خداحافظ آی‌پاد و ممنون برای همه لحظات خوبی که با گوش کردن موسیقی با تو گذراندیم!

1

اپل بعد 16 سال و پس از فروش 400 میلیون دستگاه آی‌پاد، بدون سر و صدا فروش آی‌پاد نانو و آی‌پاد شافل را در فروشگاه‌های آنلاین خود متوقف کرد.

گرچه هنوز آی‌پد تاچ به فروش می‌رسد، اما از نظر تکنیکی آی‌پد تاچ را خیلی‌ها نسخه سبکی از آی‌فون می‌دانند. به عبارتی الان دیگر فروش گجت انحصاری برای پخش موسیقی از سوی اپل متوقف شده است.

اما آیا واقعا ما باید در مورد پایان عصر آی‌پاد، یک وسیله کهنه و خارج از رده، احساساتی شویم؟!

آی‌پاد که در عصر قبل از آی‌فون، یک گجت دوست‌داشتنی بود، یک دفعه فوت نکرد. در حقیقت فروش آی‌پاد این سال‌ها آنقدر کم بود که تیم کوک در همایش‌ها، به صورت جدا،‌ آمار فروش تفکیک‌شده آن را اعلام نمی‌کرد و آی‌پاد در فهرست «بقیه وسایل» رفته بود. وسایلی مانند دانگل‌ها، هدفون‌ها و حتی کیس‌های عجیب قلم اپل.

اپل از سال 2014 فروش آی‌پاد کلاسیک را متوقف کرده بود و حالا نوبت بازنشستگی به دو مدل دیگر آی‌پاد رسید.

مرگ آی‌پاد، را ساده نگیرید! این فقط به معنی دمده شدن یک گجت نیست، بلکه پیر شدن یک نسل و آمدن نسل جدیدی از آدم‌ها را تداعی می‌کند.

به عبارتی همان طور که آدم‌هایی که دوران اوج نوارهای کاست یا VHS را به یاد می‌آورند و با مرگ این نوارها احساس پیر شدن می‌کنند. حالا نوبت به نسلی رسیده است که دوران نوجوانی خود را با هیجان آی‌پاد شروع کردند.

آنها حتما همه موسیقی‌هایی را که زمانی با آی‌پاد گوش می‌کرده‌اند، به یاد می‌آورند. یا پولی را که ذره ذره برای خرید آی‌پاد کنار گذاشته بودند یا زمانی که به دوستانشان نشان می‌دادند چه پخش‌کننده موسیقی متفاوتی دارند.

آی‌پاد در زمانه‌ای آمد که «نپستر» رفته بود. امیدوارم Napster هیجان‌انگیز که زمانی با اینترنت دیال آپ، ده‌ها موسیقی از آن دانلود می‌کردیم، از یادتان نرفته باشد!

آی‌پاد در زمانی آمد که ما واقعا گیر کرده بودیم که آنها را انتخاب کنیم یا MP3 پلیرهای دیگر را یا شاید هم از دیدن مینی‌دیسک پلیر هیجان‌زده می‌شدیم.

اپل با آی‌پاد کاری کرد که قبل از آن هیچ شرکتی دیگری به صورت «فراگیر» انجام نداده بود: فروش موسیقی به صورت تکی.

اگر در جایی زندگی می‌کنید که فروشگاه‌های خرده‌فروشی یا اپل استورهای اپل هستند، هنوز هم می‌توانید آخرین دستگاه‌های آی‌پاد را بخرید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

۲۰ برنده عکاسی از طبیعت در سال ۲۰۲۲ در مسابقه عکاسی IPA

جوایز بین المللی عکاسی (IPA) در سال 2022 بار دیگر از مجموعه‌ای خیره کننده از عکس های طبیعت پرده‌برداری کرد که قلب و ذهن بینندگان در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این تصاویر برنده استثنایی ما را به قلمروهای مسحورکننده طبیعت منتقل می‌کنند،…

مجموعه‌ای از تصاویر هراس‌آور، عجیب با به اصطلاح نفرین‌شده!

برای قسمتی از شگفتی یا ترس خودمان از پیرامون یا عکس‌ها نمی‌شود توضیح صریح ارائه کرد. احتمالا منشا این ترس‌ها به تدریج در سیناپس‌های مغزی ما از هزاران سال پیش یه یادگار گذاشته شده.آدم فکر می‌کند اگر قرار باشد برنامه هوش مصنوعی ایجاد شود…

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

جالب و گاهی خنده‌دار: آدم‌هایی که خیلی شبیه تابلو یک آگهی کنارشان هستند!

گاهی شباهت آدم‌ها به هم عجیب به نظر می‌رسند. حالا در نظر بگیرید که کاملا تصادفی اشخاصی در کنار تابلویی یا آگهی دیواری ایستاده باشند و چهره آنها به یکی از شخصیت‌های تابلو یا آگهی شباعت زیادی داشته باشد یا اصلا فرد افزونه‌ای برای مفهوم تبلیغ…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. فرشاد می گوید

    یک نکته مثبت وجود داره. اینجاست که خواست مشتری تولید کننده رو مجبور میکنه مطابق میلش عمل کنه. همه دوست دارن یک گجت بخرن که مجموعه‌ای از کارها رو همزمان انجام بده. نه برای هر کار مشابه یک گجت. اینجاست که ایده مصرف‌گرا بار آوردن مشتری شکست میخوره و این خوبه بنظرم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5