خدمات درمانی دندانپزشکی با شرایط پرداخت اقساط

0
رپورتاژ

خدمات درمانی دندانپزشکی

امروزه، دندانپزشکان در کلینیک‌ها و مطب‌های خود خدمات درمانی و زیبایی متنوعی از جمله کشیدن دندان، عصب کشی، ترمیم، روکش دندان، ایمپلنت و غیره را ارائه می‌دهند. سلامتی دندان و رسیدگی به آن موضوعی با اهمیت است. همه‌ ما برای خوردن و جویدن غذا، ادای صحیح کلمات و داشتن یک لبخند زیبا به دندان‌های سالم نیاز داریم. برخی از افراد به صورت ژنتیکی از دندان‌های سالم و مستحکم برخوردارند، درحالی که برای برخی دیگر چنین شانسی وجود ندارد.در این مقاله به خدمات متنوع درمانی که توسط دندانپزشکان ارائه می‌شود پرداخته‌ایم. همچنین به شما خواهیم گفت که مراجعه به دندانپزشک در چه مواقعی ضروری است.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • انواع خدمات دندانپزشکی
  • انواع خدمات درمانی دندانپزشکی
  • معاینات دندانپزشکی
  • معاینات دندانپزشکی هرچند وقت یکبار باید انجام شود
  • جرم گیری و تمیز کردن دندان
  • از بین بردن سوراخ درز بین دندان
  • پر کردن دندان
  • عصب کشی دندان
  • دندان درد و کشیدن دندان
  • ترمیم دندان‌های آسیب دیده با روش باندینگ
  • ترمیم دندان‌های آسیب دیده با استفاده از روکش دندان
  • رفع مشکلات دندانی با استفاده از تاج
  • بریج دندان
  • سایر خدمات دندانپزشکی رایج
  • هزینه دندانپزشکی
  • سخن آخر

انواع خدمات دندانپزشکی

خدمات دندانپزشکی در گذشته فقط به خدمات درمانی خصوصا کشیدن دندان پوسیده و گاهاً ترمیم و عصب کشی محدود می‌شد؛ اما امروزه و با پیشرفت تکنولوژی دندانپزشکان قادرند خدمات متنوع بسیاری از جمله خدمات ترمیمی و زیبایی را نیز به مراجعین خود ارائه دهند.

می‌توانیم خدمات دندانپزشکی را در سه دسته‌ خدمات درمانی، خدمات ترمیمی و خدمات زیبایی قرار دهیم. هرکدام از این خدمات می‌توانند کمک فراوانی به حفظ سلامتی دندان‌ها، داشتن لبخندی زیبا و به تبع آن افزایش اعتماد به نفس در افراد شوند؛ از طرفی با داشتن دندان‌هایی سالم عمل غذا خوردن به درستی انجام می‌شود و این موضوع بر حفظ سلامتی دستگاه گوارش تأثیر مثبت خواهد داشت.

  • خدمات درمانی: خدمات درمانی شامل رفع پوسیدگی دندان‌ها، کشیدن دندان، جرم‌گیری دندان، درمان عفونت لثه و دندان، عفونت ریشه و غیره می‌شود.
  • خدمات ترمیمی: معمولا به دنبال آسیب‌های جدی که به دهان و دندان و فک وارد می‌شود باید از خدمات ترمیمی دندانپزشکی استفاده کرد.
  • خدمات زیبایی: کسانی که دوست دارند دندان‌هایی زیبا و جذاب داشته باشند. پس از درمان‌های لازم برای دندان از خدمات زیبایی دندانپزشکی از جمله روکش، سفید کردن دندان‌ها کامپوزیت و مواردی از این قبیل استفاده می‌کنند.

با محافظت از دندان‌ها به هنگام ورزش کردن و رعایت بهداشت دهان و دندان و همچنین رژیم غذایی مناسب، می‌توان تا حدودی خود را از مراجعه به دندانپزشک برای خدمات ترمیمی نجات داد. بر این اساس، بیشترین آمار مراجعه به دندانپزشکی به خاطر بهره‌مندی از خدمات درمانی آن‌هاست. مواردی که به خاطر آنها به دندانپزشکی مراجعه می‌کنیم معمولا به دنبال درد دندان و رفع پوسیدگی و شکستگی دندان اتفاق می‌افتد. در ادامه، مهم‌ترین روش‌ها و خدمات درمانی دندانپزشکان را توضیح داده‌ایم.در دندانپزشکی آتن همه خدمات را با شرایط پرداخت اقساط انجام دهید.

