چگونه عکس غیرممکن «دستان زئوس» گرفته شد! عکسی 4.45 گیگاپیکسلی از صاعقه در نیویورک

0

بعضی از کارها، فقط از آدم‌های گیک و مصمم و باپشتکار برمی‌آید و بس. در این پست به یکی از آنها اشاره می‌کنم:

عکس‌های گیگاپیکسلی و عکس‌های زیبا از برخورد رعد و برق به شهرها، تا امروز شاید دو رده‌بندی جدا در عکاسی تصور می‌شدند.

چون برای گرفتن عکس‌های نوع اول، عکاس باید سر فرصت، با دوربین و لنزهای باکیفیت، به صورت موزاییکی عکس‌هایی از یک منظره بگیرد و بعد به صورت نرم‌افزاری آنها را کنار هم بچیند و مراحل پردازش را انجام بدهد. اما برای گرفتن دومی باید در یک آن بتواند، لحظه وقوع صاعقه را ثبت کند.

اما «دن پیچ» با عکسی 5.449 گیگاپیکسلی که از برخورد صاعقه با شهر نیویورک ثبت کرده و اسمش را «دستان زئوس» گذاشته، همه و به ویژه کاربران سایت ردیت را شگفت‌زده کرده است.

گرچه این عکس، یک عکس واحد از لحظه وقوع صاعقه نیست، اما باز هم زیبایی و تلاشی که برای ایجاد آن صرف شده، قابل تقدیر است.

پیچ در جریان رخ دادن توفانی در شهر نیویورک در 25 جولای سال 2016، در نیویورک بود. در این زمان او با دوربین Canon 5DS و یک لنز 24 میلیمتری آماده بود تا عکس‌های خوب بگیرد.

لحظه موعود فرا رسید و او یک عکس خوب ثبت کرد. اما این عکس فقط 40 مگاپیکسلی بود. همین عکس اصلی هم خیلی زیبا بود و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

اما «پیچ»، تصمیم گرفت یه گام فراتر بگذارد و عکسش را ارتقا بدهد. او به جای این کار را به صورت مصنوعی با استفاده از الگوریتم‌های نرم‌افزاری انجام بدهد و وضوح‌های تصنعی در عکس ایجاد کند، تصمیم گرفت که کار جالب‌تری بکند.

او برای این کار تصمیم گرفت که به انتظار زمانی بنشیند که شرایط نوری حاکم بر منظره، تا حد زیادی با شرایط نوری لحظه گرفتن عکس تطابق پیدا کند.

او هفته‌های زیادی منتظر ماند، تا سرانجام در هنگام غروب یکی از روزها، وقتی توفان دیگری داشت شهر نیویورک را درگیر می‌کرد، زمان موعود فرارسید.

«پیچ» شتاب کرد، اما این بار او به جای لنز 24 میلیمتری یک لنز سوپر تله‌فوتوی 400 میلیمتری داشت!

در عرض 15 دقیقه، او که دقیقا در همان محل قبلی ثبت عکس حاضر شده بود، 111 عکس گرفت.

مرحله خیلی دشوار کار، اضافه کردن تصویر خود صائقه و اثر نوری آن روی عکس گیگاپیکسلی بدون صاعقه بود.

او مجبور شد،بیش از 200 ساعت وقت صرف کند تا جلوه نوری و سایه روشن عکس گیگاپیکسلی دقیقا همان حالت عکس اصلی را پیدا کند. در واقع او عکس اصلی را مدلی برای ایجاد منظره صاعقه در عکس گیگاپیکلی قرار داد.

بعد از مرحله طولانی ویرایش و پردازش عکس‌ها، این عکس‌ها در کنار هم و عکس اصلی جفت شدند، تا عکسی ایجاد شود که 136 بار از عکس اصلی بیشتر وضوح داشت. وضوحی که معادل مجموع وضوح 2628 تلوزیون HD بود.

در اینجا مراحل فنی کار توضیح داده شده‌اند.

اما اگر می‌خواهید فقط از زیبایی این عکس لذت ببرید به اینجا بروید.

البته عکاس، امکان مشاهده همه قسمت‌های عکس را به صورت رایگان فراهم نکرده، چون عکس گیگاپیکسلی کامل را برای فروش و امکان پرینت در سایزهای بزرگ روی سایت قرار داده است و شما می‌توانید فقط روی بخش‌هایی از عکس، زوم کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کشف خانه‌ای متروکه در فرانسه که پر از عروسک‌های به ظاهر شیطانی است!

برایان سانسیرو می‌نویسد که خانه‌ای متروک در فرانسه کشف کرده که به‌طور کامل توسط درختان انگور پوشانده شده  بود و گویی از دنیا پنهان بود. خود خانه عادی است، اما برخی آن را می‌توانند بدترین کابوس خود بدانند. اتاق‌ها مملو از چیزهای غیرعادی…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…

هنرمندی با این تصاویر جالب پیش چشم ما مجسم کرده که اگر 10 بنای تاریخی و اسطوره‌ای معروف، سالم و…

یکی از جالب‌ترین چیز‌ها در مورد مطالعه تاریخ، یادگیری چیز‌های شگفت‌انگیزی است که نیاکان ما ایجاد کرده‌اند. اما برخی از یادگارهای آنها از بین رفته‌اند و فقط ویرانه‌های آنها باقی هستند و در مواردی همین ویرانه‌ها هم نیستند و فقط توصیف‌های متنی…

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…

جستجو برای جیمز باند بعدی – طرفداران جیمز باند یکی از این 11 نفر را جیمز باند بعدی می‌دانند

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…

هلند کشور لاله‌ها – توضیحات + گالری عکس زیبا

هلند به خاطر مزارع خیره‌کننده لاله‌ که گردشگران را از سرتاسر جهان جذب می‌کند، مشهور است. این مزارع به ویژه در فصل بهار، معمولاً از اواخر مارس تا اوایل اردیبهشت، سرزنده و زیبا هستند.مزارع لاله عمدتاً در منطقه‌ای به نام "Bollenstreek"…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.