برای نگهداری از موهای رنگ شده این نکات را به خاطر داشته باشید

0
رپورتاژ

داشتن موهایی سالم و خوش رنگ حال شما را خوب کرده و زیبایی چهره شما را چندین برابر می کند. بعد از رنگ کردن همه ما دوست داریم موهایمان آسیب ندیده و سالم بمانند و از طرفی درخشش و ماندگاری آنها بیشتر شود. بنابراین بای نگهداری از موهای رنگ شده خود بهتر است نکات زیر را به خاطر داشته باشید.

  1. شستن رنگ مو

پیش از شستن موها با شوینده مناسب موی خود یا نرم کننده باید ابتدا مطمئن شوید رنگ مو را کاملا با آب از روی موهای خود شسته ‌اید. در صورتیکه رنگ کامل شسته نشود، حساسیت به آن در پوست سر شما بیشتر می شود. این آسیب واردشده به مو ممکن است تا ریشه موها نیز پیش برود.

  1. استفاده از ماسک مو

زمانی که شما از ماسک مو استفاده می‌ کنید این کار به شادابی بیشتر موهای شما کمک می کند. بهتر است هفته ای دو بار و در هر مرتبه 10 تا 15 دقیقه از یک ماسک مو بر روی موهای خود استفاده کنید. ماسک ها به درخشش و سلامت موهای معمولی و رنگ شده کمک می کنند. ماسک همچنین رطوبت لازم را به موها می رساند و آسیب ناشی از مواد رنگ مو را کم می کند. بسیاری از ماسک ها نقش تقویت کننده مو را دارند و به سبب ویتامین های مورد نیاز مو که در آنها است کمک می کنند تا مواد شیمیایی رنگ کمتر به موهای شما آسیب بزند. بهترین انواع  تونیک سر زنانه و مردانه را می توانید در برندهای سریتا، سینره و دیگر برندهای ایرانی پیدا کنید. این برندها پایه گیاهی داشته و به سلامت موی شما در بلند مدت کمک می‌کنند. بسیاری از تقویت کننده های مو خاصیت تقویت کننده مژه نیز دارند و از آنها می‌ توانید برای تقویت مژه خود هم استفاده کنید. بهترین برند این محصولات را می توانید در مارک های اکسیلیا، سریتا و  ماوالا پیدا کنید. قیمت انواع ایرانی تقویت کننده مژه به صرفه بوده و حجم بیشتری را شامل می شود.

  1. شستشوی کمتر موهای رنگ شده

برای مراقبت از مو و حفظ چربی سر بهتر است که موها را هر روز شستشو نکنید. برای مراقبت بعد از رنگ مو هم بهتر است همین عادت را حفظ کرده و موهای خود را کمتر بشویید. این کار از این جهت است که شستشوی زیاد موها، رنگ بیشتری از روی کوتیکول مو برمی ‌دارد. بنابراین رنگ موها کمرنگ شده و درخشندگی ساقه مو هم کم می شود. شستن بیش از حد موهای رنگ شده، خشک شدن و گره خوردن موها را تشدید می‌کند. اگر شما هم در زمره آن دسته افرادی هستید که هر روز عادت به شستن موهای خود دارید، برای مراقبت از مو بهتر است این عادت را رها کنید. تنها دو تا 3 بار موهای رنگ شده را بشویید کافی است.

  1. استفاده از نرم کننده مخصوص مو

با برخورد مستقیم نور خورشید به موها فولیکول‌ های آنها دچار آسیب شده و به دنبال آن موها سست و شکننده می شوند. این عامل موجب ریزش موها شده و رنگ کردن موها این موضوع را تشدید می کند. به همین دلیل هم پیشنهاد ما به شما آن است که به سراغ مرطوب کننده و نرم کننده بروید که در آنها ضد آفتاب نیز وجود دارد.

  1. استفاده کمتر از حرارت بر روی موها

همه موها با حرارت زیاد آسیب می بینند. موهای رنگ شده هم در این زمینه حساسیت زیادی نسبت به گرما دارند و به همین دلیل هم  توصیه می شود از تجهیزات حرارتی مانند اتو مو و سشوار استفاده نکنید یا اگر قصد استفاده از آن‌ها را دارید هم تعداد استفاده را تنها به هفته ای ۱ الی ۲ بار محدود کنید. بهتر است  از وسایلی با حرارت پایین استفاده کنید.  شما همچنین می توانید برای موهای خود با استفاده از  محصولات آرایشی و بهداشتی یک لایه محافظ درست کنید تا تاثیر حرارت بر روی موهای شما کمتر شود.

  1. استفاده از نرم کننده مو

بهتر است در کنار شامپو مو در هر بار شستشوی موها از نرم کننده استفاده کنید. با این کار کیفیت رنگ موهای شما بهتر و بیشتر حفظ می شود. در عوض شستشوی موها با شامپو را کم کرده و نرم کننده را جایگزین آن کنید.

نویسنده: وحیده امینی

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5