چرا تحصیل در رشته پزشکی در کانادا طرفدار کمتری دارد؟

0

رپورتاژ

تحصیل در رشته پزشکی کانادا با وجود 18 دانشگاه برتر جهانی در این زمینه و نیز مدارک معتبر، وجود فرصت های شغلی و تخصص های مختلف، یک پیشنهاد جذاب برای دانشجویان بین الملل است. جالب است بدانید صنعت پزشکی و بهداشت کانادا از نظر اشتغال زایی، در رتبه سوم در کانادا قرار دارد. صنعت مراقبت های بهداشتی این کشور طی پنج سال گذشته، شاهد افزایش قابل توجهی در میزان اشتغال سالانه بوده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا راجع به رشته پزشکی در کانادا و شرایط آن بپردازیم.

 

تحصیل در رشته پزشکی کانادا چگونه است؟

تحصیل در کانادا یکی از پر طرفدارترین روش های مهاجرت به کانادا است. حال در بین تمامی رشته ها رشته پزشکی متقاضیان زیادی دارد. تحصیل در رشته پزشکی کانادا یکی از آن موقعیت هایی است که رقابت بر سر آن بسیار زیاد می باشد. به همین خاطر لازم است کسانی که برای آن اقدام می‌کنند، حتما شرایط آن را به صورت کامل داشته باشند. رشته پزشکی در این کشور به طور معمول در طی یک دوره 3 – 5 ساله ارائه می شود که بسته به وضعیت دانشجو و دانشگاه متفاوت است. یکی از مهم ترین قوانین و تفاوت هایی که در رابطه با تحصیل رشته پزشکی در کانادا وجود دارد، داشتن یک مدرک لیسانس علوم پایه است که برای شرکت در برنامه 4 ساله پزشکی ضروری می باشد. این مدرک لیسانس باید 3 – 4 ساله بوده و می تواند از رشته هایی مانند فیزیک، شیمی و یا زیست و دیگر رشته هایی که به پزشکی مرتبط هستند، اخذ شود.

پس از کسب مدرک لیسانس علوم پایه، حال دانشجویان قادر هستند تا با شرکت در آزمون MCAT، که به عنوان یک ارزیابی از درک مهارت های شما است، شرکت کنند. این آزمون پیش نیاز تحصیل رشته پزشکی در کانادا می باشد. MCAT در بخش های مختلف اعم از تفکر انتقادی، ارزیابی حل مسئله، مفاهیم و اصول علوم طبیعی شما را محک می زند. این آزمون MCAT در 4 بخش طراحی شده است. شما می توانید دوره کارشناسی پزشکی کانادا را در تخصص های مختلف اعم از جراحی عمومی، ارتوپدی، پوست، بیهوشی و غیره ادامه دهید.

کسانی که دارای مدرک پزشکی هستند و قصد خواندن این رشته در کانادا را دارند، لازم است تا ابتدا مدرک خود را معادل سازی کنند. برای معادل سازی، بایستی برای یک آزمون ترکیبی اقدام کنید که شامل امتحان عملی و تئوری است.

تحصیل دندانپزشکی در کشور کانادا

رشته دندانپزشکی در کانادا یکی از شاخه‌های پرطرفدار در پزشکی است که در قالب یک دوره 6 ساله ارائه می شود. این رشته در یک دوره 4 ساله آموزش تئوری در کنار 2 سال آموزش عملی برای دانشجویان ارائه می گردد. توجه داشته باشید که برخی از دانشکده ها در کانادا نیاز به گذراندن یک دوره علوم پایه 2 ساله یا لیسانس در این زمینه دارند. با داشتن این پیش نیاز، شما می توانید در آزمون DAT شرکت کنید و به تحصیل در این رشته بپردازید. به این نکته توجه کنید که برای تحصیل دندانپزشکی در کانادا، نیاز به یک معدل خوب یعنی (70 و بالاتر) دارید.

شما می توانید در قالب 9 گرایش در این زمینه به ادامه تحصیل بپردازید. از جمله این رشته ها می توان به رادیولوژی فک و دهان، ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت، بهداشت عمومی دندان ها، دندانپزشکی کودکان، ریشه درمانی، پاتولوژی، جراحی فک، پروتز دندان، پاتولوژی، لثه درمانی اشاره کرد.

شرایط تحصیل در رشته های پزشکی کانادا

حال پس از آنکه یک آشنایی اجمالی راجع به تحصیل در رشته پزشکی کانادا کسب کرده اید، لازم است با پیش نیازهای این رشته آشنا شوید. در این حالت شما باید از جنبه های مختلفی، شایستگی خود را اثبات کنید. برخی از این شرایط به شرح زیر می باشند:

