قبولی دانشگاه و دورهٔ دانشجوی برتر

0

رپورتاژ

بسیاری از کنکوری‌ها بعد از اعلام نتایج قبولی دانشگاه با خیال راحت می‌روند سراغ استراحت و عشق و حال. آن‌ها فکر می‌کنند دیگر دوران سختی تمام شده و حالا حق دارند فقط به تفریح فکر کنند. این اشتباهی است که مبنای دوران تلخ دانشجویی و ناتوانمندی‌های بعد از فارغ‌التحصیلی را پایه‌گذاری می‌کند. مراجعه به آمار بیکاری فارغ‌التحصیلان و نارضایتی دانشجویان از تحصیل نشان می‌دهد که لازم است آموزش‌های مناسب تکمیلی برای دانشجویان طراحی و اجرا شود.

دورهٔ دانشجوی برتر که توسط استارتاپ آموزشی دانشجویانه ارائه شده، تنها دورهٔ جامع توانمندسازی برای آماده ساختن دانشجویان برای ورود به دانشگاه و طی موفق مسیر دانشجویی و کسب آمادگی برای ورود به دنیای کسب‌وکار است.

 

مشکلات ورود به دانشگاه

قبولی در دانشگاه تنها شرط ورود به دانشگاه است و دیگر هیچ. با ورود به دانشگاه متوجه می‌شوید که نکات بسیاری باید بدانید تا بتوانید بر شرایط دانشگاه مسلط شوید و با موفقیت این دوره را طی کنید.

یکی از ضعف‌های نظام دانشگاهی کشور عدم توجه به توانمندسازی دانشجویی است. دانشجویان سال اولی بدون آموزش در محیط دانشگاه رها شده و با هر بهانه با عناوین زشتی مثل ترمک و ترمولک خطاب می‌شوند و نوعا تا سال سوم دانشجویی این اوضاع ادامه دارد تا به اصطلاح راه‌وچاه را یاد بگیرند.

همین عامل نارضایتی و افسردگی بسیاری از دانشجویان است که برای آن راه‌حلی اندیشیده نشده است.

 

ضعف‌های برنامهٔ آموزشی دانشگاه

دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه نیازمند آموزش‌های متنوعی هستند که در برنامه آموزشی دانشگاه دیده نشده است. در واقع دانشگاه تنها به ارائه سرفصل مصوب برای هر رشتهٔ دانشگاهی می‌پردازد.

با دنبال کردن برنامه‌ای که دانشگاه به یک دانشجو می‌دهد، کسب تخصص دانشگاهی صورت می‌گیرد ولی توانمندسازی دانشجویان در این برنامه وجود ندارد. زیرا توانمندسازی برنامه‌ای چندوجهی است که مجزا از رشتهٔ درسی است و آموزش‌های خاص خود را نیاز دارد.

 

آموزش‌های مورد نیاز دانشجویان نو ورود

هر دانشجوی نو ورود نیازمند آموزش‌های مهمی است که با سرفصل درسی دانشگاهی کاملا متفاوت هستند. یک دانشجو نیازمند آن است که اصول زندگی در دانشگاه را یاد بگیرد، به شناخت مناسبی از خود برسد و مهارت‌های کلیدی دانشجویی را یاد بگیرد. مهارت‌های نرم و سخت متنوعی هستند که هر دانشجوی سال اولی به آن‌ها نیاز دارد. همچنین یک دانشجو در دوران دانشجویی باید برای کسب‌وکار و ورود به دنیای بعد از فارغ‌التحصیلی آماده شود. این مجموعه آموزش‌ها نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و حرفه‌ای هستند تا یک دانشجو بتواند از مسیر یادگیری آن‌ها به موفقیت تحصیلی و آمادگی برای ورود به جامعه دست یابد.

 

یک راه حل: دورهٔ دانشجوی برتر

دورهٔ توانمندسازی «دانشجوی برتر» تنها دورهٔ توانمندسازی دانشجویان کشور است و بیش از ۷۰ درس و آموزش کاربردی همراه با مشاوره و کوچینگ برای توانمندسازی حرفه‌ای دانشجویان دارد.

دورهٔ‌ دانشجوی برتر با مطالعهٔ شرایط دانشگاهی ایران در طی ۷ سال تحقیق و مطالعه تدوین شده است. این دوره نیازهای اساسی ورود به دانشگاه و طی موفق مسیر دانشجویی و کسب آمادگی برای کسب‌وکار و ورود به دنیای بزرگ‌تر بعد از دانشگاه را در خود جای داده است.

این دوره بر اساس کتاب «رازهای تبدیل کرم خاکی به اژدها» طراحی شده است که اولین کتاب آموزش توانمندسازی دانشجویان ایران است. عمار محمدی آلاشلو نویسندهٔ‌ این کتاب و بنیان‌گذار دانشجویانه با گردآوری مشکلات دانشجویان، راه‌حل‌های عملی و کاربردی متنوعی در این کتاب مطرح کرده است که بسیار مورد استقبال خوانندگان قرار گرفته است. تا کنون بیش از ۱۵۰ دانشجو، کارشناس امور فرهنگی دانشگاه و مشاوران مراکز مشاوره دانشگاهی این کتاب را خوانده و نسبت به آن نظر مثبت ارائه داده‌اند.

