همه‌چیز درباره‌ی خودروهای MVM در ایران

0

رپورتاژ:

بیش از یک دهه است که خودروهای شرکت چینی «چری» به بازار ایران راه پیدا کرده‌اند. این خودروها توسط شرکت «مدیران خودرو» و تحت برند MVM (Modiran Vehicle Manufacturing Company) در ایران مونتاژ می‌شوند. مدیران خودرو زیرمجموعه‌ی شرکت «کرمان موتور» و چری یک شرکت خودروساز دولتی در چین است. این شرکت در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد و دهمین خودروساز بزرگ چین به حساب می‌آید.

ام وی ام 110 به جای ماتیز

خودروهای شرکت‌ چری در کلاس‌های مختلف، از اتوموبیل‌های کوچک شهری گرفته تا هاچ‌بک، سدان و کراس‌آور، تولید می‌شوند. مدیران خودرو به عنوان نمایندگی ام وی ام در ایران، از حدود ۱۰ سال پیش مونتاژ خودروهای چری را با مدل QQ آغاز کرد. چری QQ را در ایران با نام «ام وی ام ۱۱۰» می‌شناسیم. نسل اول MVM 110 که وارد ایران شد، یک کپی نسبتا دقیق از نسل اول «دوو ماتیز» بود. قیمت خودرو ام وی ام جدید بسیار خوب بود و این یکی از دلایل موفقیت این برند در ایران شد.

مونتاژ و فروش ام وی ام ۱۱۰ برای کرمان موتور که پیشتر دوو ماتیز را تولید می‌کرد، کار آسانی بود. دلیل قطع همکاری کرمان موتور و دوو این بود که کمپانی دوو در سال ۲۰۰۱ توسط جنرال موتورز خریداری شد و پس از اعمال تحریم‌ها علیه ایران، کرمان موتور نتوانست با دوو همکاری کند و در نتیجه به سوی همکاری با شرکت چینی چری رفت.

طی سال‌های گذشته، مدیران خودرو مدل‌های مختلفی از خودروهای چری را به صورت مونتاژ یا وارداتی به بازار ایران عرضه کرده است. از جمله‌ مدل‌های جدید آن‌ می‌توانیم به ام وی ام ۵۵۰ (چری E5)، ام وی ام ۳۱۵ (Fulwin 2 FL) سدان و هاچ‌بک، ام وی ام ۱۱۰ اس (Chery QQ)، ام وی ام X33s (تیگو ۳) و ام وی ام X22 (تیگو ۲) اشاره کنیم. البته مدیران خودرو در حال حاضر دو مدل خودرو «تیگو ۵» و «آریزو ۵» را تحت برند چری به بازار عرضه می‌کند. بعلاوه‌ی اینکه بعضی از مدل‌های بالا هم گاهی اوقات تحت برند چری به بازار آمده‌اند.

در بازار خاص خودرو ایران، استقبال از مدل‌های مختلف خودروهای MVM نسبتا خوب بوده و آن‌ها به خوبی توانسته‌اند بازه‌ی قیمتی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان را پر کنند. در این بازه‌ی قیمتی تقریبا هیچ خودروی داخلی وجود ندارد و خودروهای خارجی غیر چینی هم حضور ضعیفی دارند. مدیران خودرو نمایندگی فروش محصولات mvm در ایران را بر عهده دارد.

شاسی بلند های خوش قیمت MVM

خودروهای چری طی سال‌های گذشته پیشرفت خوبی از نظر طراحی و کیفیت داشته‌اند و این موضوع باعث شده موضع خودروهای مدیران خودرو در برابر خودروهای داخلی قوی‌تر شود و بسیاری از مردم ترجیح دهند به جای خودروهای داخلی، به سراغ ماشین‌ های ام وی ام بروند. بعلاوه‌ چری تولیدات متنوعی در کلاس خودروهای کراس‌آور دارد و این حوزه‌ای است که نه خودروسازان داخلی تا به حال ورود کرده‌اند و نه کراس‌آورهای کره‌ای و ژاپنی می‌توانند در این قیمت کم رقابت کنند.

کراس‌آورهای چری با نام «تیگو» (Tiggo) شناخته می‌شوند. کراس‌آور به کلاسی از خودروها گفته می‌شود که ویژگی‌هایی بین خودروهای SUV و خودروهای غیر SUV به خصوص هاچ‌بک یا واگن دارند. این کلاس از خودروها در سال‌های اخیر بسیار طرفدار پیدا کرده است. در میان خودروهای چینی، به دلایلی که بالاتر ذکر کردیم، کراس‌آورها در ایران با اقبال بیشتری مواجه شده‌اند.

