عسل طبیعی از کجا بخریم؟ راهنمای خرید عسل طبیعی

0
رپورتاژ

با توجه با اینکه اغلب عسل‌های موجود  در بازار غیر طبیعی هستند، عسل طبیعی تا حدی کمیاب شده است و به شکلی که بخش خیلی کمی از زنبورداران عسل طبیعی تولید می‌کنند.

در این مطلب قصد داریم به برخی از مهمترین سوالات و چالش‌های افراد در مورد خرید عسل پاسخ دهیم تا شاید به آن‌ها برای یک خرید مطمئن کمک کند.

پیش از اینکه به سراغ نکاتی در مورد خرید عسل طبیعی برویم، بد نیست کمی با عسل طبیعی و تفاوت آن با سایر عسل‌ها آشنا شوید، اینکه به چه عسلی طبیعی می‌گویند؟ آیا عسل غیر طبیعی تقلبی است؟

 

تعریف عسل طبیعی:

عسل طبیعی به عسلی گفته می‌شود که زنبور برای تهیه آن تنها از شهد گیاهان استفاده کرده باشد و زنبوردار از مواد قندی مانند آب و شکر برای تغذیه زنبور استفاده نکرده باشد، در چنین شرایطی عسل کاملا طبیعی است و میزان ساکارز آن بسیار پایین است. دقت داشته باشید که بیشتر خواصی که تا حالا از عسل شنیده‌اید مرتبط با عسل طبیعی است.

 

عسل غیر طبیعی تغذیه ای:

عسل غیر طبیعی از نوع تغذیه‌ای، به عسلی گفته می‌شود که زنبور برای تهیه آن از شهد گل و گیاه استفاده نکرده است و به جای آن از مواد قندی تغذیه کرده است، در بین عسل‌های غیر طبیعی این نوع عسل کیفیت بالاتری دارد چرا که حداقل توسط زنبور عسل تولید شده است.

عسل تقلبی:

این نوع عسل به عسل تقلبی معروف است چرا که توسط زنبور تولید نشده است وعملا با مربا هیچ تفاوتی ندارد و هیچ خاصیتی هم ندارد، البته این نوع عسل در بازار به ندرت یافت می‌شود  و عمده عسل‌های بازار یا کاملا طبیعی هستند یا از نوع تغذیه‌ای هستند. عسل‌های سوپرمارکتی به طور کامل تغذیه‌ای هستند.

 

چطور عسل طبیعی را تشخیص دهیم؟

مشکل اصلی در تشخیص عسل طبیعی از تغذیه‌ای است، در واقع چون هر دوی این عسل‌ها توسط زنبورعسل تولید شده‌اند، از نظر رنگ و طعم به سختی قابل تشخیص هستند و دقیق‌ترین راه برای تشخیص عسل طبیعی از غیر طبیعی، انجام آزمایش عسل است که در آن فاکتورهایی مانند ساکارز عسل مشخص شده است و ساکارز عسل طبیعی زیر 5درصد است.

 

آیا عسل طبیعی شرک می‌زند؟

بله عسل طبیعی حرارت ندیده قطعا شکرک می‌زند و این به دلیل ترکیبات موجود  در عسل طبیعی است، اما فراموش نکنید که عسل‌های تغذیه‌ای هم در خیلی از مواقع شکرک می‌زند و نمی‌توان گفت که اگر عسلی شکرک زد قطعا طبیعی است.

برای برطرف کردن شکرک عسل می‌توانید آن را به صورت غیر مستقیم حرارت دهید اما به یاد داشته باشید که حرارت دادن عسل ممکن است بخشی از خواص آن را از بین ببرد.

 

عسل طبیعی چه طعمی دارد؟

اشتباه نکنید، عسل طبیعی بسته به اینکه زنبور از چه گیاهی تغذیه کرده باشد طعم‌های متفاوتی دارد و اصلا اینطور نیست که طعم ثابتی داشته باشد.

حتی ممکن است طعم عسل آویشن یک منطقه با طعم عسل آویشن منطقه‌ی دیگر کاملا متفاوت باشد. به همین دلیل ما همواره توصیه می‌کنیم که هرگز عسل را بر اساس طعم آن قضاوت نکنید.

هرچند قطعا عسل طبیعی همواره طعمی گیاه مورد تغذیه زنبور را با خود دارد اما با گسترش تقلب‌ها به راحتی می‌توان با وارد کردن اسانس طعمی شبیه به عسل طبیعی ایجاد کرد.

 

بهترین عسل ایران برای کدام منطقه است؟

این سوال از اساس اشتباه است، هر منطقه‌ای پوشش گیاهی خودش را دارد و عسل‌های هر منطقه از این نظر باهم تفاوت دارند، عسل گون، عسل آویشن، عسل چهل گیاه و… همگی حاصل تغذیه زنبور از پوشش گیاهی در مناطق مختلف هستند، لذا این عسل‌ها هر کدام خواص متفاوتی دارند و در برخی خواص هم مشترک هستند، پس نمی‌توان گفت که کدام بهترین است بلکه هر فرد با توجه به سلیقه و نیازش یکی از این عسل‌ها را به مابقی ترجیح می‌دهد.

کیفیت عسل هم به فاکتور‌های متنوعی از جمله آب و هوا، میزان بارندگی، زمان برداشت و.. بستگی دارد. پس به جای اینکه به دنبال یک عسل خاص از یک منطقه خاص باشید به دنبال عسل با کیفیت باشید.

از کجا عسل طبیعی بخریم؟

از آنجایی که این امکان برای شما وجود  ندارد که هر بار عسلی که خریداری می‌کنید را آزمایش کنید، لازم است که به یک فروشنده مطمئن مراجعه کنید، فروشنده‌ای که طبیعی بودن عسل‌ها را به شرط بازگشت وجه تضمین می‌کند، چنین فروشنده‌ای قطعا عسل طبیعی عرضه می‌کند و از این بابت نگرانی از آزمایش آن توسط مشتری ندارد.

ما در مجموعه آویشا ( avishaa.com ) عسل طبیعی را از بهترین و مطمئن ترین زنبورداران ایران به دست مصرف کنندگان می‌رسانیم، عسل های آویشا همگی طبیعی و خام هستند و با ضمانت بازگشت وجه به فروش می‌رسند، حتی اگر از طعم عسل راضی نبودید، می‌توانید درخواست بازگشت وجه کنید.

 

عسل با موم بخریم یا بدون موم؟

اول از همه باید بدانید که اینکه عسل موم داشته باشد یا نداشته باشد نشان از طبیعی بودن عسل نیست، در واقع یک عسل با موم می‌تواند طبیعی یا غیر طبیعی باشد و داشتن موم نشان از طبیعی بودن عسل نیست.

اما توصیه ما این است که ترجیحا عسل بدون موم خریداری کنید، چرا که اولا ممکن است این موم بارها و بارها توسط زنبوردار استفاده شده باشد تا زنبور مجبور به تولید موم نباشد و این کار بهداشتی نیست.

از طرف دیگر داروها و آنتی‌بیوتیک‌هایی که در کندو برای مبارزه با آفت‌ها استفاده می‌شود به راحتی جذب این موم‌ها شده و در آن باقی می‌ماند و از این نظر هم توصیه می‌شود از موم استفاده نکنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.