دورهٔ دانشجوی برتر چه آموزش‌هایی دارد؟

سبک زندگی دانشجویی یکی از گسترده‌ترین آموزش‌های این دوره است. منظور از سبک زندگی در دورهٔ دانشجوی برتر چیزی فراتر از هماهنگ شدن با محیط دانشگاه و برنامه‌ریزی آموزشی است. در این سرفصل بیش از ۱۵ درس وجود دارد که ابعاد گوناگون زندگی دانشجویی را آموزش می‌دهد.

مهارت‌های پایهٔ دانشجویی از قسمت‌های مهم دیگر این دوره است. چندین مهارت نرم‌افزاری و کاربردی کلیدی در این قسمت تدوین شده است تا بتوانید با سرعت عمل و دقت بالایی تکالیف دانشجویی را انجام دهید و به دانشجوی شاخصی در دانشگاه خود تبدیل شوید. همچنین مهارت‌های نرم مهمی که دانشجویان در دوران دانشگاهی نیاز دارند در این دوره تدوین شده است.

شناخت از خود و تشخیص فعالیت‌های مناسب شخص از آموزش‌های مهم دیگر این دوره است که سهم بزرگی در موفقیت و پیشرفت آیندهٔ یک دانشجو ایفا می‌کند.

شناخت موفقیت واقعی، دور کردن افکار نادرست تبلیغاتی و رسیدن به بینش صحیح اجتماعی و اقتصادی از اهداف دیگر این دوره است که دانشجو را برای روبرو شدن با دنیای واقعی آماده می‌کند.

مباحث کارآفرینی از دیگر بخش‌های مهم این دوره هستند که دانشجویان را از پایه با مفاهیم اقتصادی آشنا و آمادهٔ ورود به دنیای کسب‌وکار می‌کنند.

در پایان دوره چند مبحث نگاهی به آینده به شرکت‌کنندگان کمک می‌کنند تا برای آینده بهتر تصمیم بگیرند و انتخاب‌های حرفه‌ای را دنبال کنند.

 

روش ارائهٔ دوره

این دوره به صورت مجازی و حضوری ارائه می‌شود. برای اطلاعات بیشتر دربارهٔ جزئیات دوره می‌توانید به صفحهٔ توضیحات دوره در سایت دانشجویانه مراجعه کنید.

در کنار ارائهٔ آموزش‌های ضبط شدهٔ ویدیویی، از طریق فضای مجازی با مشاورین و پشتیبانان و تسهیل‌گران دوره ارتباط خواهید داشت تا ضمن یادگیری به اجرای صحیح دوره بپردازید و نتایج عملیاتی دریافت کنید. طراحی دوره به شکلی انجام شده است که در مراحل مختلف آن با مدرس و پشتیبان و تسهیلگر دوره در ارتباط خواهید بود تا بتوانید حداکثر استفاده را از اجرای آموزش‌های دوره ببرید. زیرا این دوره کاملا عملیاتی است و حفظ کردن آموزش‌ها بدون اجرایی کردن آن، تأثیری در یادگیری شما نخواهد داشت.

 

دربارهٔ مدرس دوره

عمار محمدی آلاشلو یک مهندس نرم‌افزار است که دوران دانشجویی بسیار سختی داشته و با دردسرهای فراوان توانست دانشگاه را به پایان برساند. بعد از دانشگاه او در طی یک دورهٔ چندساله به آزمایش شانس خود در شغل‌های مختلف پرداخت تا این که در یک جرقهٔ ذهنی در سال ۱۳۹۰ تصمیم گرفت به توانمندسازی دانشجویان کمک کند. ابتدا با فعالیت‌های فرهنگی در فیسبوک کارش را شروع کرد و از سال ۱۳۹۵ با تاسیس سایت دانشجویانه تصمیم گرفت به شکل حرفه‌ای به این موضوع بپردازد و از سال ۱۳۹۹ به طور تخصصی تنها در زمینهٔ توانمندسازی دانشجویان فعالیت دارد.

عمار محمدی آلاشلو در سال ۱۳۹۷ با چاپ کتاب «رازهای تبدیل کرم خاکی به اژدها» به اولین نویسندهٔ کتاب در حوزهٔ توانمندسازی دانشجویان ایرانی تبدیل شد. در حال حاضر با مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی او می‌تواند نقش موثری در توانمندسازی نیروی انسانی به ویژه دانشجویان ایفا کند.

دربارهٔ او اینجا بیشتر بخوانید.

 

دورهٔ دانشجوی برتر گواهی معتبر دارد؟

با هماهنگی‌های انجام شده، مدرک معتبر دانشگاهی با شرکت در این دوره به شرکت‌کنندگان تقدیم خواهد شد.

 

چطور می‌توانم در این دوره ثبت‌نام کنم؟

اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام در دورهٔ دانشجوی برتر در سایت دانشجویانه به آدرس daneshjooyaneh.com\daneshjoobartar انجام می‌شود.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.