 

جرم گیری و تمیز کردن دندان‌ها

به دلیل رژیم‌های غذایی نامناسب و تنبلی در مسواک زدن، جرم‌های سخت و پلاک‌های نرم بر روی دندان‌ها می‌نشیند؛ این شرایط علاوه بر اینکه زیبایی و لبخند افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد بلکه به تدریج موجب پوسیدگی و گاها کشیدن دندان هم خواهد شد. از این رو دندانپزشکان به برخی از مراجعین خود جرم‌گیری و تمیز کردن دندان را به عنوان یک روش درمان پیشنهاد می‌دهند.

در جرم‌گیری دندان مواد زائدی که از ذرات غذا، پلاک‌های نرم ناشی از رشد باکتری‌ها و تجمع پلاک و مواد معدنی از بزاق بر روی دندان‌ها نشسته‌اند، حذف می‌شود. جرم گیری دندان با استفاده از برس چرخان و خمیر پولیش انجام می‌شود. این کار باعث می‌شود باکتری‌ها و مواد زشت از روی دندان‌ها برداشته شود و دندان‌هایی زیبا و تمیز ایجاد شوند.

جرم‌های دندان بر روی ظاهر افراد تأثیر منفی دارند. جرم‌گیری می‌تواند لبخند و چهره‌ فرد را زیبا کند؛ از این رو، برخی جرم گیری را در دسته‌ خدمات زیبایی قرار می‌دهند.

پر کردن دندان

یکی از روش‌ها و خدمات رایج در دندانپزشکی‌ پر کردن و ترمیم دندان‌ هاست. پوسیدگی‌ها موجب ایجاد حفره‌های زشت بر روی دندان‌ها می‌شوند. این حفره‌ها به‌تدریج تمام دندان‌ را دربرمی‌گیرند و حتی ممکن است به از بین رفتن کامل و کشیدن دندان منجر شوند. برای جلوگیری از چنین وضعیتی، باید هرچه سریع‌تر توسط دندانپزشک درمان شوند. در پر کردن دندان ابتدا با استفاده از مته‌های مخصوص پوسیدگی‌ها برداشته می‌شود، سپس محل آن تمیز شده و با مواد مخصوص پر می‌شود.

موادی که برای پر کردن دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد بر اساس شرایط دندان ( از لحاظ رنگ، اندازه و محل دندان) متنوع است. دندان پزشک باید در مورد متریالی که برای ترمیم و پر کردن دندان پوسیده به کار گرفته به مراجعه کننده اطلاع دهد. غالباً برای اینکه زیبایی دندان حفظ شود از مواد پر کننده همرنگ دندان استفاده می‌شود.

عصب کشی دندان‌ها

عصب کشی یا درمان ریشه روشی رایج برای درمان‌ عفونت‌های دندانی است. دندان‌ها دارای پالپ هستند. پالپ‌ها یا همان عصب دندان، وظیفه‌ رساندن اکسیژن، مواد مغذی و احساس به دندان را به عهده دارند. این بافت در مرکز توخالی دندان قرار دارد و در کنار آن عروق خونی و اعصاب هم موجود هستند. اگر به پالپ آسیب برسد موجب از دست رفتن کامل آن خواهد شد. این آسیب ممکن است بر اثر ضربه یا پوسیدگی باشد. در هر صورت آسیب دیدن پالپ یا اعصاب دندان خطری جدی برای دندان است و باید سریع‌تر به آن رسیدگی شود.

در روش درمانی عصب کشی دندان پزشک با استفاده از ابزارهای خود همچون مته و فایل‌‌های کوچک که در اختیار دارد به تمیز کردن کانال‌های ریشه دندان می‌پردازد. پس از این که به کانال‌های ریشه شکل داد. داخل دندان‌ها را تمیز و خشک و با استفاده از مواد مخصوص دندان را پر می‌کند.

مواد پر کننده دندان معمولا به رنگ‌های نقره‌ای یا ‌همرنگ دندان است. این مواد موجب استحکام دندان‌ها و محافظت از آن‌ه ادر برابر شکستگی خواهد شد. جلسات درمان عصب کشی و ترمیم دندان گاهاً در چند جلسه انجام خواهد شد؛ از این رو، مراجعه‌کننده باید چند در زمان‌های تعیین شده برای ادامه‌ درمان به دندانپزشکی مراجعه نماید.