از جمله کراس‌آورهای جدید ام وی ام که به تازگی به بازار ایران وارد شده‌اند باید به ام وی ام ایکس 22 یا همان تیگو 2  اشاره کرد. این خودرو، کوچکترین کراس‌آور چری در ایران است و می‌توانیم آن را چیزی بین یک کراس‌آور و یک هاچ‌بک کراس بدانیم. ایکس ۲۲ در بازه‌ی قیمتی خیلی خوبی قرار دارد و هم اکنون قیمت مدل دنده‌دستی معمولی آن در بازار چیزی در حدود ۵۵ میلیون تومان است. در واقع قیمت آن خیلی نزدیک به «ساندرو استپ‌وی» دنده دستی است. مدل دنده اتوماتیک ایکس ۲۲ هم در بازار چیزی در حدود ۶۳ میلیون تومان است یعنی باز هم نزدیک به قیمت بازار ساندرو استپ‌وی اتوماتیک. با اینکه قیمت ام وی ام ایکس ۲۲ و ساندرو استپ‌وی نزدیک است ولی X22 امکانات کاملا بیشتری دارد.

اما لوکس‌ترین خودروی چری در ایران را باید مدل تیگو ۵ بدانیم. این خودرو تحت برند چری وارد ایران نمی‌شود و دقیقا با همان نام چری تیگو ۵ به بازار ایران آمده است. چند ماهی است که نسخه‌ی فیس‌لیفت آن هم در ایران رونمایی شده و مدل‌های مختلف آن در بازه‌ی قیمتی نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان توسط مدیران خودرو به فروش می‌رسند. قیمت تیگو ۵ به طرز چشمگیری از کراس‌آورهای هم‌رده‌ی کره‌ای پایین‌تر است ولی امکاناتی تقریبا در همان حد و اندازه ارائه می‌کند. البته قطعا از نظر کیفیت قطعات و تجهیزات باید به اندازه‌ی پولی که برای آن می‌پردازید انتظار داشته باشید.

قرار است به زودی پرچمدار خودروهای کراس‌آور چری یعنی تیگو ۷ به بازار ایران راه پیدا کند. تیگو ۷ زیبا، پر امکانات و با کیفیت است و ادعا می‌شود که می‌تواند با رنو کپچر و پژو ۲۰۰۸ رقابت کند. خرید اینترنتی خودرو به تدریج درحال پیدا کردن جای خود بین مردم است و خریداران ایرانی علاوه بر مراجعه حضوری به نمایندگی‌ها، می‌توانند به صورت آنلاین خودروی مورد نظر خود را سفارش دهند. برای مشاهده و خرید انواع خودرو میتوانید روی این لینک کلیک کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…

واکسن گارداسیل چیست؟ چه وقت و چه کسانی باید آن را تزریق کنند؟

گارداسیل واکسنی است که به محافظت در برابر انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کمک می‌کند، که یک عفونت شایع مقاربتی است که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلف از جمله زگیل تناسلی و برخی از انواع سرطان شود. این واکسن برای جلوگیری از…

هنرمندی با این تصاویر جالب پیش چشم ما مجسم کرده که اگر 10 بنای تاریخی و اسطوره‌ای معروف، سالم و…

یکی از جالب‌ترین چیز‌ها در مورد مطالعه تاریخ، یادگیری چیز‌های شگفت‌انگیزی است که نیاکان ما ایجاد کرده‌اند. اما برخی از یادگارهای آنها از بین رفته‌اند و فقط ویرانه‌های آنها باقی هستند و در مواردی همین ویرانه‌ها هم نیستند و فقط توصیف‌های متنی…

جشن ۷۵۰ سالگی برلین در آلمان شرقی و رژه رایانه‌های قابل حمل

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

اگر در این لحظات تاریخی حساس، شخصیت‌های مهم عکس سلفی می‌گرفتند

عکس سلفی به مفهوم کنونی آن مدت یک دهه است که مرسوم شده و به مفهوم گرفتن عکس آینه‌ای یا تکنیک‌های گرفتن عکس با شاتر زمان‌دار قدمت آن به زمان عکاسی برمی‌گردد.اما تصور کنید که در این لحظات مهم تاریخی، شخصیت‌ها دست به دوربین می‌شدند و به…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.