ماء الشعیر طبی چیست؟

0

رپورتاژ

ماء الشعیر و نوشیدنی مالت یکی از نوشیدنی هاییست که از دیرباز مورد استفاده مردم قرار می گرفته است. این نوشیدنی سرشار از ویتامین B ، آنتی اکسیدان و سایر مواد ضروری است. این نوشیدنی به دلیل خواص بسیار فراوان توسط پزشکان نیز تجویز می شود. نوشیدنی مالت و آبجوهای موجود در بازار گاهی به دلیل داشتن گاز و یا افزودنی های متفاوت ، اثر درمانی کمتری دارند همچنین متاسفانه برخی از کارخانجات سود جو به جای ماء الشعیر ، مخلوطی از اسانس جو ، قند و آب را روانه بازار می کنند. به همین دلیل در صورتی که قصد دارید آبجو یا همان ماء الشعیر را به صورت درمانی مورد استفاده قرار دهید و از خواص ارزشمند آن بهره مند شوید ، بهتر است که ماء الشعیر طبی را امتحان کنید.  در این مقاله قصد داریم تا شما را با این نوشیدنی مقوی آشنا سازیم. با ما همراه شوید.

ماء الشعیر و نوشیدنی مالت یکی از نوشیدنی هاییست که از دیرباز مورد استفاده مردم قرار می گرفته است

 مصرف ماء الشعیر طبی توسط نیاکان

گذشتگان ما ارزش زیادی برای بدن خود قائل بودند . به همین دلیل همیشه سعی در این داشتند که از بهترین و سالم ترین مواد غذایی استفاده کنند .  پاکسازی بدن با استفاده از رژیم آش و یا ماء الشعیر طبی یکی از معروف ترین روش ها برای حفظ سلامتی محسوب می شد که معمولا در اواخر زمستان و اوایل بهار بسیار رایج بود. در  طب سنتی گفته می شود مواد زائدی که در فصل زمستان و به دلیل سرمای هوا در بدن تجمع می یابند ، در گرمای بهار کم کم رقیق تر می شود. به همین دلیل پاکسازی بدن در این فصل راحت تر و بهتر انجام خواهد شد.

روش تهیه ماء الشعیر طبی برای پاکسازی بدن

برای تهیه ماء الشعیر طبی در خانه ، 50 گرم جو پوست کنده شده را با چهار لیوان آب مخلوط کرده و با حرارت ملایم به مدت 40 تا 50 دقیقه بپزید و اجازه دهید که جو ها به حالت پخته برسند. پس از مدتی ، قبل از سرد شدن ، محلول از صافی گذرانده می شود. به نوشیدنی حاصل شده آبجوی طبی گفته می شود که دارای خواص فوق العاده ایست . از 50 گرم جو می توان بیش از 3 لیوان آبجو تهیه و همچنین به مدت سه روز از آن در یخچال نگهداری کرد.

ماء الشعیر به دلیل خاصیت خنک کنندگی و سردی که دارد برای افرادی که دچار تب هستند بسیار مفید است

نکات مهم در تهیه آبجو طبی

آبجوی طبی نباید یه هیچ عنوان غلیظ و ژله ای شود در غیر این صورت تاثیر دارویی خود را برای پاکسازی بدن از دست خواهد داد. همچنین جوی استفاده شده در صورتی که دارای جنس مرغوب باشد ، رنگ ماء الشعیر حاصل شده را سرخ ملایم و کمرنگ خواهد کرد. افراد با معده سرد و تر بهتر است که ماء الشعیر طبی را همراه با عسل مورد استفاده قرار دهند و در نهایت آن را بنوشند . نکته مهم دیگر آن است که در هنگام مصرف ماء الشعیر طبی بهتر است که ابتدا آن را به خوبی هم بزنید تا رسوب آن به خوبی با مایع مخلوط شود . رسوب موجود در نوشیدنی دارای خواص غذایی فراوان است اما در صورت عدم تمایل می توان از خوردن آن صرف نظر و تنها از خواص سردی دهندگی بخش رقیق ماء الشعیر بهره برده  و در تابستان از گرمازدگی جلوگیری کرد.

برخی از فواید ماء الشعیر طبی

ماء الشعیر به دلیل خاصیت خنک کنندگی و سردی که دارد برای افرادی که دچار تب هستند بسیار مفید است و در مدت زمانی کوتاه ، درجه حرارت بدن را پایین خواهد آورد . همچنین این نوشیدنی شگفت انگیز ، کلیه ها را شستشو داده و از بروز سنگ کلیه جلوگیری می کند . ماء الشعیر طبی در براق شدن مو بسیار موثر است  و همچنین کمک زیادی به حالت دادن مو خواهد کرد. این نوشیدنی در درمان بیماری هایی نظیر آبله مرغان و سرخک نیز بسیار مفید بوده و به دلیل خاصیت پاک کنندگی ، بیماری را سریع تر برطرف خواهد کرد. مصرف مداوم ماء الشعیر طبی ، ضریب هوشی را بالا می برد و برای کودکان بسیار مفید است . افرادی که دار مشکلات گوارشی نظیر یبوست شده اند بهتر است که این نوشیدنی را مورد استفاده قرار دهند تا هرچه سریع تر بیماری آنان برطرف گردد.

برخی از کارخانجات نظیر کارخانه شمس اقدام به تولید بهترین نوشیدنی مالت و ماء الشعیر کرده اند

 ماء الشعیر با کیفیت مصرف کنید

برخی از کارخانجات نظیر کارخانه شمس اقدام به تولید بهترین نوشیدنی مالت و ماء الشعیر کرده اند که از نظر کیفیت از درجه بالایی برخوردار بوده و به دلیل اینکه از عصاره مالت  و قند های طبیعی نظیر قند خرما تشکیل شده است ، دارای خواص دارویی فراوان است و  همانند ماء الشعیر طبی در درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها موثر است. در صورتی که تمایل دارید ماء الشعیری باکیفیت بنوشید ، ما به شما پیشنهاد می دهیم که نوشیدنی مالت شمس و همچنین  شمس لیمونعناع را تجربه کنید و از تازگی  و خنکی آن بهره مند شوید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.