کشیدن دندان

کشیدن دندان یکی از رایج‌ترین خدمات درمانی دندانپزشکان است. گاهی پوسیدگی و عفونت باعث می‌شود دندان‌ به طور کامل از دست برود. در این شرایط درد دندان به شدت عذاب‌آور و غیرقابل تحمل است. بنابراین تنها راه چاره کشیدن دندان است. زمانی که دندان را کشیدید میتوانید با ایمپلنت جایگزین کنید.

کشیدن دندان ممکن است بسته به نوع دندان و محل قرارگیری آن در شرایط متفاوتی انجام گیرد. اگر ریشه دندان حالت نرمال داشته باشد، کشیدن آن به آسانی انجام می‌شود. ولی گاها به دلیل وجود دندان نهفته و یا رشد دندان‌ در محل نامناسب کشیدن دندان معیوب با جراحی امکان پذیر خواهد شد. حتی ممکن است برای کشیدن دندان به بیهوشی عمومی نیاز باشد. در چنین وضعیتی ضروری است که کشیدن دندان توسط دندانپزشک جراح انجام گیرد.

 

 

ترمیم دندان‌های آسیب دیده با استفاده از روکش دندان

یکی از خدمات دندانپزشکی که می‌تواند در هر سه دسته درمانی، ترمیمی و زیبایی قرار بگیرد درمان دندان‌های آسیب دیده با استفاده از روکش دندان است. در روش درمانی روکش با استفاده از متریال مخصوص لایه‌ نازکی را بر روی سطح دندان می‌چسباند. برای چسباندن لایه‌ روکش گاهی باید دندان‌ها اندکی تغییر شکل داده شوند. روکش دندان را می‌توان یک روش مناسب برای زیبایی دندان‌ها و داشتن لبخندی جذاب به شمار آورد.

رفع مشکلات دندانی با استفاده از تاج

گذاشتن تاج بر روی دندان‌های آسیب دیده و شکسته روش مناسبی برای رفع این مشکل است. این روش درمان می‌تواند در ترمیم دندان هایی که آسیب‌های شدید و دائمی داشته‌اند بسیار مؤثر باشد. در این روش بر روی دندان کلاهک‌هایی که از مواد مخصوص تهیه شده را بر روی دندان قرار می‌دهند. برای ترمیم دندان‌های شکسته و آسیب دیده به روش مذکور، ممکن از مواد سرامیکی، فلزی یا ترکیبی از هر دو استفاده شود.

سایر خدمات دندانپزشکی رایج

همانطوری که در ابتدا و لابه‌لای مطالب ذکر شده اشاره کردیم روش‌های درمانی در مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی بسیار متنوع است. دندانپزشکان با توجه به شرایط و وضعیت دندان‌های بیمار، مناسب‌ترین روش را به او پیشنهاد می‌دهند. برخی دیگر از روش‌های درمانی رایج ارائه شده در دندانپزشکی‌ها را در زیر آورده‌ایم.

  • استفاده از دندان مصنوعی
  • نصب محافظ‌های دهان و دندان
  • درمان ارتودونسی
  • ایمپلنت
  • پیوند لثه
  • فلوراید تراپی
  • جراحی فک
  • و غیره

هزینه دندانپزشکی

هزینه‌های دندانپزشکی با توجه به نوع درمان، مواد مورد استفاده و تجربه و مهارت پزشک معالج متفاوت است. متأسفانه به دلیل اینکه در دندانپزشکی‌ها مبلغ قابل توجهی از هزینه‌ درمان به عهده‌ خود بیمار است معمولا این هزینه‌ها بسیار بالاست؛ با این‌حال، بسته به مواردی که ذکر کردیم ممکن است هزینه و قیمت خدمات دندانپزشکی از جمله هزینه کشیدن دندان یا هزینه عصب کشی و ترمیم از مطبی به مطب دیگر یا از شهری به شهر دیگر متفاوت باشد.

سخن آخر

خدمات درمانی دندانپزشکی شامل کشیدن دندان، ترمیم، ایمپلنت، جرم‌گیری و خدمات زیبایی مثل روکش و بسیاری موارد دیگر است. هر چند که هزینه‌های دندانپزشکی بسیار بالاست اما برای حفظ سلامتی بدن و جلوگیری از مشکلات دهانی و دندانی بیشتر ناچارا باید چنین هزینه‌های را متحمل شد. بهترین راهکار برای پیشگیری از متحمل شدن چنین هزینه‌هایی با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی آتن میتوانید با شرایط پرداخت اقساط از آن بهره مند شوید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.