهید که به خود توجه دارید. رفتار شما نشانه ی شخصیت شماست. اگر در جهت بهبود شخصیت تان کار می کنید، پس مسلما رفتارتان هرگز شما را شرمنده نخواهد کرد؟

در این جا چند نکته ی ویژه در مورد ساختن شخصیت آورده ام:

-ژرف اندیشی را گسترش دهید. فکر کردن با منطق توأم با احساس به شما کمک می کند تا در راهی قدم بگذارید که نیازهای دیگران را قبل از خواسته ها و تمایلات خودتان قرار دهید. راه هایی را جستجو کنید که از طریق آنها بتوانید در خانه یا محل کارتان به دیگران کمک کنید.

– حواستان باشد که چه می گویید و آن چه را که می گویید چگونه بیان می کنید. انتخاب کلمات تأثیر فراوانی بر روش برقراری ارتباط با دیگران دارد. سعی کنید تا از لحن حرف زدن تان با دیگران آگاه باشید.

– تفاوت ها را جشن بگیرید؛ تفاوت ها را بپذیرید و تحمل کنید. با اشخاصی که با شما متفاوت هستند آشنا شوید. خودتان را آگاه کنید! انسان باملاحظه ای شوید و خانواده تان را تشویق کنید تا از روش شما پیروی کنند. در آن صورت به همه لطف می کنید.

عزت نفس

فکر و تصویری که از خودتان دارید بر نوع انتخاب هایتان در زندگی و هم چنین طرز برخورد و رفتارتان با دیگران تأثیر می گذارد. عزت نفستان در موفقیت هایی که در زندگی کسب می کنید، شیوه ای که در نظر مردم جلوه می کنید و هم چنین در تصویر ذهنیتان از خودتان، نقش دارد.

بزرگ که می شوید، عزت نفستان بیشتر از طریق تجربیاتی که کسب می کنید همراه با موفقیت ها و تلاش هایتان پرورش پیدا می کند.

اگر تجربیاتی از تحسین شدن و محبوب و معتمد بودن و شنیده شدن داشته اید، پس به احتمال زیاد عزت نفس بالایی دارید.

از طرفی دیگر، اگر تجربه های شما از آن دسته تجربیاتی بوده اند که با خشونت از شان انتقاد کرده اند، مسخره شده اند، نادیده انگاشته شده اند، از شان سوء استفاده شده یا احساس بی کفایتی به شما داده، پس به احتمال زیاد عزت نفس ضعیفی دارید.

خوشبختانه مهم نیست تجربیات شما تابه حال چه بوده اند، فرصت دارید تا عزت نفس خودتان و افراد دوروبرتان را از طریق به کار گیری آداب رفتاری شایسته بالا ببرید. چند نمونه از مهارت های افزایش یا تقویت عزت نفس در زیر آمده:

-با صداقت و ظرافت تحسین کنید و تحسین شوید

-همیشه آداب میز غذا را تمرین کنید و به کار ببندید.

-همیشه بگویید «لطفا»، «متشکرم» و «معذرت می خواهم».

-فرصتی برای انجام دادن کاری با افرادی که به شما اهمیت می دهند ایجاد کنید.

-به اشخاصی که شما را تحقیر می کنند یا با شما بد رفتار می کنند بی اعتنا باشید یا از آنها دوری کنید.

-کارهایی انجام دهید که از آنها لذت می برید یا آنها را به خوبی انجام می دهید.

-برای تقویت توانایی های ویژه ی خود متمرکز شوید و تلاش کنید.

-برای خودتان اهداف کوتاه مدت و بلندمدتی ایجاد کنید و به هنگام موفقیت به خودتان پاداش دهید.

-در زندگی تان انتخاب های خوبی داشته باشید و مسئول خود و اعمال تان باشید.

-اگر اشتباهی کرده اید فورا معذرت بخواهید و سپس جبران کنید.

-همیشه آن کاری را انجام دهید که ایمان دارید درست است.

-صفات مثبتی درباره خودتان در یک دفتر یادداشت بنویسید.

-فهرستی از رفتارها یا خصوصیاتی که دوست دارید یاد بگیرید و در خود ایجاد کنید تهیه کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آیا می‌توانید در این عکس شیر کوهی را در حال تعقیب الک (گوزن شمالی) ببینید؟

یک دوربین خودکار راه‌اندازی شده توسط سرویس حیات وحش ایالات متحده، عکس‌هایی از یک شیر کوهی را در حال تعقیب یک گوزن شمالی ثبت کرد. از این عکس‌ها مشخص است که این شکارچی بسیار دشوار است.پس اگر گوزن بزرگ شکار شده باشد و متوجه خطر نشده باشد،…

موجودات شگفت انگیزی که اکنون منقرض شده‌اند: بقایای باورنکردنی آنها از گذشته‌های طولانی

مادر طبیعت هرگز دست از شگفت زده کردن ما بر نمی‌دارد و در طول میلیون‌ها سال موجودات باورنکردنی، از ظریف گرفته تا خشن زایش کرده است.وقتی تاریخ جانداران را مرور می‌کنیم، حشرات به اندازه یک انسان، خزندگان با ابعاد بزرگ، و جوندگان با شاخ …

توهم کوتارد: آنهایی که تصور می‌کنند مدتهاست مرده‌اند!

«می‌اندیشم پس هستم»  Cogito, ergo sum با این حال همه کسانی که می‌اندیشند با این باور دکارت موافق نیستند.محتوای تفکر برخی از افراد مبتلا به یک اختلال عصبی روانپزشکی نادر، معروف به سندرم کوتارد، به جای اینکه به حس بودن منجر شود، به احساس…

عکس‌هایی از حوادث ناگوار که با کمی «احتیاط» و عقل قابل پیشگیری‌اند

گاهی ما در کارهایمان به اصطلاح از خلاقیت استفاده می‌کنیم یا سعی می‌کنیم کاری را بدون اینکه وسایل لازمش را داشته باشیم با چیزهای بی‌ربط، در زمان کم، تمام کنیم. خب راستش گاهی شانس می‌آوریم و پز می‌دهیم که خلاقیت داشته‌ایم، اما خیلی وقت‌ها…

هلند کشور لاله‌ها – توضیحات + گالری عکس زیبا

هلند به خاطر مزارع خیره‌کننده لاله‌ که گردشگران را از سرتاسر جهان جذب می‌کند، مشهور است. این مزارع به ویژه در فصل بهار، معمولاً از اواخر مارس تا اوایل اردیبهشت، سرزنده و زیبا هستند.مزارع لاله عمدتاً در منطقه‌ای به نام "Bollenstreek"…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5