  • پیش نیاز دوره تحصیل پزشکی: اولین مورد از شرایط تحصیل رشته پزشکی در کانادا، آن است که دروسی را که پیش نیاز تحصیل در این رشته می باشد، فرا بگیرید. این درس ها شامل بیولوژی با آزمایشگاه، فیزیک با آزمایشگاه، شیمی عمومی و نیز شیمی آلی با آزمایشگاه و در نهایت زبان انگلیسی می باشد.
  • شرایط پذیرش در رشته های پزشکی: یک سری از شرایط، خاصِ تحصیل در رشته پزشکی کانادا هستند که باید حتما آنها را رعایت کنید. از جمله حداقل معدل 15 (16 به بالا بهتر است)، نمره زبان آیلتس که باید حداقل 6.5 (7 به بالا بهتر است) باشد، نمرات قابل قبول و بالا که باید در برخی از دروس از جمله شیمی، زیست و ریاضی کسب کرده باشید.
  • آزمون MCAT: برای آنکه شما بتوانید از لحاظ اخلاقی و مهارتی، توانایی لازم را در برخورد با بیماران داشته باشید، این آزمون از شما گرفته می شود. البته برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه پزشکی کبک، انتاریو و نیز اتاوا، این مورد را الزامی نمی دانند.
  • ارائه مدارک موردنیاز: همچنین برخی از مدارک تحصیل در رشته پزشکی کانادا مورد نیاز است که شامل اسناد هویتی، دیپلم (که باید معدل آن بالای 15 – 16 باشد)، مدرک لیسانس، مدرک زبان، نامه پذیرش، انگیزه و توصیه نامه، مدرک قبولی آزمون MCAT می باشد.
  • تمکن مالی: شما باید از لحاظ تمکن مالی نیز بتوانید هزینه های زندگی و تحصیل خود را ساپورت کنید. این مورد به خصوص در متقاعد کردن نظر آفیسر سفارت کانادا مهم است. پس برای ویزای تحصیلی کانادا، نیاز به اثبات تمکن مالی دارید. مقدار دقیق این هزینه می تواند از فرمول زیر بدست آید: شهریه سال اول جمع با هزینه رفت و برگشت جمع با یکسال هزینه زندگی در کانادا.

هزینه های تحصیل در رشته پزشکی کانادا

هزینه های تحصیل در رشته پزشکی کانادا می تواند شامل بخش های مختلفی باشد. برای هرکدام از این موارد می‌توان گفت:

  • شهریه دانشگاه ها: شهریه رشته های پزشکی بر حسب دانشگاه ها متفاوت است. به همین جهت اکیدا توصیه می شود آن را از دانشگاه مربوطه بررسی کنید. این مورد از مخارج در حدود 12 هزار تا 37 هزار و 95 هزار دلار در سال می باشد.
  • هزینه مسکن: برای کسانی که خوابگاه اجاره می کنند، هزینه مسکن در حدود 300 الی 700 دلار در ماه می باشد. برای خانه‌هایی که در داخل شهر ها می باشند، هزینه مسکن بالا است و با توجه به ایالات های مختلف کانادا، متغیر می باشد. شما باید هزینه‌ای از 1000 دلار به بالا در ماه پرداخت نمایید.
  • هزینه تغذیه: برای تامین مخارج مواد غذایی در ماه می توانید بودجه ای در حدود 300 – 500 دلار برای هر فرد در نظر بگیرید.
  • هزینه جابه جایی: برای هزینه حمل و نقل خود در کانادا، می توانید در حدود 50 – 150 دلار کنار بگذارید.
  • سایر هزینه ها: برخی از هزینه های دیگر مانند بیمه، اپلیکیشن فی و غیره نیز وجود دارد. در این خصوص باید برای بیمه در حدود 480 دلار در سال و برای اپلیکیشن فی دانشگاه ها، هزینه ای در حدود 50 – 150 دلار پرداخت نمایید.

شما می توانید برای تامین هزینه های تحصیل در رشته پزشکی کانادا به کار دانشجویی بپردازید. در این حالت شما مجوز کار 20 ساعت در هفته را دارید.

بازار کار رشته پزشکی در کانادا چگونه است؟

پس از اتمام تحصیل در رشته پزشکی کانادا، شما می توانید با اشتغال در مراکز مختلف، به راحتی اقامت خود را تمدید نمایید. معمول ترین روش تمدید اقامت برای دانشجویان خارجی پس از اتمام تحصیل از طریق Post Graduate Work Permit است. در نهایت پس از 5 سال اقامت قانونی و بدون مشکل، می توانید برای تابعیت این کشور اقدام کنید.

پس از تحصیل پزشکی در کانادا، برای ورود به بازار کار می توانید در بیمارستان ها، کلینیک ها و نیز مراکز دیگر استخدام شوید. البته قابل ذکر است که برای ارائه خدمات پزشکی تخصصی، لازم است در یک آزمون صدور مجوز به نام MCCEE‌ شرکت کرده و آن را با موفقیت بگذرانید. سپس دوره رزیدنتی را می گذرانید که می تواند از 2 تا 6 سال به طول انجامد. همچنین از دیگر موقعیت های شغلی در این زمینه می توان به تدریس در دانشگاه ها، پژوهش در مراکز تحقیقاتی، تاسیس و نظارت آزمایشگاه ها، کار در پزشکی قانونی نیز اشاره کرد. درآمد پزشکان با فعالیت در این مشاغل، بسته به تخصص آنها متفاوت است. اما با این حال می توان میانگین درآمد این قشر از جامعه را در حدود 30 – 40 هزار دلار در ماه دانست.

برای کسب اطلاعات یشتر با موسسه مهاجرتی و اعزام دانشجو معتبر مشورت کنید، حتما با تحقیق زیاد برای آینده خود تصمیم بگیرید تا آینده ای روشن در انتظارتان باشد. یادتان باشد که مهاجرت بهترین راه نیست و ممکن است انتخاب غلطی باشد پس خوب تحقیق کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5